FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FM

Indlæg af BoT » 13. dec 2008, 20:20

Interessant - og realistisk, at vi ligger lige med OB og Bif. Men nu, du lægger tallene frem i offentligheden, kan jeg ikke lade være med at kommentere lidt på dem: (og det endda uden at kunne relatere til spillere fra andre klubber, hvilket ellers kunne være interessant..) Men min hovedanke er, at Bøgelund langt fra er AaBs anden bedste spiller. Han har virkelig skuffet mig de seneste par måneder, og burde ikke ligge på 130 - højst 125. Til gengæld mener jeg Augustinussen og Risgård er undervurderede: Augu mener jeg bør ligge kun få point lavere end Johansson, da han er vores næstbedste i truppen. 130 vil være passende. Risgård er en af de mest undervurderede spillere i ligaen, og har præsteret på et højt niveau både i Superligaen og i CL. Jeg ville rate ham til 125.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 14. dec 2008, 14:36

BoT skrev:Interessant - og realistisk, at vi ligger lige med OB og Bif. Men nu, du lægger tallene frem i offentligheden, kan jeg ikke lade være med at kommentere lidt på dem: (og det endda uden at kunne relatere til spillere fra andre klubber, hvilket ellers kunne være interessant..) Men min hovedanke er, at Bøgelund langt fra er AaBs anden bedste spiller. Han har virkelig skuffet mig de seneste par måneder, og burde ikke ligge på 130 - højst 125. Til gengæld mener jeg Augustinussen og Risgård er undervurderede: Augu mener jeg bør ligge kun få point lavere end Johansson, da han er vores næstbedste i truppen. 130 vil være passende. Risgård er en af de mest undervurderede spillere i ligaen, og har præsteret på et højt niveau både i Superligaen og i CL. Jeg ville rate ham til 125.
Jeg er rimelig enig, men Nørbæk ser anderledes på det, og jeg har forsøgt at tale specielt Augu op mange gange. I sidste ende er det altid hans mening der vægter højest, specielt når de andre researchere bakker ham op. Augu anses ikke for at være noget særligt i mange andres øjne, nok fordi han ikke er ret iøjnefaldende.

Desuden skal man også huske at Bøgelund er landsholdsspiller, og at han er fremragende på sine gode dage. Jeg er ikke så meget for kun at kigge nogle få måneder tilbage.. Så skulle en spiller som Curth jo også ligge meget lavere, men jeg ved at han indeholder mere, og holder derfor fast i hans forholdsvis høje vurdering. Det samme gælder for Bøgelund, for jeg har heller ikke været synderligt imponeret af ham på det sidste, men til gengæld var han fremragende i starten.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: FM

Indlæg af Kenneth K » 15. jan 2009, 12:34

Hvorfor er den der Webster-dom egentlig ikke med i Football Manager?

(den der dom som fx gør at Agger vil kunne skifte klub for 18 millioner til sommer)

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: FM

Indlæg af Kenneth K » 20. jan 2009, 15:52

Kenneth K skrev:Hvorfor er den der Webster-dom egentlig ikke med i Football Manager?

(den der dom som fx gør at Agger vil kunne skifte klub for 18 millioner til sommer)
Hanga? Anyone?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 20. jan 2009, 20:00

Kenneth K skrev:
Kenneth K skrev:Hvorfor er den der Webster-dom egentlig ikke med i Football Manager?

(den der dom som fx gør at Agger vil kunne skifte klub for 18 millioner til sommer)
Hanga? Anyone?
Jeg må melde pas. Aner det simpelthen ikke. Måske har de haft problemer med at indkode det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: FM

Indlæg af Kenneth K » 20. jan 2009, 20:24

Hanga skrev:
Kenneth K skrev:
Kenneth K skrev:Hvorfor er den der Webster-dom egentlig ikke med i Football Manager?

(den der dom som fx gør at Agger vil kunne skifte klub for 18 millioner til sommer)
Hanga? Anyone?
Jeg må melde pas. Aner det simpelthen ikke. Måske har de haft problemer med at indkode det.
Okay, tjah, det kan godt ske. Det ville ellers være en rar lille tilføjelse, så man kunne få klassespillere relativt billigt. :)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FM

Indlæg af BoT » 30. jan 2009, 14:03

Har vi nogensinde set den dom eksekveret irl? Jeg synes ikke at kunne komme på tilfælde.

Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:33
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: FM

Indlæg af ph123 » 6. feb 2009, 08:01

hvad er status på Marcus TRacy?
Går ud fra at han nærmest skal oprettes fra scratch, da han ikke er med i databasen pt.

Nogen indikationer på, hvor god han bliver?
Uden jeg har set ham spille, så går jeg ud fra at han får nogle ganske habile fysiske stats. Både hurtighed, smidighed og balance, og evt. råstyrke...


Det samme gælder vel iøvrigt Dalsgaaard, som vel heller ikke er med i databasen pt. Hvordan kommer han til at se ud?

1985
Junior
Junior
Indlæg: 58
Tilmeldt: 5. okt 2008, 11:41

Re: FM

Indlæg af 1985 » 6. feb 2009, 11:29

ph123 skrev:hvad er status på Marcus TRacy?
Går ud fra at han nærmest skal oprettes fra scratch, da han ikke er med i databasen pt.

Nogen indikationer på, hvor god han bliver?
Uden jeg har set ham spille, så går jeg ud fra at han får nogle ganske habile fysiske stats. Både hurtighed, smidighed og balance, og evt. råstyrke...


Det samme gælder vel iøvrigt Dalsgaaard, som vel heller ikke er med i databasen pt. Hvordan kommer han til at se ud?
Dalsgaard er i databasen men slet ikke med evner til et sasliga hold. Ang, Tracy, så er jeg selv ved og oprette ham og regner med og give ham 120 i potientale. Da jeg slet ikke har set noget til ham. Og 120 svare til en sasliga spiller hvis folk skulle være i tvivl.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 6. feb 2009, 14:14

Spørgsmål:
Hvor er editoren blevet af som var i en af de gamle FM versioner?

Med den kan må jo selv redigere spillernes attributter, hvis man føler ens hold ikke er stærkt nok :-p

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FM

Indlæg af BoT » 6. feb 2009, 15:09

Editoren er der skam endnu. Den ligger måske under Tools

Thorshauge

Re: FM

Indlæg af Thorshauge » 7. feb 2009, 22:20

hygger mig med FM samtidigt med at jeg ser spansk fodbold.. jeg er fremme i 2012 og har efter en mindre omvej gennem svensk fodbold overtaget posten som cheftræner i AaB. (Perhsson har ikke gjort det ret godt).

Er lige blevet færdig med sommertransfervinduet og kom til at tænke på hvad i andre har fået for nogle af de nuværende AaB spillere?

Rekordbogen hos mig

1. Michael Jakobsen til West Bromwich Albion for 60 mil + 20% ved videre salg
2. Thomas Enevoldsen til HSV for 40 mil + 30% ved videre salg
3. Anders Due til Zenit for 26 mil + 20% ved videre salg (solgt før jeg kom til)

andre sjove facts..

Thomas Kortegaard spiller for Spartak Moskva, Allan Kuhn er Svendborg manager, Vejle hentede også Bræmer og Morten Olsen er stadig landstræner (ingen AaBer på landsholdet på nuværende tidspunkt, han dukker dog op på Aalborg Stadion et par gange i løbet af hver sæson)

Brugeravatar
Dübelius
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 6. apr 2006, 01:25
Geografisk sted: Syd for Sydafrika

Re: FM

Indlæg af Dübelius » 7. feb 2009, 23:41

8/5-2018.

Zaza: Skiftede til Wolfsburg for 9,5 mio. kr. efter første sæson. Nu pensioneret.

Bræmer: 34 og uden kontrakt. Fik aldrig spilletid, så jeg afskibede ham efter én sæson til Sparta Prag for 1,9 mio. kr. Siden gik hans vej også forbi Odd og Fredrikstad.

Greven: Han insisterede på et skifte efter første sæson, så jeg valgte at sælge ham til Heerenveen for 25 mio. Herefter røg han til FC Twente på fri transfer og står nu uden kontrakt. 39 år gammel.

Bhele: Han nåede aldrig rigtigt at få spilletid, da han var skadet, og jeg blev nødt til at hente en afløser i form af intet mindre end Freddie Ljungberg. Skiftede i sommeren 2009 til Swansea på fri transfer. Nu pensioneret.

Mota: Solgt efter anden sæson til Leixões for 1,5 mio. Fodboldpensionist.

Olfers: Da jeg fandt bedre folk til pladsen, fik han efter anden sæson lov til at slutte sig til AZ på en fri transfer. Er 36 og spiller stadig i klubben.

Cacá: Fik ligeledes en fri transfer i sommerpausen 2009. Skiftede til Esbjerg, inden turen i 2011 gik til Botafogo. 35 år.

Due: Solgt d. 15/11-2010 til AIK Stockholm for 17 mio. kr. Her var han i sine først fire sæsoner en stor succes og scorede intet mindre end 58 mål i 102 svenske ligakampe. Siden gik det ned ad bakke for Due, der ikke desto mindre stadig er at finde i klubben. 36 år gammel og nu marginalspiller.

Lasse Nielsen: Lidt af en fodboldnomade. Fik en fri transfer d. 2/1-2011, hvorefter han skrev med AGF. Tog derefter til CSKA Sofie, FC Haka og spiller nu i Panserraikos. Er 30 år.

Curth: Nåede at score 49 mål i 61 ligakampe, inden jeg d. 25/1-2011 solgte ham til Derby for 23 mio. kr. Derby solgte ham herefter til Reading for 35 mio., inden hans nuværende klub, Leicester, hentede ham for 2,3 mio. kr. Er 34, har spillet 28 landskampe med 0 landskampsmål til følge.

Augu: Nåede at spille en del kampe, inden han d. 1/7-2011 tog til Holland på en fri transfer. Er nu 37 år, klubløs og kan se tilbage på seks sæsoner i NAC Breda.

Champ'en: Skiftede ligesom Augu transferfrit i sommeren 2011. Spillede to sæsoner i Freiburg, inden Hertha BSC hentede ham for 3 mio. kr. Spiller stadig fast, men er efterhånden blevet 37.

M.J.: Var en stor profil for mig og endte da også med at blive solgt for 57,5 mio. kr. og løftet om en venskabskamp. Aftager var én af favoritklubberne, A.C. Milan, der har brugt ham regelmæssigt siden overtagelsen d. 27/8-2011. Er nu 32 år og fast landsholdsspiller med 45 kampe og 7 mål på samvittigheden.

Bøge: Fik en fri transfer i sommeren 2013, hvor han skiftede til Malmø. Nu klubløs og 37 år gammel.

Ene: Skiftede samme tid som Bøgelund - blot til Blackburn og bestemt ikke gratis. 55 mio. kr. og 25% af profitten endte de med at give for Enevoldsen, der nu er 30 år gammel. Med 54 kampe og 7 mål har han gennem en årrække været fast mand på landsholdets offensive midtbane.

Ronnie Schwartz: Endte med at blive Sorte Per i min squad rotation. Derfor valgte jeg at sælge ham til Celtic for 43 mio. kr., en venskabskamp og 20% af overskuddet fra næste handel. Har gjort det mere end acceptabelt i Skotland - 82 mål i 123 kampe - og spiller også regelmæssigt på landsholdet. Her er statistikken 28 kampe og tre mål. 28 år gammel.

Derudover kan det fortælles, at PEA valgte at ignorere mit tilbud om kontraktforlængelse for i stedet at slutte sig til sin nuværende arbejdsgiver, Man Utd. som ungdomstræner. Allan Kuhns har langt om længe og med rette opnået status som World Class Assistant Coach. Richard Møller Nielsen er stadig cheftræner i 2018. Som 80-årig står han i spidsen for OB og HADER af én eller anden årsag mig som pesten. Gamle fjols!

PS. Et spørgsmål til Hanga og/eller andre FM-connoisseurs: Er det kun i de større ligaer, at unge spillere kan få status som Wonderkids. Har nemlig flere gange solgt talenter, der straks efter skiftet fik titlen hæftet på sig.
GAIS, GAIS, Baby!

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: FM

Indlæg af Metal'n Roll » 7. feb 2009, 23:56

BoT skrev:Editoren er der skam endnu. Den ligger måske under Tools
Naaah... så er det nok én af os, der har en speciel version af spillet...
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 8. feb 2009, 10:53

[quote="Dübelius"]8/5-2018.
Richard Møller Nielsen er stadig cheftræner i 2018. Som 80-årig står han i spidsen for OB og HADER af én eller anden årsag mig som pesten. Gamle fjols!
[quote]

Haha, der grinte jeg godt nok af den med Richard Møller.
Er der ingen øvrig aldersgrænse for trænere i FM09 ?

1985
Junior
Junior
Indlæg: 58
Tilmeldt: 5. okt 2008, 11:41

Re: FM

Indlæg af 1985 » 8. feb 2009, 18:02

Hent da de gamle AaB'ere hjem som trænere til klubben !

Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:33
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: FM

Indlæg af ph123 » 9. feb 2009, 08:31

Nogen som har noget insider-information om hvornår patch 9.0.3. udgives?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 9. feb 2009, 20:49

ph123 skrev:Nogen som har noget insider-information om hvornår patch 9.0.3. udgives?
Der bliver stadig kørt tests på den, og koden er ikke låst fast endnu. Mit gæt bliver om ca. 2 uger.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:33
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: FM

Indlæg af ph123 » 10. feb 2009, 11:20

Hanga skrev:
ph123 skrev:Nogen som har noget insider-information om hvornår patch 9.0.3. udgives?
Der bliver stadig kørt tests på den, og koden er ikke låst fast endnu. Mit gæt bliver om ca. 2 uger.

takker. Skriv endelig hvis/når du finder ud af mere.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: FM

Indlæg af Hinrup85 » 10. feb 2009, 13:19

Så fik jeg endelig fat i den ny version af FM, og påbegyndt mit AaB spil.

For at gøre det lidt mere tidssvarende har jeg opdateret vores eget hold, så jeg har Luton og Wæhler.

Ud er røget:
Martin P til Vejle
Bræmer til AB
Saganowski slut leje

Ind er signet, Ilsø, Gravesen og Mtiliga. Så jeg syntes selv holdet er ved at være på plads til førsteholdet.

Så jeg vil høre hvilke talenter har i andre haft held til at få til klubben?

Besvar