Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2022, 18:50

R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 15:22
KongGulerod skrev:
30. maj 2022, 14:57
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 14:52
Martino skrev:
30. maj 2022, 14:38
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 14:30
Jeg savner Martin P.
Ok, rolig nu…
Men det gør jeg. Jeg savner den attitude, den del af noget større, den ydmyghed over for mennesker, som bruger al deres tid og penge på at støtte holdet.
Jeg ser ALDRIG et post match interview, hvor der lyser vrede eller indigneret bitterhed ud af en spiller efter et fuck up. Det er altid sådan noget trækken på skuldrene - it's just a job.
Det skyldes nok også, at de af uforklarlige årsager ALTID skal interviewe Pallesen..
Han var også den første, der poppede op i mine tanker. Og jeg får altid billedet af en offentlig ansat, der siger "det er bare et arbejde", når han står der efter endnu en misere.
Pallesen gør det rigtig fint udenfor banen. Det synes jeg ikke man kan sætte en finger på. Uanset fans kan synes det er kedeligt, så bringer det ingenting med sig at skabe sig overfor medierne. Derfor kan man stadig godt hive pisken frem i omklædningsrummet og give den omgang spanking der en sjælden gang skal til.

Anekdote: Da jeg i en fjern fortid var efterskolelærer havde jeg en dygtig kollega der sagde: "Man skal hidse sig op 3 gange om året. Gør man det oftere holder eleverne op med at tage en alvorligt, og gør man det mindre, tror de ikke man kan blive sur."
Sådan synes jeg egentlig det er mange steder i livet. For de fleste af os betyder det at vi skal gøre alt hvad vi kan gøre for at holde os i skindet, når vi bliver ophidesede, og er vi rigtig, rigtig dygtige og heldige, så render vi ikke alt for meget over vores kvote.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3276
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 30. maj 2022, 18:54

Pastorius skrev:
30. maj 2022, 18:50
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 15:22
KongGulerod skrev:
30. maj 2022, 14:57
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 14:52
Martino skrev:
30. maj 2022, 14:38
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 14:30
Jeg savner Martin P.
Ok, rolig nu…
Men det gør jeg. Jeg savner den attitude, den del af noget større, den ydmyghed over for mennesker, som bruger al deres tid og penge på at støtte holdet.
Jeg ser ALDRIG et post match interview, hvor der lyser vrede eller indigneret bitterhed ud af en spiller efter et fuck up. Det er altid sådan noget trækken på skuldrene - it's just a job.
Det skyldes nok også, at de af uforklarlige årsager ALTID skal interviewe Pallesen..
Han var også den første, der poppede op i mine tanker. Og jeg får altid billedet af en offentlig ansat, der siger "det er bare et arbejde", når han står der efter endnu en misere.
Anekdote: Da jeg i en fjern fortid var efterskolelærer havde jeg en dygtig kollega der sagde: "Man skal hidse sig op 3 gange om året. Gør man det oftere holder eleverne op med at tage en alvorligt, og gør man det mindre, tror de ikke man kan blive sur."
Sådan synes jeg egentlig det er mange steder i livet. For de fleste af os betyder det at vi skal gøre alt hvad vi kan gøre for at holde os i skindet, når vi bliver ophidesede, og er vi rigtig, rigtig dygtige og heldige, så render vi ikke alt for meget over vores kvote.
Havde nøjagtig samme princip, da jeg var sergent i hæren, for mange år siden. Det mister ret hurtig sin effekt, hvis man råber og skaber sig, over de mindste ting.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RicoBR02 » 30. maj 2022, 19:05

Hvor får vores små stikkere herinde egentlig deres viden fra? Jeg synes jeg har læst flere steder herinde at der bliver præsenteret en ny spiller idag, men der sker ikke så meget. Jeg er ved at blive idiot af at vente på positivt nyt fra AaB

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2022, 19:08

troelsh skrev:
30. maj 2022, 18:36
Ud:
Rinne
Prip
MC
Hagelskjær
Gedsted

Ind:
Ny keeper
Sousa
Ny 6’er
Kramer
Ny højreback

Også krydser vi fingre for en Thelander forlængelse.

Lars Friis nævnte efter Viborg kampen at vi vil arbejde mod at kunne spille i andre formationer, jeg tror man ønsker at spille en 4-3-3

Ny keeper

Ny højreback - Thelander - Kramer - Ahlmann

Højholt - ny 6’er - Fossum

Sousa - Makaric - Lucas

Bænk:
Theo
Kusk
O.Ross
M.Ross
Pedro
Palle
Gudmundur
Granli
Ementa
Høgh
Hvis vi nu ligger vores FM-gén til side et øjeblik og kigger på hvad det er der er signaleret fra AaB længe (og hvad vi allerede ved), så ser det sådan her ud:

UD:
Rinne
Thelander
MC
Gedsted
Thorarinsson
Rufo

Tilbage fra leje uden større udsigt til potentiale/spilletid eller bare udsigtsløse:
Kakeeto
Jeppe Pedersen
Oliver Klitten
Prijovic
(Hannesbo?)

Mulige salg (snarligt udløb):
Kusk
Fossum

Tilbage har vi:

Målmænd:
Theo

Midterforsvarere:
Lars Kramer - formodet
Hagelskjær
Granli
Mathias Ross

Backs:
Jacob Ahlmann
Pallesen

Central midt:
Pedro
Malthe Højholt

Offensive midt/kant:
Sousa
Oliver Ross
Lucas Andersen
Prip

Angribere:
Ementa
Makaric
Kasper Høgh

....og så nogle nyoprykkede hvor ingen rigtig er prøvet af endnu. Der er jo også stor sandsynlighed for nogle af de ovenstående bliver solgt. Der er meget lille sandsynlighed for de bare bliver kasseret.

16 spillere + det løse.

Selvfølgelig skal der skrives nogle kontrakter mere end det der allerede er sket.

Mest åbenlyst en ny målmand.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5370
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 30. maj 2022, 19:14

Pastorius skrev:
30. maj 2022, 18:45
Yankee skrev:
30. maj 2022, 15:00
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 14:52

Men det gør jeg. Jeg savner den attitude, den del af noget større, den ydmyghed over for mennesker, som bruger al deres tid og penge på at støtte holdet.
Jeg ser ALDRIG et post match interview, hvor der lyser vrede eller indigneret bitterhed ud af en spiller efter et fuck up. Det er altid sådan noget trækken på skuldrene - it's just a job.
Men det er altså 20-30 år siden man bedrev ledelse på den måde. Er vrede, indignation og bitterhed en god måde at reagere på dine kollegers fejl på? Er det den kultur man gerne vil have i et præstationsmiljø?

Ikke hvis du spørger mig. Jeg vil hellere have spillere som Rasmus Thelander, der tager et positivt ansvar og viser vejen uden han behøver blive vred eller bitter på sine medspillere.
Der er mange veje til god ledelse, men nummer et - specielt i en fodboldvirksomhed med meget lidenskablige fans - er en nogenlunde kølig, og overvejet tilgang til de ting der skal ske, også når bølgerne går højt, så jeg er helt enig.

Det er nu ledelsen skal holde tungen lige i munden og sikre den kontinuitet der *kan* bringe gode resultater med sig. Det er ikke tiden til at skifte hverken Bælum, IAO eller Friis. Vi er nødt til at give det minimum 12 måneder mere og se hvilken retning det udvikler sig i, inden vi igen skifter ud, og på sin vis starter forfra med at bygge en organisation og kultur op.

...og det allervigtigste sker stadig ikke på banen eller i IAO's kontor. Der skal skabes et stærkere økonomisk fundament, uafhængigt af det sportslige. Evt. sportslig succes kan så bygge ovenpå det.
Hvorfor ævler I om ledere og ledelse?
Det er jo en HELT anden diskussion - som jeg i øvrigt ikke er uenig med jer i.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5370
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 30. maj 2022, 19:17

Pastorius skrev:
30. maj 2022, 18:50
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 15:22
KongGulerod skrev:
30. maj 2022, 14:57
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 14:52
Martino skrev:
30. maj 2022, 14:38
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 14:30
Jeg savner Martin P.
Ok, rolig nu…
Men det gør jeg. Jeg savner den attitude, den del af noget større, den ydmyghed over for mennesker, som bruger al deres tid og penge på at støtte holdet.
Jeg ser ALDRIG et post match interview, hvor der lyser vrede eller indigneret bitterhed ud af en spiller efter et fuck up. Det er altid sådan noget trækken på skuldrene - it's just a job.
Det skyldes nok også, at de af uforklarlige årsager ALTID skal interviewe Pallesen..
Han var også den første, der poppede op i mine tanker. Og jeg får altid billedet af en offentlig ansat, der siger "det er bare et arbejde", når han står der efter endnu en misere.
Pallesen gør det rigtig fint udenfor banen. Det synes jeg ikke man kan sætte en finger på. Uanset fans kan synes det er kedeligt, så bringer det ingenting med sig at skabe sig overfor medierne. Derfor kan man stadig godt hive pisken frem i omklædningsrummet og give den omgang spanking der en sjælden gang skal til.

Anekdote: Da jeg i en fjern fortid var efterskolelærer havde jeg en dygtig kollega der sagde: "Man skal hidse sig op 3 gange om året. Gør man det oftere holder eleverne op med at tage en alvorligt, og gør man det mindre, tror de ikke man kan blive sur."
Sådan synes jeg egentlig det er mange steder i livet. For de fleste af os betyder det at vi skal gøre alt hvad vi kan gøre for at holde os i skindet, når vi bliver ophidesede, og er vi rigtig, rigtig dygtige og heldige, så render vi ikke alt for meget over vores kvote.
Tingene har en tendens til at blive hevet ud i ekstremer herinde... Skabe sig? Sergent? Gal, mand. Jeg har ikke én gang skrevet, at jeg savner en person, der skælder ud på de andre eller om ledelse eller noget som helst. Jeg har snakket om ære, stolthed og ærgerrighed hos den enkelte spiller efter lort og lagkage.
Ross er den eneste, der har lidt af det i sig.

Og ja, Brian Holm har sagt: "En cykelrytter, der ikke er vred - vinder ikke." Hvem har ret?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 30. maj 2022, 19:17

RicoBR02 skrev:
30. maj 2022, 19:05
Hvor får vores små stikkere herinde egentlig deres viden fra? Jeg synes jeg har læst flere steder herinde at der bliver præsenteret en ny spiller idag, men der sker ikke så meget. Jeg er ved at blive idiot af at vente på positivt nyt fra AaB
Én havde en kammerat i STARK. Jeg fik et par beskeder om en signing midt i min årsprøve og har senere hen fået bekræftet, at der er tale om Kramer. Ved ikke lige, hvor han bliver af, men Rufo blev også først præsenteret kl. 22:11 i sin tid.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7895
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 30. maj 2022, 19:18

jonas386 skrev:
30. maj 2022, 09:54
Jeg magter ikke en forlængelse med Fossum. Han er ikke uden skyld i at modstanderne ofte pisser igennem centralt og at vi nærmest intet skaber fra midtbanen

I de perioder af gårsdagens kamp hvor Højholt ligger alene på midtbanen var det altså ikke fordi man lagde mærke til at Fossum var væk.
Jeg tror ikke Fossum ønsker at forlænge. Men skulle det ske, skal det nok nærmere ses som en mulighed for at forhøje hans salgsværdi.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7895
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 30. maj 2022, 19:19

Prica22 skrev:
30. maj 2022, 19:17
RicoBR02 skrev:
30. maj 2022, 19:05
Hvor får vores små stikkere herinde egentlig deres viden fra? Jeg synes jeg har læst flere steder herinde at der bliver præsenteret en ny spiller idag, men der sker ikke så meget. Jeg er ved at blive idiot af at vente på positivt nyt fra AaB
Én havde en kammerat i STARK. Jeg fik et par beskeder om en signing midt i min årsprøve og har senere hen fået bekræftet, at der er tale om Kramer. Ved ikke lige, hvor han bliver af, men Rufo blev også først præsenteret kl. 22:11 i sin tid.
Spændende. Vi trænger også til en god nyhed derude fra. Og kæft det har været en langtrukken saga med Kramer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RicoBR02 » 30. maj 2022, 19:20

Prica22 skrev:
30. maj 2022, 19:17
RicoBR02 skrev:
30. maj 2022, 19:05
Hvor får vores små stikkere herinde egentlig deres viden fra? Jeg synes jeg har læst flere steder herinde at der bliver præsenteret en ny spiller idag, men der sker ikke så meget. Jeg er ved at blive idiot af at vente på positivt nyt fra AaB
Én havde en kammerat i STARK. Jeg fik et par beskeder om en signing midt i min årsprøve og har senere hen fået bekræftet, at der er tale om Kramer. Ved ikke lige, hvor han bliver af, men Rufo blev også først præsenteret kl. 22:11 i sin tid.
Orrrk hvor er Kramer bare én "kedelig" signing, men absolut nødvendig og genialt!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RicoBR02 » 30. maj 2022, 19:22

Prica22 skrev:
30. maj 2022, 19:17
RicoBR02 skrev:
30. maj 2022, 19:05
Hvor får vores små stikkere herinde egentlig deres viden fra? Jeg synes jeg har læst flere steder herinde at der bliver præsenteret en ny spiller idag, men der sker ikke så meget. Jeg er ved at blive idiot af at vente på positivt nyt fra AaB
Én havde en kammerat i STARK. Jeg fik et par beskeder om en signing midt i min årsprøve og har senere hen fået bekræftet, at der er tale om Kramer. Ved ikke lige, hvor han bliver af, men Rufo blev også først præsenteret kl. 22:11 i sin tid.
Oh den var ikke mønter på dig, synes jeg havde set flere end stark og dig..

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7895
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 30. maj 2022, 19:22

R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 11:23
raekkeettre skrev:
30. maj 2022, 10:34
Bongo123456 skrev:
30. maj 2022, 09:39
Spanky skrev:
29. maj 2022, 21:43
https://t.co/ImXA5O4STN

Nogen der har adgang til ovenstående, som vil give lidt indblik?

Ikke så meget nyt. Friis vil gerne forlænge aftalen med Fossum, som har udløb næste sommer, samt der skal hentes en leder ind på holdet.
Ekstra Bladet sætter spørgsmålstegn ved Inge Andre Olsen og det er i dette sommervindue han skal bevise han er en succes.
Arktiklen afsluttes med, at AaB måske igen skal kigge mod Viborg iforhold til ny sportschef:

"Nordmanden er under lup. Det er nu han skal bevise, at han har fanget ånden i AaB, og fejlprocenten på indgående transfer skal sænkes betragteligt.
Forudsætningen for det er, at det lykkes at ramme kravet om transferindtægter ved at sikre gode, lukrative salg af Louka Prip og Malthe Højholt.
For ellers må AaB kigge mod Viborg igen og overveje om der muligvis også er en sportschef på de kanter, der vil være mere kvalificeret til at bygge op på Hornevej" Citat fra Ekstra Bladet
Første gang i 100 år synes jeg EB har noget fornuftigt at sige...
Fordi de nævner Fredberg som afløser for Inge?
Husker du Verhagen?

Det ville være en katastrofe at hente den opblæste nar.

Var Haysen ikke sådan en pilfingret klammo, ville han være en forrygende kandidat.
Fuldstændig enig. Og i tv midtvest dokumentaren ser man jo ham direkte sidde med earpods med direkte kommunikation ned til bænken under kampene. Det er altså en mand der tror han skal have en finger med overalt.

AaB har muligvis brændt broer til Viborg. Men den mand bør heller ikke være i kridthuset heroppe.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2022, 19:24

R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 19:17
Pastorius skrev:
30. maj 2022, 18:50
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 15:22
KongGulerod skrev:
30. maj 2022, 14:57
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 14:52
Martino skrev:
30. maj 2022, 14:38


Ok, rolig nu…
Men det gør jeg. Jeg savner den attitude, den del af noget større, den ydmyghed over for mennesker, som bruger al deres tid og penge på at støtte holdet.
Jeg ser ALDRIG et post match interview, hvor der lyser vrede eller indigneret bitterhed ud af en spiller efter et fuck up. Det er altid sådan noget trækken på skuldrene - it's just a job.
Det skyldes nok også, at de af uforklarlige årsager ALTID skal interviewe Pallesen..
Han var også den første, der poppede op i mine tanker. Og jeg får altid billedet af en offentlig ansat, der siger "det er bare et arbejde", når han står der efter endnu en misere.
Pallesen gør det rigtig fint udenfor banen. Det synes jeg ikke man kan sætte en finger på. Uanset fans kan synes det er kedeligt, så bringer det ingenting med sig at skabe sig overfor medierne. Derfor kan man stadig godt hive pisken frem i omklædningsrummet og give den omgang spanking der en sjælden gang skal til.

Anekdote: Da jeg i en fjern fortid var efterskolelærer havde jeg en dygtig kollega der sagde: "Man skal hidse sig op 3 gange om året. Gør man det oftere holder eleverne op med at tage en alvorligt, og gør man det mindre, tror de ikke man kan blive sur."
Sådan synes jeg egentlig det er mange steder i livet. For de fleste af os betyder det at vi skal gøre alt hvad vi kan gøre for at holde os i skindet, når vi bliver ophidesede, og er vi rigtig, rigtig dygtige og heldige, så render vi ikke alt for meget over vores kvote.
Tingene har en tendens til at blive hevet ud i ekstremer herinde... Skabe sig? Sergent? Gal, mand. Jeg har ikke én gang skrevet, at jeg savner en person, der skælder ud på de andre eller om ledelse eller noget som helst. Jeg har snakket om ære, stolthed og ærgerrighed hos den enkelte spiller efter lort og lagkage.
Ross er den eneste, der har lidt af det i sig.

Og ja, Brian Holm har sagt: "En cykelrytter, der ikke er vred - vinder ikke." Hvem har ret?
Der er mange veje til målet som elitesportsmand (og som leder). Der findes ingen gylden regel der siger man skal være et dumt svin eller det modsatte. Der er masser af eksempler på folk der har vundet på begge sider.

I kommunikation derimod. Så kan man godt skabe sig kortvarig succes på at pumpe sig op og være indpisker (Bo Henriksen, David Nilesen), men der skal være noget substans bagved, hvis det skal vare mere end kort tid. Derfor giver det ingen mening at ønske sig nogen der kan kommunikere mere enthusiatisk end Pallesen, hvis ikke der er en bagvedliggende kvalitet at bakke det op med, og det er dét der er problemet. Vi har alt for mange spillere der ikke for alvor har kvalitet til at gøre meget andet end at fylde en plads nogenlunde ud, uden at lave alt for mange store og graverende fejl.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 30. maj 2022, 19:26

RicoBR02 skrev:
30. maj 2022, 19:22
Prica22 skrev:
30. maj 2022, 19:17
RicoBR02 skrev:
30. maj 2022, 19:05
Hvor får vores små stikkere herinde egentlig deres viden fra? Jeg synes jeg har læst flere steder herinde at der bliver præsenteret en ny spiller idag, men der sker ikke så meget. Jeg er ved at blive idiot af at vente på positivt nyt fra AaB
Én havde en kammerat i STARK. Jeg fik et par beskeder om en signing midt i min årsprøve og har senere hen fået bekræftet, at der er tale om Kramer. Ved ikke lige, hvor han bliver af, men Rufo blev også først præsenteret kl. 22:11 i sin tid.
Oh den var ikke mønter på dig, synes jeg havde set flere end stark og dig..
Nej nej, tolkede det heller ikke sådan. Den kommer nok i morgen, hvis den ikke er der indenfor en time eller to. I øvrigt enig i at den er kedelig og nødvendig. Så kan vi lægge den bag os og diskutere nye rygter!

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Lyfe » 30. maj 2022, 19:44

Prica22 skrev:
30. maj 2022, 14:40
Lyfe skrev:
30. maj 2022, 13:28
Der bliver præsenteret en ny spiller senere idag. Ved desværre ikke mere
Jeg hører præcist det samme. Og at det formentligt er Kramer, dog uden at få det bekræftet.
Den er ikke breaket endnu, men spilleren var tilstede på hornevej idag.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5370
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 30. maj 2022, 19:46

Forza skrev:
30. maj 2022, 19:18
jonas386 skrev:
30. maj 2022, 09:54
Jeg magter ikke en forlængelse med Fossum. Han er ikke uden skyld i at modstanderne ofte pisser igennem centralt og at vi nærmest intet skaber fra midtbanen

I de perioder af gårsdagens kamp hvor Højholt ligger alene på midtbanen var det altså ikke fordi man lagde mærke til at Fossum var væk.
Jeg tror ikke Fossum ønsker at forlænge. Men skulle det ske, skal det nok nærmere ses som en mulighed for at forhøje hans salgsværdi.
Fossum vil jeg også meje gerne af med. Han er ikke pengene værd.
Desuden tvivler jeg på, at han pludselig skulle få en højere værdi på markedet.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5370
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 30. maj 2022, 19:48

Pastorius skrev:
30. maj 2022, 19:24
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 19:17
Pastorius skrev:
30. maj 2022, 18:50
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 15:22
KongGulerod skrev:
30. maj 2022, 14:57
R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 14:52


Men det gør jeg. Jeg savner den attitude, den del af noget større, den ydmyghed over for mennesker, som bruger al deres tid og penge på at støtte holdet.
Jeg ser ALDRIG et post match interview, hvor der lyser vrede eller indigneret bitterhed ud af en spiller efter et fuck up. Det er altid sådan noget trækken på skuldrene - it's just a job.
Det skyldes nok også, at de af uforklarlige årsager ALTID skal interviewe Pallesen..
Han var også den første, der poppede op i mine tanker. Og jeg får altid billedet af en offentlig ansat, der siger "det er bare et arbejde", når han står der efter endnu en misere.
Pallesen gør det rigtig fint udenfor banen. Det synes jeg ikke man kan sætte en finger på. Uanset fans kan synes det er kedeligt, så bringer det ingenting med sig at skabe sig overfor medierne. Derfor kan man stadig godt hive pisken frem i omklædningsrummet og give den omgang spanking der en sjælden gang skal til.

Anekdote: Da jeg i en fjern fortid var efterskolelærer havde jeg en dygtig kollega der sagde: "Man skal hidse sig op 3 gange om året. Gør man det oftere holder eleverne op med at tage en alvorligt, og gør man det mindre, tror de ikke man kan blive sur."
Sådan synes jeg egentlig det er mange steder i livet. For de fleste af os betyder det at vi skal gøre alt hvad vi kan gøre for at holde os i skindet, når vi bliver ophidesede, og er vi rigtig, rigtig dygtige og heldige, så render vi ikke alt for meget over vores kvote.
Tingene har en tendens til at blive hevet ud i ekstremer herinde... Skabe sig? Sergent? Gal, mand. Jeg har ikke én gang skrevet, at jeg savner en person, der skælder ud på de andre eller om ledelse eller noget som helst. Jeg har snakket om ære, stolthed og ærgerrighed hos den enkelte spiller efter lort og lagkage.
Ross er den eneste, der har lidt af det i sig.

Og ja, Brian Holm har sagt: "En cykelrytter, der ikke er vred - vinder ikke." Hvem har ret?
Der er mange veje til målet som elitesportsmand (og som leder). Der findes ingen gylden regel der siger man skal være et dumt svin eller det modsatte. Der er masser af eksempler på folk der har vundet på begge sider.

I kommunikation derimod. Så kan man godt skabe sig kortvarig succes på at pumpe sig op og være indpisker (Bo Henriksen, David Nilesen), men der skal være noget substans bagved, hvis det skal vare mere end kort tid. Derfor giver det ingen mening at ønske sig nogen der kan kommunikere mere enthusiatisk end Pallesen, hvis ikke der er en bagvedliggende kvalitet at bakke det op med, og det er dét der er problemet. Vi har alt for mange spillere der ikke for alvor har kvalitet til at gøre meget andet end at fylde en plads nogenlunde ud, uden at lave alt for mange store og graverende fejl.
Men det er jo slet ikke det, jeg snakker om.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14864
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 30. maj 2022, 19:54

