FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
krzyrosiak
2. div
2. div
Indlæg: 115
Tilmeldt: 12. maj 2006, 18:19
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: København, Nørrebro

Re: FM

Indlæg af krzyrosiak » 4. sep 2009, 21:18



Ville lige dele dette med jer, hvis I ikke allerede har set det. Har ik set det postet tidligere.
Jeg elsker AaB & AaB elsker mig!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 8. sep 2009, 21:57

Emerek skrev:Hanga, du kunne vel ikke tænke dig at fortælle lidt om AaB's niveau i 2010-udgaven?
Jo det kan jeg da...

Først vil jeg sige, at FM2010 bliver den bedst researchede udgave til dato, i hvert fald den danske data. Vi har for alvor fået strammet statsne til, og sammenlignet på kryds og tværs, ligesom at vi har sat ekstra fokus på stats der faktisk havde større indflydelse end vi troede (særligt professionalism og consistency). Ligeledes har vi arbejdet en del med newgen ratings, da vi føler at de newgens der kom i FM2009 var for gode, dette er dog ikke kun et dansk problem.

Jeg er ret godt tilfreds med de niveauforskelle vi er nået frem til. Når vi sammenligner det overordnede niveau kigger vi hovedsageligt på de bedste 16 spilleres CA niveau. Her er FCK de bedste, med OB lidt bag efter sig. Herefter kommer BIF med AaB lige bagved, som så har FCM, AGF og Randers i røven.

Mht. AaBs data så er jeg særligt tilfreds med junior- og ynglingespillerne i år, hvor vi har fået en del god information ind. Det er begrænset hvad der er forudfyldt af stats på disse, dertil kender vi dem simpelthen ikke godt nok, men til gengæld har vi masser af den "basale" information som fødselsdato, højde/vægt, fødeby, position og niveau osv.

Kode: Vælg alt

   Navn	                        CA	PA	    Consistency
1. Johansson, Andreas 	        132	145 (peaked)  15
2. Fredheim Holm, Daniel      	130	143	        13
3. Chanko, Louay      	        128	135	        14
4. Bøgelund, Kasper   	        127	140 (peaked)	7
5. Jakobsen, Michael  	        127	145	        12
6. Wæhler, Kjetil     	        125	129 (peaked)  16
7. Curth, Jeppe                  121	130	        10
8. Zaza, Karim	                120	134 (peaked)  15
9. Due, Anders	                119	130	         9
10. Würtz, Rasmus     	        117	130	        13
11. Nielsen, Lasse    	        110	135	        12
12. Petersen, Kenneth Emil       110	120	         9
13. Gaardsøe, Thomas  	        109	140 (peaked)  11
14. Kristensen, Patrick          108	125	        10
15. Beauchamp, Michael	        104	120	         6
16. Ronnie Schwartz        		104	140		     11
Consistency fungerer således, at har man 20 i consistency, så spiller man op til sin CA 20 ud af 25 gange. Har man 10 i consistency spiller man op til sin CA 10 ud af 25 gange. De gange man ikke spiller op til sin CA, nedjusteres den automatisk med op til 10 CA point (varierende selvfølgelig).

Glemte lige at sige at Marshall kommer til med en CA på omkring 105 og Rolfe en CA på omkring 120-125.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: FM

Indlæg af Frygah » 8. sep 2009, 22:19

Ser rigtig fornuftigt ud, Hanga. Omend jeg måske synes at Schwartz er rimelig høj sat. Eller, det ved jeg ikke om det er, men jeg ville måske gerne have ønsket mig at han ville variere lidt fra spil til spil. Måske med et max på 125-150 eller sådan noget? Derudover er Wæhler nok lidt lavt sat (jeg havde nok set ham som nr. 2-3 i CA), men det kan vel være hans skadesperiode der har gjort det svært at vurdere (jeg ved ikke hvornår I havde deadline for data)

Derudover kunne jeg godt være interesseret i at høre omkring ungdomsspillerne. Er der nogle af dem der har fået en fixed PA? Er der nogle af dem der har fået specielt høj variation, som vi eksempelvis så med Stenild i en af de gamle versioner (jeg kan selvfølgelig ikke huske hvordan tallene er regnet ud. Men var det -7 han havde?) Altså, er der nogle rigtig gode unge talenter som har støre potentiale end andre, eller har de alle random? (Her tænker jeg på Wichmann, Steen osv.)

Til det omkring newgens, er jeg ganske enig. Der var nogle der var lige gode nok. Jeg har dog til stadighed 2 problemer med newgens:

1. MINE newgens er altid håbløse, og udvikler sig aldrig nær så meget som dem hos computeren. Og om jeg så er AaB i Superligaen, har hentet verdensklassetrænere til, og bruger hvad der skulle være et rigtig godt træningsprogram, så synes jeg bare ikke der sker ret meget - Det uanset om de spiller på ungdomsholdet, 2. holdet eller bliver udlejet). Et andet punkt herunder er at jeg har skulle reloade mit spil 20-30 gange lige inden man får et nyt hold op, før jeg har fået en med PA der er på niveau med eksempelvis Schwartz/Curth/Ene/MJ. Det synes jeg virker ganske besynderligt (jeg har tjekket det via save game editor. Derimod kommer der i nogle klubber (særligt svenske klubber i den næstbedste række, don't ask me why) 3-4 spillere på en gang der kan blive så gode som Greven.

2. Det synes UMULIGT at finde ud af om et talent har potentialet til at blive god. Jeg prøver med scouts der er super, får udtalelser om netop de hidden attributes jeg også har mistænkt for at betyde ufattelig meget, og kigger naturligvis på de primære stats til den position. Men synes jeg trækker nitte efter nitte. Men så henter en anden klub en spiller der mildest talt ligner en omgang bræk, og som mine scouts ikke vil være ved, og 2 år senere er han et wonderkid. Det har irriteret mig meget.

Det er selvfølgelig ikke noget du kan gøre ved, blot en lille rant :)
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 8. sep 2009, 22:34

Wæhler er bundsolid til det han gør, og er en meget stabil spiller, hvilket også har givet ham truppens højeste consistency. Om han skulle have været et par point højere eller nogle af de andre lidt lavere, er altid svært at sige og der vil altid være forskellige meninger, men ja jeg tog også. hans skader med ind i overvejelserne.

Variable PA's:
-10 = 170-200
-9 = 150-180
-8 = 130-160
-7 = 110-140
-6 = 90-120
-5 = 70-100
-4 = 50-80
-3 = 30-60
-2 = 10-40
-1 = 0-20

Det er meget få danske talenter der har -8, der er 6-8 stykker lige nu. Ronnie og Wichmann har været det, men med det antal ulandskampe de har haft kan det sq ikke forsvares længere. Ronnie valgte jeg at give en fast PA da han er ved at have alderen til det, mens Wichmann er nedgraderet til -7. Stenild var i starten -8 men blev for et par sæsoner siden nedgraderet til -7.

Vores -7/-8 på nuværende tidspunkt.

Kode: Vælg alt

Navn	                       Årgang	CA	PA
Lucas Andersen                  1994	40	-8
Michael Sten Jensen  	        1990	80	-7
Mathias Wichmann Andersen    	1991	76	-7
Denis Dedovic	                1991	73	-7
Jakob Ahlmann	                1991	70	-7
Christian Rye	                1994	35	-7
Viktor Ahlmann                  1995	30	-7
Lucas og Viktor kommer ikke med i selve spillet, da spillet sorterer dem fra da de ikke var fyldt 15 år 1/7... Generelt set er vores U17 hold jo rigtig spændende, da mange af måske Danmarks bedste U15 hold sidste år er rykket derop, hvor især Lucas Andersen skulle være et kæmpe talent.

Underligt at du aldrig har haft gode regens i AaB, jeg har prøvet at have regens med PA på 180-190 stykker. Om spilleren når sin PA afhænger af en række faktorer, nogle er tilfældigheder, andre er som du selv er inde på hidden stats. Her skal du holde øje med determination, ambition og særligt professionalism. Ligeledes spiller træningen ind.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Thorshauge

Re: FM

Indlæg af Thorshauge » 8. sep 2009, 23:29

I FM09 har jeg (uden adds) fundet de bedste talenter ved at kigge i transferrumors og lede efter helt unge spillere, blandt andet er der pt ex-AaBere i Liverpool og Inter. Jeg oplever også at NewGens er for gode, har minimum 1-2 gode superliga spillere pr. årgang.

Dejligt med lidt lir fra Hanga - Glæder mig specielt til at se Dalsgaards stats.

Mht. Ronnie er han vel netop blevet udnævnt til fast U21mand af bordinggaard


Et enkelt spørgsmål @Hanga - Har du ændret/oprette Marshall, eller kommer han med sine "Costa Ricanske Stats" hvis der var nogen?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 8. sep 2009, 23:50

Thorshauge skrev:I FM09 har jeg (uden adds) fundet de bedste talenter ved at kigge i transferrumors og lede efter helt unge spillere, blandt andet er der pt ex-AaBere i Liverpool og Inter. Jeg oplever også at NewGens er for gode, har minimum 1-2 gode superliga spillere pr. årgang.

Dejligt med lidt lir fra Hanga - Glæder mig specielt til at se Dalsgaards stats.

Mht. Ronnie er han vel netop blevet udnævnt til fast U21mand af bordinggaard


Et enkelt spørgsmål @Hanga - Har du ændret/oprette Marshall, eller kommer han med sine "Costa Ricanske Stats" hvis der var nogen?
Jeg piller ikke ved noget, det gør vi aldrig når en spiller lige er skiftet, da slet ikke når vi kender så lidt til vedkommende som er tilfældet med Marshall. Af samme årsag er der heller ikke ændret voldsomt ved Fredheim Holm og Chanko, kun småændringer.

Dalsgaard har CA 95.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: FM

Indlæg af Kasper » 9. sep 2009, 00:07

Hej Hanga..

Jeg aner ikke om du har noget med det at gøre eller har en forklaring på mit lille problem. I det forrige manager kunne man sætte pile ind i banen og skråt ind i banen under taktiske-funktioner. Det var personligt noget jeg brugte et par gange til mine kanter, hvis jeg havde skarpe offensive backs.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 9. sep 2009, 00:12

Kasper skrev:Hej Hanga..

Jeg aner ikke om du har noget med det at gøre eller har en forklaring på mit lille problem. I det forrige manager kunne man sætte pile ind i banen og skråt ind i banen under taktiske-funktioner. Det var personligt noget jeg brugte et par gange til mine kanter, hvis jeg havde skarpe offensive backs.
Sæt dem til forward runs og "cut inside" (kan faktisk ikke huske om denne funktion er der i 2009, den er det i 2010).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: FM

Indlæg af Frygah » 9. sep 2009, 17:23

Yo Hanga!

Det med newgens, kan have noget at gøre med jeg ikke spiller med den nyeste patch. Jeg sidder nemlig og spiller på en ikke-helt-så-lovlig version. Men det skyldes udelukkende at jeg HAR købt spillet, men i flytterod er min registration key der på manualen blevet væk, så jeg nu sidder med en ænske og en cd, men ikke installere. Jeg er meget, meget lidt imponeret over den fremgangsmåde det kører på der.

Med hensyn til Schwartz, faste og varierende PA, så må jeg erklære mig uenig. Nogle spillere som Duncan udvikler sig tidligt, mens andre spillere som Risgård tager noget længere tid. Måske lidt derfor jeg er imod faste PA's, men derimod fortaler for at de generelt introducerede mere varierende og dynamiske PA's. Jeg ved godt at det er ikke sker så tit igen at en spillers CA rammer det givne PA, men jeg så gerne lidt mere variation fra top til bund. Men det kan selvfølgelig være consistency er den hidden stat der kan gøre det lidt mere ligegyldigt om en spiller har et CA på 120 eller 125, og andre tal der afgør om man rammer det PA en spiller har.

Hvordan virker trænerne og træningen egentlig? Hvis det er op til determination, consistency og professionalism hvordan spiller udvikler sig, hvor godt de spiller osv, virker træningen lidt ligegyldig?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 9. sep 2009, 19:37

Glæder mig sindssygt meget til FM10.
Forhåbentlig er den "bug" med man ikke kan opgradere Aalborg Stadion fjernet.

