"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 15. jan 2010, 10:21

Efter en lille "omlægning" af noget TV signal, har jeg brug for at have min trådløse router i stueplan, og derfor er min stationære pc på 1. salen uden internet - eller rettere - jeg har en USB netværksdongle, men det spiller slet ikke - der er hele tiden udfald, og det er ikke fordi styrken ikke er god. Min egen bærbare og den jeg har fra arbejde har fuld signal og taber ikke net.

Orker ikke at trække kabel derop, og derfor skal der et trådløst netværkskort i maskinen. Jeg har dog ikke den vilde forstand på hvad jeg skal kigge efter. Derfor søger jeg en der har forstand på trådløse netværkskort til en stationær maskine..

Routeren er fra Zyxell (internet via Fullrate)

Anyone???
Ska' vi hak'?

NeverDefeated

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af NeverDefeated » 15. jan 2010, 13:18

astonvilla skrev:Heysan,

som nævnt ovre i "Det får smilet frem..." har vi belsuttet os at flytte tilbage til 9000 Aalborg, efter 12 år på udebanen!

Vi skal bo på Kong Frederiksvej - og jeg vil høre om der er nogen herinde der har erfaringer med en rigtig god børnehave ude i Hasseris området?

Ikke en særlig maskulin forespørgsel - det ved jeg - men jeg vil være taknemmelig hvis nogen havde lidt input!

Guldhammer
Må jeg først gratulere dig med dit kommende kvarter, er selv opvokset 100 m. fra Kong Frederiks Vej. Med Mølleparken i umiddelbar nærhed er det et godt sted, hvis man har børn, jeg nød i hvert fald at tumle rundt deroppe som lille. Samtidig slipper du sandsynligvis for overfyldte veje hver anden søndag omkring kl. 15, da det for det meste er Constancevej, Kastanievej og Fuglevænget på den anden side af Hasserisvej, der benyttes til det formål ;-)
Vejene deromkring er også præget af lidt flere børnefamilier end det var tilfældet før i tiden. Børnehaven som Køllen hentyder til er rent faktisk en af de meget få på strækningen mellem Kong Christians Allé og Svalegårdsvej, og skulle være rigtig god. De fleste andre børnehaver ligger i selve Gl. Hasseris, og ikke i det område der fra gamle dage hedder Hasseris Villaby.

Skolevalg finder I sikkert ud af med tiden, men jeg kan anbefale Klostermarksskolen.

Lindvang

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lindvang » 15. jan 2010, 14:05

NeverDefeated skrev:
astonvilla skrev:Heysan,

som nævnt ovre i "Det får smilet frem..." har vi belsuttet os at flytte tilbage til 9000 Aalborg, efter 12 år på udebanen!

Vi skal bo på Kong Frederiksvej - og jeg vil høre om der er nogen herinde der har erfaringer med en rigtig god børnehave ude i Hasseris området?

Ikke en særlig maskulin forespørgsel - det ved jeg - men jeg vil være taknemmelig hvis nogen havde lidt input!

Guldhammer
Må jeg først gratulere dig med dit kommende kvarter, er selv opvokset 100 m. fra Kong Frederiks Vej. Med Mølleparken i umiddelbar nærhed er det et godt sted, hvis man har børn, jeg nød i hvert fald at tumle rundt deroppe som lille. Samtidig slipper du sandsynligvis for overfyldte veje hver anden søndag omkring kl. 15, da det for det meste er Constancevej, Kastanievej og Fuglevænget på den anden side af Hasserisvej, der benyttes til det formål ;-)
Vejene deromkring er også præget af lidt flere børnefamilier end det var tilfældet før i tiden. Børnehaven som Køllen hentyder til er rent faktisk en af de meget få på strækningen mellem Kong Christians Allé og Svalegårdsvej, og skulle være rigtig god. De fleste andre børnehaver ligger i selve Gl. Hasseris, og ikke i det område der fra gamle dage hedder Hasseris Villaby.

Skolevalg finder I sikkert ud af med tiden, men jeg kan anbefale Klostermarksskolen.
Og jeg vil anbefale Stolpedalsskolen.

1. En god solid folkeskole.
2. En folkeskole.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af astonvilla » 15. jan 2010, 19:50

NeverDefeated skrev:
astonvilla skrev:Heysan,

som nævnt ovre i "Det får smilet frem..." har vi belsuttet os at flytte tilbage til 9000 Aalborg, efter 12 år på udebanen!

Vi skal bo på Kong Frederiksvej - og jeg vil høre om der er nogen herinde der har erfaringer med en rigtig god børnehave ude i Hasseris området?

Ikke en særlig maskulin forespørgsel - det ved jeg - men jeg vil være taknemmelig hvis nogen havde lidt input!

Guldhammer
Må jeg først gratulere dig med dit kommende kvarter, er selv opvokset 100 m. fra Kong Frederiks Vej. Med Mølleparken i umiddelbar nærhed er det et godt sted, hvis man har børn, jeg nød i hvert fald at tumle rundt deroppe som lille. Samtidig slipper du sandsynligvis for overfyldte veje hver anden søndag omkring kl. 15, da det for det meste er Constancevej, Kastanievej og Fuglevænget på den anden side af Hasserisvej, der benyttes til det formål ;-)
Vejene deromkring er også præget af lidt flere børnefamilier end det var tilfældet før i tiden. Børnehaven som Køllen hentyder til er rent faktisk en af de meget få på strækningen mellem Kong Christians Allé og Svalegårdsvej, og skulle være rigtig god. De fleste andre børnehaver ligger i selve Gl. Hasseris, og ikke i det område der fra gamle dage hedder Hasseris Villaby.

Skolevalg finder I sikkert ud af med tiden, men jeg kan anbefale Klostermarksskolen.
Hej ND - tak for input. Kender ikke selv kvarteret så godt (er vokset op i usle Ø-gade, altså ussel på den fede måde). Står i flyttestress til panden lige nu. Det er svært at komme ind i Schweiz - men langt sværere at komme ud af en eller anden grund ??
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
KK5700
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 8. okt 2006, 17:13
Geografisk sted: Svendborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af KK5700 » 16. jan 2010, 13:47

Hov hov, Øgadekvarteret var et fremragende sted at vokse op. Østparken, Munch's bageri og at have "seddel" ved Ejby's farvehandel var alle fantastiske ting i min barndom :D

Rico?
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 10. nov 2005, 11:27
Geografisk sted: Mallorca Bar
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Rico? » 16. jan 2010, 17:06

Ja der må jeg sgu os lige melde mig, der er INTET galt med øgaden, kun med de mennesker der ikke kommer derfra..
-Stop nu, det gir jo ingen mening-

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 16. jan 2010, 17:20

Jeg søger en sang...
Den bliver svær at finde, men jeg forsøger sgu alligevel.

Jeg hørte den i Salta, Argentina d. 12. dec. 2006 ved middagstid på en radiostation (lokal eller landsdækkende???)
Sangen er på spansk. Det eneste ord jeg kan huske fra den er "corazon" (hjerte). Jeg synes at jeg fik at vide at gruppen hed noget i retning af "Toxicana". Det kan også være et andet navn, der minder om gift.
Det er en mandlig forsanger, der har sådan en lidt "forkert" stemme. Sangen er ikke trist. Så vidt jeg husker er den mere glad... Men det kunne nu også være lidt sur.
Det er godt nok håbløst, men hvis en ef jer tilfældigvis skulle kende noget lignende, må du meget gerne fortælle hvad den hedder.

Gablin
1. div
1. div
Indlæg: 367
Tilmeldt: 18. aug 2005, 23:14

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Gablin » 20. jan 2010, 01:42

Kan det være den her?

http://www.youtube.com/watch?v=d8C9IohY ... re=related

Jeg prøvede at søge lidt på venenoso (giftig) og corazón, og kom frem til den der. Den er vist oprindeligt af Santana.

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Alfons Aalborg » 22. jan 2010, 02:14

Hejsa og velkommen til Hasseris!

Er selv opvokset i starten af Hasseris og vil klart anbefale min gamle børnehave, Marens Hemmingsvejs børnehave, eller Budolfi Sogns Menigheds børnehave, som den vistnok hedder!
Ydermere, og vel egentlig lige til højrebenet, vil jeg osse foreslå jer min gamle folkeskole, Klostermarken! Det er godtnok en privatskole, men er efter min erfaring en rigtig god skole med gode fasciliteter, beliggenhed etc etc... Håber, i vil tage disse i betragtning, det vil i ikke fortryde!


astonvilla skrev:Heysan,

som nævnt ovre i "Det får smilet frem..." har vi belsuttet os at flytte tilbage til 9000 Aalborg, efter 12 år på udebanen!

Vi skal bo på Kong Frederiksvej - og jeg vil høre om der er nogen herinde der har erfaringer med en rigtig god børnehave ude i Hasseris området?

Ikke en særlig maskulin forespørgsel - det ved jeg - men jeg vil være taknemmelig hvis nogen havde lidt input!

Guldhammer
Billede

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. jan 2010, 06:39

Alfons Aalborg skrev:Hejsa og velkommen til Hasseris!

Er selv opvokset i starten af Hasseris og vil klart anbefale min gamle børnehave, Marens Hemmingsvejs børnehave, eller Budolfi Sogns Menigheds børnehave, som den vistnok hedder!
Ydermere, og vel egentlig lige til højrebenet, vil jeg osse foreslå jer min gamle folkeskole, Klostermarken! Det er godtnok en privatskole, men er efter min erfaring en rigtig god skole med gode fasciliteter, beliggenhed etc etc... Håber, i vil tage disse i betragtning, det vil i ikke fortryde!
Nu ligger både børnehaven og skolen i Vestbyen og ikke i Hasseris. Ydermere skal man notere sig at børnehaven er etableret på et kristent etisk grundlag.
Janteloven eksisterer IKKE!

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Alfons Aalborg » 22. jan 2010, 07:41

Køllen I Møllen skrev:
Alfons Aalborg skrev:Hejsa og velkommen til Hasseris!

Er selv opvokset i starten af Hasseris og vil klart anbefale min gamle børnehave, Marens Hemmingsvejs børnehave, eller Budolfi Sogns Menigheds børnehave, som den vistnok hedder!
Ydermere, og vel egentlig lige til højrebenet, vil jeg osse foreslå jer min gamle folkeskole, Klostermarken! Det er godtnok en privatskole, men er efter min erfaring en rigtig god skole med gode fasciliteter, beliggenhed etc etc... Håber, i vil tage disse i betragtning, det vil i ikke fortryde!
Nu ligger både børnehaven og skolen i Vestbyen og ikke i Hasseris. Ydermere skal man notere sig at børnehaven er etableret på et kristent etisk grundlag.
Det var tidligt, du var ude med sådant et positivt og korrekt indlæg, kølle!:-S Hva sker der? Jo, begge ligger i Hasseris! Det er blevet diskuteret nok! Jvf facebook gruppen..
Billede

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. jan 2010, 09:23

Alfons Aalborg skrev: Det var tidligt, du var ude med sådant et positivt og korrekt indlæg, kølle!:-S Hva sker der? Jo, begge ligger i Hasseris! Det er blevet diskuteret nok! Jvf facebook gruppen..
Godmorgen :)

Jeg kan ikke se at mit indlæg var hverken positivt eller negativt. Det er neutralt. Jeg påpeger blot at børnehaven ikke ligger i Hasseris, men i vestbyen. Kan ikke se at det er positivt eller negativt. Og jeg kender ikke den diskussion, ejheller facebook-gruppen men du kan da lige lægge et link på så skal jeg se på sagerne :)

Bortset fra at børnehaven ikke ligger i Hasseris så er den dog tæt på Villa`s nye adresse, det er ikke til diskussion :) Jeg ville dog personligt ikke kunne drømme om at sende mine børn i en "kristen" børnehave af frygt for at de ville blive hjernevaskede til at tro på et fantasi-væsen...
Janteloven eksisterer IKKE!

Lindvang

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lindvang » 22. jan 2010, 12:30

Køllen I Møllen skrev:
Alfons Aalborg skrev: Det var tidligt, du var ude med sådant et positivt og korrekt indlæg, kølle!:-S Hva sker der? Jo, begge ligger i Hasseris! Det er blevet diskuteret nok! Jvf facebook gruppen..
Godmorgen :)

Jeg kan ikke se at mit indlæg var hverken positivt eller negativt. Det er neutralt. Jeg påpeger blot at børnehaven ikke ligger i Hasseris, men i vestbyen. Kan ikke se at det er positivt eller negativt. Og jeg kender ikke den diskussion, ejheller facebook-gruppen men du kan da lige lægge et link på så skal jeg se på sagerne :)

Bortset fra at børnehaven ikke ligger i Hasseris så er den dog tæt på Villa`s nye adresse, det er ikke til diskussion :) Jeg ville dog personligt ikke kunne drømme om at sende mine børn i en "kristen" børnehave af frygt for at de ville blive hjernevaskede til at tro på et fantasi-væsen...
Hertil skal lige siges, at min lillebror gik i den pågældende børnehave, og da var det i hvert fald alt andet end kristendom, der blev praktiseret. Ellers havde mine forældre sgu nok heller ikke valgt den.

I øvrigt vil jeg mene, at villa skal stile stærkt mod folkeskole, frem for private tilbud som Klostermarksskolen.

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Coma » 22. jan 2010, 16:06

Lindvang skrev:Fremragende og perspektivrig tråd, hvor der kan komme en masse gode ting på banen.

Jeg søger en, der med gode argumenter virkelig kan bevise, at gud eksisterer. Mange har forsøgt, men ingen har formået.
Billede

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Coma » 22. jan 2010, 16:14

Lindvang skrev:
NeverDefeated skrev:
astonvilla skrev:Heysan,

som nævnt ovre i "Det får smilet frem..." har vi belsuttet os at flytte tilbage til 9000 Aalborg, efter 12 år på udebanen!

Vi skal bo på Kong Frederiksvej - og jeg vil høre om der er nogen herinde der har erfaringer med en rigtig god børnehave ude i Hasseris området?

Ikke en særlig maskulin forespørgsel - det ved jeg - men jeg vil være taknemmelig hvis nogen havde lidt input!

Guldhammer
Må jeg først gratulere dig med dit kommende kvarter, er selv opvokset 100 m. fra Kong Frederiks Vej. Med Mølleparken i umiddelbar nærhed er det et godt sted, hvis man har børn, jeg nød i hvert fald at tumle rundt deroppe som lille. Samtidig slipper du sandsynligvis for overfyldte veje hver anden søndag omkring kl. 15, da det for det meste er Constancevej, Kastanievej og Fuglevænget på den anden side af Hasserisvej, der benyttes til det formål ;-)
Vejene deromkring er også præget af lidt flere børnefamilier end det var tilfældet før i tiden. Børnehaven som Køllen hentyder til er rent faktisk en af de meget få på strækningen mellem Kong Christians Allé og Svalegårdsvej, og skulle være rigtig god. De fleste andre børnehaver ligger i selve Gl. Hasseris, og ikke i det område der fra gamle dage hedder Hasseris Villaby.

Skolevalg finder I sikkert ud af med tiden, men jeg kan anbefale Klostermarksskolen.
Og jeg vil anbefale Stolpedalsskolen.

1. En god solid folkeskole.
2. En folkeskole.
Kan huske da jeg gik på Hobrovejens skole, havde Stolpedalsskolen et noget blakket ry!! Hvilke gjorde jeg røg til vestermariendal´s skole, da de valgte at lukke, den ellers super gode skole.

Lindvang

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lindvang » 22. jan 2010, 16:47

Coma skrev:
Lindvang skrev:
NeverDefeated skrev:
Må jeg først gratulere dig med dit kommende kvarter, er selv opvokset 100 m. fra Kong Frederiks Vej. Med Mølleparken i umiddelbar nærhed er det et godt sted, hvis man har børn, jeg nød i hvert fald at tumle rundt deroppe som lille. Samtidig slipper du sandsynligvis for overfyldte veje hver anden søndag omkring kl. 15, da det for det meste er Constancevej, Kastanievej og Fuglevænget på den anden side af Hasserisvej, der benyttes til det formål ;-)
Vejene deromkring er også præget af lidt flere børnefamilier end det var tilfældet før i tiden. Børnehaven som Køllen hentyder til er rent faktisk en af de meget få på strækningen mellem Kong Christians Allé og Svalegårdsvej, og skulle være rigtig god. De fleste andre børnehaver ligger i selve Gl. Hasseris, og ikke i det område der fra gamle dage hedder Hasseris Villaby.

Skolevalg finder I sikkert ud af med tiden, men jeg kan anbefale Klostermarksskolen.
Og jeg vil anbefale Stolpedalsskolen.

1. En god solid folkeskole.
2. En folkeskole.
Kan huske da jeg gik på Hobrovejens skole, havde Stolpedalsskolen et noget blakket ry!! Hvilke gjorde jeg røg til vestermariendal´s skole, da de valgte at lukke, den ellers super gode skole.
Det var nok fordi jeg gik der... Nu ved jeg jo heller ikke, hvornår du gik ud af folkeskolen. Og hvad er et blakket ry?

Vi fik også en bunke fra Hobrovejen; de var vidst glade nok for det.

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Coma » 22. jan 2010, 16:53

Lindvang skrev:Det var nok fordi jeg gik der... Nu ved jeg jo heller ikke, hvornår du gik ud af folkeskolen. Og hvad er et blakket ry?

Vi fik også en bunke fra Hobrovejen; de var vidst glade nok for det.
Bare der var store problemer med mobning osv. Hobrovejen lukkede da jeg skulle til og i 5 klasse, så gik vel ud af folkeskolen i 98

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af jernskjorten » 25. jan 2010, 17:19

Jeg søger en medium-priced (100-200 kr.) frisør i Viborg - anyone?

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Sille » 25. jan 2010, 19:08

Jeg søger en lejlighed i Århus C til min kæreste. Hun drømmer om noget til maks. 5000, gerne en to-værelses men en stor 1-værelses kan også bruges.

Hun kan flytte ind imorgen.
- Sille

NeverDefeated

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af NeverDefeated » 25. jan 2010, 20:56

Alfons Aalborg skrev: Det var tidligt, du var ude med sådant et positivt og korrekt indlæg, kølle!:-S Hva sker der? Jo, begge ligger i Hasseris! Det er blevet diskuteret nok! Jvf facebook gruppen..
Niks. Hasseris Villaby, som det hedder sig i lokalplanen, følger Hasserisvej fra Kong Christians Allé til Svalegårdsvej. På den anden led er det fra Mølleparken og ned til Annebergstien. Det andet hører Vestbyen til, og på den anden side Gl. Hasseris. Stadion ligger dermed lige på vippen, men må nok siges at høre Vestbyen til.

Besvar