FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 21. jan 2012, 21:30

Provst i Brovst skrev:Er der "hurtigere" alternativer til FM? Synes man bruger enormt meget tid til at tweake spillet og det minder mig om et regneark..
FIFA?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: FM

Indlæg af Provst i Brovst » 21. jan 2012, 21:36

A_Strandfelt skrev:
Provst i Brovst skrev:Er der "hurtigere" alternativer til FM? Synes man bruger enormt meget tid til at tweake spillet og det minder mig om et regneark..
FIFA?
Jeg har ikke lyst til at styre spillerne direkte. Jeg kunne godt lide de gamle cm og fm.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: FM

Indlæg af Søgaard » 21. jan 2012, 23:59

Provst i Brovst skrev:
A_Strandfelt skrev:
Provst i Brovst skrev:Er der "hurtigere" alternativer til FM? Synes man bruger enormt meget tid til at tweake spillet og det minder mig om et regneark..
FIFA?
Jeg har ikke lyst til at styre spillerne direkte. Jeg kunne godt lide de gamle cm og fm.
Jeg mener jeg er stødt på nogle opdaterede databaser til nogle af de gamle FM/CM spil på nettet. Det kan være du skulle lede efter en til et af de gamle spil?

Problemet er nok lidt, at det du udtrykker utilfredshed over, lige præcis er grunden til at folk vil spille FM(/andre managerspil). Det skal være så virkelighedstro som muligt, med så mange muligheder for at tweake taktikken :) Jeg gider personligt heller ikke længere sidde og nørde for meget med taktikken i FM, men hvis du liger bruger ½ time på det i det første spil, kan du gemme taktikken og så bare videreføre den til alle andre hold du spiller med...

Ellers virker en plain 4-4-2 altid fortræffeligt i FM! Evt. med diamanten, hvis den skal være rigtig fræk. Så er du såmænd ude over det - du kan jo altid bare sætte assistenten til at klare det hele.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

FM

Indlæg af Kilde » 22. jan 2012, 10:01

Provst i Brovst skrev:
A_Strandfelt skrev:
Provst i Brovst skrev:Er der "hurtigere" alternativer til FM? Synes man bruger enormt meget tid til at tweake spillet og det minder mig om et regneark..
FIFA?
Jeg har ikke lyst til at styre spillerne direkte. Jeg kunne godt lide de gamle cm og fm.
Mon ikke han mener FIFA Manager?

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: FM

Indlæg af birk » 22. jan 2012, 10:05

Jeg spiller cm 01-02 med updates fra september 2011. En ekstra mini patch, så man får 7 reserver med. Spiller dog med liverpool, så ved ikke hvor meget der er opdateret i AaB, men de plejer at være gode, de updates

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: FM

Indlæg af Henriksen » 22. jan 2012, 12:19

Jeg holder stadigt stædigt fast i FM 2007 - et fremragende spil.

Efter en LANG omgang med St.Pauli, kastede jeg mig atter over AaB (man starter i 2006). For et par år siden fik jeg AaB i CL-finalen, men tabte 1-0 til Chelsea. Efter 6 sæsoner med dette nye AaB-spil stod jeg så atter i CL-Finalen, som blev vundet med utrolige 2-0 over FC Barcelona (og med et hold bestående af stort set kun danske spillere bla. Nikolai Høegh, Jimmy Nielsen, Lasse Nielsen og Jonas Troest tilsat Markus Dahlberg og Claudio Pizzarro)..

Nu er jeg startet på et PL-eventyr med Arsenal :cool:
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 2. mar 2012, 12:39

Hvordan får man AaB bestyrelsen i FM2012 til at købe et nyt stadion når man når max på 20000 og man har et tilskuergennemsnit på lige under 20000 til hver kamp?

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 2. mar 2012, 13:14

Elscorpio skrev:Hvordan får man AaB bestyrelsen i FM2012 til at købe et nyt stadion når man når max på 20000 og man har et tilskuergennemsnit på lige under 20000 til hver kamp?
Opbyg en egenkapital. Jeg fik også nej, da jeg spurgte, men da jeg så havde solgt nogle spillere og tjent godt på sæsonen bl.a. gennem CL fik jeg i 2017 besked om at bestyrelsen ville bygge nyt stadion med plads til ca. 28.000.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 2. mar 2012, 15:02

A_Strandfelt skrev:
Elscorpio skrev:Hvordan får man AaB bestyrelsen i FM2012 til at købe et nyt stadion når man når max på 20000 og man har et tilskuergennemsnit på lige under 20000 til hver kamp?
Opbyg en egenkapital. Jeg fik også nej, da jeg spurgte, men da jeg så havde solgt nogle spillere og tjent godt på sæsonen bl.a. gennem CL fik jeg i 2017 besked om at bestyrelsen ville bygge nyt stadion med plads til ca. 28.000.
Hvor stor skal egenkapitalen være før bestyrelsen går med på det?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 15. apr 2012, 13:17

Tilbage i september, hvor vi var i testfasen af databasen, startede jeg et spil med AaB (selvfølgelig), som jeg stadig spiller. Man skulle så tro, at jeg var meget langt i spillet, men da jeg er en utrolig langsom spiller, der nørder med taktik og scouting, og samtidig har haft lange perioder med manglende tid, er jeg kun halvvejs i 6. sæson. Det er uden tvivl et af de bedste/sjoveste spil, jeg har haft, og havde derfor lyst til at give et lille referat.

DM Guld: 2012, 2013, 2014, 2015 og 2016
Pokalen: 2013, 2014 og 2016

I CL er mit bedste resultat at nå kvartfinalen de sidste 2 sæsoner, hvor jeg har tabt til hhv. Milan og Porto, som jeg ellers begge havde slået i gruppespillet. Dårligste resultat er en tredjeplads i gruppen i de første 2 sæsoner, med efterfølgende knockout i hhv. 1st og 2nd stage i EL.

I ligaen er jeg urørlig, og vandt sidste sæson med 90 point. Læg mærke til Brøndby som nedrykkere sammen med Hjørring, og at FC Vestsjælland har etableret sig som midterhold.

Billede

Jeg har forsøgt at fastholde en del AaB'ere og kombinere disse med en række unge klassespillere med tekniske færdigheder. Nogle er gået på pension, men har stadig Nicolai, Ahlmann og selvfølgelig Lucas som faste startere. Derudover bruger jeg også Lasse, Helenius og Wichmann en del. Jeg har løbende hentet en del unge talenter fra primært italien, frankrig og brasilien. Derudover har jeg følgende velkendte navne: Jim Larsen, Kim Källstrøm og Viktor Fischer. Jim og Viktor er faste startere og profiler. Tidligere har jeg haft spillere som Mads Junker og gode gamle Rade Prica. I trænerteamet har jeg de gamle kendinge Augu, Wæhler og Winsness.

Med tiden har jeg udviklet en spillestil der fokuserer på højt pres, korte og hurtige pasninger, med stor bevægelighed ved de forreste. Formation kan være forskellig alt efter kamp og rotation. Men en typisk starter ser således ud:

Billede

Et par af profilerne:

Billede
Billede
Billede

Målet er nu at videreudvikle holdet og kunne gå hele vejen til en CL finale :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

MrDadDK
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29. apr 2012, 09:24
Favoritspiller: Paolo Maldini

Re: FM

Indlæg af MrDadDK » 29. apr 2012, 10:01

Hey Medlemmer af debatsiden

Jeg har spillet fm en hel del, spiller 2010 for tiden da jeg lige har afsluttet mit 11. år, hvor jeg har nu har oplevet noget som jeg aldrig har set før.

Billede

Jeg synes nu selv det er ret fedt at have et stadion opkaldt efter mig.

de turneringer jeg har vundet med Tottenham

5x Engelsk Premier
3x Champions league '
3x FA cup
3x League cup

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 30. apr 2012, 21:20

Da jeg fik nyt stadion i AaB omkring år 2019 faldt navnet på "Curth Stadium". Ret fesent at opkaldet det efter en spiller, der stadig var aktiv i spillet. Havde været federe med Boye eller Thorst.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FM

Indlæg af Dot Bot » 1. maj 2012, 01:45

A_Strandfelt skrev:Da jeg fik nyt stadion i AaB omkring år 2019 faldt navnet på "Curth Stadium". Ret fesent at opkaldet det efter en spiller, der stadig var aktiv i spillet. Havde været federe med Boye eller Thorst.
Jeg har haft Boye Park i FM 11.

Har lige rundet de 1000 timer i Football Manager 2012..

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FM

Indlæg af BoT » 1. maj 2012, 11:30

Dot Bot skrev: Har lige rundet de 1000 timer i Football Manager 2012..
Og det kan man så gange op med FM 11, FM 10, FM 09, FM 08 osv. Tænk, hvis man havde brugt de timer til noget fornuftigt. Jeg tænker nogle gange, at jeg sikkert kunne have taget en ekstra uddannelse ved siden af i stedet for at brænde så meget tid af på et åndssvagt spil.
Men på den anden side - alternativt kunne man have glanet fjernsyn i stedet. Det var man heller ikke blevet væsentligt klogere af...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: FM

Indlæg af doukas » 1. maj 2012, 13:04

BoT skrev:
Dot Bot skrev: Har lige rundet de 1000 timer i Football Manager 2012..
Og det kan man så gange op med FM 11, FM 10, FM 09, FM 08 osv. Tænk, hvis man havde brugt de timer til noget fornuftigt. Jeg tænker nogle gange, at jeg sikkert kunne have taget en ekstra uddannelse ved siden af i stedet for at brænde så meget tid af på et åndssvagt spil.
Men på den anden side - alternativt kunne man have glanet fjernsyn i stedet. Det var man heller ikke blevet væsentligt klogere af...
Tjo, men jeg gamer ofte FM når jeg alligevel ser en kamp i tossekassen, så sådan kan man vel ikke helt stille det op.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 1. maj 2012, 15:51

A_Strandfelt skrev:Da jeg fik nyt stadion i AaB omkring år 2019 faldt navnet på "Curth Stadium". Ret fesent at opkaldet det efter en spiller, der stadig var aktiv i spillet. Havde været federe med Boye eller Thorst.
Hvordan får I bestyrelsen til at godkende et helt nyt stadion? Hvor meget egenkapital skal man have før de går med på det?

Jeg har ikke helt gennemskuet hvor meget tilskuergennemsnittet skal være på Aalborg stadion før de siger ok får det.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 1. maj 2012, 21:57

Elscorpio skrev:
A_Strandfelt skrev:Da jeg fik nyt stadion i AaB omkring år 2019 faldt navnet på "Curth Stadium". Ret fesent at opkaldet det efter en spiller, der stadig var aktiv i spillet. Havde været federe med Boye eller Thorst.
Hvordan får I bestyrelsen til at godkende et helt nyt stadion? Hvor meget egenkapital skal man have før de går med på det?

Jeg har ikke helt gennemskuet hvor meget tilskuergennemsnittet skal være på Aalborg stadion før de siger ok får det.
Det var ikke mig, der spurgte dem. De valgte at gøre det af sig selv, så havde ikke helt styr på, hvad der fik dem til det. :)

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 16. jun 2012, 17:10

A_Strandfelt skrev:
Elscorpio skrev:
A_Strandfelt skrev:Da jeg fik nyt stadion i AaB omkring år 2019 faldt navnet på "Curth Stadium". Ret fesent at opkaldet det efter en spiller, der stadig var aktiv i spillet. Havde været federe med Boye eller Thorst.
Hvordan får I bestyrelsen til at godkende et helt nyt stadion? Hvor meget egenkapital skal man have før de går med på det?

Jeg har ikke helt gennemskuet hvor meget tilskuergennemsnittet skal være på Aalborg stadion før de siger ok får det.
Det var ikke mig, der spurgte dem. De valgte at gøre det af sig selv, så havde ikke helt styr på, hvad der fik dem til det. :)
Jeg undrer mig rigtig meget over at bestyrelsen i mit FM2012 spil stadig ikke vil udvide Aalborg stadion. Mit tilskuergennemsnit er på 19400, maks er der plads til 20000.

Jeg er henne i slutningen af 2017/2018 sæsonen og Lynge skaffede klubben endnu et lån på 100 mill til at klare de løbende omkostninger.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FM

Indlæg af Dot Bot » 17. jun 2012, 18:40

Elscorpio skrev:
A_Strandfelt skrev:
Elscorpio skrev:
A_Strandfelt skrev:Da jeg fik nyt stadion i AaB omkring år 2019 faldt navnet på "Curth Stadium". Ret fesent at opkaldet det efter en spiller, der stadig var aktiv i spillet. Havde været federe med Boye eller Thorst.
Hvordan får I bestyrelsen til at godkende et helt nyt stadion? Hvor meget egenkapital skal man have før de går med på det?

Jeg har ikke helt gennemskuet hvor meget tilskuergennemsnittet skal være på Aalborg stadion før de siger ok får det.
Det var ikke mig, der spurgte dem. De valgte at gøre det af sig selv, så havde ikke helt styr på, hvad der fik dem til det. :)
Jeg undrer mig rigtig meget over at bestyrelsen i mit FM2012 spil stadig ikke vil udvide Aalborg stadion. Mit tilskuergennemsnit er på 19400, maks er der plads til 20000.

Jeg er henne i slutningen af 2017/2018 sæsonen og Lynge skaffede klubben endnu et lån på 100 mill til at klare de løbende omkostninger.
Det kan ikke udvides mere. Hvis du holder markøren over det grå felt, med "Udvidelse af stadion", står der at det ikke er muligt at udbygge.

Fly
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 17
Tilmeldt: 1. maj 2012, 12:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: FM

Indlæg af Fly » 17. jun 2012, 18:54

Dot Bot skrev:
Elscorpio skrev:
A_Strandfelt skrev:
Elscorpio skrev:
A_Strandfelt skrev:Da jeg fik nyt stadion i AaB omkring år 2019 faldt navnet på "Curth Stadium". Ret fesent at opkaldet det efter en spiller, der stadig var aktiv i spillet. Havde været federe med Boye eller Thorst.
Hvordan får I bestyrelsen til at godkende et helt nyt stadion? Hvor meget egenkapital skal man have før de går med på det?

Jeg har ikke helt gennemskuet hvor meget tilskuergennemsnittet skal være på Aalborg stadion før de siger ok får det.
Det var ikke mig, der spurgte dem. De valgte at gøre det af sig selv, så havde ikke helt styr på, hvad der fik dem til det. :)
Jeg undrer mig rigtig meget over at bestyrelsen i mit FM2012 spil stadig ikke vil udvide Aalborg stadion. Mit tilskuergennemsnit er på 19400, maks er der plads til 20000.

Jeg er henne i slutningen af 2017/2018 sæsonen og Lynge skaffede klubben endnu et lån på 100 mill til at klare de løbende omkostninger.
Det kan ikke udvides mere. Hvis du holder markøren over det grå felt, med "Udvidelse af stadion", står der at det ikke er muligt at udbygge.
Det er helt korrekt. Næste skridt er at bygge nyt stadion. Jeg måtte frem til 2020 før det blev en realitet. Men nu har jeg plads til lige knap 42.000 tilskuere.

Besvar