Videotråden

Her debatteres aktiviteter på stadion. Forslag til Tifo'er. Sange hørt i forbindelse med fodbold, håndbold og/eller ishockey, samt evt. forslag til nye sange. Også debat om stemning generelt.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 17:24

Jeg svarer: Ja, jeg har, er det ikke svar nok? De synger måske mere, de hopper måske mere, de kommer måske oftere. Lige meget hvad, er det ikke noget som på nogen måde undskylder eller forklarer det andet forhold. Som sagt.

bogoe
2. div
2. div
Indlæg: 121
Tilmeldt: 15. okt 2007, 14:54
Geografisk sted: Søndenfjords

Re: Videotråden

Indlæg af bogoe » 18. nov 2008, 17:45

Poker-One-Kenobi skrev:Endnu engang, jeg skriver ikke om miljøet i aalborg men min mening om det uofficielle miljø I DANMARK. Hvis man kalder sig uofficiel er man en del af det uofficielle miljø, og det miljø medvirker altså MERE END DEN GENNEMSNITLIGE FODBOLDFAN til de "aktiviteter" som jeg beskrev før. Det er du vel ikke uenig i, selvom du sikkert ikke er en af dem som gør det?

Det kan, i min optik, ikke nytte noget at gradbøje ting som vold, racisme og det at udsætte andre for fare. Den dag det uofficielle miljø I DANMARK ikke kan sættes i forbindelse med dette, mere end den gennemsnitlige fodboldfan kan, vil jeg savne deres sang på stadion, men ikke en dag før.
Må jeg have lov at spørge på hvilken baggrund, du udtaler dig om det uofficielle miljø i det ganske danske land?
Umiddelbart antager jeg, at dine generaliseringer sker på baggrund af EB-artikler og Station2. Men du er selvfølgelig velkommen til at modbevise den påstand....

Har du i øvrigt nogensinde overvejet, at nogle af de grønjakkede vagter ikke er helt uskyldige, når der opstår ballade på tribunen? Og at en bliver brændt på benet, skyldes jo netop, at man er nødt til at smide det for ikke at blive revet rundt af vagter. Har du nogensinde overvejet, at en sag kan ses fra mere end en side?

Er iøvrigt godt klar over, at pyroteknik er imod fyrværkeriloven osv. Men i flere europæiske lande giver ordensmagten eller private vagtværn et stiltiende samtykke til pyroteknik. Her er det så op til tribunens selvjustist at sørge for at dette samtykke ikke bliver misbrugt. Eksempelvis fyrer franskmænd kun blus af ved kampstart. Altså man laver et kompromis med loven, og det fungerer...

I øvrigt vil jeg gerne vide, hvor man kan opleve en fed stemning med officielle fans som bagmænd?
Some of those that work forces, are the same that burn crosses

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 17:58

Jeg har svaret på alle dine spørgsmål i de tidligere indlæg. Vil du seriøst påstå at det uofficielle miljø ikke mere end gennemsnittet er involveret i de føromtalte episoder? Med mindre du rent faktisk mener dette, behøver vi jo ikke diskutere hvad jeg bygger min påstand på, for så er vi jo enige. Så er det bare et spørsgmål om man vil tolerere det eller ej.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Videotråden

Indlæg af Kunji » 18. nov 2008, 18:17

Jeg forstår ikke den voldsomme generalisering...

Jo - Vold i forbindelse med fodboldkampe har oftere en uofficiel indblandet, end ikke. Men hvorfor skære alle over en kam? Det er jo idioti at gøre sådan, for hvor går grænsen så?

Det er jo ikke kun de uofficielle der kaster med øl. Det er jo ikke kun de uofficielle der kommer op og slås. Det er jo ikke kun de uofficielle der kaster med mønter, lightere osv.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 18:22

Kunji skrev:Jeg forstår ikke den voldsomme generalisering...

Jo - Vold i forbindelse med fodboldkampe har oftere en uofficiel indblandet, end ikke. Men hvorfor skære alle over en kam? Det er jo idioti at gøre sådan, for hvor går grænsen så?

Det er jo ikke kun de uofficielle der kaster med øl. Det er jo ikke kun de uofficielle der kommer op og slås. Det er jo ikke kun de uofficielle der kaster med mønter, lightere osv.
Har du læst debatten? Jeg siger at jeg ikke vil savne dem, før den dag hvor de ikke er indblandet i ovenstående oftere end gennemsnitsfans er. Og det har du jo selv lige givet mig ret i at de er, så hvad er det du ikke forstår?

bogoe
2. div
2. div
Indlæg: 121
Tilmeldt: 15. okt 2007, 14:54
Geografisk sted: Søndenfjords

Re: Videotråden

Indlæg af bogoe » 18. nov 2008, 18:24

Poker-One-Kenobi skrev:Jeg har svaret på alle dine spørgsmål i de tidligere indlæg. Vil du seriøst påstå at det uofficielle miljø ikke mere end gennemsnittet er involveret i de føromtalte episoder? Med mindre du rent faktisk mener dette, behøver vi jo ikke diskutere hvad jeg bygger min påstand på, for så er vi jo enige. Så er det bare et spørsgmål om man vil tolerere det eller ej.
Nej, det vil jeg ikke påstå. Men jeg appellerer stadig til et lidt mindre ensidigt syn på sagen. Som sagt, så er der altid to sider af en sag. Det kunne være, der faktisk var en logisk grund til nogle af de her sager, som du omtaler. (Et smadret tog er selvfølgelig en undtagelse, bare lige for at komme dig i forkøbet)....

De uofficielle var de første til at tage pyroteknik og den sydlandske/britiske mentalitet til sig, altså noget mere vildskab på tribunen end roliggankulturen bidrog med. Men her i lille Danmark, der skal man ikke skille sig for meget ud. Så uofficielle over hele landet har været udsat for uforholdsmæssigt meget opmærksom, ikke mindst fra vagterne. Hvis fornemmeste opgave har været brutalt at nedlægge folk med romerlys og lign. Mange vagters opførsel har hørt under kategorien decideret chikane, det er der ingen tvivl om. Målet har ladet til at være at få opløst uofficielle elementer. Eller rettere sagt for ensrettet fodboldtilhængeren til den strømlinede og pæne tilskuer, hvilket er det samme....
Some of those that work forces, are the same that burn crosses

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Videotråden

Indlæg af Kunji » 18. nov 2008, 18:36

Poker-One-Kenobi skrev:Har du læst debatten? Jeg siger at jeg ikke vil savne dem, før den dag hvor de ikke er indblandet i ovenstående oftere end gennemsnitsfans er. Og det har du jo selv lige givet mig ret i at de er, så hvad er det du ikke forstår?
At du ikke kan skelne.
Hvorfor se sig sur på alle grupperinger når det kun er nogen der laver ballade?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 18:44

Igen, jeg tror ikke på gradbøjning af vold, racisme osv. Jeg ville ikke selv kunne leve med at være en del af en gruppering som stod bag sådanne ting, og ville til enhver tid tage afstand fra det, uden nogen forbehold.

Jeg er helt på det rene med at vagter på stadion er langt fra uddannet nok til at håndtere opgaven. Når det så er sagt, så kan man ikke bebrejde dem at de prøver at gøre deres arbejde, og da "pyroteknik" er forbudt og tildels farligt på et stadion, er det deres opgave at få stoppet det. Jeg undrer mig tilgengæld ofte over hvorfor det er så nemt at få med ind, når det er så vigtigt at få det slukket, men det er en anden diskussion.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 18:45

Kunji skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Har du læst debatten? Jeg siger at jeg ikke vil savne dem, før den dag hvor de ikke er indblandet i ovenstående oftere end gennemsnitsfans er. Og det har du jo selv lige givet mig ret i at de er, så hvad er det du ikke forstår?
At du ikke kan skelne.
Hvorfor se sig sur på alle grupperinger når det kun er nogen der laver ballade?
Fordi man har valgt den fælles fane som hedder "de uofficielle", det er trods alt ikke noget jeg har fundet på.

Brugeravatar
Larsen9440
2. div
2. div
Indlæg: 130
Tilmeldt: 30. maj 2008, 23:47
Geografisk sted: En kælder nord for Limfjorden

Re: Videotråden

Indlæg af Larsen9440 » 18. nov 2008, 19:07

Poker-One-Kenobi skrev:Endnu engang, jeg skriver ikke om miljøet i aalborg men min mening om det uofficielle miljø I DANMARK. Hvis man kalder sig uofficiel er man en del af det uofficielle miljø, og det miljø medvirker altså MERE END DEN GENNEMSNITLIGE FODBOLDFAN til de "aktiviteter" som jeg beskrev før. Det er du vel ikke uenig i, selvom du sikkert ikke er en af dem som gør det?

Det kan, i min optik, ikke nytte noget at gradbøje ting som vold, racisme og det at udsætte andre for fare. Den dag det uofficielle miljø I DANMARK ikke kan sættes i forbindelse med dette, mere end den gennemsnitlige fodboldfan kan, vil jeg savne deres sang på stadion, men ikke en dag før.
Nu er jeg en del inde i hele DKs fankultur, og der er 1 gruppering som heiler.
Og ja, nu trækker jeg i samme snor. Men at sidde og generalisering at alle
uofficielle er nazister, og heiler. Og sig ikke det er du ikke siger.

/ 'Den falsk Larsen' :thumbsup:
Byen, klubben & gruppen

Brugeravatar
Rytter
2. div
2. div
Indlæg: 135
Tilmeldt: 27. nov 2005, 11:25

Re: Videotråden

Indlæg af Rytter » 18. nov 2008, 21:55

Oooooooooooork det her er ikke en tråd om de farlige uofficielle, det er en VIDEOTRÅD!!!!!!

Fat det nu tosser :cheers:

Brugeravatar
Larsen9440
2. div
2. div
Indlæg: 130
Tilmeldt: 30. maj 2008, 23:47
Geografisk sted: En kælder nord for Limfjorden

Re: Videotråden

Indlæg af Larsen9440 » 18. nov 2008, 22:13

Rytter skrev:Oooooooooooork det her er ikke en tråd om de farlige uofficielle, det er en VIDEOTRÅD!!!!!!

Fat det nu tosser :cheers:
Well, spoken Troels.
Nu da vi var lidt inde på det med fraktioner kunne jeg tænke
mig vi fik en fraktion lidt ligende de her drenge ;) .. Tror det er ..
Nysír?; http://www.youtube.com/watch?v=4vPq_W2U2HY
Byen, klubben & gruppen

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 23:12

Larsen9440 skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Endnu engang, jeg skriver ikke om miljøet i aalborg men min mening om det uofficielle miljø I DANMARK. Hvis man kalder sig uofficiel er man en del af det uofficielle miljø, og det miljø medvirker altså MERE END DEN GENNEMSNITLIGE FODBOLDFAN til de "aktiviteter" som jeg beskrev før. Det er du vel ikke uenig i, selvom du sikkert ikke er en af dem som gør det?

Det kan, i min optik, ikke nytte noget at gradbøje ting som vold, racisme og det at udsætte andre for fare. Den dag det uofficielle miljø I DANMARK ikke kan sættes i forbindelse med dette, mere end den gennemsnitlige fodboldfan kan, vil jeg savne deres sang på stadion, men ikke en dag før.
Nu er jeg en del inde i hele DKs fankultur, og der er 1 gruppering som heiler.
Og ja, nu trækker jeg i samme snor. Men at sidde og generalisering at alle
uofficielle er nazister, og heiler. Og sig ikke det er du ikke siger.

/ 'Den falsk Larsen' :thumbsup:
Nu synes jeg folk som går for meget op i retstavning er ret belastende, men jeg er nødt til at spørge hvad det der betyder? Forstår ikke en lyd, andet end at ikke alle uofficielle er nynazister, hvilket ikke kommer som et chok...

Brugeravatar
Nakken
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 20. dec 2005, 20:26
Favoritspiller: Søren Larsen
Geografisk sted: København

Re: Videotråden

Indlæg af Nakken » 19. nov 2008, 14:31

Nakken skrev:
Farmer skrev:Nu hvor der ikke er flere uofficielle tilbage næsten, så er stemningen gået temmelig meget død..
Kan du uddybe dette? Det lyder da lidt foruroligende, synes jeg...
Hold kæft, det satte sgu gang i den hva! Uden at komme med yderligere kommentarer i denne diskussion vil jeg henvise til denne tråd http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f=5&t=11215 for videre snakken.

Og hermed en undskyldning til Meelsen, for at fucke han ellers fornemme videotråd op....
Altid AaB!

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Videotråden

Indlæg af Meelsen » 19. nov 2008, 14:36

Hehe, det går nu nok, Nakken! Så længe der er lidt aktivitet i dette underforum er jeg glad, men god idé med en ny tråd.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Videotråden

Indlæg af Gentleman Finn » 19. nov 2008, 22:41

Efter jeg faldt over denne River Plate sang i lokalopgøret mod Independiente har jeg sgu ikke kunne få melodien ud af hovedet, skønt jeg ikke aner hvad de synger.

Tænkte jeg ville dele det: http://www.youtube.com/watch?v=RL6QoR0skIM

... havde jeg lidt penge havde jeg taget en tur til Argentina og rejst rundt til et par kampe

bogoe
2. div
2. div
Indlæg: 121
Tilmeldt: 15. okt 2007, 14:54
Geografisk sted: Søndenfjords

Re: Videotråden

Indlæg af bogoe » 22. nov 2008, 16:46

Vil lige smække en af de federe videor(kraftig underdrivelse) op. Den er fra argentina, hvis nogen skulle være i tvivl eller ude af stand til at google sig frem til infoen :)

http://www.youtube.com/watch?v=KNTn17CS1Kg
Some of those that work forces, are the same that burn crosses

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Videotråden

Indlæg af Bech » 24. nov 2008, 17:15

http://www.youtube.com/watch?v=KKnujGgUMco

Det har været oppe og vende før også det her klip..
..flere laviner i Aalborg.

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: Videotråden

Indlæg af JSJ » 24. nov 2008, 17:44

En efterhånden legendarisk i det danske fan-miljø, kommer her - Sikkert postet herinde flere gange, men den fortjener at blive fremhævet igen.

Panahinaikos fans til Basketball - Hortp Magiko - Især efter 2.05 og så fremad, går de jo helt amok! :P

værsgo!

http://www.youtube.com/watch?v=u0rMe2Vyb9E

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Lindvang

Re: Videotråden

Indlæg af Lindvang » 24. nov 2008, 17:50

JSJ skrev:En efterhånden legendarisk i det danske fan-miljø, kommer her - Sikkert postet herinde flere gange, men den fortjener at blive fremhævet igen.

Panahinaikos fans til Basketball - Hortp Magiko - Især efter 2.05 og så fremad, går de jo helt amok! :P

værsgo!

http://www.youtube.com/watch?v=u0rMe2Vyb9E

/Jesper
De grækere kan sgu noget på div. tribuner! Misundelig? JA!

Besvar