Hvorfor hade København?

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
seamann

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af seamann » 7. mar 2014, 14:36

Provst i Brovst skrev:Museum: "Eksisterer Jylland kun i DR's fiktionsafdeling?"

Museum Jorn har haft travlt med at servicere journalister. Franske, tyske, norske, svenske og engelske medier har henvendt sig i anledning af 100-året for den store danske kunstner, men DR’s TV Avisen har ikke været forbi Silkeborg (...)

Museets direktør, Jacob Thage:
»Man skal ikke være pigesur, og for os er det selvfølgelig en stor begivenhed. Men når BBC eller f.eks. Süddeutsche Zeitung sender en journalist op og bringer en stor artikel, er det måske en begivenhed, som tåler at blive set – også i Danmark.«

Dansk Folkepartis kulturordfører, Alex Ahrendtsen, kalder det »københavneri«.
»Det er det generelle problem, og vi hører det igen og igen. DR er koncentreret om København og det københavnske kulturliv(...)«

Sting redux.
Hvis man kigger på dr.dk/nyheder/kultur er det jo ganske klart at de har mere travlt med det vigtige kulturprojekt MGP.
En tilfældig malersvend i Silkeborg kan vel dækkes hvis udstillingen på et tidspunkt kommer til Ordrupgård eller Arken (hvis ikke den kommer til hovedstadsområdet, er den nok ikke vigtig nok).

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Pastorius » 7. mar 2014, 14:40

seamann skrev: Hvis man kigger på dr.dk/nyheder/kultur er det jo ganske klart at de har mere travlt med det vigtige kulturprojekt MGP.
En tilfældig malersvend i Silkeborg kan vel dækkes hvis udstillingen på et tidspunkt kommer til Ordrupgård eller Arken (hvis ikke den kommer til hovedstadsområdet, er den nok ikke vigtig nok).
Men at høre en fremskridtsmand (eller hvad de hedder nu om dage) brokke sig over lige det, er bizart. Rindal må vende sig i sin grav.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af seamann » 7. mar 2014, 14:57

Pastorius skrev:
seamann skrev: Hvis man kigger på dr.dk/nyheder/kultur er det jo ganske klart at de har mere travlt med det vigtige kulturprojekt MGP.
En tilfældig malersvend i Silkeborg kan vel dækkes hvis udstillingen på et tidspunkt kommer til Ordrupgård eller Arken (hvis ikke den kommer til hovedstadsområdet, er den nok ikke vigtig nok).
Men at høre en fremskridtsmand (eller hvad de hedder nu om dage) brokke sig over lige det, er bizart. Rindal må vende sig i sin grav.
Du har vist en pointe der :P

Iøvrigt læste jeg et eller andet sted at Silkeborg ville lave et nyt Jorn museum - og det er sgu synd. Omgivelserne, gulvet og Stalingrad på den store væg, er mange besøg værd.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Fabbe » 14. maj 2014, 17:51

I en anden tråd, blev jeg spurgt om, hvad jeg dog har så ondt i røven over, når jeg ikke kan antage plasticvirksomheden Football Club København.

Og det vil jeg gerne udpensle ved at præsentere tabellen, som den ville se ud, hvis alle konverterede til plastic:

1. FC NordjyskE
2. FC Midtjylland
3. FC København
4. Red Bull Vestegnen
5. FC Vestjylland
6. FC Nordsjælland
7. Fionia Tigers
8. RFC Randers-København
9. FC Vestsjælland
10. SønderjyskE
11. FC Det Ægte Midtjylland
12. Aros United

Fy for satan.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Lindmark » 19. maj 2014, 11:11

Fabbe skrev:I en anden tråd, blev jeg spurgt om, hvad jeg dog har så ondt i røven over, når jeg ikke kan antage plasticvirksomheden Football Club København.

Og det vil jeg gerne udpensle ved at præsentere tabellen, som den ville se ud, hvis alle konverterede til plastic:

1. FC NordjyskE
2. FC Midtjylland
3. FC København
4. Red Bull Vestegnen
5. FC Vestjylland
6. FC Nordsjælland
7. Fionia Tigers
8. RFC Randers-København
9. FC Vestsjælland
10. SønderjyskE
11. FC Det Ægte Midtjylland
12. Aros United

Fy for satan.
Føj for den lede :money:
Lindmark / Vendelbokartellet


sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af sulakvelidze » 21. jan 2015, 10:42



"Ingen som en københavner kan få gang i en flad fødselsdag eller et dødt party. Lad os bare erkende det. Vi jyder hænger, når det gælder de rappe og sjove bemærkninger.

En oplevelse i hovedstaden giver også nyt livsmod, hvis man er kørt træt. Intet er mere befriende end en tur rundt i Vesterbros mangfoldighed eller et smut ind på en af Nørrebros utallige cafeer.

Jeg eeeelsker København og københavnere."


Manden er jo syg i hovedet! Resten af hans klumme er dog fin nok.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af thomasjn » 30. jul 2015, 23:51

Noget af det mest gustne ved København er S-togene, som er en stor skraldespand. Indenfor stinker de af en sjælden blanding mellem pis og dødt rovdyr. Gulvene flyder med affald, tabte drikkevarer og det der er værre. Derudover er der mængden af graffiti, som cirka er den samme cirka indenpå og udenpå toget. Har boet her snart to år og kan ikke udstå den skraldespand alle offentlige områder er herovre.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 31. jul 2015, 00:10

thomasjn skrev:Noget af det mest gustne ved København er S-togene, som er en stor skraldespand. Indenfor stinker de af en sjælden blanding mellem pis og dødt rovdyr. Gulvene flyder med affald, tabte drikkevarer og det der er værre. Derudover er der mængden af graffiti, som cirka er den samme cirka indenpå og udenpå toget. Har boet her snart to år og kan ikke udstå den skraldespand alle offentlige områder er herovre.
Er din fixie punkteret?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Provst i Brovst » 31. jul 2015, 10:48

thomasjn skrev:Noget af det mest gustne ved København er S-togene, som er en stor skraldespand. Indenfor stinker de af en sjælden blanding mellem pis og dødt rovdyr. Gulvene flyder med affald, tabte drikkevarer og det der er værre. Derudover er der mængden af graffiti, som cirka er den samme cirka indenpå og udenpå toget. Har boet her snart to år og kan ikke udstå den skraldespand alle offentlige områder er herovre.
Bedste kommentar i år!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af thomasjn » 31. jul 2015, 11:57

Poker-One-Kenobi skrev:
thomasjn skrev:Noget af det mest gustne ved København er S-togene, som er en stor skraldespand. Indenfor stinker de af en sjælden blanding mellem pis og dødt rovdyr. Gulvene flyder med affald, tabte drikkevarer og det der er værre. Derudover er der mængden af graffiti, som cirka er den samme cirka indenpå og udenpå toget. Har boet her snart to år og kan ikke udstå den skraldespand alle offentlige områder er herovre.
Er din fixie punkteret?
Havde vidst lige få en øl eller to for meget til at cykle, men skulle jeg investere i en cykel blev det ikke så et hipster-aggregat :-)

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Corona » 31. jul 2015, 12:02

Poker-One-Kenobi skrev:
thomasjn skrev:Noget af det mest gustne ved København er S-togene, som er en stor skraldespand. Indenfor stinker de af en sjælden blanding mellem pis og dødt rovdyr. Gulvene flyder med affald, tabte drikkevarer og det der er værre. Derudover er der mængden af graffiti, som cirka er den samme cirka indenpå og udenpå toget. Har boet her snart to år og kan ikke udstå den skraldespand alle offentlige områder er herovre.
Er din fixie punkteret?
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af sulakvelidze » 20. jul 2016, 16:37

Er det ikke på tide, at vi får gang i denne tråd igen?

Jeg tjekkede lige vejrudsigten for i dag. Den var god. Ifølge DMI har der været masser af sol i hele Jylland samt på Lolland og Falster og det nordlige Sjælland. Så alle burde være glade. Men ak, der er ikke sol i København. :'( :'( :'(

http://www.ekstrabladet.dk/nyheder/samf ... et/6197478

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Elvis lever » 20. jul 2016, 17:17

Jeg må beklage at fortælle dig, at solen skinner fra en skyfri himmel. Det kræver vist en ikke-københavner, at bruge ekstra bladet som sandhedsvidne.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af sulakvelidze » 20. jul 2016, 17:27

Elvis lever skrev:Jeg må beklage at fortælle dig, at solen skinner fra en skyfri himmel. Det kræver vist en ikke-københavner, at bruge ekstra bladet som sandhedsvidne.
Tillykke med at solen også skinner i København. Så er der jo endnu mindre grund til, at københavneravisen Ekstra Bladet laver en artikel om danskere, der er utilfredse med vejret på Islands Brygge. :danmarkfan:

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Uldahl » 21. jul 2016, 17:41

Siden min barndom i 60erne hvor jeg besøgte byen for første gang, elskede jeg den by. Sjove besøg hos min bedstes bekendte på Vesterbro, folk snakkede så sjovt og højt. Og der var sporvogne.

Jeg boede der i perioder som voksen mand, når jeg arbejdede der som rejsemontør i 80erne frem til 2007. Jeg overvejede frem til 2000 at flytte der over permanet. Så begyndte resultaterne af by fornyelserne at slå igennem.

De gamle ægte københavnere blev flyttet til forstæderne. De kunne ikke betale den nu meget dyrer husleje, Jyderne og de mere velhavende overtog sammen med flygtninge/indvandrer byen. Den mistede totalt sin charme og sin specielle puls.

Der for hader jeg København; De slog noget smukt ihjel og har erstattet det med en rod og kønsløst kultur der er ren plastik. I dag ville jeg ikke bo der om så de betalte mig gode penge for det. :thumbsdown:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Buzz Killington » 8. sep 2016, 14:26

For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

seamann

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af seamann » 13. sep 2016, 11:34

"Velkommen til Strøget i København: En gade fyldt med gøgl, tis, affald og opgivende butiksejere"

http://finans.dk/finans/erhverv/ECE8997 ... ref=fplive

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af BoT » 14. sep 2016, 15:35

Uldahl skrev: De gamle ægte københavnere blev flyttet til forstæderne. De kunne ikke betale den nu meget dyrer husleje, Jyderne og de mere velhavende overtog sammen med flygtninge/indvandrer byen. Den mistede totalt sin charme og sin specielle puls.
Du ødelægger den her tråd fuldstændig.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af jonas386 » 14. sep 2016, 20:17

BoT skrev:
Uldahl skrev: De gamle ægte københavnere blev flyttet til forstæderne. De kunne ikke betale den nu meget dyrer husleje, Jyderne og de mere velhavende overtog sammen med flygtninge/indvandrer byen. Den mistede totalt sin charme og sin specielle puls.
Du ødelægger den her tråd fuldstændig.
Da ikke nødvendigvis. De fleste er vel klar over at de folk der betegnes som "københavnersmarte" ofte er eksiljyder der føler de har et eller andet de skal bevise. Det gør man åbenbart gerne ved at glemme hvor man kommer fra, og føre sig frem som om man er det helt store påtrods af man egentlig bare har en eller anden relativt ligegyldig mellemlederestilling.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar