"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 26. mar 2010, 19:44

Kunji skrev: Der er også en ganske fornuftigt W5500 fra Sony. Den er faldet meget i pris pga. Sonys nye skærme er ved at gøre deres indtog på markedet. Det er en ret god skærm, men er dog lidt rød i billedet hvor Phillips typisk er blå i billedet.
Det endte med at blive en Sony KDL-EX500 (pga Sony butikken i Friis centeret havde åbningstilbud på den).

Valget stod mellem den og Panasonics G20 plasma model.
Jeg hældte mest til Panasonics Plasma, i særdeleshed pga muligheden var der for at optage HD udsendelser ud på en USB harddisk.
Men jeg gik tilbage til Sony, da jeg fandt ud af at Panasonic låser din usb stick/harddisk til det tv og du ikke kan tage det med over på en PC.

I øvrigt pisser Fona ekspedienter mig grueligt af, fordi de ikke aner en klap om deres produkter. Han blev ved med at påstå at Panasonic G20 ikke kunne optage ud på en USB harddisk, selvom jeg viste ham anmeldelsen inde på flatpanels.dk :@

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 27. mar 2010, 09:49

..der ved noget om sletning af harddisk på PC....

Jeg har fået fingre i en ny bærbar, og skal derfor sælge min stationære (Dell Inspiron, kører Vista). Skal have formatteret harddisken, men jeg er i tvivl om fremgangsmåden. Jeg har kun en "driver & utility" og Vista CD. Jeg har prøvet at boote på begge cd'ere, og kan den vej ikke komme ind og slette harddisken inden jeg installerer Vista igen..

What to do?

Cheers
Bang
Ska' vi hak'?

Krushave
1. div
1. div
Indlæg: 305
Tilmeldt: 7. aug 2005, 19:42
Geografisk sted: Nørresundby

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Krushave » 27. mar 2010, 23:13

MrBangDK skrev:..der ved noget om sletning af harddisk på PC....

Jeg har fået fingre i en ny bærbar, og skal derfor sælge min stationære (Dell Inspiron, kører Vista). Skal have formatteret harddisken, men jeg er i tvivl om fremgangsmåden. Jeg har kun en "driver & utility" og Vista CD. Jeg har prøvet at boote på begge cd'ere, og kan den vej ikke komme ind og slette harddisken inden jeg installerer Vista igen..

What to do?

Cheers
Bang
Det forstår jeg ikke helt. Jeg ved at der ved Windows XP cd'en og Windows 7 cd'en er mulighed for at formatere harddisken inden man installerer Windows forfra. Derfor virker det også lidt underligt at der ikke skulle være mulighed for det ved Windows Vista. Hvad er det helt præcist du har forsøgt når du bootede fra Windows Vista cd'en? Hvis ikke du er begyndt selve installationen af Vista vil muligheden for at formatere ikke være kommet frem endnu, så jeg ved ikke hvor langt du er gået? Når det er tid til at vælge hvilken harddisk plejer der at være mulighed for at kunne formatere sin harddisk inden man går videre. Sådan har det i hvert fald været med de to andre omtalte styresystemer. (Som bonus... :P ved jeg at Linux ligeledes har denne mulighed, så hvis Vista cd'en ikke har muligheden, ville jeg da blive overrasket...)

Det skal dog lige siges jeg ved ikke om det er muligt hvis der er tale om en såkaldt recoverydisk(En disk hvor som computerproducenten sender med, som de har lavet til at gendanne computeren med alle standard indstillinger sat til. Jeg har ikke lige så stor erfaring med disse). Hvis det er en sådan så lån en Vista cd af en anden, da det eneste du egentligt behøver er CD-key'en for at kunne aktivere Vista igen når det er installeret.

Ved ikke om dette gav svar ellers spørg endelig...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 28. mar 2010, 03:09

MrBangDK skrev:..der ved noget om sletning af harddisk på PC....

Jeg har fået fingre i en ny bærbar, og skal derfor sælge min stationære (Dell Inspiron, kører Vista). Skal have formatteret harddisken, men jeg er i tvivl om fremgangsmåden. Jeg har kun en "driver & utility" og Vista CD. Jeg har prøvet at boote på begge cd'ere, og kan den vej ikke komme ind og slette harddisken inden jeg installerer Vista igen..

What to do?

Cheers
Bang
Hej Bang

Brug denne side:
http://www.bootdisk.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Der kan du lave en bootable DVD/CD, med f.eks. gode gamle DOS og format kommandoen.
Nero Express kan også lave bootable DVD/CD.

Sidste ting du skal huske at tjekke er bootrækkefølgen inde i din BIOS, du kommer som regel derinde vha F12, F10 eller Delete
Der skal dit DVD/CD-drev stå som 1. prioritet

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. mar 2010, 19:02

Jeg mangler en der kan fortælle mig hvorledes man vender et dokument om i Word.

Jeg har et dokument som gerne skulle printes vandret ud på A4....

Mit word er fra 2003 hvis det har noget at sige.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af JSJ » 28. mar 2010, 19:07

Køllen I Møllen skrev:Jeg mangler en der kan fortælle mig hvorledes man vender et dokument om i Word.

Jeg har et dokument som gerne skulle printes vandret ud på A4....

Mit word er fra 2003 hvis det har noget at sige.
Nu har jeg godt nok en nyere version af Word, men normalt så skal man gå ind i "Udskrift" - Derinde er der en fane som hedder "vis udskrift" - Derinde kan man så vende dokumentet ved at trykke på underfanen "Retning"...

Håber det er det samme i Word 2003.. :)

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kenneth K » 28. mar 2010, 20:01

Køllen I Møllen skrev:Jeg mangler en der kan fortælle mig hvorledes man vender et dokument om i Word.

Jeg har et dokument som gerne skulle printes vandret ud på A4....

Mit word er fra 2003 hvis det har noget at sige.
Filer -> Sideopsætning

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. mar 2010, 22:58

Jeg takker....
Janteloven eksisterer IKKE!

Elegia

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elegia » 29. mar 2010, 10:50

Køllen I Møllen skrev:Jeg mangler en der kan fortælle mig hvorledes man vender et dokument om i Word.

Jeg har et dokument som gerne skulle printes vandret ud på A4....

Mit word er fra 2003 hvis det har noget at sige.
Hahahaha... gammelfar!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kunji » 29. mar 2010, 20:32

Elscorpio skrev:
Kunji skrev: Der er også en ganske fornuftigt W5500 fra Sony. Den er faldet meget i pris pga. Sonys nye skærme er ved at gøre deres indtog på markedet. Det er en ret god skærm, men er dog lidt rød i billedet hvor Phillips typisk er blå i billedet.
Det endte med at blive en Sony KDL-EX500 (pga Sony butikken i Friis centeret havde åbningstilbud på den).

Valget stod mellem den og Panasonics G20 plasma model.
Jeg hældte mest til Panasonics Plasma, i særdeleshed pga muligheden var der for at optage HD udsendelser ud på en USB harddisk.
Men jeg gik tilbage til Sony, da jeg fandt ud af at Panasonic låser din usb stick/harddisk til det tv og du ikke kan tage det med over på en PC.

I øvrigt pisser Fona ekspedienter mig grueligt af, fordi de ikke aner en klap om deres produkter. Han blev ved med at påstå at Panasonic G20 ikke kunne optage ud på en USB harddisk, selvom jeg viste ham anmeldelsen inde på flatpanels.dk :@
Udemærket valg.

Hvis der er andre der søger fjernsyn, er der, hvis man er voldsomt hurtig i morgen, et 40EX700 i A-Z Hjørring til 6.899. Det er et fjernsyn der normalvis sælges for en pris i nærheden af 9.999.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 30. mar 2010, 10:13

Krushave skrev:
Det forstår jeg ikke helt. Jeg ved at der ved Windows XP cd'en og Windows 7 cd'en er mulighed for at formatere harddisken inden man installerer Windows forfra. Derfor virker det også lidt underligt at der ikke skulle være mulighed for det ved Windows Vista. Hvad er det helt præcist du har forsøgt når du bootede fra Windows Vista cd'en? Hvis ikke du er begyndt selve installationen af Vista vil muligheden for at formatere ikke være kommet frem endnu, så jeg ved ikke hvor langt du er gået? Når det er tid til at vælge hvilken harddisk plejer der at være mulighed for at kunne formatere sin harddisk inden man går videre. Sådan har det i hvert fald været med de to andre omtalte styresystemer. (Som bonus... :P ved jeg at Linux ligeledes har denne mulighed, så hvis Vista cd'en ikke har muligheden, ville jeg da blive overrasket...)

Det skal dog lige siges jeg ved ikke om det er muligt hvis der er tale om en såkaldt recoverydisk(En disk hvor som computerproducenten sender med, som de har lavet til at gendanne computeren med alle standard indstillinger sat til. Jeg har ikke lige så stor erfaring med disse). Hvis det er en sådan så lån en Vista cd af en anden, da det eneste du egentligt behøver er CD-key'en for at kunne aktivere Vista igen når det er installeret.

Ved ikke om dette gav svar ellers spørg endelig...
Jeg forstod, takker... Med andre ord, jeg var for ihærdig og manglede lige at klikke mig videre ;) For satan da, man skal lige kigge sig for, hvad det er de skriver på sådan en disc!!

Pc geninstalleret og solgt.. jeg takker :thumbsup:
Ska' vi hak'?

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af -Larsen » 30. mar 2010, 16:16

Et sted i Aalborg, hvor du kan købe nogle ordentlige burgerboller, i stedet for de elendige fra Kohberg. Jeg burde vel egentlig selv lave dem, men det har jeg desværre overhovedet ikke tid til.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. mar 2010, 13:54

-Larsen skrev:Et sted i Aalborg, hvor du kan købe nogle ordentlige burgerboller, i stedet for de elendige fra Kohberg. Jeg burde vel egentlig selv lave dem, men det har jeg desværre overhovedet ikke tid til.
Den er jeg sgu med på... Hvorfor skal ALT brød også efterhånden være så ens og i så elendig kvalitet? Selv bagerne smækker jo nærmest tankstation brød over disken nu, mit bageri i vestbyen er i hvert fald skrækkeligt.

Ordentligt brød efterlyses!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. mar 2010, 14:09

Jesper Schmidt skrev:
-Larsen skrev:Et sted i Aalborg, hvor du kan købe nogle ordentlige burgerboller, i stedet for de elendige fra Kohberg. Jeg burde vel egentlig selv lave dem, men det har jeg desværre overhovedet ikke tid til.
Den er jeg sgu med på... Hvorfor skal ALT brød også efterhånden være så ens og i så elendig kvalitet? Selv bagerne smækker jo nærmest tankstation brød over disken nu, mit bageri i vestbyen er i hvert fald skrækkeligt.

Ordentligt brød efterlyses!
Faunøbageren på Vestre Alle har byens bedste brød! Kan også anbefale deres kagemænd, de skal endda spises uden at der holdes fødselsdag :)

Om de laver burgerboller aner jeg dog ikke noget om...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Metal'n Roll » 31. mar 2010, 15:53

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
-Larsen skrev:Et sted i Aalborg, hvor du kan købe nogle ordentlige burgerboller, i stedet for de elendige fra Kohberg. Jeg burde vel egentlig selv lave dem, men det har jeg desværre overhovedet ikke tid til.
Den er jeg sgu med på... Hvorfor skal ALT brød også efterhånden være så ens og i så elendig kvalitet? Selv bagerne smækker jo nærmest tankstation brød over disken nu, mit bageri i vestbyen er i hvert fald skrækkeligt.

Ordentligt brød efterlyses!
Faunøbageren på Vestre Alle har byens bedste brød! Kan også anbefale deres kagemænd, de skal endda spises uden at der holdes fødselsdag :)

Om de laver burgerboller aner jeg dog ikke noget om...
Ligger Faunø Bageren ikke i Nørresundby? Ved Nørre Utrup Torv..

Jeg er selv Vestre Allé-bo, og min lokale bager hedder Bauns Bageri..
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. mar 2010, 16:08

Metal'n Roll skrev: Ligger Faunø Bageren ikke i Nørresundby? Ved Nørre Utrup Torv..

Jeg er selv Vestre Allé-bo, og min lokale bager hedder Bauns Bageri..
Ups, det gik for stærkt.

Bauns bageri er det selvfølgelig. Grunden til at jeg blandede faunøbageren ind i det er naturligvis at det er den bedste bager i Nørresundby omend den er flere niveauer under Bauns...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af limey » 31. mar 2010, 16:37

Køllen I Møllen skrev:
Metal'n Roll skrev: Ligger Faunø Bageren ikke i Nørresundby? Ved Nørre Utrup Torv..

Jeg er selv Vestre Allé-bo, og min lokale bager hedder Bauns Bageri..
Ups, det gik for stærkt.

Bauns bageri er det selvfølgelig. Grunden til at jeg blandede faunøbageren ind i det er naturligvis at det er den bedste bager i Nørresundby omend den er flere niveauer under Bauns...
Jeg boede i årevis tæt ved Bauns Bageri, men har aldrig været imponeret over deres bagværk overhovedet. Men sådan opfatter man jo verden så forskelligt.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. mar 2010, 16:55

limey skrev:Jeg boede i årevis tæt ved Bauns Bageri, men har aldrig været imponeret over deres bagværk overhovedet. Men sådan opfatter man jo verden så forskelligt.
Det må være 100 år siden, jeg har hørt rygter om at du er en aldrende herre....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Metal'n Roll » 31. mar 2010, 18:49

limey skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Metal'n Roll skrev: Ligger Faunø Bageren ikke i Nørresundby? Ved Nørre Utrup Torv..

Jeg er selv Vestre Allé-bo, og min lokale bager hedder Bauns Bageri..
Ups, det gik for stærkt.

Bauns bageri er det selvfølgelig. Grunden til at jeg blandede faunøbageren ind i det er naturligvis at det er den bedste bager i Nørresundby omend den er flere niveauer under Bauns...
Jeg boede i årevis tæt ved Bauns Bageri, men har aldrig været imponeret over deres bagværk overhovedet. Men sådan opfatter man jo verden så forskelligt.
Deres birkes er ikke større end mandariner... sender dem også så'n et blik hver gang hun putter det bitte rundstyk ned i posen, og hun kigger ned i gulvet, for hun ved det godt, men det er jo ikk hende der står ude i bageriet...
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Metal'n Roll » 31. mar 2010, 18:52

Jeg søger et supermarked hvor man kan købe de super lækre og tørstslukkende Vitamin Well Everyday .. Man kan få dem i Nadia's uendeligt mange sandwich-butikker (eller ihvertfald nede i én af dem der er i Reberbansgade), men der må vel være nogle dagligvarekæder der også sælger dem, og gerne lidt billigere...
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Besvar