FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 22. dec 2009, 19:14

Sille skrev:
Elscorpio skrev:Har et spørgsmål til FM10:

Hvor mange sæsoner oplever I der går efter Aalborg stadion er blevet opgraderet til 20000, før bestyrelsen bygger et nyt stadion et helt andet sted?
Får hele tiden beskeden om at det ikke kan udbygges mere pga pladsmangel.

Skal man have et vist antal millioner i ryggen før bestyrelsen siger go til et helt nyt stadion?
Jeg har inden 7. sæson fået at vide at der bliver bygget et nyt stadion med plads til 35.480, det hedder iøvrigt "Silberbauer Arena", dog er det først færdigt om 2 år :(
Er det noget som kommer af sig selv, eller skal man blive ved med at anmode bestyrelsen om at udvide stadion?

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: FM

Indlæg af Sille » 22. dec 2009, 19:52

Elscorpio skrev:
Sille skrev:
Elscorpio skrev:Har et spørgsmål til FM10:

Hvor mange sæsoner oplever I der går efter Aalborg stadion er blevet opgraderet til 20000, før bestyrelsen bygger et nyt stadion et helt andet sted?
Får hele tiden beskeden om at det ikke kan udbygges mere pga pladsmangel.

Skal man have et vist antal millioner i ryggen før bestyrelsen siger go til et helt nyt stadion?
Jeg har inden 7. sæson fået at vide at der bliver bygget et nyt stadion med plads til 35.480, det hedder iøvrigt "Silberbauer Arena", dog er det først færdigt om 2 år :(
Er det noget som kommer af sig selv, eller skal man blive ved med at anmode bestyrelsen om at udvide stadion?
Jeg blev ved med at anmode, men om det var det der var udslagsgivende eller det faktum at jeg stor set til hver kamp havde udsolgt skal jeg ikke ku sige...
- Sille

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: FM

Indlæg af Frygah » 22. dec 2009, 20:17

Sille og JSJ, gik I direkte fra det nuværende stadion til et nyt, stort? Eller fik I udvidet det til de 20000 først som må være sat som maksimum for det nuværende Aalborg Stadion, og så først derefter et nyt?

Jeg selv sidder i 2023 (da jeg synes det er sjovere at starte i fremtiden, så det ikke er de samme spillere om og om igen) og har lige fået en udbygning til 20000 igennem, efter 2 sæsoner med moderat succes.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: FM

Indlæg af Sille » 22. dec 2009, 20:44

Frygah skrev:Sille og JSJ, gik I direkte fra det nuværende stadion til et nyt, stort? Eller fik I udvidet det til de 20000 først som må være sat som maksimum for det nuværende Aalborg Stadion, og så først derefter et nyt?
Hos mig blev der først udvidet til 20.000 og så gik der et par år eller 3 før de oplyste om at der vil blive bygget et nyt stadion. Passede i øvrigt med at jeg blev færdig med at udvide ungdoms- og træningsfaciliteterne så meget jeg kunne.
- Sille

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 22. dec 2009, 20:59

JSJ skrev:2 juni 2015 har bestyrelsen også meddelt mig, at de vil bygge et nyt stadion.. - Dog er stadionet opkaldt efter undertegnet - Samtidig vil der på mit være plads til 28968..

Pris: 425 millioner

Salg af Energi Nord Arena: 210 millioner

Lån: 215 millioner

Stadionsponsorat: 210 millioner..

Mit stadion er også først færdigt om 2 år.. :@

/Jesper
Hej JSJ (og Sille)

Kan I svare på hvor mange sæsonkortindehavere I havde til det gamle Aalborg stadion sæsonen før bestyrelsen godkendte et nyt stadion i jeres FM spil?

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: FM

Indlæg af Sille » 23. dec 2009, 07:05

Elscorpio skrev: Hej JSJ (og Sille)

Kan I svare på hvor mange sæsonkortindehavere I havde til det gamle Aalborg stadion sæsonen før bestyrelsen godkendte et nyt stadion i jeres FM spil?
Jeg havde 9345 sæsonkortindehavere i sidste , hvor langt er du kommet i dit spil?
- Sille

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 23. dec 2009, 10:03

Sille skrev:
Elscorpio skrev: Hej JSJ (og Sille)

Kan I svare på hvor mange sæsonkortindehavere I havde til det gamle Aalborg stadion sæsonen før bestyrelsen godkendte et nyt stadion i jeres FM spil?
Jeg havde 9345 sæsonkortindehavere i sidste , hvor langt er du kommet i dit spil?
Jeg er i slutningen af sæsonen 2012/2013 med 6299 sæsonkortindehavere.
Jeg er kommet i CL finalen mod Liverpool og er igang med pokalfinalen mod AGF.

Skal jeg forvente der går et par sæsoner mere, inden bestyrelsen godkender et nyt stadion?

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af JSJ » 23. dec 2009, 10:56

...Jeg ligger på et sæsonkort antal på ca. 8700 i denne sæson - Mit stadion er på de 20.000 pladser..

Til gengæld har jeg ikke anmodet om at få udvidet stadionet i de sidste 1½ sæson, så blev egentlig lidt overrasket over, at de ville bygge et nyt stadion.. :)

Jeg har i øvrigt et gennemsnit på 19.793 tilskuere, efter sidste sæson.. :)

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 26. dec 2009, 20:06

Nogen som har en god taktik til at slå et Liverpool i sæsonen 2012/2013????

Har prøvet med 4-2-3-1, 4-4-2 diamant, 4-4-2, 4-3-3
Desværre er LN og MJ ude med karantæne og skade, så mit hold ser sådan ud:

K. Schmeichel
Bøgelund--Dennis Dedovic--Dan Thomassen--D. Marshall
Chanko--Pølsen


PK---DFH---J. Borring
Curth

Har prøvet med defensiv, kontra, standard og offensiv taktik

Har ok succes med 4-3-3 offensiv taktik... Førte 1-0, indtil Liverpool fik udlignet før pausen.

Så er der nogen der har den ultimative nøddeknækker til få de røde fra Merseyside ned med nakken?

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: FM

Indlæg af Holm-o1 » 26. dec 2009, 22:30

Selvom din forsvars kæde har to mand ude, så er dine backups simpelthen for ringe.
Men stil op med :

X - X - X - X
- X - X -
X - - - - X
- X - X -

Borring og PK på kanter, Curth og DFH i angribet.

Forsvaret er det store spørgsmål da det virkelig stinker..
Kig evt på Magnus Troest, Sandro, Lumb og Boilesen.. Det er nogle der skulle være mulige og hente, og klart bedre end det du har nu..

Forsvars talenter:
Renan Diego
Break Shea
Marek Suchy
Gerson (Gremio)
Munoz (Boca)

Men det hele kommer igen an på hvordan Liverpool spiller mod dig, om de spiller på kontra, høje bolde osv, men
held og lykke med at slå dem :-)
..

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: FM

Indlæg af Metal'n Roll » 28. dec 2009, 21:53

Min assistent-manager plejer altid at komme med den der rapport omkring den kommende modstander, men er af en eller anden grund stoppet med det. Jeg kan ikke finde den feature/indstilling, der beder ham om at fortsætte eller genoptage det?? Er jeg total blind, eller hva'?
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: FM

Indlæg af Kunji » 28. dec 2009, 22:47

Metal'n Roll skrev:Min assistent-manager plejer altid at komme med den der rapport omkring den kommende modstander, men er af en eller anden grund stoppet med det. Jeg kan ikke finde den feature/indstilling, der beder ham om at fortsætte eller genoptage det?? Er jeg total blind, eller hva'?
Det er en talentspejder der står for det, så du har sikkert glemt at forlænge med ham. Gå dine talentspejderes opgaver igennem, og giv evt. en den opgave at spejde næste modstander.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

danielnoll
Superliga
Superliga
Indlæg: 715
Tilmeldt: 20. okt 2008, 12:52

Re: FM

Indlæg af danielnoll » 28. dec 2009, 22:55

...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 29. dec 2009, 00:25

danielnoll skrev:Spiller mod Randers, skyder på mål, målmanden redder, han ligger sig ned med bolden 1 meter inde i målet. Er der mål? Næ nej.
Godt at se at den danske dommerstandard er programmeret godt ind i spillet ;)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 29. dec 2009, 09:26

Holm-o1 skrev:Selvom din forsvars kæde har to mand ude, så er dine backups simpelthen for ringe.

Forsvaret er det store spørgsmål da det virkelig stinker..
Kig evt på Magnus Troest, Sandro, Lumb og Boilesen.. Det er nogle der skulle være mulige og hente, og klart bedre end det du har nu..

Forsvars talenter:
Renan Diego
Break Shea
Marek Suchy
Gerson (Gremio)
Munoz (Boca)

Men det hele kommer igen an på hvordan Liverpool spiller mod dig, om de spiller på kontra, høje bolde osv, men
held og lykke med at slå dem :-)
Jeg har desværre brugt transferbudgettet og kan ikke presse mere ud af bestyrelsen, så det må blive til næste sæson.
Men ja mine backups stinker - har ikke haft skader indtil nu i mit forsvar.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af jydenfranord » 29. dec 2009, 11:22

Nu har jeg også fået spillet og det er jo altid dejligt. Men det er dog noget som undre mig, og det er hvorfor der ikke er bedre tjek af stavefejl osv. F.eks. "met nu er det fordi" og "fløjten har ludt for sidste gang", ja det er små næsten ubetydelige ting, men alligevel synes jeg det er den slags fejl som bør fanges. Omvendt kan man også sige at alt i alt må det være et ret godt produkt når det er den slags ting jeg falder over som fejl.

Noget helt andet, hvor mange gange spiller folk kampene om? jeg tænker på når folk taler om at de er nået i CL finalen osv. Det er ikke lykkedes mig de øvrige udgivelser at komme i hverken finalen eller semifinalen.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 30. dec 2009, 00:04

jydenfranord skrev:Noget helt andet, hvor mange gange spiller folk kampene om? jeg tænker på når folk taler om at de er nået i CL finalen osv. Det er ikke lykkedes mig de øvrige udgivelser at komme i hverken finalen eller semifinalen.
Jeg vandt CL finalen over Liverpool i sæsonen 2012/2013 efter at have reloaded mit savegame cirka 20-25 gange - nu skal stadion forhåbentlig udvides og mit forsvar skal kraftig forstærkes.

Jeg valgte en 4-2-4 taktik, spillede 0-0 efter 90 min, 0-0 efter 120 min og vandt 5-3 på straffespark.
Jeg fik Kristofer Hæstad smidt ud efter 60 min, men det lykkes mig alligevel at holdet nullet.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 30. dec 2009, 00:11

Elscorpio skrev:
jydenfranord skrev:Noget helt andet, hvor mange gange spiller folk kampene om? jeg tænker på når folk taler om at de er nået i CL finalen osv. Det er ikke lykkedes mig de øvrige udgivelser at komme i hverken finalen eller semifinalen.
Jeg vandt CL finalen over Liverpool i sæsonen 2012/2013 efter at have reloaded mit savegame cirka 20-25 gange - nu skal stadion forhåbentlig udvides og mit forsvar skal kraftig forstærkes.

Jeg valgte en 4-2-4 taktik, spillede 0-0 efter 90 min, 0-0 efter 120 min og vandt 5-3 på straffespark.
Jeg fik Kristofer Hæstad smidt ud efter 60 min, men det lykkes mig alligevel at holdet nullet.
I øvrigt er en CL finale en meget god økonomisk indsprøjtning i AaB. Fik cirka 59 mill i tv penge + 51 mill i præmiepenge

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FM

Indlæg af Dot Bot » 30. dec 2009, 01:53

Hver mand har sin måde at spille FM spillet på. Men jeg synes bare at der går lidt af glæden af spillet væk, hvis du loader dit spil f.eks. 25 gange.

Et resultat er et resultat, og så må man jo være taktisk klog inden kampen - og for den sags skyld inde i kampen!

Men som sagt, så har vi forskellige spillemetoder.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1328
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: FM

Indlæg af Kasper » 30. dec 2009, 04:01

Ja det er ikke sjovt at snyde. Det ødelægger også ens humør, når man har fuldført ens mål med snyd.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar