FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 4. nov 2009, 15:53

Imer skrev:Marshall er også god i mit spil - men derimod KEP er piv ringe .. Rolfe spiller en klasse højre fløj.

Er i 3. sæson nu, og Mathias Wichmann Andersen er bestemt en man godt kan være bekendt at sætte ind på midtbanen som indskiftning.
Er stadig i 1. sæson.

Min favorit taktik i FM2010 med AaB er 4-3-2-1 med Demba-Nyrén som boksspiller, DFH, Greven og Johnny Thomsen/PK på de offensive midtbanepladser lige bagved. Würtz og Chanko på defensiv midt og med Marshall-Jakobsen-Lasse-Bøgelund i forsvaret.

Desuden har bestyrelsen endnu ikke godkendt en udbygning(sikkert pga den dårlige økonomi).

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: FM

Indlæg af Imer » 4. nov 2009, 16:29

I mit spil spurgte de selv om det efter 1. sæson tror jeg, og nu har jeg 20.000 pladser :).

K-Lyng
1. div
1. div
Indlæg: 437
Tilmeldt: 18. okt 2005, 15:49
Geografisk sted: Vestbyen

Re: FM

Indlæg af K-Lyng » 4. nov 2009, 18:46

Nogen der ved hvorfor PK kun kan spille kant og angriber i FM10??

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 4. nov 2009, 19:28

K-Lyng skrev:Nogen der ved hvorfor PK kun kan spille kant og angriber i FM10??
Hvis du kigger under hans positions, kan du se at han kan spille en lang række pladser, dog selvfølgelig ikke alle lige så godt som hans favoritpositioner, som jeg har vurderet til at være kant og angriber (som han spillede gennem hele sin ungdomsperiode). Jeg går dog og overvejer om ikke det efterhånden er så længe siden, at hans angriber stat skal lidt ned, og så måske gøre ham lidt bedre som central midt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

K-Lyng
1. div
1. div
Indlæg: 437
Tilmeldt: 18. okt 2005, 15:49
Geografisk sted: Vestbyen

Re: FM

Indlæg af K-Lyng » 4. nov 2009, 19:39

Hanga skrev:
K-Lyng skrev:Nogen der ved hvorfor PK kun kan spille kant og angriber i FM10??
Hvis du kigger under hans positions, kan du se at han kan spille en lang række pladser, dog selvfølgelig ikke alle lige så godt som hans favoritpositioner, som jeg har vurderet til at være kant og angriber (som han spillede gennem hele sin ungdomsperiode). Jeg går dog og overvejer om ikke det efterhånden er så længe siden, at hans angriber stat skal lidt ned, og så måske gøre ham lidt bedre som central midt.
Ja okay.. Tænkte os mest på angriberen, det er ikke meget spilletid han får der, hvor imod på backerne og midtbane har han spillet en del..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 4. nov 2009, 20:02

K-Lyng skrev:
Hanga skrev:
K-Lyng skrev:Nogen der ved hvorfor PK kun kan spille kant og angriber i FM10??
Hvis du kigger under hans positions, kan du se at han kan spille en lang række pladser, dog selvfølgelig ikke alle lige så godt som hans favoritpositioner, som jeg har vurderet til at være kant og angriber (som han spillede gennem hele sin ungdomsperiode). Jeg går dog og overvejer om ikke det efterhånden er så længe siden, at hans angriber stat skal lidt ned, og så måske gøre ham lidt bedre som central midt.
Ja okay.. Tænkte os mest på angriberen, det er ikke meget spilletid han får der, hvor imod på backerne og midtbane har han spillet en del..
Det er helt rigtigt, men det er i mine øjne af klar nød, at Patrick har spillet back... Det er ikke umiddelbart en position der passer ham særlig godt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 4. nov 2009, 21:06

Imer skrev:I mit spil spurgte de selv om det efter 1. sæson tror jeg, og nu har jeg 20.000 pladser :).
Hej Imer

Bliver nødt til at spørge om nogle ting mhs til din stadionudvidelse i FM2010 efter 1. sæson.

Hvilken placering fik du i superligaen?
Hvor langt nåede du i UEFA Europe League?
Vandt du landspokalturneringen??

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FM

Indlæg af Dot Bot » 4. nov 2009, 22:09

Efter første sæson sagde de også de ville udvide mit stadion, efter min sæson endte således:

2. plads i ligaen (FCK som mestre)
2. plads i pokalturneringen (FCK som vinder)

Jeg gik videre fra gruppespillet i UEFA League, med 14 point sammen med Roma, med samme antal point. Røg dog ud i første knock-out runde mod Standard Liege.

Bozak
2. div
2. div
Indlæg: 221
Tilmeldt: 13. jul 2009, 14:52

Re: FM

Indlæg af Bozak » 5. nov 2009, 02:21

Jeg er færdig med første sæson, 1 i ligaen (vandt med 1p på en uafgjort i sidste runde, mål i 87 min, troede ellers ligaen var tabt efter nederlag til FcK i 3.sidste runde), 1 i pokalen (1-0 over Fck) 3´er i gruppespil - synes de 7-10 mio man starter med var lidt i underkanten så spurgte bestyrelsen efter et par sejre om ekstra penge - BAM - 40 mio i juli 2009, godt være jeg fik del i Champions league pengene :)
Har 50 mio til indkøb i 2.sæson - overvejer lidt Luc Castaignos eller Cristian Eriksen til 15-20 mio, har sikret mig Zezinho i starten af første sæson (skifter først juni 10, pga hans unge alder) og er nu på udkig efter en rigtig bomber til spidsen for de sidste mio


Spiller lige nu en 4-2-3-1 (lidt ala OB kampen)

Zaza/Silviu Lung Jr
Bøge - LN/Tore Reginussen/(MJ) - MJ/(Marshall)
Wurtz - Chanko (Jakob Rasmussen)
PK/Curth (Rolfe overtager) - Greven/DFH - Due(Zezinho på længere sigt)
RS/Curth (Cristian Vieri på fri til første sæson)


Gode køb til superliga i starten af 1.sæson: (starten af 2.sæson)
Sergey Krivets 6-8 mio (50 mio i Newcastle)
Tore Reginiussen 5-6 mio - forsvarer (12 mio for mig nu)
Marek Suchy - 4.5 mio - forsvarer/def midt (11 mio - bænken)
Ebi Smolarek - populær free - (25 mio Middlesbrough)
Christian Vieri - free oldie - (holder 1.sæson)
Sol Campell - free oldie
Jorge Andrade - free oldie
Hamed Namouchi - højre kant free - gik til Brøndby (13 mio)
Silviu Lung Jr - målmand talent - 2 mio (12 mio - bænker ZaZa)
David Jensen 25-40k - reserve keeper 16 år, hvis Lung jr er solgt.
Jakob Rasmussen - 2 mio def midt (8.5 mio, bænker snart Chanko/Wurtz)

Og er par sjove transfers
Søren larsen er lejet af Brøndby
Absalonsen er hentet på fri til Brøndby
Zanka Jørgensen er solgt for 50 mio i starten af 2.sæson til Lazio

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: FM

Indlæg af Mini-p » 5. nov 2009, 18:31

ANdre der har ligeså gode erfaringer med Robert Lewandowski ?? 19 kampe, 16 mål og 5 oplæg...
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: FM

Indlæg af Imer » 5. nov 2009, 19:29

Hej Imer

Bliver nødt til at spørge om nogle ting mhs til din stadionudvidelse i FM2010 efter 1. sæson.

Hvilken placering fik du i superligaen?
Hvor langt nåede du i UEFA Europe League?
Vandt du landspokalturneringen??
Jeg blev nr. 2 i SAS Ligaen med 3 point op til Københavnerne. Jeg vandt pokalturneringen og så gik jeg videre til 2. Knockout Runde i Europa League. Så en udmærket sæson.

youngblood
Drenge
Drenge
Indlæg: 40
Tilmeldt: 7. jan 2009, 11:22

Re: FM

Indlæg af youngblood » 5. nov 2009, 22:26

Elscorpio skrev:
Imer skrev:Marshall er også god i mit spil - men derimod KEP er piv ringe .. Rolfe spiller en klasse højre fløj.

Er i 3. sæson nu, og Mathias Wichmann Andersen er bestemt en man godt kan være bekendt at sætte ind på midtbanen som indskiftning.
Er stadig i 1. sæson.

Min favorit taktik i FM2010 med AaB er 4-3-2-1 med Demba-Nyrén som boksspiller, DFH, Greven og Johnny Thomsen/PK på de offensive midtbanepladser lige bagved. Würtz og Chanko på defensiv midt og med Marshall-Jakobsen-Lasse-Bøgelund i forsvaret.

Desuden har bestyrelsen endnu ikke godkendt en udbygning(sikkert pga den dårlige økonomi).
Spiller du ikke kun med 2 bagved Demba-Nyrén når du spiller 4-3-2-1, i stedet for de tre DFH, Greven og Johnny Thomsen?
interressant taktik så vil lige være sikker :)

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: FM

Indlæg af Yngvesson » 6. nov 2009, 08:35

youngblood skrev:
Elscorpio skrev:
Imer skrev:Marshall er også god i mit spil - men derimod KEP er piv ringe .. Rolfe spiller en klasse højre fløj.

Er i 3. sæson nu, og Mathias Wichmann Andersen er bestemt en man godt kan være bekendt at sætte ind på midtbanen som indskiftning.
Er stadig i 1. sæson.

Min favorit taktik i FM2010 med AaB er 4-3-2-1 med Demba-Nyrén som boksspiller, DFH, Greven og Johnny Thomsen/PK på de offensive midtbanepladser lige bagved. Würtz og Chanko på defensiv midt og med Marshall-Jakobsen-Lasse-Bøgelund i forsvaret.

Desuden har bestyrelsen endnu ikke godkendt en udbygning(sikkert pga den dårlige økonomi).
Spiller du ikke kun med 2 bagved Demba-Nyrén når du spiller 4-3-2-1, i stedet for de tre DFH, Greven og Johnny Thomsen?
interressant taktik så vil lige være sikker :)
Er rimelig sikker på at den skulle have heddet 4-2-3-1 ;)

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 6. nov 2009, 10:06

youngblood skrev:
Elscorpio skrev:
Imer skrev:Marshall er også god i mit spil - men derimod KEP er piv ringe .. Rolfe spiller en klasse højre fløj.

Er i 3. sæson nu, og Mathias Wichmann Andersen er bestemt en man godt kan være bekendt at sætte ind på midtbanen som indskiftning.
Er stadig i 1. sæson.

Min favorit taktik i FM2010 med AaB er 4-3-2-1 med Demba-Nyrén som boksspiller, DFH, Greven og Johnny Thomsen/PK på de offensive midtbanepladser lige bagved. Würtz og Chanko på defensiv midt og med Marshall-Jakobsen-Lasse-Bøgelund i forsvaret.

Desuden har bestyrelsen endnu ikke godkendt en udbygning(sikkert pga den dårlige økonomi).
Spiller du ikke kun med 2 bagved Demba-Nyrén når du spiller 4-3-2-1, i stedet for de tre DFH, Greven og Johnny Thomsen?
interressant taktik så vil lige være sikker :)
Mente selvfølgelig 4-2-3-1 *doh*

Altså 4 i forsvaret, 2 defensive midt, 3 offensive midt lige bagved Nyren. DFH, Greven og Johnny Thomsen købt i SønderjyskE
Jeg har nu også fået bevilliget 30 mill ekstra af bestyrelsen, købte Kristoffer Hæstad som ekstra backup til Würtz og Chanko

Er nået til 2. knockout round(1/8 dels finaler i UEFA Cup) mod Stuttgart.

Har I fundet nogle gode målmænd som er bedre end Zaza til rimelige penge? Når jeg får vurdering af truppen i FM bliver den ved med at sige mit svageste punkt er målmandsposten.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: FM

Indlæg af Kenneth K » 6. nov 2009, 16:38

Elscorpio skrev:Har I fundet nogle gode målmænd som er bedre end Zaza til rimelige penge? Når jeg får vurdering af truppen i FM bliver den ved med at sige mit svageste punkt er målmandsposten.
Vincent Enyeama.

Men ham skal man gerne købe fra starten, ellers er der andre der nupper ham.

Brugeravatar
SUVestergaard
2. div
2. div
Indlæg: 241
Tilmeldt: 17. feb 2008, 15:27

Re: FM

Indlæg af SUVestergaard » 7. nov 2009, 14:03

Puha, går godt nok ikke for godt i ligaen for mig! Ligger pt nummer 7 med 9 piont op til Brøndby på førstepladsen med 25p efter 12 kampe. I kampene udraderer jeg enten modstanderen 4-0, eller også taber jeg selv med samme cifre :@

Er dog kvalificeret til gruppespillet hvor jeg har tabt 1-4 til Roma og tabte 2-1 til Wisla Krakow, hvor jeg ellers var foran indtil 5min før tid!

Spiller 442 med denne trup

Zaza

Bøge-Lasse-Wæhler-MJ
Namouchi-Würtz/AJ-Chanko-Due
Jeppe-Friedheim

Af indkøb gar jeg købt

Hamed Namouchi på fri transfer, er nu 14mil værd
Sibusisu Zuma også på fri transfer
Laurentiu Marinescu fra Unirea Urziceni for 1,4mil, er stadig det samme værd
Sune Kiilerich fra FCM for 1,8mil som gardering til forsvaret

Til vinter skal jeg ha hentet en solid centerforsvarer og en ordentlig klippert af en angriber, er igang med at lede
Tidligere kendt som Rolla

youngblood
Drenge
Drenge
Indlæg: 40
Tilmeldt: 7. jan 2009, 11:22

Re: FM

Indlæg af youngblood » 7. nov 2009, 15:29

er det kun i mit spil at Curth går fuldstændig amok? 19 mål i 21 kampe!

men jeg kunne stadig godt bruge et ordentligt brød til angrebet, en målmand der tager over for zaza og en midterforsvar

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 7. nov 2009, 15:57

youngblood skrev:er det kun i mit spil at Curth går fuldstændig amok? 19 mål i 21 kampe!

men jeg kunne stadig godt bruge et ordentligt brød til angrebet, en målmand der tager over for zaza og en midterforsvar

Køb Demba-Nyren, en sikker investering - han har scoret vildt meget i min 1. sæson med AaB i det nye FM.
Chris Rolfe er også et stort hit på mit AaB hold, bruger ham på min offensive højre midtbane.

Er der nogen gode røverkøb i starten af 2. sæson?? Jeg har 75 mill at lege med på transfermarkedet, leder efter en der kan tage over for Zaza + et par offensive midtbaneforstærkninger.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FM

Indlæg af Dot Bot » 8. nov 2009, 10:41

Elscorpio skrev:
youngblood skrev:er det kun i mit spil at Curth går fuldstændig amok? 19 mål i 21 kampe!

men jeg kunne stadig godt bruge et ordentligt brød til angrebet, en målmand der tager over for zaza og en midterforsvar

Køb Demba-Nyren, en sikker investering - han har scoret vildt meget i min 1. sæson med AaB i det nye FM.
Chris Rolfe er også et stort hit på mit AaB hold, bruger ham på min offensive højre midtbane.

Er der nogen gode røverkøb i starten af 2. sæson?? Jeg har 75 mill at lege med på transfermarkedet, leder efter en der kan tage over for Zaza + et par offensive midtbaneforstærkninger.
En god offensiv midtbane, kan være Andrezinho. Købte ham til AaB fra Brasilien for 5 mill. Han skal lige tilpasses i din første sæson, men derefter er han en fremragende erstatning for Johansson, som jeg solgte til Köln.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 21. nov 2009, 17:10

Sådan ser min AaB trup ud i starten af af sæsonen 2010/2011 (3. sæson)

Min favorit taktik er 4-2-3-1

Kasper Jensen / Kasper Schmeichel (Zaza røg på fri transfer til HSV)

Esben Ruud/Bøgelund--Lasse Nielsen/Gaardsøe---Dan Thomassen/Kjetil Wæhler--MJ/Dennis Marshall

Chanko----Würtz/Kristoffer Hæstad

PK/Jesper Grønkjær/C. Rolfe---Greven/DFH/---Jonas Borring/DC

Schwartz/Curth/Demba Nyren


OB røg ned i 1. division efter sæsonen 2010/2011 i mit FM2010.
Derefter gik jeg på rov iblandt deres gode spillere, var lige ved at hugge Roy Carroll, men havde brugt min transfer og lønsum.

Besvar