Hanga skrev:
MrBangDK skrev:
Hmmm.. Skal til møde i banken her til eftermiddag. Der blev ikke nævnt noget selvrisiko da jeg talte med dem i går - men det mindede også mere om et forhør der blot skulle afklare, om jeg havde udleveret mit kortnummer.. Slipper jeg med 1200kr., så overlever jeg nok også! Lige nu er det bare ikke fedt, at der står -12.134,65 på kontoen!!
Der bliver stillet mange spørgsmål, da der er overraskende mange der lyver og påstår at de ikke kender til transaktioner, som de selv har foretaget. Simpelthen for at få pengene retur, selvom de ikke er berettiget til det. Desuden skal de jo have afklaret hvad der helt præcist er sket, og tro mig, ofte er det kortholder der har dummet sig uden at ane det. Det er en klassisker. Og som sagt er det banken der ender med at dække dit tab. Så du må leve med de mange spørgsmål.
Det kan sikkert høres at jeg er bankmand?

Ja tak... De var nu meget flinke, og jeg er renset for al mistanke. Jeg har været hver enkel transaktion igennem på mit Mastercard siden jeg fik det, og der var ikke noget at komme efter. Dog kom jeg frem til, at det en gang er blevet brugt på en lille restaurant i Berlin, hvor tjeneren tog det med ud bagved og der gik lidt tid inden jeg fik det igen. Det er mit bedste bud på, hvor kortnummer og sikkerhedskode er blevet griflet ned. Det der så undrer mig er, at man de fleste steder på nettet skal skrive "Billing address" før kortet kan verificeres, og hvordan man så har fået fat i den.. ja, who knows!
En dyr forskrækkelse, men heldigvis ikke mere end de 1250kr.