Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 21. sep 2020, 08:54

Pastorius skrev:
21. sep 2020, 08:09


Jeg ved ikke rigtig hvad folk forventer. Selvfølgelig skal man da gå efter det højeste niveau man kan komme til, hvis man er en ung ambitiøs fordboldspillere. Alternativet ville være useriøst, og jeg tænker ikke at vi ville være tilfredse med ret mange AaB-drenge der ikke var klar til at gå efter at spille på højest mulige niveau. Hvis der ikke er markant udenlandsk interesse så *er* FCK det højst mulige niveau. Om det så er et klog karrierevalg er så en anden sag - det ser ikke rigtig sådan ud.

PS! For Kakeeto er AaB højst mulige niveau, så det gør det jo let for ham at være både glad og loyal på samme tid. Det er jo fint med sådan en symbiose, men 22 Kakeetoer havde nok ikke bragt os langt.
Totalt enig. Det er da fuldt ud forståeligt at Ross gerne vil til en klub med større ambitioner og økonomi. København er et rigtig godt springbræt hvis man slår til sportsligt.

Hvis København var interesserede i Kakeeto (haha) så ville han da ikke tøve et sekund.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 21. sep 2020, 08:58

Pastorius skrev:
21. sep 2020, 08:09
Funky skrev:
21. sep 2020, 08:02
Nordens Bilbao ja tak skrev:
20. sep 2020, 22:33
Vildt at Mathias Ross har udtalt “Hvem vil ikke til fck, flere penge og europæisk fodbold”. En rigtig Aalborg-dreng....
Sådan er moderne Fussball jo. En verden hvor Ronnie Schwartz er den gyldne standard. Men det er da en ‘sjov’ relief til de ord, Kakeeto satte på sin kontraktforlængelse forleden.
Jeg ved ikke rigtig hvad folk forventer. Selvfølgelig skal man da gå efter det højeste niveau man kan komme til, hvis man er en ung ambitiøs fordboldspillere. Alternativet ville være useriøst, og jeg tænker ikke at vi ville være tilfredse med ret mange AaB-drenge der ikke var klar til at gå efter at spille på højest mulige niveau. Hvis der ikke er markant udenlandsk interesse så *er* FCK det højst mulige niveau. Om det så er et klog karrierevalg er så en anden sag - det ser ikke rigtig sådan ud.

PS! For Kakeeto er AaB højst mulige niveau, så det gør det jo let for ham at være både glad og loyal på samme tid. Det er jo fint med sådan en symbiose, men 22 Kakeetoer havde nok ikke bragt os langt.
Jojo. Jeg ved skam udmærket, jeg taler ud fra et bedaget og givetvis også mindst delvist idealiseret, fodboldromantisk syn. Lad os få fat på 22 Ronnier i en fart. Mere seriøst, lad al brægeriet om “de falske klubber” med en upassende mængde “lejesvende og eksotiske lykkeriddere” ophøre. Vi har ikke en skid på FCM, FCN og hvad de ellers hedder. For her hersker samme logik som alle andre steder. Identitet? Not so much. Det begrænser sig til, om du kan li’ striber på mavsen eller ej, og det er jo et dumt parameter at gå efter - gå da hellere efter at støtte dem som vinder. Why not??
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af 9800 » 21. sep 2020, 09:06

Pastorius skrev:
21. sep 2020, 08:09
Funky skrev:
21. sep 2020, 08:02
Nordens Bilbao ja tak skrev:
20. sep 2020, 22:33
Vildt at Mathias Ross har udtalt “Hvem vil ikke til fck, flere penge og europæisk fodbold”. En rigtig Aalborg-dreng....
Sådan er moderne Fussball jo. En verden hvor Ronnie Schwartz er den gyldne standard. Men det er da en ‘sjov’ relief til de ord, Kakeeto satte på sin kontraktforlængelse forleden.
Jeg ved ikke rigtig hvad folk forventer. Selvfølgelig skal man da gå efter det højeste niveau man kan komme til, hvis man er en ung ambitiøs fordboldspillere. Alternativet ville være useriøst, og jeg tænker ikke at vi ville være tilfredse med ret mange AaB-drenge der ikke var klar til at gå efter at spille på højest mulige niveau. Hvis der ikke er markant udenlandsk interesse så *er* FCK det højst mulige niveau. Om det så er et klog karrierevalg er så en anden sag - det ser ikke rigtig sådan ud.

