FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
hosantoga
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. jan 2008, 10:23

Re: FM

Indlæg af hosantoga » 9. nov 2010, 13:36

Kilde skrev:
Elscorpio skrev:Er det bare mig eller mangler hele AaBs 2. hold i FM2011 og en del spillere i 1. holdstruppen, f.eks. Holm?


Hvilken patch skal man hente for at rette op på det
De mangler på AaB ll-listen, men hvis du søger deres navne, så finder du dem under AaB ll - ret underligt.. Sådan har jeg i hvert fald oplevet det med et andet hold, når jeg kiggede på AaB's trup.
Gå ind på AaB II og få vist "filtre" i højre side. Her er der flueben i U19 spillere men ikke 2. holds spillere. Skift fluebenet og så kan man se 2. holdet. Det virker for mig i hvert fald.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: FM

Indlæg af doukas » 9. nov 2010, 13:45

Hvor meget koster Maxim Tsigalko i det nye spil? AaB skal have en angrebsduo med ham og Cerci, og Roncatto liggende lige bagved, To Maderia må en tur på bænken :D
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: FM

Indlæg af -Larsen » 10. nov 2010, 08:36

AMRDK skrev:Det er lidt surt at både KEP, Fredheim, Tracy, Rolfe, Ahlmann alle fra spillets start er skadet.
Men som om det ikke er nok!

Kasper Bøgelund er nu blevet skadet i 6 måneder!
Lasse tager sig nu af backen, mens KEP er ved Wæhler's side.
Realismen er da i højsædet!

EDIT: Dog mangler du lige en skade, til Hr. Curth.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: FM

Indlæg af Kilde » 10. nov 2010, 22:03

Kører nogle spil med forskellige klubber fortiden og en sjov ting er, at Pehrsson oftest bliver fyret før eller omkring nytår og PEA erstatter ham snarligt efter. Er sket i tre forskellige spil indtil videre.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: FM

Indlæg af PeterS » 11. nov 2010, 00:30

Jeg købte Martin P for 35000,- han gik lige ind i start opstillingen :aabfan:

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 11. nov 2010, 13:58

Hanga: Ikke noget stort, men kan det passe, at Helenius "kun" er 189 cm, som han er sat til i spillet? Synes bestemt, han ser højre ud end Marshall, der er 189 cm. :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 11. nov 2010, 21:15

A_Strandfelt skrev:Hanga: Ikke noget stort, men kan det passe, at Helenius "kun" er 189 cm, som han er sat til i spillet? Synes bestemt, han ser højre ud end Marshall, der er 189 cm. :)
Jeg kan ikke huske hvor jeg har målene på ham fra må jeg indrømme, det er formentlig en eller flere versioner tilbage. Det er desværre ikke udfyldt på hans spillerprofil på hjemmesiden, hvor jeg ellers kan finde højde og vægt på de fleste fra 1 holdet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 11. nov 2010, 22:06

Hanga skrev:
A_Strandfelt skrev:Hanga: Ikke noget stort, men kan det passe, at Helenius "kun" er 189 cm, som han er sat til i spillet? Synes bestemt, han ser højre ud end Marshall, der er 189 cm. :)
Jeg kan ikke huske hvor jeg har målene på ham fra må jeg indrømme, det er formentlig en eller flere versioner tilbage. Det er desværre ikke udfyldt på hans spillerprofil på hjemmesiden, hvor jeg ellers kan finde højde og vægt på de fleste fra 1 holdet.
Ja, okay. Så er der ikke så meget at gøre fra din side.
Frem med tommestokkene, AaB!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 11. nov 2010, 22:11

Er der nogen der spillet mere end 1 sæson med AaB i FM11 som kan sige om det er nemmere at udvide Aalborg stadion denne gang?

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FM

Indlæg af Dot Bot » 11. nov 2010, 22:14

Elscorpio skrev:Er der nogen der spillet mere end 1 sæson med AaB i FM11 som kan sige om det er nemmere at udvide Aalborg stadion denne gang?
Efter 2 sæsoner spurgte jeg om de ville købe det af kommunen, det afslog de dog. Lige indtil jeg kom med argumentet at vi kunne øge indtjeningen.
Om 2 måneder er planen udført og jeg ser lidt frem til hvad der sker, men tror helt bestemt det er en smule lettere.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 12. nov 2010, 09:09

Dot Bot skrev:
Elscorpio skrev:Er der nogen der spillet mere end 1 sæson med AaB i FM11 som kan sige om det er nemmere at udvide Aalborg stadion denne gang?
Efter 2 sæsoner spurgte jeg om de ville købe det af kommunen, det afslog de dog. Lige indtil jeg kom med argumentet at vi kunne øge indtjeningen.
Om 2 måneder er planen udført og jeg ser lidt frem til hvad der sker, men tror helt bestemt det er en smule lettere.
Lyder fedt! :thumbsup:

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FM

Indlæg af Dot Bot » 12. nov 2010, 09:37

A_Strandfelt skrev:
Dot Bot skrev:
Elscorpio skrev:Er der nogen der spillet mere end 1 sæson med AaB i FM11 som kan sige om det er nemmere at udvide Aalborg stadion denne gang?
Efter 2 sæsoner spurgte jeg om de ville købe det af kommunen, det afslog de dog. Lige indtil jeg kom med argumentet at vi kunne øge indtjeningen.
Om 2 måneder er planen udført og jeg ser lidt frem til hvad der sker, men tror helt bestemt det er en smule lettere.
Lyder fedt! :thumbsup:
Så har jeg fået købt det, bestyrelsen vil dog ikke udvide i første omgang. Om jeg ikke argumenterede godt nok eller de bare ikke vil pga. det ikke er nødvendigt da fanbasen ikke er til stede.

Har spillet 4 sæsoner med disse placeringer:

1. sæson: 3. plads
2. sæson: 4. plads
3. sæson: 1. plads
4. sæson: 1. plads

Ingen pokaltitler og kun små resultater i CL og Europa League.

Håber på en 3. titel og muligvis en lille udvidelse efter 5. sæson.
Udover stadionkøbet har jeg fået opgraderet ungdomfaciliteterne 2 gange og trænings-anlægget 1 gang.

Lige her til sidst vil jeg gerne give en :thumbsup: til funktionen hvor man kan se hvor langt bestyrelsen er i planlægningen af diverse køb og opdateringer!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: FM

Indlæg af Kenneth K » 12. nov 2010, 09:47

Nok knap halvvejs i min anden sæson tog klubben selv initiativ til en udvidelse.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FM

Indlæg af Dot Bot » 12. nov 2010, 10:07

Kenneth K skrev:Nok knap halvvejs i min anden sæson tog klubben selv initiativ til en udvidelse.
Ikke dårligt :thumbsup:
Håber også snart at de indser at udvidelsen er vejen frem i mit spil..

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: FM

Indlæg af PeterS » 12. nov 2010, 23:33

Dot Bot skrev:
A_Strandfelt skrev:
Dot Bot skrev:
Elscorpio skrev:Er der nogen der spillet mere end 1 sæson med AaB i FM11 som kan sige om det er nemmere at udvide Aalborg stadion denne gang?
Efter 2 sæsoner spurgte jeg om de ville købe det af kommunen, det afslog de dog. Lige indtil jeg kom med argumentet at vi kunne øge indtjeningen.
Om 2 måneder er planen udført og jeg ser lidt frem til hvad der sker, men tror helt bestemt det er en smule lettere.
Lyder fedt! :thumbsup:
Så har jeg fået købt det, bestyrelsen vil dog ikke udvide i første omgang. Om jeg ikke argumenterede godt nok eller de bare ikke vil pga. det ikke er nødvendigt da fanbasen ikke er til stede.

Har spillet 4 sæsoner med disse placeringer:

1. sæson: 3. plads
2. sæson: 4. plads
3. sæson: 1. plads
4. sæson: 1. plads

Ingen pokaltitler og kun små resultater i CL og Europa League.

Håber på en 3. titel og muligvis en lille udvidelse efter 5. sæson.
Udover stadionkøbet har jeg fået opgraderet ungdomfaciliteterne 2 gange og trænings-anlægget 1 gang.

Lige her til sidst vil jeg gerne give en :thumbsup: til funktionen hvor man kan se hvor langt bestyrelsen er i planlægningen af diverse køb og opdateringer!
Hvilke spillere har du købt?

Brugeravatar
CGA
1. div
1. div
Indlæg: 440
Tilmeldt: 15. jul 2006, 23:06
Geografisk sted: 9 kilo (indsæt selv håndtegn)

Re: FM

Indlæg af CGA » 13. nov 2010, 02:59

Sluttede 4er efter første sæson. Købte lidt spillere på fri transfer, men kun som supplement til truppen. Udover en enkelt brasser; Alex Santos, som stadig spiller fast. De er skippet væk igen, eller er uden for truppen nu. Købte Feilhaber for 1,3 mio i vinterpausen, han gjort det fint dog uden at imponere. Skippede Rolfe afsted for 10 mio, Bøgelund for 8,5 og Marshall for 2. Det skabte lidt mere rum i lønbudgettet og var i forvejen dækket rimeligt ind på de pladser. Dog fik jeg kun 2 mio samlet på transferbudgettet ud af det :/ Sagde farvel til Zaza, men hentede Sebastian Viera ind på en fri som erstatning.

Op til 2. sæson hentede jeg en del på fri transfer igen. Francis Dickoh, Gilberto Macena, Sebastian Viera, Magnus Eikrem og Morten Nordstrand.
Kom i euro-gruppespillet temmeligt nemt, med en meget nem kval. klokkede så lidt i det under gruppespillet og gik ikke videre. Ligger pt. 3 med 4 point op til Brøndby og 18 point op til FCK - der ikke har tabt i 30 kampe i streg.
Sagde i vinterpausen farvel til Wæhler og JKS begge med kontraktudløb. Har ikke hentet erstatninger ind.
Min startopstilling pt:

------------------------------------- Viera -----------------------------------------

Alex Santos ---------- Lasse Nielsen -------- Francis Dickoh ---------------- Ahlmann

------------------------------------- Würtz --------------------------------------------

------------------------ Feilhaber -------------- Chanko -----------------------------------

Ronnie Schwartz ----------------------------------------------------- ---------Anders Due

----------------------------------- Morten Nordstrand ------------------------------------

Bænk:
Nicolai Larsen
Daniel Fredheim Holm
Gilberto Macena
Magnus Eikrem
Kenneth Emil
Patrick Kristensen
Henrik Dalsgaard
Daniel Christensen
Jeppe Curth

Har derudover svært ved at finde en kvalificeret venstreback, med det sparsomme budget AaB har. Havde næsten landet Kevin Conboy, men han valgte OB istedet. Er der nogen der har et navn?
//CGA

Hellere holde kæft og lade folk tro man er idiot end, at åbne munden og bevise de har ret.

Billede

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FM

Indlæg af Dot Bot » 13. nov 2010, 09:50

PeterS skrev: Hvilke spillere har du købt?
1. sæson:

Transfer ind:
Daniel Damn - Venstre back
Sibusiso Zuma - Angriber
Yıldıray Baştürk - Offensiv midtbane

Transfer ud:
Lasse Nielsen lejet ud til Basel (Han er dog stadig i klubben den dag i dag og er fremragende i midterforsvaret)
Yıldıray Baştürk røg til Genk på en fri (kunne ikke bruge ham i den opstilling jeg havde på dette tidspunkt, efter salget skiftede jeg dog og har fortrudt en lille smule, da han kunne bruges på én af mine 3 offensive midbanepladser)
Derudover røg nogle ungdomsspillere på fri.

2. sæson:

Transfer ind:
Yazid Mansouri - Defensivmidtbane
David Blacha - Venstre midtbane
Mads Laudrup - Midbanecentral (Talentspejderen der foreslog ham er røget på porten for længst, da denne signing er den værste nogensinde!)
Hosny - Fremragende defensiv midtbanespiller som slog Würtz af med det samme
Chukwuma Akabueze - Offensiv allrounder som senere hen blev solgt til Real Sociedad for 10 mio
Jonas Troest - Rigtig god backup på højre back og i miderforsvaret
Tobias Grahn - Offensiv midtbanespiller som blev skippet efter en halvsæson, da han ikke var tilfreds i klubben og kontrakten blev ophævet

Alle disse handler blev der brugt 0 kroner på!

Transfer ud:
Zuma på en fri
DC på en fri til Brescia
Michael Jakobsen til Almeria for 8.25 mio
Anders Due til Osasuna for 4 mio
Lolo Chanko til Deportivo for 4 mio
Marcus Tracy på en fri
Jens Kristian Sørensen til Malmø på en fri
Patrick Kristensen lejet ud til Stabøk for 1 mio
Jakob Ahlman lejet ud til Vejle - han bliver rigtig dygtig og var også venstre back i min første guldsæson.
Derudover røg nogle ungdomsspillere på fri.

De første 2 sæsoner var rådighedsbeløbet ikke til stede og derfor var det småt med super gode handler.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: FM

Indlæg af Kenneth K » 13. nov 2010, 09:55

Dot Bot skrev:Daniel Damn
Fedt navn.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: FM

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. nov 2010, 10:06

Det lyder unægteligt til at der er sket noget med det spil siden jeg spillede det i 98/99-sæsonen :)

Nu er jeg ikke så meget for det der med at voksne mænd spiller computer men man skulle måske alligevel prøve det?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FM

Indlæg af Dot Bot » 13. nov 2010, 10:23

PeterS skrev: Hvilke spillere har du købt?
3. sæson

Transfer ind
Levita Ohad - Målmand (første køb der kostede penge (950 kilo) udover løn og sign og-fee)
Simen Brenne - Rutineret offensiv midtbanespiller
Kevin Roelands - Rutineret offensiv midtbanespiller
Euzebiusz Smolarek - Virkelig fremragende bomber!
Luis Jimenez - Største scoop til nyere tid vil jeg selv mene!
Cristobal - Offensiv midtbanespiller
Leonardo Gonzalez - Venstre back

Alle hentet på fri transfer pånør Ohad

Transfer ud
Rolfe til Rapid Wien på en fri transfer
Daniel Damn på en fri transfer
Dennis Marshall på en fri transfer
Nikolai Larsen til Randers på en fri transfer (skiftede pga. jeg ikke kunne love ham fast spilletid)
Chukwuma Akabueze til Real Sociedad for 10 mio
Mathias Wichmann og Helenius blev lejet ud til henholdsvis Vejle og Lyngby
Derudover røg der er stor del ungdomsspillere på fri transfer

4. sæson

Transfer ind
Archimede Morleo på en fri - venstre back
Jesper lange på en fri - angriber
Magnus Myklebust - angriber
Kalilou Traore - Offensiv midtbanespiller
Alessandro Crescenzi fra på Roma på en fri - kan spille begge backs
Steffen Kielstrup for 800 k - centerforsvar
Sergio Reina for 750 k - centerforsvar
Martin Bergvold - 1.5 mio - offensiv allrounder
Andres Conde - und angriber på 16 år købt i Tenerife for 400 k, med store forventninger hængende over hovedet
Kasper Lorentzen - offensiv allrounder
Leandro Lima - offensiv midtbanespiller købt i Sau Paulo for 7 mio

Transfer ud
Zaza på en fri
Kenneth Emil på en fri
Daniel Freidheim Holm joiner Rolfe i Rapid Wien - også på en fri
Yaxid Mansouri på en fri
Hosny til Hoffenheim for 9.5 mio
David Blacha på en fri til Bochum
Helenius til Esbjerg for 50 k
Patrick Kristesen bliver lejet ud igen, denne gang til Racing Santander
Cristobal på en fri til Rotterham
Jakob Ahlman lejet ud til Rosenborg i en halv sæson
Derudover røg der en del ungdomspillere

Er begyndt på 5. sæson nu og køber en del ungdomspillere, som jeg regner med at slår til i løbet af nogle sæsoner

Transfer ind
Werner Lukas
Adriano Grimaldo
Roberto Soriano
Mariani Gianluca
Onar Ayik
Dacor Landeka
Miroslav Medaric
Julian Luque

Vyacheslav Hleb
Mido - Tidligere topspiller som skal have karrieren på rette køl igen
Tim Sparv fra Groningen

Alle på fri transfer

Transfer ud
Luis Jimenez til Leichester for 5.75 mio
Leonardo Gonzalez på en fri
Mathias Wichman til Djurgården for 200 k
Kalilou Traore til Lecce for 1 mio
Smolarek til Osnabrück på en fri
Henrik Dalsgaard til Hercules for 8 mio
Jeppe Curth til Middlesbrough for 1 mio

Det var det :)

Besvar