Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Maglau » 7. jun 2023, 11:35

gravballe skrev:
7. jun 2023, 09:43
Funky skrev:
7. jun 2023, 09:27
gravballe skrev:
7. jun 2023, 09:21
R Rosenberg skrev:
7. jun 2023, 08:37
gravballe skrev:
7. jun 2023, 08:28
Der kommer en større oprydning siger rygterne:

sousa - der har fcm allerede budt for nogle mdr siden, handel skulle være tæt på
lars kramer - AaB arbejder på udlejning i et år
Makaric - ophævelse af kontrakt
Posavec - ophævelse af kontrakt
bakiz - salg
Hvis vi sender både Sousa, Kramer og Bakiz videre, kan vi lige så godt droppe oprykningen.

Og hvad så, HVIS vi skulle rykke op? Så skal vi til at hente nye spillere igen, som så skal spilles sammen.

Hvorfor er 'kontinuitet' lige så stort et fyord i denne klub som en mand i et nonnekloster.
Planen er at forstærke på visse positioner med kontrakter der er billigere men indeholder opryknings bonus. Samtidig supplere op med egne talenter.. Man satser på at beholde Højholdt f.eks.
fint at holde på Højholt, jeg tror såmænd, han godt kan lære noget af at spille 1. div.
Jeg synes i øvrigt ikke, det, du beskriver, lyder som en større oprydning :) - men Fossum ud skal selvfølgelig medregnes, Pallesen som formentlig ikke når en hel masse mere før hans kontrakt udløber. Så er der Ahlmann...og hvad vil Andreas Poulsen og Jørgensen? Prip?
Problemet er det er en balance gang, for AaB vil gerne hurtigt op, men de er også klar over, hvis de forsætter som nu, og det glipper er de økonomisk færdig.. Så AaB forsøger at finde en balance gang, hvor en missed oprykning ikke er et dødsstød, men giver mulighed for at satse endnu mere på egne talenter.

Prip - ingen bud.. man mener han kan levere i 1 div
Ahlman bliver
Andreas Poulsen bliver med mindre der kommer bud. i så fald er planen en ny vb, glipper er der Granli, som man dog gerne vil sælge.
Man vil stadig gerne beholde Ludewig, men han er for dyr. men man mener han vil kunne udvikle sig godt med konstant spilletid i 1 div, så han er klar til superliga nivue ved en evt oprykning..
Marco bliver men man tror ikke på ham mere. Emenka vil man forsøge at satse på som sekundær angriber med helenius. (måske 4-4-2 / 4-3-3 hybrid hvor helenius ligger bag ved emenka??)
Otoa fremtidens mand, planen er at køre ham ind nu.


Nu skal det siges det er sjældent jeg deler så løse rygter som det her, så det hele er meget oppe i luften lige nu. Men situationen tænkte jeg det måske er rart at vide lidt om hvad AaB tænker eller forsøger.. AaB skulle melde en større plan ud her inden for 14 dage. Tyskerne ryster ikke på hånden... og de forsøger ikke bare købe en masse tyske spillere eller andet pjat ind.. Så vi skal ikke være nervøse for at vi får et helt hold udskiftet med tyske spillere eller andet. Ideen er er profiler på visse pladser suppleret op med talenter og ellers stabile fodbold spillere, og knap så meget fokus på spillere med få spids kompetancer, hvis det betyder de mangler det bredere fodbold egenskaber.

der kommer også til at ske ting på ungdoms siden, men det bliver ikke de store invisteringer, men målet skulle være mere ens spillestil på tværs af holdene, og flere speciale trænere.. jeg ved dog ikke hvor meget det bliver nu hvor man mister de penge der var afsat til det pga nedrykning.
De bedste nyheder i dit indlæg er helt klar at vi ikke kommer til at lave en Esbjerg der startede en kamp med 6 spillere fra Barnsley (eller hvad deres samarbejdsklub hed) u23 hold med yderligere 3 stk på bænken.
Jeg frygtede det inderst inde, selvom jeg ikke fandt det sandsynligt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 480
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DenSataniskeHest » 7. jun 2023, 13:14

Maglau skrev:
7. jun 2023, 11:35
gravballe skrev:
7. jun 2023, 09:43
Funky skrev:
7. jun 2023, 09:27
gravballe skrev:
7. jun 2023, 09:21
R Rosenberg skrev:
7. jun 2023, 08:37
gravballe skrev:
7. jun 2023, 08:28
Der kommer en større oprydning siger rygterne:

sousa - der har fcm allerede budt for nogle mdr siden, handel skulle være tæt på
lars kramer - AaB arbejder på udlejning i et år
Makaric - ophævelse af kontrakt
Posavec - ophævelse af kontrakt
bakiz - salg
Hvis vi sender både Sousa, Kramer og Bakiz videre, kan vi lige så godt droppe oprykningen.

Og hvad så, HVIS vi skulle rykke op? Så skal vi til at hente nye spillere igen, som så skal spilles sammen.

Hvorfor er 'kontinuitet' lige så stort et fyord i denne klub som en mand i et nonnekloster.
Planen er at forstærke på visse positioner med kontrakter der er billigere men indeholder opryknings bonus. Samtidig supplere op med egne talenter.. Man satser på at beholde Højholdt f.eks.
fint at holde på Højholt, jeg tror såmænd, han godt kan lære noget af at spille 1. div.
Jeg synes i øvrigt ikke, det, du beskriver, lyder som en større oprydning :) - men Fossum ud skal selvfølgelig medregnes, Pallesen som formentlig ikke når en hel masse mere før hans kontrakt udløber. Så er der Ahlmann...og hvad vil Andreas Poulsen og Jørgensen? Prip?
Problemet er det er en balance gang, for AaB vil gerne hurtigt op, men de er også klar over, hvis de forsætter som nu, og det glipper er de økonomisk færdig.. Så AaB forsøger at finde en balance gang, hvor en missed oprykning ikke er et dødsstød, men giver mulighed for at satse endnu mere på egne talenter.

Prip - ingen bud.. man mener han kan levere i 1 div
Ahlman bliver
Andreas Poulsen bliver med mindre der kommer bud. i så fald er planen en ny vb, glipper er der Granli, som man dog gerne vil sælge.
Man vil stadig gerne beholde Ludewig, men han er for dyr. men man mener han vil kunne udvikle sig godt med konstant spilletid i 1 div, så han er klar til superliga nivue ved en evt oprykning..
Marco bliver men man tror ikke på ham mere. Emenka vil man forsøge at satse på som sekundær angriber med helenius. (måske 4-4-2 / 4-3-3 hybrid hvor helenius ligger bag ved emenka??)
Otoa fremtidens mand, planen er at køre ham ind nu.


Nu skal det siges det er sjældent jeg deler så løse rygter som det her, så det hele er meget oppe i luften lige nu. Men situationen tænkte jeg det måske er rart at vide lidt om hvad AaB tænker eller forsøger.. AaB skulle melde en større plan ud her inden for 14 dage. Tyskerne ryster ikke på hånden... og de forsøger ikke bare købe en masse tyske spillere eller andet pjat ind.. Så vi skal ikke være nervøse for at vi får et helt hold udskiftet med tyske spillere eller andet. Ideen er er profiler på visse pladser suppleret op med talenter og ellers stabile fodbold spillere, og knap så meget fokus på spillere med få spids kompetancer, hvis det betyder de mangler det bredere fodbold egenskaber.

der kommer også til at ske ting på ungdoms siden, men det bliver ikke de store invisteringer, men målet skulle være mere ens spillestil på tværs af holdene, og flere speciale trænere.. jeg ved dog ikke hvor meget det bliver nu hvor man mister de penge der var afsat til det pga nedrykning.
De bedste nyheder i dit indlæg er helt klar at vi ikke kommer til at lave en Esbjerg der startede en kamp med 6 spillere fra Barnsley (eller hvad deres samarbejdsklub hed) u23 hold med yderligere 3 stk på bænken.
Jeg frygtede det inderst inde, selvom jeg ikke fandt det sandsynligt.
Det er jo fint nok de ikke er lige så dumme som dem der købte Esbjerg, jeg vil bare ønske de havde støre økonomiske muskler. Man sidder jo med en følelse af alle fremtidsplaner er skyldet ud i lokummet, og de penge fra den aktieemission der skulle skubbe vores talent udvikling igang, også er skyllet ud i lokummet... Og det er jo ændringer der vil tage mange år om at bærefrugt, så det er da deprimerende at man endnu engang må droppe disse planer.. det gjorde man jo også lige da inge kom til og man ikke fik de penge ind i den aktieemission man lavede der.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 288
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Alpa Chino » 7. jun 2023, 13:52

@gravballe Tak for dine indlæg. Giver rigtig god mening.

Det mest skræmmende er at Inge Andre Olsen udelukkende har indkøbt spillere baseret på spidskompetencer fra sit datasystem.

Timothe Nkadá = topfart
Pedro Ferreira = antal bolderobringer
Anosike Ementa = 2 meter høj

Men har han kigget på om spillerne overhovedet kunne spille fodbold? Kan de tæmme en bold? Lægge en aflevering? eller score et mål?
Nej, det har han sgu ikke. For sikke et scoop at vi kan få europas højest spiller på 17 år, eller secunda portugals midtbanespiller med næstflest bolderobringer.

Sportslig inkompetence af dimensioner.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2574
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af troelsh » 7. jun 2023, 14:09

Vi har to spillere i truppen der har farten til at udfordre 1 mod 1, det er Sousa og det er Bakiz.

Sælger vi de to har vi ingen fart i truppen, som i absolut ingen.

Derfor ser jeg også de to som de vigtigste spillere at beholde, for de hold vi kommer til at møde, kommer til at stille sig lavt og lukrere på omstillinger, og her er det altså bare alfa og omega, at have nogle spillere i truppen der kan udfordre og skabe overtal, ellers bliver det bare en omgang snegle boldflytteri á la Lucas anno 2023, hvilket bliver utrolig let at forsvare sig imod.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 168
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Runschen » 7. jun 2023, 14:34

Her er de spillere, jeg har hørt på vandrørene, man ikke tænker som en del af næste sæson:

Afgange:

Fossum
Makaric
Posavec
Mantl
Ludewig
Prip
Granli
Andreas Poulsen

..Evt Theo / Lucas


Ud fra det, er her mine forslag til emner, som mulige forstærkninger. Har taget udgangspunkt i Danmark, da jeg ikke kender tilstrækkeligt til 2. Bundesliga eller andre mindre europæiske ligaer. Har forsøgt efter bedste evne at være realistisk..


Målmand:
Mikkel Andersen (hentes som erfaren 2. målmand, hvis Theo bliver)

Central Forsvar:
Tobias Anker (Stærk sæson i 1. Div. Tidl. Fcm akademi talent)

Venstre back:
Frederik Elkjær (ung supplement til venstre back, hvis Andreas Poulsen ophæves)

Højre back:
Alexander Munksgaard (back up til Kasper Jørgensen)
Mathias Haarup (back up til Kasper Jørgensen)
Oliver Olsen (back up til Kasper Jørgensen)


Midtbane:
Frederik Mortensen (Hobro mand, der har taget fine skridt i denne sæson)
Victor Torp (tidl Fcm akademi talent
Mads Larsen (tidl EfB anfører og udråbt som stortalent)
Cappis (Pedro/Fossum erstatning)
Joe Bell (Pedro/Fossum erstatning)
Lasse Vigen (Pedro/Fossum erstatning)
Patrick Olsen (Pedro/Fossum erstatning)
Mathias Hebo (6’er - Pedro erstatning)
Frederik Christensen (Pedro/Fossum erstatning)

Offensiv:
Don Deedson (Fart!! - ment som erstatning for Louka Prip)
Alexander Lyng (Stærk sæson i 1. Div)

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af bonanza » 7. jun 2023, 15:02

DenSataniskeHest skrev:
7. jun 2023, 13:14
Maglau skrev:
7. jun 2023, 11:35
gravballe skrev:
7. jun 2023, 09:43
Funky skrev:
7. jun 2023, 09:27
gravballe skrev:
7. jun 2023, 09:21
R Rosenberg skrev:
7. jun 2023, 08:37


Hvis vi sender både Sousa, Kramer og Bakiz videre, kan vi lige så godt droppe oprykningen.

Og hvad så, HVIS vi skulle rykke op? Så skal vi til at hente nye spillere igen, som så skal spilles sammen.

Hvorfor er 'kontinuitet' lige så stort et fyord i denne klub som en mand i et nonnekloster.
Planen er at forstærke på visse positioner med kontrakter der er billigere men indeholder opryknings bonus. Samtidig supplere op med egne talenter.. Man satser på at beholde Højholdt f.eks.
fint at holde på Højholt, jeg tror såmænd, han godt kan lære noget af at spille 1. div.
Jeg synes i øvrigt ikke, det, du beskriver, lyder som en større oprydning :) - men Fossum ud skal selvfølgelig medregnes, Pallesen som formentlig ikke når en hel masse mere før hans kontrakt udløber. Så er der Ahlmann...og hvad vil Andreas Poulsen og Jørgensen? Prip?
Problemet er det er en balance gang, for AaB vil gerne hurtigt op, men de er også klar over, hvis de forsætter som nu, og det glipper er de økonomisk færdig.. Så AaB forsøger at finde en balance gang, hvor en missed oprykning ikke er et dødsstød, men giver mulighed for at satse endnu mere på egne talenter.

Prip - ingen bud.. man mener han kan levere i 1 div
Ahlman bliver
Andreas Poulsen bliver med mindre der kommer bud. i så fald er planen en ny vb, glipper er der Granli, som man dog gerne vil sælge.
Man vil stadig gerne beholde Ludewig, men han er for dyr. men man mener han vil kunne udvikle sig godt med konstant spilletid i 1 div, så han er klar til superliga nivue ved en evt oprykning..
Marco bliver men man tror ikke på ham mere. Emenka vil man forsøge at satse på som sekundær angriber med helenius. (måske 4-4-2 / 4-3-3 hybrid hvor helenius ligger bag ved emenka??)
Otoa fremtidens mand, planen er at køre ham ind nu.


Nu skal det siges det er sjældent jeg deler så løse rygter som det her, så det hele er meget oppe i luften lige nu. Men situationen tænkte jeg det måske er rart at vide lidt om hvad AaB tænker eller forsøger.. AaB skulle melde en større plan ud her inden for 14 dage. Tyskerne ryster ikke på hånden... og de forsøger ikke bare købe en masse tyske spillere eller andet pjat ind.. Så vi skal ikke være nervøse for at vi får et helt hold udskiftet med tyske spillere eller andet. Ideen er er profiler på visse pladser suppleret op med talenter og ellers stabile fodbold spillere, og knap så meget fokus på spillere med få spids kompetancer, hvis det betyder de mangler det bredere fodbold egenskaber.

der kommer også til at ske ting på ungdoms siden, men det bliver ikke de store invisteringer, men målet skulle være mere ens spillestil på tværs af holdene, og flere speciale trænere.. jeg ved dog ikke hvor meget det bliver nu hvor man mister de penge der var afsat til det pga nedrykning.
De bedste nyheder i dit indlæg er helt klar at vi ikke kommer til at lave en Esbjerg der startede en kamp med 6 spillere fra Barnsley (eller hvad deres samarbejdsklub hed) u23 hold med yderligere 3 stk på bænken.
Jeg frygtede det inderst inde, selvom jeg ikke fandt det sandsynligt.
Det er jo fint nok de ikke er lige så dumme som dem der købte Esbjerg, jeg vil bare ønske de havde støre økonomiske muskler. Man sidder jo med en følelse af alle fremtidsplaner er skyldet ud i lokummet, og de penge fra den aktieemission der skulle skubbe vores talent udvikling igang, også er skyllet ud i lokummet... Og det er jo ændringer der vil tage mange år om at bærefrugt, så det er da deprimerende at man endnu engang må droppe disse planer.. det gjorde man jo også lige da inge kom til og man ikke fik de penge ind i den aktieemission man lavede der.
De penge kommer hurtigt tilbage, hvis vi får barberet udlændinge ud af truppen og solgt spillere fra øverst i lønhierarkiet, der ikke har lyst til at gå ned i løn og spille 1. div. Når vi så engang rykker op har vi et meget bedre økonomisk fundament end da vi rykkede ned. Sandsynligvis har vi også en billigere trup, som fungerer bedre rent sportsligt og har en bedre og stærkere mentalitet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 7. jun 2023, 15:12

Runschen skrev:
7. jun 2023, 14:34
Her er de spillere, jeg har hørt på vandrørene, man ikke tænker som en del af næste sæson:

Afgange:

Fossum
Makaric
Posavec
Mantl
Ludewig
Prip
Granli
Andreas Poulsen

..Evt Theo / Lucas


Ud fra det, er her mine forslag til emner, som mulige forstærkninger. Har taget udgangspunkt i Danmark, da jeg ikke kender tilstrækkeligt til 2. Bundesliga eller andre mindre europæiske ligaer. Har forsøgt efter bedste evne at være realistisk..


Målmand:
Mikkel Andersen (hentes som erfaren 2. målmand, hvis Theo bliver)

Central Forsvar:
Tobias Anker (Stærk sæson i 1. Div. Tidl. Fcm akademi talent)

Venstre back:
Frederik Elkjær (ung supplement til venstre back, hvis Andreas Poulsen ophæves)

Højre back:
Alexander Munksgaard (back up til Kasper Jørgensen)
Mathias Haarup (back up til Kasper Jørgensen)
Oliver Olsen (back up til Kasper Jørgensen)


Midtbane:
Frederik Mortensen (Hobro mand, der har taget fine skridt i denne sæson)
Victor Torp (tidl Fcm akademi talent
Mads Larsen (tidl EfB anfører og udråbt som stortalent)
Cappis (Pedro/Fossum erstatning)
Joe Bell (Pedro/Fossum erstatning)
Lasse Vigen (Pedro/Fossum erstatning)
Patrick Olsen (Pedro/Fossum erstatning)
Mathias Hebo (6’er - Pedro erstatning)
Frederik Christensen (Pedro/Fossum erstatning)

Offensiv:
Don Deedson (Fart!! - ment som erstatning for Louka Prip)
Alexander Lyng (Stærk sæson i 1. Div)
Jeg hører, at AaB er i markedet efter 3 centrale midtbanespillere, hvilket naturligvis tyder på, at vores nye sportslige ledelse ikke er tilfredse med truppens midtbanebesætning (I don´t blame them!). Vi får mange centrale midtbanespillere, såfremt Stahlfest og G. Dahl rykkes op i SL-truppen.

Yderligere er man i markedet efter 2 målmænd samt 1 venstre back.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Gentleman Finn » 8. jun 2023, 01:23

Hvis der er nogen chance for at beholde Sousa, så skal vi gøre det. Han er den absolut vigtigste spiller, og er på kontrakt 3 år endnu. Dvs han kan være med til at få etableret os, og rykke os op. Det er mange penge værd. Hvis han er motiveret, så giver det mest mening ikke at sælge. Resten har ikke den samme impact, du kan sælge stort set alle andre end Sousa, og jeg vil være tilfreds. Bakiz var også god, men det var sammenspillet mellem Helenius og Sousa der så helt formidabelt ud. Det skal dyrkes hvis det er muligt. Hvis man skal finde penge, så må man forsøge andre muligheder

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5216
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 8. jun 2023, 08:11

FIDEL skrev:
7. jun 2023, 15:12
Runschen skrev:
7. jun 2023, 14:34
Her er de spillere, jeg har hørt på vandrørene, man ikke tænker som en del af næste sæson:

Afgange:

Fossum
Makaric
Posavec
Mantl
Ludewig
Prip
Granli
Andreas Poulsen

..Evt Theo / Lucas


Ud fra det, er her mine forslag til emner, som mulige forstærkninger. Har taget udgangspunkt i Danmark, da jeg ikke kender tilstrækkeligt til 2. Bundesliga eller andre mindre europæiske ligaer. Har forsøgt efter bedste evne at være realistisk..


Målmand:
Mikkel Andersen (hentes som erfaren 2. målmand, hvis Theo bliver)

Central Forsvar:
Tobias Anker (Stærk sæson i 1. Div. Tidl. Fcm akademi talent)

Venstre back:
Frederik Elkjær (ung supplement til venstre back, hvis Andreas Poulsen ophæves)

Højre back:
Alexander Munksgaard (back up til Kasper Jørgensen)
Mathias Haarup (back up til Kasper Jørgensen)
Oliver Olsen (back up til Kasper Jørgensen)


Midtbane:
Frederik Mortensen (Hobro mand, der har taget fine skridt i denne sæson)
Victor Torp (tidl Fcm akademi talent
Mads Larsen (tidl EfB anfører og udråbt som stortalent)
Cappis (Pedro/Fossum erstatning)
Joe Bell (Pedro/Fossum erstatning)
Lasse Vigen (Pedro/Fossum erstatning)
Patrick Olsen (Pedro/Fossum erstatning)
Mathias Hebo (6’er - Pedro erstatning)
Frederik Christensen (Pedro/Fossum erstatning)

Offensiv:
Don Deedson (Fart!! - ment som erstatning for Louka Prip)
Alexander Lyng (Stærk sæson i 1. Div)
Jeg hører, at AaB er i markedet efter 3 centrale midtbanespillere, hvilket naturligvis tyder på, at vores nye sportslige ledelse ikke er tilfredse med truppens midtbanebesætning (I don´t blame them!). Vi får mange centrale midtbanespillere, såfremt Stahlfest og G. Dahl rykkes op i SL-truppen.

Yderligere er man i markedet efter 2 målmænd samt 1 venstre back.
Virkelig fornuftigt, at man kigger på midtbanen da hverken Pedro, Fossum eller Lucas har fungeret og heller ikke er nogen særligt godt sammmensat helhed. Venstre back er vel også fornuftigt nok og målmænd giver sig selv når Mantl er væk og man forhåbentlig har skaffet sig af med Posavec. Theo kan jo derudover gå hen at blive solgt.

Jeg synes dog staidg, at der mangler kanter med fart i truppen. En ting er selvfølgelig hvis vi vi beholder Sousa og Bakiz, men vi har problemet når den ene er ude. Vi er simpelthen nødt til at have en hurtig spiller mere og ser meget gerne det er en erstatning for Prip. Jeg synes det vi har set i den her sæson er mere tæt på det reelt jeg tror Prip reelt har.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Dunkel » 8. jun 2023, 09:50

[lineup-4-5-1][/lineup-4-5-1]
Runschen skrev:
7. jun 2023, 14:34
Her er de spillere, jeg har hørt på vandrørene, man ikke tænker som en del af næste sæson:

Afgange:

Fossum
Makaric
Posavec
Mantl
Ludewig
Prip
Granli
Andreas Poulsen

..Evt Theo / Lucas


Ud fra det, er her mine forslag til emner, som mulige forstærkninger. Har taget udgangspunkt i Danmark, da jeg ikke kender tilstrækkeligt til 2. Bundesliga eller andre mindre europæiske ligaer. Har forsøgt efter bedste evne at være realistisk..


Målmand:
Mikkel Andersen (hentes som erfaren 2. målmand, hvis Theo bliver)

Central Forsvar:
Tobias Anker (Stærk sæson i 1. Div. Tidl. Fcm akademi talent)

Venstre back:
Frederik Elkjær (ung supplement til venstre back, hvis Andreas Poulsen ophæves)

Højre back:
Alexander Munksgaard (back up til Kasper Jørgensen)
Mathias Haarup (back up til Kasper Jørgensen)
Oliver Olsen (back up til Kasper Jørgensen)


Midtbane:
Frederik Mortensen (Hobro mand, der har taget fine skridt i denne sæson)
Victor Torp (tidl Fcm akademi talent
Mads Larsen (tidl EfB anfører og udråbt som stortalent)
Cappis (Pedro/Fossum erstatning)
Joe Bell (Pedro/Fossum erstatning)
Lasse Vigen (Pedro/Fossum erstatning)
Patrick Olsen (Pedro/Fossum erstatning)
Mathias Hebo (6’er - Pedro erstatning)
Frederik Christensen (Pedro/Fossum erstatning)

Offensiv:
Don Deedson (Fart!! - ment som erstatning for Louka Prip)
Alexander Lyng (Stærk sæson i 1. Div)
Jeg er faktisk enig i Frederik Elkjær som substitut på venstreback. Han har taget kæmpe skridt i den her sæson, slår virkelig gode indlæg, har masser af fart og kan udvikle sig endnu mere.

Men hvordan vi skal kunne tiltrække Alexander Munksgaard, Mathias Hebo og/eller Victor Torp, der alle mere eller mindre spiller fast i Norge og Polen, forstår jeg ikke.

Og Don Deedson vil vidst hjem til USA, synes jeg, jeg har læst.

Jeg tror og håber, at AaB's gode navn og rygte (se bort fra Inge-æraen) gør, at vi stadig kan tiltrække gode spillere selvom der nu hedder 1. division.
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Eksil » 8. jun 2023, 18:59

Et løst lytterrygte i BTs transfervindue: Sousa til FCM.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5216
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 8. jun 2023, 19:20

Jeg synes de rigtrige transfers ind må være, at hvis vi henter spillere der ikke er Superligaspillere så skal det være nogen vi kan udvikle til det.
På den baggrund synes jeg ikke levebrøds-divisionsspillere som Wessam bør være et emne og jeg tvivler ærltigalt også på han ville være det, hvis ikke han havde været lokal. Wessam slog ikke til hos os selv og ej heller i SIF. Jeg synes Superligapotentialet bør være uddebateret.
Derudover er der også bare noget i det der med at hente en kasseret talent tilbage som "Profil" eller "etableret spiller" i den klub, hvor spilleren blev kasseret. Jeg synes det er sjældent det bliver godt anden gang og et godt eksempel er jo f.eks. AK da han tog tilbage til OB.
Derudover mangler Wessam i høj grad den speed som holdet skriger efter. Endelig hører jeg knap så flatterende ting om hans person fra Vendsyssel, hvor han bl.a. er blevet bedt om at stoppe med at komme med usande udtalelser.

Det farlige ved at tage levebrøds divisionsspillere for os vil derudover være, at de vil kræve en længere kontrakt og en god løn fordi det er AaB og så hænger vi på noget dyr dødvægt, hvis vi rykker op igen eller noget dyr dødvægt til endnu en sæson i 1. division. Det problem har vi jo f.eks. allerede med Kasper Høgh.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af gravballe » 8. jun 2023, 19:37

Eksil skrev:
8. jun 2023, 18:59
Et løst lytterrygte i BTs transfervindue: Sousa til FCM.
:cool:

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af gravballe » 8. jun 2023, 19:39

Jakobsen skrev:
8. jun 2023, 19:20
Jeg synes de rigtrige transfers ind må være, at hvis vi henter spillere der ikke er Superligaspillere så skal det være nogen vi kan udvikle til det.
På den baggrund synes jeg ikke levebrøds-divisionsspillere som Wessam bør være et emne og jeg tvivler ærltigalt også på han ville være det, hvis ikke han havde været lokal. Wessam slog ikke til hos os selv og ej heller i SIF. Jeg synes Superligapotentialet bør være uddebateret.
Derudover er der også bare noget i det der med at hente en kasseret talent tilbage som "Profil" eller "etableret spiller" i den klub, hvor spilleren blev kasseret. Jeg synes det er sjældent det bliver godt anden gang og et godt eksempel er jo f.eks. AK da han tog tilbage til OB.
Derudover mangler Wessam i høj grad den speed som holdet skriger efter. Endelig hører jeg knap så flatterende ting om hans person fra Vendsyssel, hvor han bl.a. er blevet bedt om at stoppe med at komme med usande udtalelser.

Det farlige ved at tage levebrøds divisionsspillere for os vil derudover være, at de vil kræve en længere kontrakt og en god løn fordi det er AaB og så hænger vi på noget dyr dødvægt, hvis vi rykker op igen eller noget dyr dødvægt til endnu en sæson i 1. division. Det problem har vi jo f.eks. allerede med Kasper Høgh.
Kender et par der spillede i AaB med ham på de forskelige AaB ungdoms hold, og der var mange der var træt af ham.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Nautrup88 » 8. jun 2023, 19:45

Eksil skrev:
8. jun 2023, 18:59
Et løst lytterrygte i BTs transfervindue: Sousa til FCM.
Håber man fanme ikke.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13697
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 8. jun 2023, 20:27

Nautrup88 skrev:
8. jun 2023, 19:45
Eksil skrev:
8. jun 2023, 18:59
Et løst lytterrygte i BTs transfervindue: Sousa til FCM.
Håber man fanme ikke.
Kom nu lige, random ørkenstat, og overbyd dem!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Nautrup88 » 8. jun 2023, 21:07

Funky skrev:
8. jun 2023, 20:27
Nautrup88 skrev:
8. jun 2023, 19:45
Eksil skrev:
8. jun 2023, 18:59
Et løst lytterrygte i BTs transfervindue: Sousa til FCM.
Håber man fanme ikke.
Kom nu lige, random ørkenstat, og overbyd dem!
Heller det end den pis klub. Øv hvis man ikke kan holde på ham, da han vil få en afgørende betydning for om vi rykker op.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13697
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 8. jun 2023, 21:09

Nautrup88 skrev:
8. jun 2023, 21:07
Funky skrev:
8. jun 2023, 20:27
Nautrup88 skrev:
8. jun 2023, 19:45
Eksil skrev:
8. jun 2023, 18:59
Et løst lytterrygte i BTs transfervindue: Sousa til FCM.
Håber man fanme ikke.
Kom nu lige, random ørkenstat, og overbyd dem!
Heller det end den pis klub. Øv hvis man ikke kan holde på ham, da han vil få en afgørende betydning for om vi rykker op.
Han er en superfed spiller. Det er virkelig ærgerligt, hvis han smutter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af jonas386 » 8. jun 2023, 21:23

Funky skrev:
8. jun 2023, 21:09
Nautrup88 skrev:
8. jun 2023, 21:07
Funky skrev:
8. jun 2023, 20:27
Nautrup88 skrev:
8. jun 2023, 19:45
Eksil skrev:
8. jun 2023, 18:59
Et løst lytterrygte i BTs transfervindue: Sousa til FCM.
Håber man fanme ikke.
Kom nu lige, random ørkenstat, og overbyd dem!
Heller det end den pis klub. Øv hvis man ikke kan holde på ham, da han vil få en afgørende betydning for om vi rykker op.
Han er en superfed spiller. Det er virkelig ærgerligt, hvis han smutter.
Jeg er virkelig også vild med Sousa. Bedste AaB'er siden Lucas skade.
Der skal nok også komme en masse 'hvad nu hvis' tanker om Sousas skade her i foråret..

Når det så er sagt, så kan jeg ikke rigtigt hade ham for at skifte til FCM.
Vi er rykket ned, han har givet alt og er kommet på en fri transfer.

Håber selvfølgelig at der kommer en eller anden saudisk klub, der kan se ideen i at få en relativt billig peak-spiller ind i den elefantkirkegård de er ved at etablere. Måske han kan overbevise dem om at smide en stor sum penge for hans øjensyneligt gode ven Pedro oveni hatten.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Nautrup88 » 8. jun 2023, 21:28

jonas386 skrev:
8. jun 2023, 21:23
Funky skrev:
8. jun 2023, 21:09
Nautrup88 skrev:
8. jun 2023, 21:07
Funky skrev:
8. jun 2023, 20:27
Nautrup88 skrev:
8. jun 2023, 19:45
Eksil skrev:
8. jun 2023, 18:59
Et løst lytterrygte i BTs transfervindue: Sousa til FCM.
Håber man fanme ikke.
Kom nu lige, random ørkenstat, og overbyd dem!
Heller det end den pis klub. Øv hvis man ikke kan holde på ham, da han vil få en afgørende betydning for om vi rykker op.
Han er en superfed spiller. Det er virkelig ærgerligt, hvis han smutter.
Jeg er virkelig også vild med Sousa. Bedste AaB'er siden Lucas skade.
Der skal nok også komme en masse 'hvad nu hvis' tanker om Sousas skade her i foråret..

Når det så er sagt, så kan jeg ikke rigtigt hade ham for at skifte til FCM.
Vi er rykket ned, han har givet alt og er kommet på en fri transfer.

Håber selvfølgelig at der kommer en eller anden saudisk klub, der kan se ideen i at få en relativt billig peak-spiller ind i den elefantkirkegård de er ved at etablere. Måske han kan overbevise dem om at smide en stor sum penge for hans øjensyneligt gode ven Pedro oveni hatten.
De kan tage prip med helt gratis. Vi skal også nok gi flybilletten .

Besvar