PS! For Kakeeto er AaB højst mulige niveau, så det gør det jo let for ham at være både glad og loyal på samme tid. Det er jo fint med sådan en symbiose, men 22 Kakeetoer havde nok ikke bragt os langt.
Vi ville i hvert fald være sårbare på standard situationer 😂

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 21. sep 2020, 09:12

Funky skrev:
21. sep 2020, 08:58
Jojo. Jeg ved skam udmærket, jeg taler ud fra et bedaget og givetvis også mindst delvist idealiseret, fodboldromantisk syn. Lad os få fat på 22 Ronnier i en fart. Mere seriøst, lad al brægeriet om “de falske klubber” med en upassende mængde “lejesvende og eksotiske lykkeriddere” ophøre. Vi har ikke en skid på FCM, FCN og hvad de ellers hedder. For her hersker samme logik som alle andre steder. Identitet? Not so much.
Jo, vi har da stadig en del på FC-klubberne, og jeg tror da faktisk også at følelser betyder noget (ellers havde vi ikke set skyggen af Lucas). De betyder bare ikke alt, og hvis man er kommet så langt med fodboldtalentet at man er relevant for større klubber end AaB, så er det allerede fordi man har en evne til at fokusere fuldstændigt på at gå efter at blive bedst muligt. Det du ønsker er, at når de er blevet gode nok til AaB, så skal de skrue ned for ambitionerne og bare blive her.

Selv på debatsiden er der delte mening om hvilke klubber der er ok at skifte til og hvilke der ikke er. For et par år siden ville ingen have løftet et øjenbryn, hvis en AaB var skiftet til AGF. Vi ville bare have grinet lidt og dømt ham færdig - se bare med alle dem der skiftede til OB. I år er det så åbenbart anderledes. Jeg synes ikke for alvor at FCK er en hade klub. De er i hvert fald efter FCM og BIF i min bog, og skulle AGF mod forventning vise at de skal tages alvorligt, så sniger de sig også foran.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 21. sep 2020, 09:21

Jeg kan heller ikke svinge mig op til at blive det mindste hidsig over det, særligt ikke hvis FCK vil betale ved kasse 1.

Dels, så er det til enhver tid AaB’s eget ansvar, at klubben er attraktiv ifht. konkurrenter.
Vi kan ikke brokke os, når vores spillere vil til klubber med større muligheder. Klubben har kun sig selv at takke for, at det er dér vi er i fødekæden i dag. Vi har haft rigeligt med mulighed til at positionere os - enten i kraft af store spillersalg eller kontinuerligt gode præstationer - men har, særligt efter mesterskaberne, ødslet mulighederne væk.

Dels så giver det Inges strategi luft under vingerne, hvis vi laver endnu et talentsalg til gode penge.
Øger attraktivitet overfor investorer, og giver os nye muligheder.

Dels så har den interesse begge veje gjort sig gældende i et halvt år - AaB har således haft rigeligt med tid til at planlægge efter et muligt Ross-exit og bliver ikke fanget med bukserne nede.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Martino » 21. sep 2020, 09:35

Julgranen skrev:
21. sep 2020, 09:21
Jeg kan heller ikke svinge mig op til at blive det mindste hidsig over det, særligt ikke hvis FCK vil betale ved kasse 1.

Dels, så er det til enhver tid AaB’s eget ansvar, at klubben er attraktiv ifht. konkurrenter.
Vi kan ikke brokke os, når vores spillere vil til klubber med større muligheder. Klubben har kun sig selv at takke for, at det er dér vi er i fødekæden i dag. Vi har haft rigeligt med mulighed til at positionere os - enten i kraft af store spillersalg eller kontinuerligt gode præstationer - men har, særligt efter mesterskaberne, ødslet mulighederne væk.

Dels så giver det Inges strategi luft under vingerne, hvis vi laver endnu et talentsalg til gode penge.
Øger attraktivitet overfor investorer, og giver os nye muligheder.

Dels så har den interesse begge veje gjort sig gældende i et halvt år - AaB har således haft rigeligt med tid til at planlægge efter et muligt Ross-exit og bliver ikke fanget med bukserne nede.
Fuldstændig enig - og skrevet i en sober tone. Mere af det.
Mon ikke Granli og talentet Prijovic netop er hentet fordi Inge godt ved at Ross nok snart er fortid her. Det lugter da lidt sådan. Alt over 25mio skal AaB takke ja til synes jeg. Ross er god og med kæmpe potentiale, men han mangler stadig noget i spillet med bolden langs jorden, som må være et fokuspunkt for ham(og AaB).
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 21. sep 2020, 09:59

Kan vi sælge ham for 25-30 må der jo også være plads i budgettet til både en afløser, en højre back og en central midt. Granli kan vel fint være den umiddelbare afløser, og vi kan finde et yngre emne (21-23) der både kan være med nu og her, men også sælges videre hvis potentialet er der. Højre backen kan være en ung spiller mens den centrale midt bør være en gedigen profil.

Der er muligheder i pengene synes jeg. Men de skal også gerne geninvesteres, så vi ikke står med en fyldt tegnebog, men et hold uden niveau til top-6.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 21. sep 2020, 10:23

Pastorius skrev:
21. sep 2020, 09:12
Funky skrev:
21. sep 2020, 08:58
Jojo. Jeg ved skam udmærket, jeg taler ud fra et bedaget og givetvis også mindst delvist idealiseret, fodboldromantisk syn. Lad os få fat på 22 Ronnier i en fart. Mere seriøst, lad al brægeriet om “de falske klubber” med en upassende mængde “lejesvende og eksotiske lykkeriddere” ophøre. Vi har ikke en skid på FCM, FCN og hvad de ellers hedder. For her hersker samme logik som alle andre steder. Identitet? Not so much.
Jo, vi har da stadig en del på FC-klubberne, og jeg tror da faktisk også at følelser betyder noget (ellers havde vi ikke set skyggen af Lucas). De betyder bare ikke alt, og hvis man er kommet så langt med fodboldtalentet at man er relevant for større klubber end AaB, så er det allerede fordi man har en evne til at fokusere fuldstændigt på at gå efter at blive bedst muligt. Det du ønsker er, at når de er blevet gode nok til AaB, så skal de skrue ned for ambitionerne og bare blive her.

Selv på debatsiden er der delte mening om hvilke klubber der er ok at skifte til og hvilke der ikke er. For et par år siden ville ingen have løftet et øjenbryn, hvis en AaB var skiftet til AGF. Vi ville bare have grinet lidt og dømt ham færdig - se bare med alle dem der skiftede til OB. I år er det så åbenbart anderledes. Jeg synes ikke for alvor at FCK er en hade klub. De er i hvert fald efter FCM og BIF i min bog, og skulle AGF mod forventning vise at de skal tages alvorligt, så sniger de sig også foran.
Du sondrer selv imellem, om der er følelser på debatsiden, og om der er hos spillerne. Logisk set er det således, at spillerne bør parkere alle følelser i det øjeblik de præsenteres for en højere løncheck et andet sted. Og det er ikke en logik, jeg finder på, den kommer såmænd så rigeligt til udtryk i denne tråd. Det er bare smart. Min pointe er ikke, at unge spillere skal droppe alle ambitioner om at blive bedre end til AaB-niveau, den er nærmere, at hvis førnævnte logik kan stå alene på spillerside, jamen så skal man virkelig heller ikke pive over, at den kommer til at trænge sig ind på og påvirke fansiden. Mao, jeg tror, der opstår noget friktion mellem den del af “fodboldforretningen” hvor man taler om følelser, kærlighed til klubben, værdier og deslige, og så den del hvor samme spillere som værdsætter at spille foran dedikerede fans siger “I kan ikke se min røv for bare skosåler når FCetellerandet ringer”. Den samme friktion gør, at man bliver udfordret på fortællingerne om “klublegenderne” - for er Torben Boye, Paddy, Wurtz mv så ikke bare nogle sørgelige historier om triste sekundaspillere som ikke havde klassen til mere end AaB?

Jeg har også fuld respekt for, hvis Ross vil lave boxen i København. Helt seriøst. Det er smart. Men jeg gider sgu ikke interessere mig en hel masse for ham som andet end et forretningsobjekt for AaB, så. Så er personen Robert Kakeeto eksempelvis meget mere interessant, for det bliver nok nærmere ham end Ross, Kaufmann, Tengstedt og hvad de ellers hedder, som kommer til at tage det lange, seje træk i AaB og skabe eller opretholde den identitet, som vi nok alle er enige om, klubben og fansene har brug for.

Om FCK egentlig er et skridt frem for unge AaB’ere på noget som helst andet end lønchecken er så en snak for sig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 21. sep 2020, 11:46

Funky skrev:
21. sep 2020, 10:23
Om FCK egentlig er et skridt frem for unge AaB’ere på noget som helst andet end lønchecken er så en snak for sig.
Hvad nu hvis din kæreste forlader dig, fordi hun hellere vil rejse de europæiske hovedstæder tyndt med en entreprenant type, der kan tilbyde hende mere og andet på rigtig mange parametre, end en lidt fesen tilværelse i en 2-værelses i Vangen, hvor dagens største spørgsmål er om man skal have junk fra den lokale kineser eller ej.
Hvis man vil holde på hende, så har man en forpligtelse til også at være ambitiøs på egne vegne, og udfordre den situation man er i. Og ikke mindst levere på det man så sætter sig for.
Han giver hende lov til at drømme og indfri dem, du fastholder hende i noget der ikke ligefrem giver næring til særligt meget andet end status quo.

FCK er et langt bedre udstillingsvindue - anyday.

Vores opgave er at bevæge os væk fra Vangen...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 21. sep 2020, 12:23

Det lyder lidt til at nogle tror Ross ikke kan erstattes?

Ross er en fremragende ung spiller. Det skal der ikke herske nogen som helst tvivl om!
Men som landet ligger nu (uden en investor) Så er vi altså i en position, hvor vi er afhængige af spiller salg.

Om Ross tager til FCK eller udlandet kan ikke pisse mig af, HVIS prisen er den rigtige! Og HVIS man er parat til at geninvestere en del af de penge i truppen igen!
PO til AGF, kan heller ikke pisse mig af, HVIS man finder en bedre erstatning.

Men det kræver altså altså en bestyrelse, som konstant går efter at forbedre truppen ved hvert salg.
Hvis det er tilfældet, at ambitionen altid er at vi skal ha en endnu bedre trup. Så synes jeg da vi skal sælge, hvis det rigtige bud kommer.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 21. sep 2020, 12:34

Julgranen skrev:
21. sep 2020, 11:46
Funky skrev:
21. sep 2020, 10:23
Om FCK egentlig er et skridt frem for unge AaB’ere på noget som helst andet end lønchecken er så en snak for sig.
Hvad nu hvis din kæreste forlader dig, fordi hun hellere vil rejse de europæiske hovedstæder tyndt med en entreprenant type, der kan tilbyde hende mere og andet på rigtig mange parametre, end en lidt fesen tilværelse i en 2-værelses i Vangen, hvor dagens største spørgsmål er om man skal have junk fra den lokale kineser eller ej.
Hvis man vil holde på hende, så har man en forpligtelse til også at være ambitiøs på egne vegne, og udfordre den situation man er i. Og ikke mindst levere på det man så sætter sig for.
Han giver hende lov til at drømme og indfri dem, du fastholder hende i noget der ikke ligefrem giver næring til særligt meget andet end status quo.

FCK er et langt bedre udstillingsvindue - anyday.

Vores opgave er at bevæge os væk fra Vangen...
Hende skal du ikke holde på Funky. Du skal ikke være nogen dames selvrealiseringsprojekt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 21. sep 2020, 13:44

Buzz Killington skrev:
21. sep 2020, 12:34
Julgranen skrev:
21. sep 2020, 11:46
Funky skrev:
21. sep 2020, 10:23
Om FCK egentlig er et skridt frem for unge AaB’ere på noget som helst andet end lønchecken er så en snak for sig.
Hvad nu hvis din kæreste forlader dig, fordi hun hellere vil rejse de europæiske hovedstæder tyndt med en entreprenant type, der kan tilbyde hende mere og andet på rigtig mange parametre, end en lidt fesen tilværelse i en 2-værelses i Vangen, hvor dagens største spørgsmål er om man skal have junk fra den lokale kineser eller ej.
Hvis man vil holde på hende, så har man en forpligtelse til også at være ambitiøs på egne vegne, og udfordre den situation man er i. Og ikke mindst levere på det man så sætter sig for.
Han giver hende lov til at drømme og indfri dem, du fastholder hende i noget der ikke ligefrem giver næring til særligt meget andet end status quo.

FCK er et langt bedre udstillingsvindue - anyday.

Vores opgave er at bevæge os væk fra Vangen...
Hende skal du ikke holde på Funky. Du skal ikke være nogen dames selvrealiseringsprojekt.
:D
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 21. sep 2020, 13:50

Funky skrev:
21. sep 2020, 10:23
Pastorius skrev:
21. sep 2020, 09:12
Funky skrev:
21. sep 2020, 08:58
Jojo. Jeg ved skam udmærket, jeg taler ud fra et bedaget og givetvis også mindst delvist idealiseret, fodboldromantisk syn. Lad os få fat på 22 Ronnier i en fart. Mere seriøst, lad al brægeriet om “de falske klubber” med en upassende mængde “lejesvende og eksotiske lykkeriddere” ophøre. Vi har ikke en skid på FCM, FCN og hvad de ellers hedder. For her hersker samme logik som alle andre steder. Identitet? Not so much.
Jo, vi har da stadig en del på FC-klubberne, og jeg tror da faktisk også at følelser betyder noget (ellers havde vi ikke set skyggen af Lucas). De betyder bare ikke alt, og hvis man er kommet så langt med fodboldtalentet at man er relevant for større klubber end AaB, så er det allerede fordi man har en evne til at fokusere fuldstændigt på at gå efter at blive bedst muligt. Det du ønsker er, at når de er blevet gode nok til AaB, så skal de skrue ned for ambitionerne og bare blive her.

Selv på debatsiden er der delte mening om hvilke klubber der er ok at skifte til og hvilke der ikke er. For et par år siden ville ingen have løftet et øjenbryn, hvis en AaB var skiftet til AGF. Vi ville bare have grinet lidt og dømt ham færdig - se bare med alle dem der skiftede til OB. I år er det så åbenbart anderledes. Jeg synes ikke for alvor at FCK er en hade klub. De er i hvert fald efter FCM og BIF i min bog, og skulle AGF mod forventning vise at de skal tages alvorligt, så sniger de sig også foran.
Du sondrer selv imellem, om der er følelser på debatsiden, og om der er hos spillerne. Logisk set er det således, at spillerne bør parkere alle følelser i det øjeblik de præsenteres for en højere løncheck et andet sted. Og det er ikke en logik, jeg finder på, den kommer såmænd så rigeligt til udtryk i denne tråd. Det er bare smart. Min pointe er ikke, at unge spillere skal droppe alle ambitioner om at blive bedre end til AaB-niveau, den er nærmere, at hvis førnævnte logik kan stå alene på spillerside, jamen så skal man virkelig heller ikke pive over, at den kommer til at trænge sig ind på og påvirke fansiden. Mao, jeg tror, der opstår noget friktion mellem den del af “fodboldforretningen” hvor man taler om følelser, kærlighed til klubben, værdier og deslige, og så den del hvor samme spillere som værdsætter at spille foran dedikerede fans siger “I kan ikke se min røv for bare skosåler når FCetellerandet ringer”. Den samme friktion gør, at man bliver udfordret på fortællingerne om “klublegenderne” - for er Torben Boye, Paddy, Wurtz mv så ikke bare nogle sørgelige historier om triste sekundaspillere som ikke havde klassen til mere end AaB?

Jeg har også fuld respekt for, hvis Ross vil lave boxen i København. Helt seriøst. Det er smart. Men jeg gider sgu ikke interessere mig en hel masse for ham som andet end et forretningsobjekt for AaB, så. Så er personen Robert Kakeeto eksempelvis meget mere interessant, for det bliver nok nærmere ham end Ross, Kaufmann, Tengstedt og hvad de ellers hedder, som kommer til at tage det lange, seje træk i AaB og skabe eller opretholde den identitet, som vi nok alle er enige om, klubben og fansene har brug for.

Om FCK egentlig er et skridt frem for unge AaB’ere på noget som helst andet end lønchecken er så en snak for sig.
Jeg tror bestemt at et AaB-hjerte er en faktor, der gør der sværere/dyrere at flytte AaB-spillere væk fra Aalborg end det ville være at hente dem andre steder fra. Jeg har ikke skrevet at det ingen indflydelse har.

Mht. om det er klogt eller ej at tage på FCK afhænger kun af en ting. Du skal være god nok til at slå igennem på deres hold og gøre det godt der. Hvis man ligger og roder rundt med Kaufmanns minutter, så bliver det ikke til meget eksponering. Jeg synes ikke FCK's historie viser at de spillere som de selv har givet op på, har klaret sig fremragende i deres videre færd (men min hukommelse er ringe, så jeg kan sagtens tage fejl).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 21. sep 2020, 14:15

Jeg tror bestemt at et AaB-hjerte er en faktor, der gør der sværere/dyrere at flytte AaB-spillere væk fra Aalborg end det ville være at hente dem andre steder fra. Jeg har ikke skrevet at det ingen indflydelse har.

Mht. om det er klogt eller ej at tage på FCK afhænger kun af en ting. Du skal være god nok til at slå igennem på deres hold og gøre det godt der. Hvis man ligger og roder rundt med Kaufmanns minutter, så bliver det ikke til meget eksponering. Jeg synes ikke FCK's historie viser at de spillere som de selv har givet op på, har klaret sig fremragende i deres videre færd (men min hukommelse er ringe, så jeg kan sagtens tage fejl).
[/quote]

Og jeg har heller ikke haft til intention at påstå, at du har skrevet, at følelser intet betyder. Men det lader jo til at være den overordnede holdning i tråden her, at nåja, Ross med FCK ambitioner, det er da smart af ham, no worries. Jo, jeg synes, det betyder noget, om han har som ambition at skifte til en udenlandsk klub, eller til en ligakonkurrent hvor det direkte bliver hans opgave at jorde AaB. Det hører med i “pakken”, lige så vel som spillerne gerne vil mærke opbakningen fra deres egne fans på hjemmebane. Man kan ikke spille på klubfølelser det ene øjeblik, og så er alt bare ‘business’ det næste, uden det skurrer. Og det er vi sikkert ikke det mindste uenige om.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Patmand » 21. sep 2020, 14:28

