"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 19. mar 2010, 14:40

Jeg søger en tv ekspert, der kan give mig råd til hvilken flimmerkasse skal afløse mit defekte Samsung tv.

Mit valg står mellem

Sony, Samsung og Philips LED eller LCD.

Plasma bruger alt for meget strøm, når man også samtidig har en gammel model af Playstation 3.
Hvilke modeller kan I foreslå? Jeg hælder mest til Philips, mest pga billedkvaliteten når man ikke ser HD.

De vigtigste ting for mig er billedkvaliteten og tilslutningsmulighederne.
Men selvfølgelig også prisen i forhold til det man får for pengene.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kunji » 19. mar 2010, 14:44

Elscorpio skrev:Jeg søger en tv ekspert, der kan give mig råd til hvilken flimmerkasse skal afløse mit defekte Samsung tv.

Mit valg står mellem

Sony, Samsung og Philips LED eller LCD.

Plasma bruger alt for meget strøm, når man også samtidig har en gammel model af Playstation 3.
Hvilke modeller kan I foreslå? Jeg hælder mest til Philips, mest pga billedkvaliteten når man ikke ser HD.

De vigtigste ting for mig er billedkvaliteten og tilslutningsmulighederne.
Men selvfølgelig også prisen i forhold til det man får for pengene.
LG 42- eller 47SL8000 er nu et fantastisk fjernsyn. ;)
Flatpanels.dk er din bedste ven når der drejer sig om fladskærme.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738" onclick="window.open(this.href);return false;
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af gwailo » 19. mar 2010, 14:48

Elscorpio skrev:Jeg søger en tv ekspert, der kan give mig råd til hvilken flimmerkasse skal afløse mit defekte Samsung tv.

Mit valg står mellem

Sony, Samsung og Philips LED eller LCD.

Plasma bruger alt for meget strøm, når man også samtidig har en gammel model af Playstation 3.
Hvilke modeller kan I foreslå? Jeg hælder mest til Philips, mest pga billedkvaliteten når man ikke ser HD.

De vigtigste ting for mig er billedkvaliteten og tilslutningsmulighederne.
Men selvfølgelig også prisen i forhold til det man får for pengene.
Det var vist i "gamle dage" at plasma brugte mere strøm end LCD...

Hvilket prisleje taler vi om?

Hvis billedkvaliteten er vigtig, skulle du måske inkludere Panasonic som en mulighed.

Har selv den gamle udgave af Panasonics x10y, der både på flatpanels.dk og ekstrabladet.dk betragtes som noget af det bedste køb man kan gøre i mellem-prislejet.
// gwailo

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 19. mar 2010, 14:49

Kunji skrev:
Elscorpio skrev:Jeg søger en tv ekspert, der kan give mig råd til hvilken flimmerkasse skal afløse mit defekte Samsung tv.

Mit valg står mellem

Sony, Samsung og Philips LED eller LCD.

Plasma bruger alt for meget strøm, når man også samtidig har en gammel model af Playstation 3.
Hvilke modeller kan I foreslå? Jeg hælder mest til Philips, mest pga billedkvaliteten når man ikke ser HD.

De vigtigste ting for mig er billedkvaliteten og tilslutningsmulighederne.
Men selvfølgelig også prisen i forhold til det man får for pengene.
LG 42- eller 47SL8000 er nu et fantastisk fjernsyn. ;)
Flatpanels.dk er din bedste ven når der drejer sig om fladskærme.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738" onclick="window.open(this.href);return false;
Vil helst ikke have LG.
Philips har et ry for at lave gode billedrør.

Vil gerne have modellen der hedder PFL9704 fra Philips. Den skulle overgå Pioneers Kuro serie mhs til billedkvalitet og den sorte farve.
Desværre er prisen lidt for pebret.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kilde » 19. mar 2010, 14:50

Kunji skrev:
Kilde skrev:
Kunji skrev:Hvis du er i staterne, hvorfor pokker køber du så ikke en Google Nexus One?

Jeg har selv. Klart den bedste telefon jeg nogensinde har oplevet.
Har du da haft både iPhone, HTC Legend & Desire? Eftersom du får det til at lyde som en selvfølge, at han skal købe Nexus-telefonen - til fordel for de andre :)
Nu er Legend og Desire ikke udkommet endnu. ;)
- præcis!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kunji » 19. mar 2010, 14:51

Elscorpio skrev:
Kunji skrev:
Elscorpio skrev:Jeg søger en tv ekspert, der kan give mig råd til hvilken flimmerkasse skal afløse mit defekte Samsung tv.

Mit valg står mellem

Sony, Samsung og Philips LED eller LCD.

Plasma bruger alt for meget strøm, når man også samtidig har en gammel model af Playstation 3.
Hvilke modeller kan I foreslå? Jeg hælder mest til Philips, mest pga billedkvaliteten når man ikke ser HD.

De vigtigste ting for mig er billedkvaliteten og tilslutningsmulighederne.
Men selvfølgelig også prisen i forhold til det man får for pengene.
LG 42- eller 47SL8000 er nu et fantastisk fjernsyn. ;)
Flatpanels.dk er din bedste ven når der drejer sig om fladskærme.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738" onclick="window.open(this.href);return false;
Vil helst ikke have LG.
Philips har et ry for at lave gode billedrør.

Vil gerne have modellen der hedder PFL9704 fra Philips. Den skulle overgå Pioneers Kuro serie mhs til billedkvalitet og den sorte farve.
Desværre er prisen lidt for pebret.
Nu sidder der jo ikke billedrør i fladskærme. Og desuden har Phillips og LG i de sidste mange år fået produceret deres paneler samme sted, det er først fornylig at LG er begyndt at lave deres egne skærmpaneler.

Men som gwailo spørger. Hvilket prisniveau bevæger du dig så i?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 19. mar 2010, 14:52

Kunji skrev:Men som gwailo spørger. Hvilket prisniveau bevæger du dig så i?
Op til max 10000.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kunji » 19. mar 2010, 14:54

Kilde skrev:
Kunji skrev:Nu er Legend og Desire ikke udkommet endnu. ;)
- præcis!
Så hvad er diskussionen lige her? :)
Legend er jo i bund og grund en Hero med en AMOLED-skærm, alucover og android 2.1. HTC Desire er en Nexus One med visse forbehold som er beskrevet i forrige indlæg. I min optik bør valget stå mellem HTC Desire eller Nexus One, hvor jeg nok ville hælde til Nexus One da HTC simpelthen stadig er for langsomme med deres opdateringer. Det er klart min oplevelse med både Magic og Hero.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kunji » 19. mar 2010, 14:55

Elscorpio skrev:
Kunji skrev:Men som gwailo spørger. Hvilket prisniveau bevæger du dig så i?
Op til max 10000.
Og hvilken størrelse?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 19. mar 2010, 14:58

Kunji skrev:
Elscorpio skrev:
Kunji skrev:Men som gwailo spørger. Hvilket prisniveau bevæger du dig så i?
Op til max 10000.
Og hvilken størrelse?
Mellem 32 og 40 tommer diagonalt.

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Mini-p » 19. mar 2010, 15:00

Hvis du er i staterne, hvorfor pokker køber du så ikke en Google Nexus One?

Jeg har selv. Klart den bedste telefon jeg nogensinde har oplevet.[/quote]
Har du da haft både iPhone, HTC Legend & Desire? Eftersom du får det til at lyde som en selvfølge, at han skal købe Nexus-telefonen - til fordel for de andre :)[/quote]Nu er Legend og Desire ikke udkommet endnu. ;)

Nexus One har en 1 ghz SnapDragon-processor, hvilket er 400 mhz mere end iPhone 3GS. Apple har langt flere apps, men android er også først for alvor på vej frem nu. Og med Legend, Desire, X10 o.l. på vej på markedet foruden Nexus One og andre som allerede er på markedet skal der nok komme godt gang i udviklingen af apps. Minusset ved android er at Google ikke har åbnet for købe-applikationerne i DK endnu.

Som det er nu, ser jeg Nexus One som det bedste køb - både prismæssigt og kvalitetsmæssigt. Minusset ved Nexus One er at styresystemet er på engelsk. Har man tålmodighed kan man vente til Desire bliver smidt på markedet (primo/medio april) kan der være en idé i det. Det er HTCs egen udgave af Nexus One. Den kommer med den velkendte HTC sense overflade, dansk styresystem samt optisk scrollbutton, hvor Nexus One har den "gamle" plastkugle. Til gengæld modtager Nexus One sine opdateringer trådløst, modtager opdateringer af android væsentligt før sense-terminalerne og så har Nexus One en ekstra mikrofon der kan eliminere baggrundsstøj ved samtaler.

Så ja, jeg vil absolut mene at det er en selvfølge at købe Nexus One, hvis ikke han vil vente.

Hvad iPhone disker op med i deres næste generation har jeg ikke lige sat mig ind i, men den vil nok også starte i en højere pris en HTC/Google. Apple er jo det de unge vil ha'. ;)

Att: Mini-p.

Nexus One kan købes direkte hos Google. Så får du den bare tilsendt. Er du på ferie eller har du en reel adresse derovre?[/quote]

Jeg er flyttet herover for lidt over en maaned siden, saa jeg har fast adresse i US... Og kan den bestilles ved google uden kontrakt og simlaas ? - Noget du ved noget om ?
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kunji » 19. mar 2010, 15:09

Elscorpio skrev:
Mellem 32 og 40 tommer diagonalt.
Hvis det skal være blandt det bedste på markedet til de penge er LG altså det bedste valg. Flot design, rigtig god farvegengivelse samt en 200 Mhz teknik der fungerer.

Phillips har alt for kraftige farver på deres skærme, og 9704 har endda også lidt glorieeffekt på mørke billeder.

Der er også en ganske fornuftigt W5500 fra Sony. Den er faldet meget i pris pga. Sonys nye skærme er ved at gøre deres indtog på markedet. Det er en ret god skærm, men er dog lidt rød i billedet hvor Phillips typisk er blå i billedet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kunji » 19. mar 2010, 15:12

Mini-p skrev:Jeg er flyttet herover for lidt over en maaned siden, saa jeg har fast adresse i US... Og kan den bestilles ved google uden kontrakt og simlaas ? - Noget du ved noget om ?
Den købes uden kontrakt og er ikke simlåst.

Jeg købte den via:
http://www.google.com/phone/?hl=en&s7e=" onclick="window.open(this.href);return false;

Og når du bor i staterne har du, modsat os andre herhjemme, mulighed for at købe telefonen uden at skulle fuske med din IP. Du skal bare vælge telefon den der IKKE er fra T-mobile.
Det tog 2 dage fra at jeg havde bestilt den, til at jeg modtog den på min fiktive adresse i NY i den modsatte side af landet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. mar 2010, 15:22

Jeg søger en der kan oversætte de sidste par siders R2D2-sprog. Fatter ikke en dadel....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Metal'n Roll » 19. mar 2010, 15:45

Kasper Møller skrev:
Metal'n Roll skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg søger et startnummer til New Balance ½-marathon i Aalborg 28/3...
Er der mon en der tilfældigvis kender en der kender en der er skadet og gerne vil sælge?
Der er en fra mit Team Tungmetal, der er hoppet fra.. Den klassiske undskyldning med "ondt i knæene.. bla bla bla" ..Så der er et nummer til dig, din stakkel..

Det var da også en seriøs omgang løbetræning tungmetal har gang i... Er det for at være klar til ASC Indestævne 2011, eller hva' sker der?!
Team Tungmetal er skam større end du lige går og tror ;) Der er både Team Tungmetal Running & Team Tungmetal Bold ... Men jo, bold-afdelingen kan vel kun oppe sig efter den store skuffelse ved indestævnet i Januar.. PT "trænes" der til Nationens Cup, der alligevel strækte sig til kvartfinalen sidste år.. Og når der skrives "trænes", så betyder det, at der ikke bliver foretaget en flyvende fuck / fucking ski' ... ;)
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2010, 16:35

Metal'n Roll skrev: Team Tungmetal er skam større end du lige går og tror ;) Der er både Team Tungmetal Running & Team Tungmetal Bold ... Men jo, bold-afdelingen kan vel kun oppe sig efter den store skuffelse ved indestævnet i Januar.. PT "trænes" der til Nationens Cup, der alligevel strækte sig til kvartfinalen sidste år.. Og når der skrives "trænes", så betyder det, at der ikke bliver foretaget en flyvende fuck / fucking ski' ... ;)
Har i overvejet basketball og måske håndbold?? ;)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Metal'n Roll » 19. mar 2010, 17:25

MrBangDK skrev:
Metal'n Roll skrev: Team Tungmetal er skam større end du lige går og tror ;) Der er både Team Tungmetal Running & Team Tungmetal Bold ... Men jo, bold-afdelingen kan vel kun oppe sig efter den store skuffelse ved indestævnet i Januar.. PT "trænes" der til Nationens Cup, der alligevel strækte sig til kvartfinalen sidste år.. Og når der skrives "trænes", så betyder det, at der ikke bliver foretaget en flyvende fuck / fucking ski' ... ;)
Har i overvejet basketball og måske håndbold?? ;)
Curling har faktisk været oppe at vende .. uden pis
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2010, 19:30

Elscorpio skrev:Jeg søger en tv ekspert, der kan give mig råd til hvilken flimmerkasse skal afløse mit defekte Samsung tv.

Mit valg står mellem

Sony, Samsung og Philips LED eller LCD.

Plasma bruger alt for meget strøm, når man også samtidig har en gammel model af Playstation 3.
Hvilke modeller kan I foreslå? Jeg hælder mest til Philips, mest pga billedkvaliteten når man ikke ser HD.

De vigtigste ting for mig er billedkvaliteten og tilslutningsmulighederne.
Men selvfølgelig også prisen i forhold til det man får for pengene.
JEg ville alligevel se på et plasma:
Panasonic 42G20 til 7799,- fx: http://www.shg.dk/Fladskaerms-TV/Panaso ... 07928.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er et suverænt TV, der får rigtig gode anmeldelser.

...og så skal du være opmærksom på at et plamas strømforbrug er Maks forbrug, som kun gælder når alle pixels er fuldt belastet. En LCD skærm bruger sin maks. strøm hele tiden. De praktiske sammenligninger jeg fandt da jeg købte et plasma for et par år siden, var at strømforbruget var nogenlunde ens.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Hanga » 19. mar 2010, 19:51

Pastorius skrev:
Elscorpio skrev:Jeg søger en tv ekspert, der kan give mig råd til hvilken flimmerkasse skal afløse mit defekte Samsung tv.

Mit valg står mellem

Sony, Samsung og Philips LED eller LCD.

Plasma bruger alt for meget strøm, når man også samtidig har en gammel model af Playstation 3.
Hvilke modeller kan I foreslå? Jeg hælder mest til Philips, mest pga billedkvaliteten når man ikke ser HD.

De vigtigste ting for mig er billedkvaliteten og tilslutningsmulighederne.
Men selvfølgelig også prisen i forhold til det man får for pengene.
JEg ville alligevel se på et plasma:
Panasonic 42G20 til 7799,- fx: http://www.shg.dk/Fladskaerms-TV/Panaso ... 07928.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er et suverænt TV, der får rigtig gode anmeldelser.

...og så skal du være opmærksom på at et plamas strømforbrug er Maks forbrug, som kun gælder når alle pixels er fuldt belastet. En LCD skærm bruger sin maks. strøm hele tiden. De praktiske sammenligninger jeg fandt da jeg købte et plasma for et par år siden, var at strømforbruget var nogenlunde ens.
Jeg ville helt bestemt også hoppe på Pana G20, eller evt. vente til storebroderen V20 kommer på markedet.

Test af G20: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1267447545
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kasper Møller » 20. mar 2010, 08:51

Metal'n Roll skrev:Team Tungmetal er skam større end du lige går og tror ;) Der er både Team Tungmetal Running & Team Tungmetal Bold ... Men jo, bold-afdelingen kan vel kun oppe sig efter den store skuffelse ved indestævnet i Januar.. PT "trænes" der til Nationens Cup, der alligevel strækte sig til kvartfinalen sidste år.. Og når der skrives "trænes", så betyder det, at der ikke bliver foretaget en flyvende fuck / fucking ski' ... ;)
Nice! Det kan jo være, at i får fornøjelsen af ATK til Nationen Cup, hvem ved... Vores træningsindsats er i øvrigt nogenlunde på samme niveau, så ikke noget at frygte dér ;)

Besvar