Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1519
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 6. jul 2023, 12:13

Hanga skrev:
6. jul 2023, 12:10
Super fint med udlejning af Ramkilde. Vi har for mange angribere og umiddelbart stod han langt tilbage i køen. Jeg ser Helenius og Prica som de to der primært skal satses på, og så skal Oliver Ross også gerne til at have flere minutter. Ementa kunne godt gå hen og blive en rigtig god spiller i 1 div hvor det mere bliver på de fysiske præmisser, og hvor vi kommer til at møde mange hold der står dybt. Så selvom jeg absolut ikke har været stor fan af Ementa, så kan jeg godt se et potentiale i ham i den kommende sæson. Omvendt må vi sige, at hvis han er på vej ud til vinter, så skal han jo bare skydes afsted nu.

Nu vil jeg gerne snart se AaB få ham islændingen på plads, han lød til at være en fornuftig aftale til midtbanen. Og så gerne høre mindre om random udlændinge, som AaB helt sikkert ikke har scoutet grundigt, men som kommer gennem netværk.
Tror det er kikset med islændingen.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Kokkefar » 6. jul 2023, 12:53

Stegosaurus skrev:
6. jul 2023, 11:59
Patmand skrev:
6. jul 2023, 11:50
Forza skrev:
6. jul 2023, 11:36
Patmand skrev:
6. jul 2023, 11:18
Funky skrev:
6. jul 2023, 11:04
Jakobsen skrev:
6. jul 2023, 10:52

Hvidovres trup er vel smallere end vores. Vi har Prica og Ementa som man nok satser på og er bedre og mon ikke man også satser på en bedre udgave af Helenius. Så er der pludselig langt til spilletid og Hvidovres angrebskæde virker noget fattig. Det er vel derfor de vil prøve at forløse Ramkilde og de får samtidig en angriber der har prøvet Superligaen. Samtidig har Ramkilde dårligere konkurrenter og derved større chance for at spille. Ramkildes lod er jo desværre at hans niveau/skadeshistorik gør ham til en 25 årig udviklingsspiller som vi ikke selv har plads til at forløse.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Så skal man sgu også holde fast i Ementa, hvis det er det, der er planen.
Men jeg køber den med, at Ramkilde faktisk har en lang udviklingsproces foran sig det kommende år, som AaB ikke kan bruge tid på.
Hvis AaB havde en tro på Ementa’s evner, så var han blevet tilbudt en forlængelse.

Hvis rygterne om andre klubbers interesse i Ementa er sande, så har de naturligvis rettet henvendelse til ham.
Det er ikke nogen kritik fra min side, for jeg ser ikke det store lys i Ementa.
Er du sikker på man ikke har tilbudt en kontrakt?
Ja
Hvem har dog sagt det til dig? Ementa? Nogen fra AaB?
Nordjyske.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1519
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 6. jul 2023, 13:37

Kokkefar skrev:
6. jul 2023, 12:53
Stegosaurus skrev:
6. jul 2023, 11:59
Patmand skrev:
6. jul 2023, 11:50
Forza skrev:
6. jul 2023, 11:36
Patmand skrev:
6. jul 2023, 11:18
Funky skrev:
6. jul 2023, 11:04

Så skal man sgu også holde fast i Ementa, hvis det er det, der er planen.
Men jeg køber den med, at Ramkilde faktisk har en lang udviklingsproces foran sig det kommende år, som AaB ikke kan bruge tid på.
Hvis AaB havde en tro på Ementa’s evner, så var han blevet tilbudt en forlængelse.

Hvis rygterne om andre klubbers interesse i Ementa er sande, så har de naturligvis rettet henvendelse til ham.
Det er ikke nogen kritik fra min side, for jeg ser ikke det store lys i Ementa.
Er du sikker på man ikke har tilbudt en kontrakt?
Ja
Hvem har dog sagt det til dig? Ementa? Nogen fra AaB?
Nordjyske.
Sikker? Synes nogen skrev at han tyggede på et tilbud fra AaB sammen med Viborgs tilbud.

Bum
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2018, 17:06

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Bum » 6. jul 2023, 13:50

"AaB er ifølge Nordjyskes oplysninger stadig i dialog med Anosike Ementa, der også rygtes til Viborg."

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/diss ... en/4465863

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Kokkefar » 6. jul 2023, 13:51

Stegosaurus skrev:
6. jul 2023, 13:37
Kokkefar skrev:
6. jul 2023, 12:53
Stegosaurus skrev:
6. jul 2023, 11:59
Patmand skrev:
6. jul 2023, 11:50
Forza skrev:
6. jul 2023, 11:36
Patmand skrev:
6. jul 2023, 11:18

Hvis AaB havde en tro på Ementa’s evner, så var han blevet tilbudt en forlængelse.

Hvis rygterne om andre klubbers interesse i Ementa er sande, så har de naturligvis rettet henvendelse til ham.
Det er ikke nogen kritik fra min side, for jeg ser ikke det store lys i Ementa.
Er du sikker på man ikke har tilbudt en kontrakt?
Ja
Hvem har dog sagt det til dig? Ementa? Nogen fra AaB?
Nordjyske.
Sikker? Synes nogen skrev at han tyggede på et tilbud fra AaB sammen med Viborgs tilbud.
Næ, jeg fejllæste konteksten af dit indlæg. Ignorer mig.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Nautrup88 » 7. jul 2023, 09:36

Slet ingen jungletrommer der giver lyd fra sig ?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Eksil » 7. jul 2023, 09:41

Nautrup88 skrev:
7. jul 2023, 09:36
Slet ingen jungletrommer der giver lyd fra sig ?
Har du prøvet at ryste en tom kasse? Det siger nemlig ikke så meget.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13697
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 7. jul 2023, 10:29

Nautrup88 skrev:
7. jul 2023, 09:36
Slet ingen jungletrommer der giver lyd fra sig ?
Gad godt høre, at man har skrevet med Ludewig. Men for øjeblikket er tavshed om hans situation nok så positivt et signal, som man kan få. Kan se, at man også kan købe den nye spillertrøje med hans navn på. Så deeet...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Portland » 7. jul 2023, 10:31

Kommer der ikke snart nogle flere spillere fra Sydney?

Det kan heller ikke passe, at der ikke er nogle reserver fra den 3. bedste række i Holland.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 7. jul 2023, 10:32

Funky skrev:
7. jul 2023, 10:29
Nautrup88 skrev:
7. jul 2023, 09:36
Slet ingen jungletrommer der giver lyd fra sig ?
Gad godt høre, at man har skrevet med Ludewig. Men for øjeblikket er tavshed om hans situation nok så positivt et signal, som man kan få. Kan se, at man også kan købe den nye spillertrøje med hans navn på. Så deeet...
Kom nu med den stærke midtbanespiller. Jeg har efterhånden PTSD efter 5 transfervinduer uden den midtbanespiller som holdet har skreget på, og det behov er ikke blevet mindre efter Fossum er væk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1519
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 7. jul 2023, 10:40

Funky skrev:
7. jul 2023, 10:29
Nautrup88 skrev:
7. jul 2023, 09:36
Slet ingen jungletrommer der giver lyd fra sig ?
Gad godt høre, at man har skrevet med Ludewig. Men for øjeblikket er tavshed om hans situation nok så positivt et signal, som man kan få. Kan se, at man også kan købe den nye spillertrøje med hans navn på. Så deeet...
Kan se på Red Bulls hjemmeside at Ludewig er med i den trup, som p.t. er på træningslejr.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13697
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 7. jul 2023, 10:45

Stegosaurus skrev:
7. jul 2023, 10:40
Funky skrev:
7. jul 2023, 10:29
Nautrup88 skrev:
7. jul 2023, 09:36
Slet ingen jungletrommer der giver lyd fra sig ?
Gad godt høre, at man har skrevet med Ludewig. Men for øjeblikket er tavshed om hans situation nok så positivt et signal, som man kan få. Kan se, at man også kan købe den nye spillertrøje med hans navn på. Så deeet...
Kan se på Red Bulls hjemmeside at Ludewig er med i den trup, som p.t. er på træningslejr.
Lyder som som der spilles lidt poker mellem AaB og Red Büll. Så må der jo være en interesse.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13697
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 7. jul 2023, 10:46

Hanga skrev:
7. jul 2023, 10:32

Kom nu med den stærke midtbanespiller. Jeg har efterhånden PTSD efter 5 transfervinduer uden den midtbanespiller som holdet har skreget på, og det behov er ikke blevet mindre efter Fossum er væk.
Enig i behovet, men vanlig transferlogik tilsiger vel også, at det er en spiller, vi kan komme til at vente på til sidst i vinduet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 7. jul 2023, 10:48

Funky skrev:
7. jul 2023, 10:46
Hanga skrev:
7. jul 2023, 10:32

Kom nu med den stærke midtbanespiller. Jeg har efterhånden PTSD efter 5 transfervinduer uden den midtbanespiller som holdet har skreget på, og det behov er ikke blevet mindre efter Fossum er væk.
Enig i behovet, men vanlig transferlogik tilsiger vel også, at det er en spiller, vi kan komme til at vente på til sidst i vinduet.
Hvorefter der i stedet kommer 2 ligegyldige lejespillere til kanten. Rinse and repeat.

Jeg synes Islændingen lød som en fornuftig spiller, det håber jeg vi får på plads. Den stærke signing behøver ikke nødvendigvis kommer sidst i vinduet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7869
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Forza » 7. jul 2023, 10:50

Hanga skrev:
7. jul 2023, 10:48
Funky skrev:
7. jul 2023, 10:46
Hanga skrev:
7. jul 2023, 10:32

Kom nu med den stærke midtbanespiller. Jeg har efterhånden PTSD efter 5 transfervinduer uden den midtbanespiller som holdet har skreget på, og det behov er ikke blevet mindre efter Fossum er væk.
Enig i behovet, men vanlig transferlogik tilsiger vel også, at det er en spiller, vi kan komme til at vente på til sidst i vinduet.
Hvorefter der i stedet kommer 2 ligegyldige lejespillere til kanten. Rinse and repeat.

Jeg synes Islændingen lød som en fornuftig spiller, det håber jeg vi får på plads. Den stærke signing behøver ikke nødvendigvis kommer sidst i vinduet.
Hold kæft hvor har vi også danset igennem mange vinduer uden forløsningen på den centrale midtbane. Sidst vi fik en gik han endda i stykker i form af Hiljemark.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13697
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 7. jul 2023, 10:51

Hanga skrev:
7. jul 2023, 10:48
Funky skrev:
7. jul 2023, 10:46
Hanga skrev:
7. jul 2023, 10:32

Kom nu med den stærke midtbanespiller. Jeg har efterhånden PTSD efter 5 transfervinduer uden den midtbanespiller som holdet har skreget på, og det behov er ikke blevet mindre efter Fossum er væk.
Enig i behovet, men vanlig transferlogik tilsiger vel også, at det er en spiller, vi kan komme til at vente på til sidst i vinduet.
Hvorefter der i stedet kommer 2 ligegyldige lejespillere til kanten. Rinse and repeat.

Jeg synes Islændingen lød som en fornuftig spiller, det håber jeg vi får på plads. Den stærke signing behøver ikke nødvendigvis kommer sidst i vinduet.
Næh, men logikken er jo, at vi måske går efter så stærke spillere, at de første skal se, om de har andre og bedre muligheder.
Enig vedr. islændingen, den synes jeg også lød spændende, men skrev en anden debattør ikke, at den vist var gået i vasken?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Nautrup88 » 7. jul 2023, 10:57

Eksil skrev:
7. jul 2023, 09:41
Nautrup88 skrev:
7. jul 2023, 09:36
Slet ingen jungletrommer der giver lyd fra sig ?
Har du prøvet at ryste en tom kasse? Det siger nemlig ikke så meget.
Nej men det kunne jo være man havde hørt noget på folk ud af klubben også, hvilket så måske kunne spytte lidt i den kasse.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 7. jul 2023, 10:58

Hanga skrev:
14. jun 2023, 15:01
RicoBR02 skrev:
14. jun 2023, 14:38


Historisk set og målt på mesterskaber og pokaler, så er AaB stadig en "større" klub end fcn. Jeg prøver ikke at tage noget fra deres imponerende salg og evne til at lokke talenter fra udlandet, men de er ikke andet end et springbræt! Jeg håber aldrig AaB kommer til at køre på en måde hvor det hele handler om sælge talenter og ikke have nogen større interesse i at vinde mesterskaber og spille i Europa, det er sådan jeg ser fcn. Det handler om at generere overskud til deres ejere og det er de voldsomt gode til. Fanbase, bedrifter i europa, mesterskaber det er noget folk rundt omkring stadig forbinder med AaB. 2-2 mod et af de bedste united hold i nyere tid, kampen mod city, tottenham på udebane, det har printet AaB ind i hukommelsen ved mange og i min verden gør det os til en større og bedre kendt klub end fcn.. Men jeg er en håbløs romantiker der hader fc klubber, så det er nok det der spiller ind..
Men det er FCN der kæmper med om mesterskaberne, ikke AaB.

Ja AaB er historisk en stor klub og er det også i mange henseender stadigvæk. Og det er muligt at vi fortsat er væsentligt mere kendte i udlandet. Men det er tæt på ligegyldigt når en spiller uden tilknytning til AaB skal vælge ny klub. Hvad kan jeg tjene? Hvor kan jeg få den rolle og den spilletid jeg gerne vil have? Hvor kan jeg bedst udvikle min karriere og hvor er det bedste udstillingsvindue hvis jeg skal videre? Det er sådan nogle spørgsmål en spiller stiller sig selv. Og her kommer vi ikke udenom at vi er blevet væsentligt mindre attraktive med nedrykningen og den generelle udvikling klubben har taget.

AaB er nød til at tænke mere som FCN og blive bedre til at udvikle spillere og sælge dem videre. Vores økonomi hænger ikke sammen, heller ikke før nedrykningen. Vi kan muligvis stadig udmanøvrere de mindre SL klubber på lønsedlen, men forestillingen om AaB som en subtop klub i Danmark der potentielt kan spille med i den sjove ende, og være et godt udstillingsvindue, hænger pt. i en meget tynd tråd. Og det ændrer en flot historie desværre ikke på. Vi bliver aldrig den klub du husker og taler om igen, hvis ikke der sker en drastisk ændring i AaB.

Jeg vil komme dig i møde og sige at vores historik og klubbens størrelse gør at man som spiller kan tro på at der er base for at "vokse med holdet". Og agenterne ved stadig hvilken klub AaB er og hvad vi forhåbentlig kan blive igen. Men, vi er nød til at indse, at vores status i dansk fodbold er faldet drastisk.

Fedt med Deedson, jeg kender ham ikke ret godt, men det lyder som en lovende spiller på vej frem med nogle af de egenskaber vi har mangler. Og det kan være rigtig godt arbejde at vi lander ham. Hvis han har haft tilbud fra væsentligt større klubber end AaB, så har det formentlig været udsigten til spilletid i AaB der har lokket. Og måske befinder han sig godt i Nordjylland.
Sådan knap en måned senere:
FCN har netop brugt 3 mio. euro på Ingvartsen, der veksler en relativ fornuftig succes i Bundesligaen ud med Farum. Han er altså ikke vendt hjem fordi han ikke kunne slå til i udlandet, han er kommet hjem for at spille Farum til guld. Hentet for næsen af FCM... Alt imens AaB glippede Deedson så snart en superligaklub kom på banen.

@RicoBR02 Jeg håber du kan se hvor langt fra skiven du var.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Gnu » 7. jul 2023, 11:22

Hanga skrev:
7. jul 2023, 10:58
Hanga skrev:
14. jun 2023, 15:01
RicoBR02 skrev:
14. jun 2023, 14:38


Historisk set og målt på mesterskaber og pokaler, så er AaB stadig en "større" klub end fcn. Jeg prøver ikke at tage noget fra deres imponerende salg og evne til at lokke talenter fra udlandet, men de er ikke andet end et springbræt! Jeg håber aldrig AaB kommer til at køre på en måde hvor det hele handler om sælge talenter og ikke have nogen større interesse i at vinde mesterskaber og spille i Europa, det er sådan jeg ser fcn. Det handler om at generere overskud til deres ejere og det er de voldsomt gode til. Fanbase, bedrifter i europa, mesterskaber det er noget folk rundt omkring stadig forbinder med AaB. 2-2 mod et af de bedste united hold i nyere tid, kampen mod city, tottenham på udebane, det har printet AaB ind i hukommelsen ved mange og i min verden gør det os til en større og bedre kendt klub end fcn.. Men jeg er en håbløs romantiker der hader fc klubber, så det er nok det der spiller ind..
Men det er FCN der kæmper med om mesterskaberne, ikke AaB.

Ja AaB er historisk en stor klub og er det også i mange henseender stadigvæk. Og det er muligt at vi fortsat er væsentligt mere kendte i udlandet. Men det er tæt på ligegyldigt når en spiller uden tilknytning til AaB skal vælge ny klub. Hvad kan jeg tjene? Hvor kan jeg få den rolle og den spilletid jeg gerne vil have? Hvor kan jeg bedst udvikle min karriere og hvor er det bedste udstillingsvindue hvis jeg skal videre? Det er sådan nogle spørgsmål en spiller stiller sig selv. Og her kommer vi ikke udenom at vi er blevet væsentligt mindre attraktive med nedrykningen og den generelle udvikling klubben har taget.

AaB er nød til at tænke mere som FCN og blive bedre til at udvikle spillere og sælge dem videre. Vores økonomi hænger ikke sammen, heller ikke før nedrykningen. Vi kan muligvis stadig udmanøvrere de mindre SL klubber på lønsedlen, men forestillingen om AaB som en subtop klub i Danmark der potentielt kan spille med i den sjove ende, og være et godt udstillingsvindue, hænger pt. i en meget tynd tråd. Og det ændrer en flot historie desværre ikke på. Vi bliver aldrig den klub du husker og taler om igen, hvis ikke der sker en drastisk ændring i AaB.

Jeg vil komme dig i møde og sige at vores historik og klubbens størrelse gør at man som spiller kan tro på at der er base for at "vokse med holdet". Og agenterne ved stadig hvilken klub AaB er og hvad vi forhåbentlig kan blive igen. Men, vi er nød til at indse, at vores status i dansk fodbold er faldet drastisk.

Fedt med Deedson, jeg kender ham ikke ret godt, men det lyder som en lovende spiller på vej frem med nogle af de egenskaber vi har mangler. Og det kan være rigtig godt arbejde at vi lander ham. Hvis han har haft tilbud fra væsentligt større klubber end AaB, så har det formentlig været udsigten til spilletid i AaB der har lokket. Og måske befinder han sig godt i Nordjylland.
Sådan knap en måned senere:
FCN har netop brugt 3 mio. euro på Ingvartsen, der veksler en relativ fornuftig succes i Bundesligaen ud med Farum. Han er altså ikke vendt hjem fordi han ikke kunne slå til i udlandet, han er kommet hjem for at spille Farum til guld. Hentet for næsen af FCM... Alt imens AaB glippede Deedson så snart en superligaklub kom på banen.

@RicoBR02 Jeg håber du kan se hvor langt fra skiven du var.
Jeg er meget imponeret af, hvordan FC Nordsjælland agerer, men samtidig er det også en smertefuld påmindelse om, hvor langt AaB er fra toppen af dansk fodbold, og nedrykningen er faktisk det mindste af det. Nu er vi simpelthen der, hvor FCN uden problemer kan smide 22 millioner for en spiller og FCM lægger rask væk 30 millioner. Alt imens AaB i vintervinduet måtte strække sig langt for at hente en mand for fem millioner.

AaB er kørt langt, langt bagud i det økonomiske race, og der skal ske radikale ændringer, hvis AaB skal være andet end en grå midterklub. Lige nu kan jeg ikke se, hvordan AaB kan komme tilbage til toppen af dansk fodbold inden for de næste ti år, hvis nogensinde.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 7. jul 2023, 11:50

Gnu skrev:
7. jul 2023, 11:22
Hanga skrev:
7. jul 2023, 10:58
Hanga skrev:
14. jun 2023, 15:01
RicoBR02 skrev:
14. jun 2023, 14:38


Historisk set og målt på mesterskaber og pokaler, så er AaB stadig en "større" klub end fcn. Jeg prøver ikke at tage noget fra deres imponerende salg og evne til at lokke talenter fra udlandet, men de er ikke andet end et springbræt! Jeg håber aldrig AaB kommer til at køre på en måde hvor det hele handler om sælge talenter og ikke have nogen større interesse i at vinde mesterskaber og spille i Europa, det er sådan jeg ser fcn. Det handler om at generere overskud til deres ejere og det er de voldsomt gode til. Fanbase, bedrifter i europa, mesterskaber det er noget folk rundt omkring stadig forbinder med AaB. 2-2 mod et af de bedste united hold i nyere tid, kampen mod city, tottenham på udebane, det har printet AaB ind i hukommelsen ved mange og i min verden gør det os til en større og bedre kendt klub end fcn.. Men jeg er en håbløs romantiker der hader fc klubber, så det er nok det der spiller ind..
Men det er FCN der kæmper med om mesterskaberne, ikke AaB.

Ja AaB er historisk en stor klub og er det også i mange henseender stadigvæk. Og det er muligt at vi fortsat er væsentligt mere kendte i udlandet. Men det er tæt på ligegyldigt når en spiller uden tilknytning til AaB skal vælge ny klub. Hvad kan jeg tjene? Hvor kan jeg få den rolle og den spilletid jeg gerne vil have? Hvor kan jeg bedst udvikle min karriere og hvor er det bedste udstillingsvindue hvis jeg skal videre? Det er sådan nogle spørgsmål en spiller stiller sig selv. Og her kommer vi ikke udenom at vi er blevet væsentligt mindre attraktive med nedrykningen og den generelle udvikling klubben har taget.

AaB er nød til at tænke mere som FCN og blive bedre til at udvikle spillere og sælge dem videre. Vores økonomi hænger ikke sammen, heller ikke før nedrykningen. Vi kan muligvis stadig udmanøvrere de mindre SL klubber på lønsedlen, men forestillingen om AaB som en subtop klub i Danmark der potentielt kan spille med i den sjove ende, og være et godt udstillingsvindue, hænger pt. i en meget tynd tråd. Og det ændrer en flot historie desværre ikke på. Vi bliver aldrig den klub du husker og taler om igen, hvis ikke der sker en drastisk ændring i AaB.

Jeg vil komme dig i møde og sige at vores historik og klubbens størrelse gør at man som spiller kan tro på at der er base for at "vokse med holdet". Og agenterne ved stadig hvilken klub AaB er og hvad vi forhåbentlig kan blive igen. Men, vi er nød til at indse, at vores status i dansk fodbold er faldet drastisk.

Fedt med Deedson, jeg kender ham ikke ret godt, men det lyder som en lovende spiller på vej frem med nogle af de egenskaber vi har mangler. Og det kan være rigtig godt arbejde at vi lander ham. Hvis han har haft tilbud fra væsentligt større klubber end AaB, så har det formentlig været udsigten til spilletid i AaB der har lokket. Og måske befinder han sig godt i Nordjylland.
Sådan knap en måned senere:
FCN har netop brugt 3 mio. euro på Ingvartsen, der veksler en relativ fornuftig succes i Bundesligaen ud med Farum. Han er altså ikke vendt hjem fordi han ikke kunne slå til i udlandet, han er kommet hjem for at spille Farum til guld. Hentet for næsen af FCM... Alt imens AaB glippede Deedson så snart en superligaklub kom på banen.

@RicoBR02 Jeg håber du kan se hvor langt fra skiven du var.
Jeg er meget imponeret af, hvordan FC Nordsjælland agerer, men samtidig er det også en smertefuld påmindelse om, hvor langt AaB er fra toppen af dansk fodbold, og nedrykningen er faktisk det mindste af det. Nu er vi simpelthen der, hvor FCN uden problemer kan smide 22 millioner for en spiller og FCM lægger rask væk 30 millioner. Alt imens AaB i vintervinduet måtte strække sig langt for at hente en mand for fem millioner.

AaB er kørt langt, langt bagud i det økonomiske race, og der skal ske radikale ændringer, hvis AaB skal være andet end en grå midterklub. Lige nu kan jeg ikke se, hvordan AaB kan komme tilbage til toppen af dansk fodbold inden for de næste ti år, hvis nogensinde.
Det skyldes udelukkende rigtig dårlig ledelse på Hornevej igennem mange år. Man har slet slet ikke formået at følge med udviklingen i dansk fodbold og moderne fodbold som helhed.

AaB har ikke formået at udnytte et eneste af sine mesterskaber, som løftestang til at komme op på et højere niveau, i modsætning til f.eks. Bodø/Glimt har gjort det.

Nu har vi så på papiret fået gearet bestyrelsen, ledelsen, administrationen samt den sportslige ledelse, hvilket er positivt. Det er bare sket alt for sent. Det vil tage mange år, før AaB "måske" kan komme i acceptabel afstand af fcn (ikke at jeg tror på det). Det vil kræve nogle store salg, kvalifikation til europæisk fodbold, og vigtigst af alt, så kræver det en langt større investering i akademiet, bedre trænere i U-rækkerne etc. Jeg tror ikke "tyskerne" er i stand til at få AaB op på nogenlunde samme set-up som fcn har.

IAO skulle finde spillere med tydelige spidskompetencer, som klubben kunne tjene godt på, og det bør AaB fortsætte med - bare grundigere og mere effektivt. Det skal være spillertyper som f.eks. Minteh - dvs. de uslebne diamanter. Det kræver et stort netværk, og jeg håber sgu "tyskerne" har forbindelser i Afrika, for der gemmer sig meget guld. Så må vi leve med fejlskud i ny og næ.

Høgh var f.eks. ikke god i AaB, men man må trods alt give IAO mfl. lidt kredit for at se Høgh har nogle kompetencer, der er populære og brugbare i moderne fodbold (energi, fysik, fart, presspil). Det har vi tjent lidt penge på i Norge.
Ementa kan jeg egentligt også godt forstå man hentede til klubben. Jeg ser bare desværre en tendens, at AaB ikke formår at udvikle sine spillere godt nok. Der har været mange eksempler på nye spillere, som startede rigtig godt eller okay, men faldt i niveau med tiden. F.eks. Lesniak, Patrick Olsen, Trajkovski, Makaric, Prip, Fossum, Thellufsen.

Besvar