Lyfe skrev:
Prica22 skrev:
30. maj 2022, 14:40
Lyfe skrev:
30. maj 2022, 13:28
Der bliver præsenteret en ny spiller senere idag. Ved desværre ikke mere
Jeg hører præcist det samme. Og at det formentligt er Kramer, dog uden at få det bekræftet.
Den er ikke breaket endnu, men spilleren var tilstede på hornevej idag.
Der er nok den SoMe ansvarlige der har svært ved at vælge hvilket stykke generisk popmusik der skal ind over præsentationsvideoen denne gang.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kasper » 30. maj 2022, 20:15

Pastorius skrev:
30. maj 2022, 19:08
troelsh skrev:
30. maj 2022, 18:36
Ud:
Rinne
Prip
MC
Hagelskjær
Gedsted

Ind:
Ny keeper
Sousa
Ny 6’er
Kramer
Ny højreback

Også krydser vi fingre for en Thelander forlængelse.

Lars Friis nævnte efter Viborg kampen at vi vil arbejde mod at kunne spille i andre formationer, jeg tror man ønsker at spille en 4-3-3

Ny keeper

Ny højreback - Thelander - Kramer - Ahlmann

Højholt - ny 6’er - Fossum

Sousa - Makaric - Lucas

Bænk:
Theo
Kusk
O.Ross
M.Ross
Pedro
Palle
Gudmundur
Granli
Ementa
Høgh
Hvis vi nu ligger vores FM-gén til side et øjeblik og kigger på hvad det er der er signaleret fra AaB længe (og hvad vi allerede ved), så ser det sådan her ud:

UD:
Rinne
Thelander
MC
Gedsted
Thorarinsson
Rufo

Tilbage fra leje uden større udsigt til potentiale/spilletid eller bare udsigtsløse:
Kakeeto
Jeppe Pedersen
Oliver Klitten
Prijovic
(Hannesbo?)

Mulige salg (snarligt udløb):
Kusk
Fossum

Tilbage har vi:

Målmænd:
Theo

Midterforsvarere:
Lars Kramer - formodet
Hagelskjær
Granli
Mathias Ross

Backs:
Jacob Ahlmann
Pallesen

Central midt:
Pedro
Malthe Højholt

Offensive midt/kant:
Sousa
Oliver Ross
Lucas Andersen
Prip

Angribere:
Ementa
Makaric
Kasper Høgh

....og så nogle nyoprykkede hvor ingen rigtig er prøvet af endnu. Der er jo også stor sandsynlighed for nogle af de ovenstående bliver solgt. Der er meget lille sandsynlighed for de bare bliver kasseret.

16 spillere + det løse.

Selvfølgelig skal der skrives nogle kontrakter mere end det der allerede er sket.

Mest åbenlyst en ny målmand.

Hvad skal det mon betyde at der kun blev givet blomster til Gedsted og Rinne igår?

Bliver der mon arbejdet på forlængelse med Thelander, MC, Rufo og Thorarinsson?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7895
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 30. maj 2022, 20:20

R Rosenberg skrev:
30. maj 2022, 19:46
Forza skrev:
30. maj 2022, 19:18
jonas386 skrev:
30. maj 2022, 09:54
Jeg magter ikke en forlængelse med Fossum. Han er ikke uden skyld i at modstanderne ofte pisser igennem centralt og at vi nærmest intet skaber fra midtbanen

I de perioder af gårsdagens kamp hvor Højholt ligger alene på midtbanen var det altså ikke fordi man lagde mærke til at Fossum var væk.
Jeg tror ikke Fossum ønsker at forlænge. Men skulle det ske, skal det nok nærmere ses som en mulighed for at forhøje hans salgsværdi.
Fossum vil jeg også meje gerne af med. Han er ikke pengene værd.
Desuden tvivler jeg på, at han pludselig skulle få en højere værdi på markedet.
Forskellen på at have ét år tilbage af kontrakten eller 2-3 år er væsentlig. Klubberne er ikke “tvunget” til et salg. Men det kræver selvfølgelig interesserede klubber. Det er klart.

Fossums løbepensum og evne til at komme ind i feltet er ganske værdifuldt. Men jeg havde også foretrukket en anden type. Især hvis vi taler spillere i den øverste ende af lønhierarkiet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar