"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
youngblood
Drenge
Drenge
Indlæg: 40
Tilmeldt: 7. jan 2009, 11:22

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af youngblood » 13. apr 2010, 13:37

Meelsen skrev:Søger et supermarked der sælger Billy's pizza. Det er i min verden, den ultimative frysepizza. Nem og fjette. Jeg er desværre bange for at de ikke sælges i DK længere..
Billede
De sælger dem ved Gunderup Fiskesø, i grejbiksen ;)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 17. apr 2010, 20:53

... der ved noget om digitale spejlreflekskameraer....

Er på udkig efter et billigt kamera, som tager gode billeder. Jeg har indtil videre set på to modeller. Canon EOS D450 og Nikon D400. Er der nogen der kender til disse to modeller og kan sige noget fornuftigt om dem?

/Bang
Ska' vi hak'?

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Bech » 17. apr 2010, 21:36

@Bang

Jeg er fucking glad for mit 450D. Det kan alt.

Bratbjerg
1. div
1. div
Indlæg: 469
Tilmeldt: 11. maj 2009, 08:14
Geografisk sted: 9460

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Bratbjerg » 17. apr 2010, 21:43

Bech skrev:@Bang

Jeg er fucking glad for mit 450D. Det kan alt.

ALT ??

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 17. apr 2010, 21:52

MrBangDK skrev:... der ved noget om digitale spejlreflekskameraer....

Er på udkig efter et billigt kamera, som tager gode billeder. Jeg har indtil videre set på to modeller. Canon EOS D450 og Nikon D400. Er der nogen der kender til disse to modeller og kan sige noget fornuftigt om dem?

/Bang
Jeg kan ikke finde Nikon D400.

http://www.dpreview.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos450d/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 17. apr 2010, 22:09

MrBangDK skrev:... der ved noget om digitale spejlreflekskameraer....

Er på udkig efter et billigt kamera, som tager gode billeder. Jeg har indtil videre set på to modeller. Canon EOS D450 og Nikon D400. Er der nogen der kender til disse to modeller og kan sige noget fornuftigt om dem?

/Bang
Et hvilket som helst DSLR-kamera i nyeste generation kan tage gode billeder - men ikke i alles hænder. Jeg ville hoppe over de nederste entry-level modeller, og kigge på fx et brugt Nikon D90 (må kunne fåes for omkring 4.000) eller et brugt Canon 40D. Hvis du insisterer på at købe nyt ville jeg kigge på Pentax eller Sony - der begge har stabilisering indbygget i huset.

Hvis du skal have bedre råd, må du ud med flere oplysninger. Hvilke type billeder er det du gerne vil kunne tage - og under hvilke forhold.

EDIT:

Hvis du kan handle ham her ned i 6.000 er du rigtig godt kørende:
http://www.dba.dk/nikon-d90-spejlreflek ... -65734063/" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 18. apr 2010, 08:31

Pastorius skrev:
MrBangDK skrev:... der ved noget om digitale spejlreflekskameraer....

Er på udkig efter et billigt kamera, som tager gode billeder. Jeg har indtil videre set på to modeller. Canon EOS D450 og Nikon D400. Er der nogen der kender til disse to modeller og kan sige noget fornuftigt om dem?

/Bang
Et hvilket som helst DSLR-kamera i nyeste generation kan tage gode billeder - men ikke i alles hænder. Jeg ville hoppe over de nederste entry-level modeller, og kigge på fx et brugt Nikon D90 (må kunne fåes for omkring 4.000) eller et brugt Canon 40D. Hvis du insisterer på at købe nyt ville jeg kigge på Pentax eller Sony - der begge har stabilisering indbygget i huset.

Hvis du skal have bedre råd, må du ud med flere oplysninger. Hvilke type billeder er det du gerne vil kunne tage - og under hvilke forhold.

EDIT:

Hvis du kan handle ham her ned i 6.000 er du rigtig godt kørende:
http://www.dba.dk/nikon-d90-spejlreflek ... -65734063/" onclick="window.open(this.href);return false;
Den info giver jeg gerne...

Jeg har aldrig haft et spejlrefleks.. Jo, den gang jeg gik til foto på ungdomsskolen på Gl. Hasseris i '92 - men det var mest fordi, at hvis ikke jeg meldte mig til, så blev holdet ikke oprettet - jeg bukkede under for min brors pres :)

Jeg har altid bare haft et "point 'n' shoot" kamera. Seneste er et Canon Ixus 950. Det har jeg for så vidt været glad for. Specielt efter jeg begyndte at sætte mig lidt ind i de funktioner der ligger i menuerne. Jeg har fået taget nogle rigtigt gode billeder af både natur og personer. Jeg er dog ved at være træt af det evige problem med røde øjne og efter at vores lille pige er kommet til verden, kunne jeg godt tænke mig et kamera, hvor jeg kan tage bedre billeder end jeg kan nu. Jeg har ingen intentioner om at skulle tage "pro" billeder, lave plakater af de billeder jeg tager, etc., men derimod blot tage skridtet fra mit lommekamera op i spejlrefleksuniverset.

Og så er der ikke så mange penge at gøre godt med...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 18. apr 2010, 08:54

MrBangDK skrev:
Den info giver jeg gerne...

Jeg har aldrig haft et spejlrefleks.. Jo, den gang jeg gik til foto på ungdomsskolen på Gl. Hasseris i '92 - men det var mest fordi, at hvis ikke jeg meldte mig til, så blev holdet ikke oprettet - jeg bukkede under for min brors pres :)

Jeg har altid bare haft et "point 'n' shoot" kamera. Seneste er et Canon Ixus 950. Det har jeg for så vidt været glad for. Specielt efter jeg begyndte at sætte mig lidt ind i de funktioner der ligger i menuerne. Jeg har fået taget nogle rigtigt gode billeder af både natur og personer. Jeg er dog ved at være træt af det evige problem med røde øjne og efter at vores lille pige er kommet til verden, kunne jeg godt tænke mig et kamera, hvor jeg kan tage bedre billeder end jeg kan nu. Jeg har ingen intentioner om at skulle tage "pro" billeder, lave plakater af de billeder jeg tager, etc., men derimod blot tage skridtet fra mit lommekamera op i spejlrefleksuniverset.

Og så er der ikke så mange penge at gøre godt med...
Så ville jeg gå efter et godt ikke DSLR-kamera i stedet. Canon G10 fx - og køb en ekstern blitz til det. Insisterer du på spejlrefleks, så find et af de billigste entrylevel kameraer - evt. brugt en generation gammelt. Jeg vil fx tro du kan få et Nikon D40/D60 med et rimeligt udvalg af tilbehør for 1.500 - 2.000.

Jeg startede med nogenlunde samme forudsætninger (bortset fra at min fotoerfaring kom fra et valgfag på Sofiendalskolen) i 2007 med et Nikon D40. Jeg synes de 5.000 jeg gav på det tidspunkt var rigtig mange penge, men jeg blev bidt af det, og her 2½ år og 20 - 25.000 kr senere er resultaterne i nogenlunde denne stil:

http://piil.org/portfolio/" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 18. apr 2010, 20:59

-- der kan fortælle mig hvordan jeg kommer i kontakt med Auxilia, nu hvor jeg ikke er velkommen på deres forum???
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Dot Bot » 18. apr 2010, 21:21

MrBangDK skrev:-- der kan fortælle mig hvordan jeg kommer i kontakt med Auxilia, nu hvor jeg ikke er velkommen på deres forum???
Du kan vel oprette en bruger på deres forum, eller skrive en pm herinde. De har vel også en mailadresse? :)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 18. apr 2010, 21:23

Dot Bot skrev:
MrBangDK skrev:-- der kan fortælle mig hvordan jeg kommer i kontakt med Auxilia, nu hvor jeg ikke er velkommen på deres forum???
Du kan vel oprette en bruger på deres forum, eller skrive en pm herinde. De har vel også en mailadresse? :)
Jeg har prøvet at oprette mig, men er tilsyneladende ikke blevet godkendt - nok fordi jeg ikke er for røg og blus på tribunerne ;) Tror jeg prøver med PB herinde. Det kan da være at der er en eller anden der læser den!!
Ska' vi hak'?

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Bech » 18. apr 2010, 23:33

Du er ikke blevet afvist. Nogen gange går der bare et stykke tid før vi får aktiveret vores inaktive medlemmer. En procedure som iøvrigt er blevet sat i værks grundet spambots. Du er self mere end velkommen ;)

MRLUND
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 1. apr 2009, 19:15

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MRLUND » 19. apr 2010, 09:53

.... Der ligger inde med PES '09 til PS3, der vil bytte med et Fifa '09 istedet.
Stille knægt, far skriver med blæk!

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af RØDESVIN » 19. apr 2010, 16:46

Gentleman Finn skrev:
Metal'n Roll skrev:Jeg søger et supermarked hvor man kan købe de super lækre og tørstslukkende Vitamin Well Everyday .. Man kan få dem i Nadia's uendeligt mange sandwich-butikker (eller ihvertfald nede i én af dem der er i Reberbansgade), men der må vel være nogle dagligvarekæder der også sælger dem, og gerne lidt billigere...
http://www.metro.dk/sortimentslisten/browse/v/10/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan godt være det er mig der bare er list små dum ;-) men jeg kan ikke se hvad de koster i Metro ????

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Dot Bot » 22. apr 2010, 19:20

.. Der kan fortælle mig om Kessler Vs Froch bliver vist et sted i Aalborg?

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af PeterS » 22. apr 2010, 22:41

Dot Bot skrev:.. Der kan fortælle mig om Kessler Vs Froch bliver vist et sted i Aalborg?
officielt er der ingen steder der viser den..

http://www.supersix.dk/offentlig-visning" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Dot Bot » 22. apr 2010, 23:00

PeterS skrev:
Dot Bot skrev:.. Der kan fortælle mig om Kessler Vs Froch bliver vist et sted i Aalborg?
officielt er der ingen steder der viser den..

http://www.supersix.dk/offentlig-visning" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var da irriterende.. Men så må man jo finde et sted at streame den, eller gå et par gutter sammen..

Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:33
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af ph123 » 23. apr 2010, 11:13

jeg søger et fornuftigt hotel i Paris, da jeg skal derned i 5 dage i sommerferien.

Det skal bare være af en nogenlunde standard og til en fornuftigt pris.
Altså hverken noget 1stjernes bras, eller noget 5 stjernes Hilton-halløj...

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Reto » 23. apr 2010, 11:41

ph123 skrev:jeg søger et fornuftigt hotel i Paris, da jeg skal derned i 5 dage i sommerferien.

Det skal bare være af en nogenlunde standard og til en fornuftigt pris.
Altså hverken noget 1stjernes bras, eller noget 5 stjernes Hilton-halløj...

Jeg rejser meget i Frankrig og kan anbefale IBIS hotellerne. Dem er der masser af i Paris.

Billige ca 60-80 euro per nat for enkeltværelse, hvis man reserverer i nogenlunde tid og ingen forudbetaling. Standarden er ok, ikke noget fancy, men der er hvad der skal være for en turist.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. apr 2010, 13:16

Jeg søger en med teknisk snilde der kan sige mig lidt om dette apparat :

http://www.strong.tv/tvweb4/index.php?id=1940" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvad er det for "frie" kanaler man kan tage? Og er det sådan en fætter man skal købe hvis huset kun har et antennestik og man gerne vil sætte et ekstra tv op i den modsatte ende af huset?
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar