AaB FM2014 research

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB FM2014 research

Indlæg af Frygah » 6. aug 2013, 17:46

Generelt synes jeg det ser fornuftigt ud.

Det er selvfølgelig lidt ærgeligt at en gut som Anders Jacobsen mere eller mindre er "ubruelig", med sit lave CA og PA. Det er dog ikke rigtig noget man kan gøre ved på nuværende tidspunkt, dels fordi det sikkert er en anden researcher der har givet ham de tal, og som har set ham mere end vi andre.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: AaB FM2014 research

Indlæg af Hanga » 6. aug 2013, 18:20

Frygah skrev:Generelt synes jeg det ser fornuftigt ud.

Det er selvfølgelig lidt ærgeligt at en gut som Anders Jacobsen mere eller mindre er "ubruelig", med sit lave CA og PA. Det er dog ikke rigtig noget man kan gøre ved på nuværende tidspunkt, dels fordi det sikkert er en anden researcher der har givet ham de tal, og som har set ham mere end vi andre.
Nu er hans CA jo ret god af en første div spiller at være, så den har passet fint til ham indtil nu. Jeg kan dog godt følge dig. Hvis han viser at han kan være med i superligaen, og slår til ved at score nogle kasser, kan vi kigge på at hæve ham, men det vil jo nok først blive i en senere update.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Sv: AaB FM2014 research

Indlæg af thomasjn » 6. aug 2013, 22:16

Hanga skrev:
Frygah skrev:Generelt synes jeg det ser fornuftigt ud.

Det er selvfølgelig lidt ærgeligt at en gut som Anders Jacobsen mere eller mindre er "ubruelig", med sit lave CA og PA. Det er dog ikke rigtig noget man kan gøre ved på nuværende tidspunkt, dels fordi det sikkert er en anden researcher der har givet ham de tal, og som har set ham mere end vi andre.
Nu er hans CA jo ret god af en første div spiller at være, så den har passet fint til ham indtil nu. Jeg kan dog godt følge dig. Hvis han viser at han kan være med i superligaen, og slår til ved at score nogle kasser, kan vi kigge på at hæve ham, men det vil jo nok først blive i en senere update.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Enig med de andre - alt i alt meget fornuftigt, men hvad med Risgård; bør han ikke have et nøk op i CA? Jeg vil da mene, at han at han både holder et højere niveau og er en bedre spiller end Dalsgaard og KEP og derfor bør ligge højere i CA.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB FM2014 research

Indlæg af jonas386 » 7. aug 2013, 02:06

Kan det lade sig gøre at se U/19 holdet også, eller det er måske ikke dig der står for den del?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: AaB FM2014 research

Indlæg af Hanga » 7. aug 2013, 09:44

Det er også mit ansvar, jeg har dog en hjælper på, og har ikke lige en nem oversigt at smide op.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: AaB FM2014 research

Indlæg af Ham der Emil » 18. okt 2013, 00:29

Hvordan kom CA/PA/CONS listen til at se ud til sidst?
Blev den som den her i tråden?
Et Hjerte - En Klub

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: AaB FM2014 research

Indlæg af Lucas Kuskenius » 18. okt 2013, 10:15

Umiddelbart synes jeg at det virker at Kusk har en consistency på 7. Jeg er klar over at han til tider falder ud af kampene, men han har vel reelt set været vores 2. bedste spiller i de seneste to sæsoner.

Andreas Bruhn spiller normalt kant og har også selv sagt at han er bedst der. Så vidt jeg ved kan han spille begge kanter, men spiller bedst i højre side.

AKJ er i min optik vurderet forkert. Han og Søren Frederiksen burde næste bytte CA/PA. AKJ og Jönsson er førstevalg i angrebet nu og vil også være det resten af sæsonen.

Og Hvorfor er Moses Opondo ikke med i spillet?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Kattefarmer
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 21. jan 2009, 14:49

Re: AaB FM2014 research

Indlæg af Kattefarmer » 18. okt 2013, 20:59

Moses Opondo, Morten Rokkedal og Nicolaj Jørgensen faldt for aldersgrænsen til FM14, ligesom de øvrige 1. års U17 spillere.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB FM2014 research

Indlæg af Hanga » 18. okt 2013, 22:35

Billede

Thelander vil uden tvivl blive hævet i dataupdaten. Generelt set ligger vi forholdsvist højt i CA når man sammenligner med de øvrige klubber, dette skyldes bl.a., at vi har flere hurtige og teknisk dygtige spillere, hvilket "vægter" meget og kræver høj CA (her er vi igen i det ret tekniske omkring statsgivning). Her er Thomsen et godt eksempel, da han måske umiddelbart ser lidt højt sat ud, men det ville man ikke sige, når man ser hans stats.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: AaB FM2014 research

Indlæg af Lucas Kuskenius » 19. okt 2013, 02:06

Hanga skrev:Billede

Thelander vil uden tvivl blive hævet i dataupdaten. Generelt set ligger vi forholdsvist højt i CA når man sammenligner med de øvrige klubber, dette skyldes bl.a., at vi har flere hurtige og teknisk dygtige spillere, hvilket "vægter" meget og kræver høj CA (her er vi igen i det ret tekniske omkring statsgivning). Her er Thomsen et godt eksempel, da han måske umiddelbart ser lidt højt sat ud, men det ville man ikke sige, når man ser hans stats.
Hvilen position har Andreas Bruhn som hans foretrukne efter updaten? Og hvad med Kusk? Han har vel snart spillet MH i lang tid i virkeligheden.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: AaB FM2014 research

Indlæg af Hanga » 19. okt 2013, 09:51

Dataupdate kommer først til Marts så intet er fastlagt.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB FM2014 research

Indlæg af BoT » 21. okt 2013, 13:21

Hep - det, der vel for alvor er interessant er at se, hvordan de andre spillere i de danske klubber er ratet - altså så man kan sammenligne Nicolai med de andre keepere, Ahlmann med venstre backs osv. Man bliver jo nødt til at have noget at sammenligne med. Glæder mig fx til at se Brøndby-spillerne!!

Umiddelbart synes jeg også, at Kusk virker noget overvurderet CA-mæssigt, mens AK virker som en spiller med en del mere gods i, end hans rating lader ham være.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB FM2014 research

Indlæg af Hanga » 21. okt 2013, 14:34

BoT skrev: Umiddelbart synes jeg også, at Kusk virker noget overvurderet CA-mæssigt, mens AK virker som en spiller med en del mere gods i, end hans rating lader ham være.
Enig i at Kuskens (og sådan set også Thomsens) CA er høj, men det skyldes at han er god i de ting, der "vægter" højt. Det er svært at forklare i simple vendinger, når ikke I kender de bagvedliggende mekanismer. Men kort fortalt vil spillere der er hurtige, teknisk dygtige og god med begge fødder ligge noget højere i CA end en langsom midtstopper f.eks.
Acc. og pace er de 2 stats der vægter mest ("spiser" mest CA).

I Kusk og Thomsens tilfælde skal man også bemærke, at de begge ligger med en consistency i den lave ende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB FM2014 research

Indlæg af BoT » 25. okt 2013, 13:10

Det ligner umiddelbart, at man har næsten 2.5 mio. kr til rådighed i transferbudget. Mon ikke dette burde ændres til 0? - Især efter, vi har hentet Anders K, Jönsson og Risgård?

Desuden virker det også lidt overdrevet, at vi bliver vurderet til at slutte som nr. 3 af medierne. Jeg ved dog godt, at det ikke er noget, du har direkte indflydelse på, men hvordan kan det mon være?

Besvar