Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 2. apr 2009, 20:02

Køllen I Møllen skrev:
Hanga skrev:
Køllen I Møllen skrev:Følgende sætning fra Musik-tråden pisser mig af i voldsomt grad. Så meget at den ellers så fremragende debattør Hanga er kommet i Køllens sorte bog

Den slags latterlige "musik" skulle forbydes ASAP!
Som sagt hver mand sin smag, hvilket den ellers så fantastiske Køllen vel også burde være klog nok til at indse.

I din verden er alt der hedder noget med elektronisk vel lig med 4 snottede teenagere i en bil med vinduerne nede og bassen hamrende derudad. De pisser også mig af. Hvad Køllen ikke ved er, at elektronisk musik kan være kunst ligesom et godt rocknummer kan være det.

Så ja Køllen, din snæversynethed og manglende respekt for forskellige meninger pisser mig i den grad af.
Hver sin smag, ja. Bortset fra din musiksmag. Den er for ussel :)

Men vi har vist haft diskussionen før. Og jeg håber du stadig kan læse mellem linierne og se at det ikke er 100% alvor, blot 98%..... :)

Og nej, elektronisk "musik" kan ikke være kunst.
Det kan da sagtens være kunst. På linje med blendede guldfisk og lort på dåse.

At det så ikke kan være musik, er nok mere interessant!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. apr 2009, 20:13

Lindvang skrev:

Hahaha sad netop og ventede på at du ville komme med en kommentar... Du er for forudsigelig Lindvang.

Jeg respekterer jeres mening, selvom jeg jo mener den bygger på uvidenhed og en tro på at alt elektronisk musik som Scooter eller Gabry Ponte. Nu ved jeg ikke hvad I hører, men gætter på en god omgang rock, som jo i højere og højere grad anvender elektroniske elementer, ligesom at det jo i lighed med stort set alt musik bliver kørt igennem en computer for at lyde godt. Men nej, så snart det bliver kaldt elektronisk skal det svines til. Jeg kunne være ligeglad og ville også gerne være det, men i og med at jeg elsker musikken så går det da mig på nerverne, ligesom når nogen kommer med latterlig kritik af AaB.

For mig kan det være kunst og det bedste musik der findes. Intet andet kan gribe mig så meget og jeg kan forsvinde fuldstændigt ind i det. Det kan være euforisk, melodisk, atmosfærisk osv. Igen, I behøver ikke være enige, men lidt respekt over for forskelligheder ville klæde jer.

Nå, det er jo trods alt ikke en musik tråd.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 2. apr 2009, 20:19

Hanga skrev:
Lindvang skrev:

Hahaha sad netop og ventede på at du ville komme med en kommentar... Du er for forudsigelig Lindvang.

Jeg respekterer jeres mening, selvom jeg jo mener den bygger på uvidenhed og en tro på at alt elektronisk musik som Scooter eller Gabry Ponte. Nu ved jeg ikke hvad I hører, men gætter på en god omgang rock, som jo i højere og højere grad anvender elektroniske elementer, ligesom at det jo i lighed med stort set alt musik bliver kørt igennem en computer for at lyde godt. Men nej, så snart det bliver kaldt elektronisk skal det svines til. Jeg kunne være ligeglad og ville også gerne være det, men i og med at jeg elsker musikken så går det da mig på nerverne, ligesom når nogen kommer med latterlig kritik af AaB.

For mig kan det være kunst og det bedste musik der findes. Intet andet kan gribe mig så meget og jeg kan forsvinde fuldstændigt ind i det. Det kan være euforisk, melodisk, atmosfærisk osv. Igen, I behøver ikke være enige, men lidt respekt over for forskelligheder ville klæde jer.

Ja, derfor det klinger så godt med amfetamin ;)

Og nej, jeg er ikke til rock, der anvender elektroniske elementer, jeg er til det der med guitar, trommer, bas og evt. et klaver eller et (elektronisk) keyboard.

Jeg er ikke uvidende, jeg har flere venner, der hører det. Det er jo dem, der ikke ved, hvad man kan kalde musik, og hvad man ikke kan kalde musik.

Forudsigelig? Ja, selvfølgelig!

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 2. apr 2009, 20:21

Hanga skrev:
Lindvang skrev:

halleluja! :thumbsup:
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 2. apr 2009, 20:30

Lindvang skrev:

Og nej, jeg er ikke til rock, der anvender elektroniske elementer, jeg er til det der med guitar, trommer, bas og evt. et klaver eller et (elektronisk) keyboard.

Jeg er ikke uvidende, jeg har flere venner, der hører det. Det er jo dem, der ikke ved, hvad man kan kalde musik, og hvad man ikke kan kalde musik.

Ja så fik vi da lige en fordom mere... stoffer... Den lå vel også lige til højreskøjten.

Nu har jeg hørt elektronisk i godt og vel 10 år, og jeg har aldrig ikke følt et behov for at rende rundt i et mørkt rum og guffe piller i bedste pacman stil. Der er bestemt mange der gør det, og det egner sig jo uden tvivl godt til de mere dansevenlige genrer. Men nu hører jeg ligesom så mange andre musikken for musikkens skyld. Beklager Lindvang, men det er ikke alle der lever op til den stereotyp som du og Køllen så gerne vil holde fast i.

Desuden er der altså også masser af stoffer i rockmiljøet. Det er over det hele det skidt.

Nu er elektronisk musik jo mange ting, ligesom at f.eks. rock er det, så kunne det tænkes at dine venner kun hører en del af det, og at du dermed ikke kan bedømme alt elektronisk musik ud fra det? Lidt ligesom hvis jeg bedømte det danske hip hop miljø efter Nik & Jay. Igen, I er velkomne til at synes det er dårligt, men jeres bryder mig ikke om jeres nedgørende måde at fortælle det på. Jeg synes sq det er utroligt at man ikke kan have en simpel debat i en musik tråd uden at skulle nedgøres på sådan en måde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 2. apr 2009, 20:56

Hanga skrev:
Lindvang skrev:

Ja så fik vi da lige en fordom mere... stoffer... Den lå vel også lige til højreskøjten.

Nu har jeg hørt elektronisk i godt og vel 10 år, og jeg har aldrig ikke følt et behov for at rende rundt i et mørkt rum og guffe piller i bedste pacman stil. Der er bestemt mange der gør det, og det egner sig jo uden tvivl godt til de mere dansevenlige genrer. Men nu hører jeg ligesom så mange andre musikken for musikkens skyld. Beklager Lindvang, men det er ikke alle der lever op til den stereotyp som du og Køllen så gerne vil holde fast i.

Desuden er der altså også masser af stoffer i rockmiljøet. Det er over det hele det skidt.

Nu er elektronisk musik jo mange ting, ligesom at f.eks. rock er det, så kunne det tænkes at dine venner kun hører en del af det, og at du dermed ikke kan bedømme alt elektronisk musik ud fra det? Lidt ligesom hvis jeg bedømte det danske hip hop miljø efter Nik & Jay. Igen, I er velkomne til at synes det er dårligt, men jeres bryder mig ikke om jeres nedgørende måde at fortælle det på. Jeg synes sq det er utroligt at man ikke kan have en simpel debat i en musik tråd uden at skulle nedgøres på sådan en måde.
Jamen, havde du gjort det i musiktråden, havde jeg ikke responderet ;)

Ej, lad nu være med at tage det så alvorligt. Fair nok, at du synes det er dejligt at vælte rundt i trance over bi-bop-lyde, jeg magter det bare ikke. Og den med amf VAR altså bare netop en stereotyp!

Men én ting kan vi vel blive enige om? Det HAR altså ikke noget med musik at gøre...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. apr 2009, 21:31

Hanga skrev:Jeg synes sq det er utroligt at man ikke kan have en simpel debat i en musik tråd uden at skulle nedgøres på sådan en måde.
Jeg havde dig under mistanke for at tilhøre den del af debatsidens klientel der forstår at "Det pisser mig af"-tråden er sprængfyldt med kulsort, nordjysk humor og er et sted hvor man kan skrive ALT om alt og alle og svine til på kryds og tværs uden at det skal tages bogstaveligt. Beklager hvis jeg har fejlvurderet dig (Det tror jeg dog ikke jeg har, du har nok bare fejltolket). Det er slet ikke et personligt angreb på dig så tag det ikke sådan.... :)

Din "kunst" stinker dog alligevel....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Vejern
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Vejern » 2. apr 2009, 23:03

Det pisser mig af at gå at være såforbandet lalleglad bare fordi solen skinner lidt....jeg egner mig så meget bedre til at være et bittert menneske

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 2. apr 2009, 23:07

Vejern skrev:Det pisser mig af at gå at være såforbandet lalleglad bare fordi solen skinner lidt....jeg egner mig så meget bedre til at være et bittert menneske
Jeg har det just omvendt! Jeg egner mig så godt til at være lalleglad, hvorfor årstiden er mere end kærkommen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 3. apr 2009, 09:02

Lindvang skrev:

Ej, lad nu være med at tage det så alvorligt. Fair nok, at du synes det er dejligt at vælte rundt i trance over bi-bop-lyde, jeg magter det bare ikke. Og den med amf VAR altså bare netop en stereotyp!

Men én ting kan vi vel blive enige om? Det HAR altså ikke noget med musik at gøre...
Nej det er jo netop det vi IKKE kan blive enige om ;) For mig er er det musik og den bedste af slagsen.

Jeg virker helt sikkert overreagerende, men jeg er bare så træt af at man aldrig kan have en debat om elektronisk musik, uden at en eller anden skal svine det til på en i mine øjne nedgørende måde. Fint nok at I ikke bryder jer om det, men behøver det virkelig blive "hånt" så groft? F.eks. bryder jeg mig ikke om heavy, men samtidig respekterer jeg at der er mange der har det omvendt, og undlader derfor at kommentere på det.

Bare rolig, forstår skam udemærket "det pisser mig af tråden", og synes stadig at Køllen og Lindvang er nogle dejlige bitre gamle mænd.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

-Larsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af -Larsen » 3. apr 2009, 12:30

Vejern skrev:Det pisser mig af at gå at være såforbandet lalleglad bare fordi solen skinner lidt....jeg egner mig så meget bedre til at være et bittert menneske
Men FUCK hvor kan vi vel blive enige om, at vejret i går og de kommende dage er fucking lækkert? Specielt søndag, hvor vi skal gennemkneppe Århus og AGF!! 1500 AaB'ere på lægterne, så bliver smilet endnu større.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad

Indlæg af Flower » 3. apr 2009, 12:59

Hanga skrev:
Lindvang skrev:

Nej det er jo netop det vi IKKE kan blive enige om ;) For mig er er det musik og den bedste af slagsen.

Jeg virker helt sikkert overreagerende, men jeg er bare så træt af at man aldrig kan have en debat om elektronisk musik, uden at en eller anden skal svine det til på en i mine øjne nedgørende måde. Fint nok at I ikke bryder jer om det, men behøver det virkelig blive "hånt" så groft? F.eks. bryder jeg mig ikke om heavy, men samtidig respekterer jeg at der er mange der har det omvendt, og undlader derfor at kommentere på det.

Bare rolig, forstår skam udemærket "det pisser mig af tråden", og synes stadig at Køllen og Lindvang er nogle dejlige bitre gamle mænd.
Why you rock and I rave ;)
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 3. apr 2009, 14:02

Det pisser mig af at folk ligger i overhalingsbanen på motorvejen med 90 km/t og ikke trækker ind :thumbsdown:
Hvad sker der for dem, fredagsbilister!!!

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 3. apr 2009, 14:22

At blive kaldt møgdyr, mens man står bag kassen. Forpulede nar.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

gwailo
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 3. apr 2009, 14:33

Elscorpio skrev:Det pisser mig af at folk ligger i overhalingsbanen på motorvejen med 90 km/t og ikke trækker ind :thumbsdown:
Hvad sker der for dem, fredagsbilister!!!
Det pisser mig af, at folk generelt ikke trækker ind, hvis de på nogen som helst måde kan skimte en lastbil i horisonten. Folk er frygtelig bange for ikke at kunne komme ud igen. Og desværre forståeligt... Folk holder på deres ret og gasser op for at komme foran folk der gerne vil ud i overhalingsbanen.

Dansk trafik-kultur pisser mig af!
// gwailo

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 3. apr 2009, 15:19

gwailo skrev:Dansk trafik-kultur pisser mig af!
Det pisser mig også af at danske bilister generelt set heller ikke er meget for at holde tilbage for fodgængere i fodgængerfeltet.
Der kunne de lære noget af svenske bilister.

Nyggi

Indlæg af Nyggi » 3. apr 2009, 17:19

Det pisser mig af at spendere 645 kr. på nyt kluns og så blive betjent af en ussel metro-gut som er overdrevent smartass. Tøjekspedienter burde simplethen lære

1) at deres jokes ikke er sjove
2) at de ikke er guds gave til menneskeheden
3) at de skal være glade for man gider bruge så mange penge på klude i deres butik i første omgang

Jeg vil købe tøj, ikke overvære et amatør standupshow på Geo niveau.

Brugeravatar
CFN
2. div
2. div
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Indlæg af CFN » 4. apr 2009, 10:35

At diverse medier går fuldstændigt i selvsving, og i bedste royalt-bryllups-stil rydder sendefladen for at transmittere fra noget NATO-tamtam og fortæller hvad der skal spises, stiller om til en eller anden reporter hvert andet minut for at høre seneste nyt (som regel intet), og generelt bare er røvirriterende (læs: Jes Dorph). Heldigvis endte det hele i et stort anti-klimaks, så underholdningsværdien var ikke helt på nulpunktet.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 4. apr 2009, 11:13

Nyggi skrev:Det pisser mig af at spendere 645 kr. på nyt kluns og så blive betjent af en ussel metro-gut som er overdrevent smartass. Tøjekspedienter burde simplethen lære

1) at deres jokes ikke er sjove
2) at de ikke er guds gave til menneskeheden
3) at de skal være glade for man gider bruge så mange penge på klude i deres butik i første omgang

Jeg vil købe tøj, ikke overvære et amatør standupshow på Geo niveau.
I det tilfælde har jeg min egen lille smålige hævn. Hvis jeg syntes en ekspedient er sur eller træls, så beder jeg altid om at få tingene pakket ind lige inden ekspeditionen er færdig.

Det er småligt, i know, men det er en af de små tilfredsstillende hævnagter i min hverdag..

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Indlæg af JSJ » 4. apr 2009, 18:31

At FCK endnu engang går amok i kopi-sange..

Denne gang er "Fra Nordjylland-melodien" blevet kneppet godt og grundigt! Og ja - I know i know.. Meget populær melodi! Men så skulle pikhovederne sgu ha' været tidligere ude..!

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Besvar