Julgranen skrev:
21. sep 2020, 11:46
Funky skrev:
21. sep 2020, 10:23
Om FCK egentlig er et skridt frem for unge AaB’ere på noget som helst andet end lønchecken er så en snak for sig.
Hvad nu hvis din kæreste forlader dig, fordi hun hellere vil rejse de europæiske hovedstæder tyndt med en entreprenant type, der kan tilbyde hende mere og andet på rigtig mange parametre, end en lidt fesen tilværelse i en 2-værelses i Vangen, hvor dagens største spørgsmål er om man skal have junk fra den lokale kineser eller ej.
Hvis man vil holde på hende, så har man en forpligtelse til også at være ambitiøs på egne vegne, og udfordre den situation man er i. Og ikke mindst levere på det man så sætter sig for.
Han giver hende lov til at drømme og indfri dem, du fastholder hende i noget der ikke ligefrem giver næring til særligt meget andet end status quo.

FCK er et langt bedre udstillingsvindue - anyday.

Vores opgave er at bevæge os væk fra Vangen...
Jeg kan godt lide analogien, men der er altså ikke en fancy kineser take-away ved Vangen. Du skal i hvert fald køre lidt på en knallert 45 for den slags.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af NIN » 21. sep 2020, 14:50

Patmand skrev:
21. sep 2020, 14:28
Julgranen skrev:
21. sep 2020, 11:46
Funky skrev:
21. sep 2020, 10:23
Om FCK egentlig er et skridt frem for unge AaB’ere på noget som helst andet end lønchecken er så en snak for sig.
Hvad nu hvis din kæreste forlader dig, fordi hun hellere vil rejse de europæiske hovedstæder tyndt med en entreprenant type, der kan tilbyde hende mere og andet på rigtig mange parametre, end en lidt fesen tilværelse i en 2-værelses i Vangen, hvor dagens største spørgsmål er om man skal have junk fra den lokale kineser eller ej.
Hvis man vil holde på hende, så har man en forpligtelse til også at være ambitiøs på egne vegne, og udfordre den situation man er i. Og ikke mindst levere på det man så sætter sig for.
Han giver hende lov til at drømme og indfri dem, du fastholder hende i noget der ikke ligefrem giver næring til særligt meget andet end status quo.

FCK er et langt bedre udstillingsvindue - anyday.

Vores opgave er at bevæge os væk fra Vangen...
Jeg kan godt lide analogien, men der er altså ikke en fancy kineser take-away ved Vangen. Du skal i hvert fald køre lidt på en knallert 45 for den slags.
Ja, så falder det hele lige som lidt fra hinanden - desværre. For nu er vi jo ude i et ambitiøst masterchef projekt for at få mad på bordet og hun vil tænke: Ham her, han vil mig sgu.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Moen » 22. sep 2020, 09:06


FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 22. sep 2020, 09:22

Prica22 skrev:
22. sep 2020, 09:06
https://aabsport.dk/nyheder/2020/septem ... udvidelse/

https://aabsport.dk/aktier/

Måske vi skal have flere forstærkninger?
Der bør hentes en højre back samt en 8´er til bredden.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Legum Magister » 22. sep 2020, 09:30

Lettere påvirket af gårsdagens massive spilovertag, og manglende udmøntning af samme til scoringer, sidder jeg med tanken, at AaB godt kunne bruge en boksangriber/target man.

Er der angribere af den type på vej op gennem ungdomsrækkerne?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 22. sep 2020, 09:50

Legum Magister skrev:
22. sep 2020, 09:30
Lettere påvirket af gårsdagens massive spilovertag, og manglende udmøntning af samme til scoringer, sidder jeg med tanken, at AaB godt kunne bruge en boksangriber/target man.

Er der angribere af den type på vej op gennem ungdomsrækkerne?
Vi kunne starte med at bytte rundt på Van Weert og Kusk igen, og så skifte HB/HWB, til en der kan lege med Kusk. Jeg synes ikke en boksangriber giver mening som vi spiller, og tror ikke han ville komme til ret meget i almindeligt spil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst