"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Funky » 26. jan 2010, 13:04

Lindvang skrev:Fremragende og perspektivrig tråd, hvor der kan komme en masse gode ting på banen.

Jeg søger en, der med gode argumenter virkelig kan bevise, at gud eksisterer. Mange har forsøgt, men ingen har formået.
Det er bare at vende om på det gamle ordsprog: Du skal ikke tro, du skal vide. Gør man det grundigt nok, så smelter de to sammen, og alle de dér kedelige krav om at "vide på basis af videnskabelige fakta" bliver til udslag af menneskeligt snævertsyn og utilstrækkelighed, hvilket er en uundgåelig tilstand at leve i for mennesket.

På samme måde er eksistensen af menneskelig smerte til trods for tilstedeværelsen af en almægtig og barmhjertig Gud blot et udslag af den gave (menneskelivet), som Gud har os skænket, og som vi kun kan opleve som et menneskeliv, hvis det rent faktisk også gør ondt af og til. Et liv uden smerte og frygt ville være aldeles blottet for aspirationer; dermed bliver det ligegyldigt og slet ikke til at forholde sig til.

Og det er jo en rar tanke; at når folk ligger og dør i murbrokker et eller andet sted, så er det et udslag af, at vi skal kunne føle vi er mennesker. Altså, det er en form for selvrealiseringsprojekt. Hvordan udvælgelsesproceduren foregår kan jeg ikke lige redegøre for, men på et eller andet tidspunkt i denne debat bliver man vel også nødt til at spille: "Guds plan er det ingen beskåret at forstå"-kortet.

Nogenlunde således har jeg hørt det forklaret af en eller anden kvindelig kendis-præst. Jeg hælder mest til, at Gud er belemret med nogle halvdårlige spindoktorer, som man - hvis man interesserer sig for Gud - måske gør klogest i at se lidt hen over.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. jan 2007, 20:50
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Dåse Allan@ » 26. jan 2010, 19:42

Jeg søger en der kan skaffe mig et job fra den 8/2!
SVEND GOLLE SUPPORT

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jan 2010, 21:12

Jeg søger sort arbejde...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Steve-Dave » 26. jan 2010, 21:41

Køllen I Møllen skrev:Jeg søger sort arbejde...
Du kan flyve mig fra Kbh til Aalborg den 5/2 og retur den 7/2. Hvad kan sådan en tur stå i?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jan 2010, 22:20

Steve-Dave skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg søger sort arbejde...
Du kan flyve mig fra Kbh til Aalborg den 5/2 og retur den 7/2. Hvad kan sådan en tur stå i?
Dog ikke sort pilot-arbejde. Det kan jo koste mig certifikatet!

Men jeg kan klippe din hæk. Kulsort! :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Elegia

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elegia » 26. jan 2010, 22:43

Køllen I Møllen skrev:Jeg søger sort arbejde...
Jeg vil godt være med!

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Steve-Dave » 26. jan 2010, 22:46

Køllen I Møllen skrev: Dog ikke sort pilot-arbejde. Det kan jo koste mig certifikatet!
Billede
Køllen I Møllen skrev: Men jeg kan klippe din hæk. Kulsort! :)
Jeg har ikke en hæk, så det kan jeg sgu ikke bruge til noget. Kbh - Aalborg retur for 2 rammer Slots og en halv flaske Campari*. Kom så.

* Forudsat Camparien ikke er drukket inden afrejse (det er den nok).

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. jan 2007, 20:50
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Dåse Allan@ » 8. feb 2010, 20:28

Dåse Allan@ skrev:Jeg søger en der kan skaffe mig et job fra den 8/2!
Da jeg nu er arbejdsløs søger jeg en billig motionscykel, noget skal jeg jo lave nu her under Vinter OL...
SVEND GOLLE SUPPORT

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Metal'n Roll » 10. feb 2010, 16:51

Jeg søger billige tegneserier af Hermann Huppen. Ham med Jeremiah, men andre tegneserier af ham er ligeså interessante. Ligeledes vil jeg også gerne købe Borgia-serien... Da det sikkert er tvivlsomt at nogen sidder inde med disse, som de faktisk vil sælge, så søger jeg også en af de der "det tog mig 1 min at google det", så han kan finde det for mig på nettet, mens jeg lige går ud og laver pølser...

**********

Jo, og så søger jeg en fysioterapeut, der er sej til det med løbsanalyser.. Nogen der kan anbefale en i Aalborg??
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af JSJ » 19. feb 2010, 14:17

Hurtigt spørgsmål...

Hvilken busrute skal jeg med, for at komme ud til AaB's træningsanlæg på Hornevej...? :)

På forhånd tak..

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Dot Bot » 19. feb 2010, 14:27

JSJ skrev:Hurtigt spørgsmål...

Hvilken busrute skal jeg med, for at komme ud til AaB's træningsanlæg på Hornevej...? :)

På forhånd tak..

/Jesper
Rejseplanen.dk er din ven :)

Men 17´eren kører derud fra Kennedy Arkaden.

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af JSJ » 19. feb 2010, 14:44

Dot Bot skrev:
JSJ skrev:Hurtigt spørgsmål...

Hvilken busrute skal jeg med, for at komme ud til AaB's træningsanlæg på Hornevej...? :)

På forhånd tak..

/Jesper
Rejseplanen.dk er din ven :)

Men 17´eren kører derud fra Kennedy Arkaden.
Super -Takker.. Mente nok at det var 17eren - Men ville lige være sikker.. :)

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 19. feb 2010, 18:42

Jeg søger en der kan hjælpe mig med svar på følgende spørgsmål:

Hvordan trækker en udenlandsk arbejdsgiver skatteoplysninger fra Danmark, hvis man antager at arbejdstageren arbejder og har bopæl i Danmark ?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 19. feb 2010, 18:45

Elscorpio skrev:Jeg søger en der kan hjælpe mig med svar på følgende spørgsmål:

Hvordan trækker en udenlandsk arbejdsgiver skatteoplysninger fra Danmark, hvis man antager at arbejdstageren arbejder og har bopæl i Danmark ?
Hvis arbejdstageren arbejder og bor i Danmark for den udenlandske arbejdsgiver

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 19. feb 2010, 19:25

Spørg din Skat- det er jo en servicevirksomhed ifølge Skat.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Alfons Aalborg » 19. feb 2010, 20:38

Opdatering eller stream link til til AaB Håndbolds kamp iaften! :'(
Billede

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af astonvilla » 24. feb 2010, 15:05

Elscorpio skrev:
Elscorpio skrev:Jeg søger en der kan hjælpe mig med svar på følgende spørgsmål:

Hvordan trækker en udenlandsk arbejdsgiver skatteoplysninger fra Danmark, hvis man antager at arbejdstageren arbejder og har bopæl i Danmark ?
Hvis arbejdstageren arbejder og bor i Danmark for den udenlandske arbejdsgiver
Hej Elscorpio,

Danmark har verdens nok mest omfattende dobbeltbeskatningsoverenskomstnetværk, og når man indgår en dobbeltbeskatningsoverenskomst med et andet land, indgår det i 99% af tilfældende at man aftaler frit at udveksle skatteoplysninger landende imellem. Mig bekendt var det kun ikke gældende for overenskomsten mellem Danmark og Schweiz. Men dette forhold er der nu også rettet op på med en protokol der blev underskrevet af DK og CH for et par måneder siden.
Så derfor: Danmark har dobbeltbeskatningsoverenskomster i stand med stort set all skattemæssigt "civilicerede" lande i Verden, og når et af disse lande har en formodning om at de har en landflygtig person de skal bruge skatteoplysninger på, så kontakter de bare Skat, der har committed sig til at udlevere oplysningerne via aftalerne.
Det kan f.eks. være relevant for Amerikanske statsborgere, da US beskatter efter globalindkomstprincippet - dvs en US statsborger skal betale skat af AL sin globale indkomst i USA, med credit lempelse for allerede betalt skat i udlandet. Såfremt en US statsborger så fortæller at han allerede har betalt f.eks. 55% i skat i DK (og dermed for fuld lempelse i US, hvor han/hun skulle betale f.eks. 40%), så vil IRS i USA kontakte SKAT for at få den betalte skat bekræftet.

Håber det kan give svar til dig?

mvh

Guldhammer
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. mar 2010, 17:47

Jeg søger en bil-nørd der kan svare mig på om nye biler idag almindeligvis bliver lavet MED eller UDEN cigaret-tænder....

Ja, det er et væddemål :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Bratbjerg
1. div
1. div
Indlæg: 469
Tilmeldt: 11. maj 2009, 08:14
Geografisk sted: 9460

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Bratbjerg » 4. mar 2010, 18:37

Køllen I Møllen skrev:Jeg søger en bil-nørd der kan svare mig på om nye biler idag almindeligvis bliver lavet MED eller UDEN cigaret-tænder....

Ja, det er et væddemål :)

De bliver lavet med, eller kommer lidt an på om du mener selve tænderen skal sidde deri. mange biler kommer "bare" med et strømudtag.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. mar 2010, 19:40

Bratbjerg skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg søger en bil-nørd der kan svare mig på om nye biler idag almindeligvis bliver lavet MED eller UDEN cigaret-tænder....

Ja, det er et væddemål :)

De bliver lavet med, eller kommer lidt an på om du mener selve tænderen skal sidde deri. mange biler kommer "bare" med et strømudtag.
Det er bare tænderen vi snakker om. Og jeg takker for hjælpen...
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar