"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Indie » 28. apr 2011, 19:00

Køllen I Møllen skrev:Jeg kan slet ikke forstå at folk kan diskutere hvorvidt den var til rødt kort. Den er da soleklar. Han kunne ligeså godt have brækket skinnebenet midt over på modstanderen. Klart rødt!
Pepe rammer bolden, og aldrig manden, så den kan aldrig være til mere end gult..

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Alfons Aalborg » 28. apr 2011, 19:06

Indie skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg kan slet ikke forstå at folk kan diskutere hvorvidt den var til rødt kort. Den er da soleklar. Han kunne ligeså godt have brækket skinnebenet midt over på modstanderen. Klart rødt!
Pepe rammer bolden, og aldrig manden, så den kan aldrig være til mere end gult..
Hvad er det helt præcist i søger? ;)
Billede

Thorshauge

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Thorshauge » 28. apr 2011, 19:48

Yngvesson skrev: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 2oRXFRl6QE" onclick="window.open(this.href);return false;

Han rammer ham aldrig. Klamt at Dani Alves skal bæres fra banen.
Helt enig, men Pepe kommer flyvende med knopperne forrest og derved giver han dommeren muligheden for at give rødt, såfremt dommeren vurdere der er kontakt.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. apr 2011, 21:19

Yngvesson skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Yngvesson skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg kan slet ikke forstå at folk kan diskutere hvorvidt den var til rødt kort. Den er da soleklar. Han kunne ligeså godt have brækket skinnebenet midt over på modstanderen. Klart rødt!
Så skulle der vel også være givet et rødt kort tidligere i kampen da Mascherano? (er ikke sikker på at det var ham) tydeligt kommer for sent og sparker Pepe på skinnebenet? Der kunne han jo også lige så godt have brækket skinnebenet midt over på Pepe..
Jeg så ikke hele kampen men hvis det var med knopperne forrest som Pepe så er det naturligvis også til rødt...
Det var ikke med knopperne først, men er det da et kriterier for at bringe modstanderens helbred i fare? Jeg spørger bare af rent nysgerrighed, da det jo oftest er med knopperne først at der bliver givet direkte rødt, men det kan da ikke være den eneste måde at bringe modstanderens helbred i fare?
At tacklinger med knopperne først skal give rødt betyder jo ikke at andre former for "lovovertrædelser" ikke kan give rødt!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. apr 2011, 21:22

Indie skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg kan slet ikke forstå at folk kan diskutere hvorvidt den var til rødt kort. Den er da soleklar. Han kunne ligeså godt have brækket skinnebenet midt over på modstanderen. Klart rødt!
Pepe rammer bolden, og aldrig manden, så den kan aldrig være til mere end gult..
Hvorfor i alverden kan den ikke det? Det kan da være fløjtende ligegyldigt om han rammer ham.
Janteloven eksisterer IKKE!

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Nedergaard » 28. apr 2011, 21:47

Flower skrev:.. debatside-bruger med indsigt i dommerreglerne, som kan be/af -kræfte om Pepe skulle have haft rødt kort for det strakte ben med propperne først, men dog ikke rammer Alves igår.
Tror ikke du har fået 100% klart svar endnu.
Her er mit dommerkorts mening om situationen:

For at gå ind og se på denne forseelse skal man have fat i paragraf 12 i fodboldloven.
Den kan læses her:
§12 - Utilladelig spilmåde i Fodboldloven skrev: http://www.dbu.dk/sitecore/content/Fael ... maade.aspx
I den nævnte §13 står der også, at der skal være kontakt med hinanden før der kan dømmes direkte frispark.

Men ud fra paragraf 12 må vi kunne konkludere, at Pepe's røde kort - kontakt eller ej - er godt nok, idet at han i stor grad gør sig skyldig i de 2 første punkter under "Forseelser, der medfører udvisning".

Nu viser videoerne, at der ingen kontakt var. Så Alves "filmer" altså.
Det er i loven sat til at være usportslig opførsel som giver en advarsel.

Så den korrekte kendelse vil være: Indirekte frispark, da der ingen kontakt er og Pepe laver farligt spil af en så stor grad, at det takseres til rødt kort.
Daniel Alves spiller alt for meget på situationen og bør herfor få en advarsel.
Nedergaard

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 28. apr 2011, 22:09

Yngvesson skrev:
Thorshauge skrev:Billede
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 2oRXFRl6QE" onclick="window.open(this.href);return false;

Han rammer ham aldrig. Klamt at Dani Alves skal bæres fra banen.
Han rammer ham tydeligt, og ret hårdt. Alves drejer næsten 360 grader rundt da benet bliver ramt - det er altså svært at lave sådan en pirouette fra stående.
(det skal lige siges at jeg ser den i HD direkte fra min harddisk.)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5112
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kunji » 28. apr 2011, 22:16

Pastorius skrev:Han rammer ham tydeligt, og ret hårdt. Alves drejer næsten 360 grader rundt da benet bliver ramt - det er altså svært at lave sådan en pirouette fra stående.
(det skal lige siges at jeg ser den i HD direkte fra min harddisk.)

Det er vældig fint, at du ser den i HD, men han rammer ham ikke. Ikke at det ændrer på, at det er voldsomt farligt spil, og at det som minimum medfører et gult kort. Rødt kan snildt forsvares.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 28. apr 2011, 22:24

Kunji skrev:
Pastorius skrev:Han rammer ham tydeligt, og ret hårdt. Alves drejer næsten 360 grader rundt da benet bliver ramt - det er altså svært at lave sådan en pirouette fra stående.
(det skal lige siges at jeg ser den i HD direkte fra min harddisk.)

Det er vældig fint, at du ser den i HD, men han rammer ham ikke. Ikke at det ændrer på, at det er voldsomt farligt spil, og at det som minimum medfører et gult kort. Rødt kan snildt forsvares.
Ah, ok, der er bold imellem. Jeg er helt enig i at det alligevel er til gult, og der måske kan gives rødt. Jeg tror dog godt den kraft der er i Alves' sving rundt, kunne mærkes i hans ankel. Man kan også se vriddet i forleddet fra den vinkel - men hvis det er skinnebenet han holder sig omkring, er det selvfølgelig noget svineri. Det var han nu ikke alene om i den kamp. Buskets og et par af real-spillerne var endnu værre. I det hele taget synes jeg kampen var en skændsel for fodboldspillet - bortset fra Messis andet mål, og jeg kan slet ikke forstå at Real ikke har fyret Mourinho endnu. Hvordan kan de leve med at stå med 11 mand på egen halvdel på deres hjemmebane, og ikke forsøge en skid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Nedergaard » 28. apr 2011, 23:47

Hands up for HD! :cheers:
Nedergaard

Brugeravatar
buckster
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:03
Geografisk sted: for langt væk

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af buckster » 29. apr 2011, 09:46

et sted hvor man kan se sammendrag af eb cup

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af SimonJ » 29. apr 2011, 11:47

Jeg søger en troværdig dokumentar om historien om angrebet på twin towers.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. apr 2011, 12:40

SimonJ skrev:Jeg søger en troværdig dokumentar om historien om angrebet på twin towers.
Findes formentlig ikke...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 29. apr 2011, 12:52

Køllen I Møllen skrev:
SimonJ skrev:Jeg søger en troværdig dokumentar om historien om angrebet på twin towers.
Findes formentlig ikke...
Hvad - vil det sige at disse ikke troværdige?
http://www.911docs.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

eller at Michael Moore ikke er en 100% neutral dokumentarist?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bozak
2. div
2. div
Indlæg: 221
Tilmeldt: 13. jul 2009, 14:52

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Bozak » 29. apr 2011, 14:39

The winner writes the history

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af A_Strandfelt » 30. apr 2011, 21:00

Kilde skrev:Jeg søger en, der har været til Journalisthøjskolens optagelsesprøve før og måske har nogle tips eller lignende. Har praktisk talt fundet alt på nettet, der kan hjælpe mig, men man kan ikke rigtig blive for forberedt. Det kunne nu være dejligt med en smule insider-viden til på lørdag.
Går ud fra, at du har været til testen nu, men til andre interesserede, så er dagens prøve nu online: http://www.journalisthojskolen.dk/sites/videnstest/

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kilde » 30. apr 2011, 21:01

A_Strandfelt skrev:
Kilde skrev:Jeg søger en, der har været til Journalisthøjskolens optagelsesprøve før og måske har nogle tips eller lignende. Har praktisk talt fundet alt på nettet, der kan hjælpe mig, men man kan ikke rigtig blive for forberedt. Det kunne nu være dejligt med en smule insider-viden til på lørdag.
Går ud fra, at du har været til testen nu, men til andre interesserede, så er dagens prøve nu online: http://www.journalisthojskolen.dk/sites/videnstest/
Jep. 34/50.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af rAaBe » 30. apr 2011, 21:14

Kilde skrev:
A_Strandfelt skrev:
Kilde skrev:Jeg søger en, der har været til Journalisthøjskolens optagelsesprøve før og måske har nogle tips eller lignende. Har praktisk talt fundet alt på nettet, der kan hjælpe mig, men man kan ikke rigtig blive for forberedt. Det kunne nu være dejligt med en smule insider-viden til på lørdag.
Går ud fra, at du har været til testen nu, men til andre interesserede, så er dagens prøve nu online: http://www.journalisthojskolen.dk/sites/videnstest/
Jep. 34/50.
39/50.... Jeg skal vist til at læse en anelse mere avis :-)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af jonas386 » 30. apr 2011, 21:17

Fik 39/50... Hvor meget skal der til for at blive optaget? Og består testen ikke af flere dele?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kilde » 30. apr 2011, 21:47

jonas386 skrev:Fik 39/50... Hvor meget skal der til for at blive optaget? Og består testen ikke af flere dele?
Sidste år var 29 nok til at bestå delprøven videnstest, men du får flere point jo flere rigtige svar du har. Der er fire delprøver - i dag var det i hvert fald: Videnstest, find kernen (prioritering/artikel), sprog & idé, sprogtest.

EDIT: Er da imponeret over jeres 39'ere (som min kammerat også fik). Min søster og far scorer hvert år langt højere end mig i den, men i år fik de begge 28 rigtige. Det generelle indtryk til prøven i dag var vist også, at den var pænt svær. Det var den jeg frygtede mest, så jeg blev ovenud lykkelig, da jeg kom hjem og tastede de samme svar ind og fik 34.

Besvar