Tror jeg er jeg nået til sæson 2012/2013 i FM09, og naboerne klagede over opgraderingen, så jeg maks kunne udbygge det til 20000.

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af JSJ » 9. sep 2009, 22:59

Elscorpio skrev:Glæder mig sindssygt meget til FM10.
Forhåbentlig er den "bug" med man ikke kan opgradere Aalborg Stadion fjernet.

Tror jeg er jeg nået til sæson 2012/2013 i FM09, og naboerne klagede over opgraderingen, så jeg maks kunne udbygge det til 20000.
Jeg har sgu aldrig haft problemer med at udbygge - Tror jeg nåede til en 35.000 før Bestyrelsen valgte at bygge et nyt stadion med plads til 52.500.. Erik Hamrén Idrætspark kaldte de den sgu! :D

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Oliverl
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 30. apr 2008, 08:10
Favoritspiller: Martin P
Geografisk sted: 9480
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Oliverl » 9. sep 2009, 23:10

JSJ skrev:
Elscorpio skrev:Glæder mig sindssygt meget til FM10.
Forhåbentlig er den "bug" med man ikke kan opgradere Aalborg Stadion fjernet.

Tror jeg er jeg nået til sæson 2012/2013 i FM09, og naboerne klagede over opgraderingen, så jeg maks kunne udbygge det til 20000.
Jeg har sgu aldrig haft problemer med at udbygge - Tror jeg nåede til en 35.000 før Bestyrelsen valgte at bygge et nyt stadion med plads til 52.500.. Erik Hamrén Idrætspark kaldte de den sgu! :D

/Jesper
Mit hed Jimmy Nielsen Idrætspark, med 43.000 pladser ;)
"Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer"

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 10. sep 2009, 09:52

JSJ skrev:
Elscorpio skrev:Glæder mig sindssygt meget til FM10.
Forhåbentlig er den "bug" med man ikke kan opgradere Aalborg Stadion fjernet.

Tror jeg er jeg nået til sæson 2012/2013 i FM09, og naboerne klagede over opgraderingen, så jeg maks kunne udbygge det til 20000.
Jeg har sgu aldrig haft problemer med at udbygge - Tror jeg nåede til en 35.000 før Bestyrelsen valgte at bygge et nyt stadion med plads til 52.500.. Erik Hamrén Idrætspark kaldte de den sgu! :D

/Jesper
Kan du ikke dele hemmeligheden med os andre til hvordan du fik udbygget stadion så meget? Vandt du CL samtlige år(og snød du) ;)

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af JSJ » 10. sep 2009, 11:39

Elscorpio skrev:
JSJ skrev:
Elscorpio skrev:Glæder mig sindssygt meget til FM10.
Forhåbentlig er den "bug" med man ikke kan opgradere Aalborg Stadion fjernet.

Tror jeg er jeg nået til sæson 2012/2013 i FM09, og naboerne klagede over opgraderingen, så jeg maks kunne udbygge det til 20000.
Jeg har sgu aldrig haft problemer med at udbygge - Tror jeg nåede til en 35.000 før Bestyrelsen valgte at bygge et nyt stadion med plads til 52.500.. Erik Hamrén Idrætspark kaldte de den sgu! :D

/Jesper
Kan du ikke dele hemmeligheden med os andre til hvordan du fik udbygget stadion så meget? Vandt du CL samtlige år(og snød du) ;)
Jeg kan sige at jeg bestemt ikke vandt CL - Langt fra endda - Jeg var 5 år om overhovedet at komme i Semifinalen.. Jamen ved ikke hvad jeg har gjort - Har lavet flere forspørgsler - Især efter topkampe hvor der har været udsolgt - Og så har jeg fået ja en 3-4 gange, inden Bestyrelsen valgte at bygge et nyt stadion.. :)

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Coma » 19. sep 2009, 13:26

håber der kommer et FM der faktisk køre som det skal uden man skal vente på en patch!

Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:33
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: FM

Indlæg af ph123 » 15. okt 2009, 12:09

så er demoen ude.

Har ikke fået spillet det endnu. Men er der nogen som har startet et spil med AaB, og kan fortælle lidt om spillerne, staben, økonomi osv osv ?

Brugeravatar
Søren
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 91
Tilmeldt: 1. mar 2006, 16:58
Geografisk sted: Støvring

Re: FM

Indlæg af Søren » 15. okt 2009, 19:46

ph123 skrev:så er demoen ude.

Har ikke fået spillet det endnu. Men er der nogen som har startet et spil med AaB, og kan fortælle lidt om spillerne, staben, økonomi osv osv ?
Har spillet demoen en lille smule..
Startede med 9 mil (titeludfordre) ellers har jeg ikke brugt så meget tid på at kigge rundt på staben osv. Har mest brugt tiden på at lære det nye display, som er lidt anderledes end tidligere spil.

Har iøvrigt solgt Zaza til Barcelona for 8 mil..

Thorshauge

Re: FM

Indlæg af Thorshauge » 15. okt 2009, 20:09

ph123 skrev:så er demoen ude.

Har ikke fået spillet det endnu. Men er der nogen som har startet et spil med AaB, og kan fortælle lidt om spillerne, staben, økonomi osv osv ?
Info om AaB i FM2010

Billede

Billede

Personale (Hamrén undtaget)
Billede

AaB Økonomi i FM2010
Billede

AaB truppen med TransferValues
Billede
Billede


Spillere

Dennis Marshall
Billede

Daniel Fredheim Holm
Billede

Daniel Christensen
Billede

Andreas Johansson
Billede

Anders Due
Billede

Abbas Hassan
Billede

Thomas Gaardsøe
Billede

Ronnie Schwartz
Billede

Rasmus Würtz
Billede

Patrick Kristensen
Billede

Michael Jakobsen
Billede

Mathias Wichmann Andersen
Billede

Marcus Tracy
Billede

Louay Chanko
Billede

Lasse Nielsen
Billede

Kjetil Wæhler
Billede

Kenneth Emil Petersen
Billede

Kasper Bøgelund
Billede

Karim Zaza med en sjov transferinteresse fra start
Billede
Billede

Jeppe Curth
Billede

Henrik Dalsgaard
Billede


TransferCenter
Billede

Chris Rolfe
Billede

Thorshauge

Re: FM

Indlæg af Thorshauge » 15. okt 2009, 21:45

Solgte zaza til man city for 8,75 :)

Der er to spiller vurderinger jeg ikke er tilfreds med, ellers :thumbsup: fra mig.

1. er Gaardsøes pace og acceleration - burde være omkring 9 – 6 (SAS-liga niveau) (7-4 er bare for lavt IMO).

Lidt sammenligning:

Ulrik Laursen (10 -6)
Danny Califf (9 - 6)
Steven Lustü (10 -4)
Thomas Helveg (8-5)
Adrian Cann (13-11)
Thomas Gaardsøe (7-4)

2. er Tracy's finishing og heading som er (13 - 14)... Hvis der er noget Tracy ikke er endnu IMO, så er det en god afslutter.. ville tage et par point fra finishing og booste heading.. måske noget i stil med (10-16)...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 15. okt 2009, 22:16

Har du kedet dig Thorshauge ? :D

Ærgeligt at der tilsyneladende er gået noget galt omkring vores home kit, men da der ikke har været pics, logos osv. i test udgaverne, har det ikke været en fejl jeg har kunnet opdage og melde. Det må blive en rettelse i en patch I guess.

Mht. Tracy, så har den amerikanske researcher haft lidt at sige også, da han reelt har set langt mere til Tracy end jeg har. Faktisk ville han gerne have ham gjort langt bedre, men det har jeg altså måttet afslå, da han jo er langt fra vores hold pt.

Gaardsøes hastighed... Tja, jeg havde nået at se ham i én kamp inden vores deadline, så det var mere eller mindre gæt for at være ærlig. Men hvis det er det værste du kan finde, så er det vel heller ikke så skidt endda :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar