De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP!

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP!

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. aug 2011, 10:04

http://bricksite.com/limfjordsforbindel ... t-motorvej" onclick="window.open(this.href);return false;
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af astonvilla » 8. aug 2011, 10:17

Way ahead of you pal.

Det er noget svineri og det skal stoppes!!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af alithebeast » 8. aug 2011, 10:56

Der skal sgu ikke være motorvej på Egholm, der skal være atomkraft.
Hader København!

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af DonSilicone » 8. aug 2011, 11:18

Hvis det er et forsøg på at være morsom er det mislykket.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Fabbe » 8. aug 2011, 12:09

Jeg forstår ikke helt pointen med at kopiere et høringssvar, da høring vel hverken er noget valgbarometer eller nogen underskriftsindsamling.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. aug 2011, 12:25

Fabbe skrev:Jeg forstår ikke helt pointen med at kopiere et høringssvar, da høring vel hverken er noget valgbarometer eller nogen underskriftsindsamling.
Helt enig. Men nu er det lige sådan hjemmesiden ser ud. Jeg har naturligvis selv forfattet et brev og opfordrer alle til at gøre detsamme istedetfor blot at kopiere et standardbrev.
Janteloven eksisterer IKKE!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af jonas386 » 8. aug 2011, 13:11

Er der overhovedet en ide i at skulle lave Motorvej over Egholm, man kan da nærmest ikke spare tid...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

NeverDefeated

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af NeverDefeated » 8. aug 2011, 13:21

Helt og aldeles enig!

Vestforbindelsen vil være en katastrofe.

Mon ikke afstemningsresultatet på Svalegården til næste byrådsvalg vil se en kende anderledes ud, end det plejer at gøre...

Thorshauge

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Thorshauge » 8. aug 2011, 13:36

Ikke at jeg er uenig i at vestforbindelsen er problematisk, men hvilket alternativ er i så tilhængere af?

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af DonSilicone » 8. aug 2011, 13:37

Fuldstændig enig. Er også i gang med at forfatte en protest. Er bange for, at det går henover hovederne på folk her i sommerperioden, at det faktisk er NU, der skal gøres noget, hvis vi vil undgå at smadre den sidste attraktive del af Aalborg, ikke bare til skade for Aalborg Vest, men for hele byen.

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af DonSilicone » 8. aug 2011, 13:38

Thorshauge skrev:Ikke at jeg er uenig i at vestforbindelsen er problematisk, men hvilket alternativ er i så tilhængere af?
Af de 3 forslag er der jo så kun en udvidet østforbindelse tilbage. Ellers synes jeg nok, der har været andre helt anderledes billige forslag fremme, bybroer osv.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. aug 2011, 13:46

Thorshauge skrev:Ikke at jeg er uenig i at vestforbindelsen er problematisk, men hvilket alternativ er i så tilhængere af?
Jeg er tilhænger af at man lærer kvinder og pensionister at holde til højre. Det ville være alt rigeligt til at løse de sparsomme trafikproblemer vi har her...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. aug 2011, 15:04

Køllen I Møllen skrev:
Thorshauge skrev:Ikke at jeg er uenig i at vestforbindelsen er problematisk, men hvilket alternativ er i så tilhængere af?
Jeg er tilhænger af at man lærer kvinder og pensionister at holde til højre. Det ville være alt rigeligt til at løse de sparsomme trafikproblemer vi har her...
Det er nok nemmere at flytte Egholm et par kilometer til venstre, grave en tunnel, og gennemtrumfe elbiler i hele samfundet... ;)

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Fabbe » 8. aug 2011, 16:18

Jeg vil foretrække en bro mellem Karolinelund og Stigsborg samt en udvidelse af motorvej og tunnel. Nogle hævder, at tunneludvidelsen og bybroen sagtens kan laves inden for vestforbindelsens økonomiske ramme. En bro i byen vil øge bestræbelserne på at lade fjorden være det som samler i stedet for at skille, som borgmesteren jo selv lægger vægt på. Den bro vil kunne pryde byen arkitektonisk, og med en flytning af Hedegaard i Nørresundby kan det medvirke til at løfte havnemiljøet. Foruden at den ekstra bro vil kunne aflaste Limfjordsbroen og lave forbindelse til Gug-motorvejen og igen til motorvejen lige nord for fjorden.

Når den østligt beliggende motorvej sagtens kan udvides til at tage en øgede mængde trafik, så er der ikke mange grunde til, at man skal øge asfaltkapaciteten ved at anlægge motorvej i vest.

Der er ikke brug for at betjene Vestvendsyssel og Han Herred med motorvej. Man giver borgere i Brovst og Fjerritslev en tidsbesparelse på 10 minutter for at komme til Bilka, men hvorfor skal man sådan tilgodese et område som Han Herred - Danmarks tyndest befolkede område, som er et kæmpe areal med kun to byer, hvor der bor flere end 1000 indbyggere? Så kan man pege på, at der også findes Vestvendsyssel med byer som Aabybro, Vadum og Pandrup. Hvis det er så vigtigt for dem, hvorfor så ikke bygge en motorvej med skøn promenadeudsigt langs Jammerbugten?

En motorvej til lufthavnen har større forfængelighedsgevinst end praktisk gevinst. Intet kan opveje de miljøødelæggelser, det vil medføre.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af le Cid » 8. aug 2011, 17:52

Nu er det godt nok nogle år siden jeg boede i Aalborg, men som jeg husker trafiksituationen, var der stort set kun problemer ved Limfjordstunellen kl. 8 og kl. 16.30 (når der altså var to rør farbare). Til gengæld var det meste af midtbyen totalt blokeret, når der havde været et uheld i et tunnelrør. Derfor vil jeg (ud fra mit meget begrænsede kendskab til den nuværende trafikale situation i Nordjylland) mene, at en meget stor del af problemet er løst, hvis man bygger en ekstra bro i byen. Hvis man så samtidig kunne begrænse lystbådetrafikken på fjorden i en grad, så broen ikke kunne gå op i myldretiden, er man nået et langt stykke af vejen.

En bro i byen kunne samtidig blive et nyt vartegn for byen - man kunne jo evt. kontakte Calatrava (spansk arkitekt, som bl.a. har lavet Turning Torso i Malmö og en flot bro i Valencia), og høre om han kunne lokkes til at tegne broen. Aalborg ligger umanerligt smukt ved Limfjorden, men byen byplanlæggere gennem de seneste 100 år burde henrettes med nakkeskud for ikke at kunne integrere fjorden som en del af byen! Nu er chancen her - den SKAL da bare gribes!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

seamann

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af seamann » 8. aug 2011, 17:57

Jeg troede egentlig ikke man måtte lave politisk agitation på debatside.dk, men det ser jo ud til at være helt ok..

Naturligvis skal der være en forbindelse over Egholm - og et ekstra rør plus en ny bro - bygget på luftkasteller.

Og selvfølgelig kommer der aldrig en vestforbindelse, det er jo der parnasset er bosiddende.

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af DonSilicone » 8. aug 2011, 18:06

seamann skrev:Jeg troede egentlig ikke man måtte lave politisk agitation på debatside.dk, men det ser jo ud til at være helt ok..

Naturligvis skal der være en forbindelse over Egholm - og et ekstra rør plus en ny bro - bygget på luftkasteller.

Og selvfølgelig kommer der aldrig en vestforbindelse, det er jo der parnasset er bosiddende.
Jeg kan godt forstå dine synspunkter, men jeg synes nu dette er en gråzone - det er i hvert fald ikke traditionel partipolitiske synspunkter, der deler vandene i denne sag. Desuden er det jo on topic på den måde, at det i højeste grad berører Aalborg Vest, hvor vores dejlige stadion er beliggende, foruden Aalborg Freja, Firmasport og et væld af andre sportsklubber i området.
Og hvorfor i alverden tror du, at der aldrig kommer en vestforbindelse? Det er da kun hvis modstanderne virkelig lægger sig i selen, at den måske kan forhindres eller udskydes - alt er jo lagt til rette for en vestforbindelse specielt hvis Aalborg kan overtale staten til at betale ellers får piben nok en anden lyd.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af alithebeast » 9. aug 2011, 00:24

DonSilicone skrev:Hvis det er et forsøg på at være morsom er det mislykket.
Det var det ikke.
Hader København!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Fabbe » 9. aug 2011, 06:35

seamann skrev:Jeg troede egentlig ikke man måtte lave politisk agitation på debatside.dk, men det ser jo ud til at være helt ok..
Sådan en regel er lettere meningsløs, for i bred forstand er alting politik, og alt man diskuterer på et forum er politisk aktivitet. Fodbolddispositioner er også politik. Selv om alle er enige om, at det ikke er noget, Folketinget skal blande sig i.

Så har vi selvfølgelig politik i mere snæver forstand, og det falder denne tråd måske ind under, men så skal man også luge ud i indlæg i masser af andre tråde, hvor brugerne forholder sig til ting, de oplever i deres hverdag.

Nej, Junta - "tag den på gefühlt", som man siger. Vi gider ikke diskutere Helle vs Lars, men det her emne berører os anderledes end det.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

seamann

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af seamann » 9. aug 2011, 08:51

Prøv lige at læse overskriften på tråden samt første indlæg igen. Det er ikke et oplæg til diskussion - det er ren agitation for et politisk synspunkt.

Besvar