"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af jonas386 » 27. apr 2011, 14:01

Er der nogen der kan fortælle hvordan prøven foregår?
Har nemlig selv en ide om at skulle være Journalist (når jeg er færdig med gym, selvfølgelig)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af alithebeast » 27. apr 2011, 15:05

jonas386 skrev:Er der nogen der kan fortælle hvordan prøven foregår?
Har nemlig selv en ide om at skulle være Journalist (når jeg er færdig med gym, selvfølgelig)
Først kommer der fire trolde ind, som du skal bryde med(for at være sikker på, at du kan arbejde omkring folk som Ove C.). Dernæst skal du gennem en 20 sekunders prøve i at bruge Google translate. Til sidst skal du aflægge prøve i den ædle diciplin at trykke på først ctrl+c og derefter ctrl+v.
Hader København!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Fabbe » 27. apr 2011, 15:23

jonas386 skrev:Er der nogen der kan fortælle hvordan prøven foregår?
Har nemlig selv en ide om at skulle være Journalist (når jeg er færdig med gym, selvfølgelig)
Journalisthøjskolens optagelsesprøve foregår hvert år på sidste lørdag i april. Ansøgning skal ske senest 15. marts. Det foregår via den almindelige, koordinerede tilmelding.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af alithebeast » 28. apr 2011, 00:13

En er kan fortælle mig, hvornår Barca og Madrid spillet retur?

.. Og en der kan fortælle mig om jeg stadig kan tegne AaB-aktier, der gavner AaB, og hvor mange penge man minimum skal tegne for?
Hader København!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Hanga » 28. apr 2011, 00:20

alithebeast skrev:En er kan fortælle mig, hvornår Barca og Madrid spillet retur?

.. Og en der kan fortælle mig om jeg stadig kan tegne AaB-aktier, der gavner AaB, og hvor mange penge man minimum skal tegne for?
På tirsdag.

Selvfølgelig kan du altid købe AaB aktier, og der er ikke noget minimumsbeløb, så det rigtige svar på det spørgsmål må være, at du skal købe så snart som muligt og for så meget som muligt :)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af alithebeast » 28. apr 2011, 00:24

Hanga skrev:
alithebeast skrev:En er kan fortælle mig, hvornår Barca og Madrid spillet retur?

.. Og en der kan fortælle mig om jeg stadig kan tegne AaB-aktier, der gavner AaB, og hvor mange penge man minimum skal tegne for?
På tirsdag.

Selvfølgelig kan du altid købe AaB aktier, og der er ikke noget minimumsbeløb, så det rigtige svar på det spørgsmål må være, at du skal købe så snart som muligt og for så meget som muligt :)
Jeg takker. Har en kammerat på søen, der gerne skulle nå hjemmtil det sidste legendariske opgør.

Må hellere ringe til min kære bankrådgiver i morgen, måske jeg kan få aktierne ind under det formuefællesskab min kæreste, og jeg har.
Hader København!

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kilde » 28. apr 2011, 01:01

Fabbe skrev:
jonas386 skrev:Er der nogen der kan fortælle hvordan prøven foregår?
Har nemlig selv en ide om at skulle være Journalist (når jeg er færdig med gym, selvfølgelig)
Journalisthøjskolens optagelsesprøve foregår hvert år på sidste lørdag i april. Ansøgning skal ske senest 15. marts. Det foregår via den almindelige, koordinerede tilmelding.
http://www.journalisthojskolen.dk/journ ... gelse.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er desuden det primære om prøven. Der kan findes meget mere på diverse sider, hvis du bruger Google lidt.

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kasper Møller » 28. apr 2011, 07:36

Hanga skrev:Selvfølgelig kan du altid købe AaB aktier, og der er ikke noget minimumsbeløb, så det rigtige svar på det spørgsmål må være, at du skal købe så snart som muligt og for så meget som muligt :)
Nu spurgte han jo ikke om, om han kan købe aktier på børsen (som han altid kan), men om han kan tegne nye aktier, som gavner AaB (hvilket han ikke altid kan). Ikke helt det samme...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Hanga » 28. apr 2011, 09:03

Kasper Møller skrev:
Hanga skrev:Selvfølgelig kan du altid købe AaB aktier, og der er ikke noget minimumsbeløb, så det rigtige svar på det spørgsmål må være, at du skal købe så snart som muligt og for så meget som muligt :)
Nu spurgte han jo ikke om, om han kan købe aktier på børsen (som han altid kan), men om han kan tegne nye aktier, som gavner AaB (hvilket han ikke altid kan). Ikke helt det samme...
Ahhh sorry, jeg ved ikke hvad jeg tænkte... Der er selvfølgelig forskel på om at handle på børsen, og så på at tegne nye aktier.
Muligheden for sidstnævnte udløber idag kl. 17 ! Tag kontakt til din bank ja, de kan gøre det for dig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Flower » 28. apr 2011, 13:09

.. debatside-bruger med indsigt i dommerreglerne, som kan be/af -kræfte om Pepe skulle have haft rødt kort for det strakte ben med propperne først, men dog ikke rammer Alves igår.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
nijuni
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13. nov 2008, 12:01
Geografisk sted: Bramming

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af nijuni » 28. apr 2011, 14:29

Mit dommerkort er lidt rustent - men direkte rødt kan sagtens inden for reglerne bruges i den omtalte situation. Der er 7 forseelser, der kan udløse en udvisning. En af dem er "utilladelig spillemåde i alvorlig grad eller voldsom adfærd" Forskellen består i, om forseelsen foregår i spil om bolden eller ej. Det er stadig dommeren, der skønner hvornår der er tale om utilladelig spillemåde i alvorlig grad.

Utilladelig spillemåde kan være: (Citat fra lovbogen)
"En voldsom, ukontrolleret tackling med ét
eller begge ben, som rammer modspilleren
og bringer hans sikkerhed i fare, betragtes
som spil, som i alvorlig grad er utilladeligt og
straffes med direkte frispark og udvisning.
Dette gælder, uanset om tacklingen sættes
ind forfra, bagfra eller fra siden."
Flower skrev:.. debatside-bruger med indsigt i dommerreglerne, som kan be/af -kræfte om Pepe skulle have haft rødt kort for det strakte ben med propperne først, men dog ikke rammer Alves igår.
Man kan godt være i form, selv om man er ude af facon.
Far til fire

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Flower » 28. apr 2011, 16:00

nijuni skrev:Mit dommerkort er lidt rustent - men direkte rødt kan sagtens inden for reglerne bruges i den omtalte situation. Der er 7 forseelser, der kan udløse en udvisning. En af dem er "utilladelig spillemåde i alvorlig grad eller voldsom adfærd" Forskellen består i, om forseelsen foregår i spil om bolden eller ej. Det er stadig dommeren, der skønner hvornår der er tale om utilladelig spillemåde i alvorlig grad.

Utilladelig spillemåde kan være: (Citat fra lovbogen)
"En voldsom, ukontrolleret tackling med ét
eller begge ben, som rammer modspilleren
og bringer hans sikkerhed i fare, betragtes
som spil, som i alvorlig grad er utilladeligt og
straffes med direkte frispark og udvisning.
Dette gælder, uanset om tacklingen sættes
ind forfra, bagfra eller fra siden."
Flower skrev:.. debatside-bruger med indsigt i dommerreglerne, som kan be/af -kræfte om Pepe skulle have haft rødt kort for det strakte ben med propperne først, men dog ikke rammer Alves igår.
Udfra det du citere, er kortet korrekt dømt og indtil videre, indbragt mig en kasse af de kolde. :) mange tak.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. apr 2011, 16:12

Jeg kan slet ikke forstå at folk kan diskutere hvorvidt den var til rødt kort. Den er da soleklar. Han kunne ligeså godt have brækket skinnebenet midt over på modstanderen. Klart rødt!
Janteloven eksisterer IKKE!

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Yngvesson » 28. apr 2011, 16:39

Køllen I Møllen skrev:Jeg kan slet ikke forstå at folk kan diskutere hvorvidt den var til rødt kort. Den er da soleklar. Han kunne ligeså godt have brækket skinnebenet midt over på modstanderen. Klart rødt!
Så skulle der vel også være givet et rødt kort tidligere i kampen da Mascherano? (er ikke sikker på at det var ham) tydeligt kommer for sent og sparker Pepe på skinnebenet? Der kunne han jo også lige så godt have brækket skinnebenet midt over på Pepe..

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. apr 2011, 16:46

Yngvesson skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg kan slet ikke forstå at folk kan diskutere hvorvidt den var til rødt kort. Den er da soleklar. Han kunne ligeså godt have brækket skinnebenet midt over på modstanderen. Klart rødt!
Så skulle der vel også være givet et rødt kort tidligere i kampen da Mascherano? (er ikke sikker på at det var ham) tydeligt kommer for sent og sparker Pepe på skinnebenet? Der kunne han jo også lige så godt have brækket skinnebenet midt over på Pepe..
Jeg så ikke hele kampen men hvis det var med knopperne forrest som Pepe så er det naturligvis også til rødt...
Janteloven eksisterer IKKE!

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Yngvesson » 28. apr 2011, 16:57

Køllen I Møllen skrev:
Yngvesson skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg kan slet ikke forstå at folk kan diskutere hvorvidt den var til rødt kort. Den er da soleklar. Han kunne ligeså godt have brækket skinnebenet midt over på modstanderen. Klart rødt!
Så skulle der vel også være givet et rødt kort tidligere i kampen da Mascherano? (er ikke sikker på at det var ham) tydeligt kommer for sent og sparker Pepe på skinnebenet? Der kunne han jo også lige så godt have brækket skinnebenet midt over på Pepe..
Jeg så ikke hele kampen men hvis det var med knopperne forrest som Pepe så er det naturligvis også til rødt...
Det var ikke med knopperne først, men er det da et kriterier for at bringe modstanderens helbred i fare? Jeg spørger bare af rent nysgerrighed, da det jo oftest er med knopperne først at der bliver givet direkte rødt, men det kan da ikke være den eneste måde at bringe modstanderens helbred i fare?

Thorshauge

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Thorshauge » 28. apr 2011, 17:03

Billede

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Yngvesson » 28. apr 2011, 17:17

Thorshauge skrev:Billede
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 2oRXFRl6QE" onclick="window.open(this.href);return false;

Han rammer ham aldrig. Klamt at Dani Alves skal bæres fra banen.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af jernskjorten » 28. apr 2011, 17:33

Hanga skrev:Ahhh sorry, jeg ved ikke hvad jeg tænkte... Der er selvfølgelig forskel på om at handle på børsen, og så på at tegne nye aktier.
Muligheden for sidstnævnte udløber idag kl. 17 ! Tag kontakt til din bank ja, de kan gøre det for dig.
Det forsøgte jeg så her til eftermiddag, men nej: "Det løb er kørt." var svaret hos Spar Nord, Hobro. Jeg fatter det ikke.

Lindvang

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lindvang » 28. apr 2011, 17:43

Yngvesson skrev:Han rammer ham aldrig. Klamt at Dani Alves skal bæres fra banen.
Ja, det er da klamt, og endnu et eksempel på, hvor meget spillet efterhånden lider under manglende sportsmanship.

Dog har dommeren ingen mulighed for at se, at han ikke bliver ramt, og som det ser ud på alle andre optagelser, er det røde kort helt i orden. Men ja, Dani Alves er en nar, der bringer spillet i miskredit, hvorfor jeg håber, at Pepes karantæne bliver ophævet og i stedet givet til ham.

Besvar