Høreskader!!

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Høreskader!!

Indlæg af Simon » 20. okt 2013, 07:32

Dette indlæg har godt nok ikke noget direkte med fodbold at gøre, men så alligevel.
Hvorfor er det at man ikke kan gå til fodbold i Aalborg uden at få blæst ørerne ud i pausen?

Jeg deltog for et stykke tid siden en undersøgelse, superligasurvey mener jeg det hed, som generelt gik ud på at give ens mening til kende omkring det at gå til fodbold på "Aalborg stadion". Jeg gav udtryk for at jeg generelt var godt tilfreds, hvis man så bort fra én ting. Volumen på højtalerne før kamp og i pausen. Så tænker jeg lidt; hvorfor lave sådan en undersøgelse hvis man alligevel ikke lytter til resultaterne af den?
Jeg ved at jeg ikke er den eneste der har det på denne måde, da flere i forummet har givet udtryk for at det er til gene.

Er der nogen der har et bud på hvad man kan stille op og hvem man kan kontakte for at få gjort noget ved dette?

Det ville da være rart hvis man også kunne tale sammen med de folk man tropper op sammen med og støtter de rød-hvide. Det gør altså at glæden ved at tage på stadion og se bold bliver en anelse mindre.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Høreskader!!

Indlæg af YesAaBcan » 20. okt 2013, 10:40

Helt enig med dig. Håber mange vil bruge et øjeblik på at tilkendegive i denne tråd og en eller anden dernæst giver AaB et tip. De har da vist gode lytte evner på det seneste.

Og god kamp i dag :aabfan:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Høreskader!!

Indlæg af frederikshavneren » 20. okt 2013, 10:49

Enig i at lydniveauet ofte er højt. Det er svært at tale sammen før kick off og i halvlegen. Musikken er høj, der er så vidt jeg husker foretaget lydmålinger. Lydniveauet var ikke et problem til GF kampen, da højttalerne strejkede på dele af Spar Nord tribunen.

Imidlertid er det reklamerne der irriterer mig mest. Det er pænt træls at høre på store reklame blokke, som bliver udbasuneret for fuld styrke. Føler mig nogle gange hensat til Biocity, men der bliver reklamehelvedet i det mindste ført mere stille.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Høreskader!!

Indlæg af Corona » 20. okt 2013, 11:07

Lydniveauet på musikken/reklamerne er skandaløst højt. Det er næsten umuligt at have en samtale inden kampen og i halvlegen. Det er mig en gåde at AaB ikke selv har lagt mærke til det. Dét og så vores stadionspeaker er klart noget som der burde tones ned for.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Høreskader!!

Indlæg af 9520AaB » 20. okt 2013, 11:31

Jeg har sammen med min gamle far haft sæsonkort til hjemmekampene siden 1975, ja det er sgu lang tid. Lyden på stadion er blevet højere i takt med at jeg er blevet ældre, et af problemerne er også, at mange af højtalerne på Weber er i stykker, hvilket gør at de skruer ekstra meget op for de resterende. Sidder du derefter ud for en af dem der virker, ja så............
Punkt 1 - Skru ned for h.........
Punkt 2 - Find noget musik, der appelerer til at publikum synger med, og ikke kun " Jomfru Ane Gade" musik.
Punkt 3 - Slå Tina Turner ihjel!, lad jer inspirere af St.Pauli, eller andre, hvor musikken er Klubben. (St.Pauli går på banen til de 12 klokkeslag fra AC/DC's Hells Bells).
Punkt 4, det kan også bare være at jeg er gammel og nostalgisk.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: Høreskader!!

Indlæg af awnaw » 20. okt 2013, 12:32

Jeg deltog ligeledes i Superliga-undersøgelsen og gav udtryk for, at lydniveauet på stadion i årevis har været fuldstændig tåbeligt. Som andre nævner, så er det undertiden besværligt at konversere med sin sidemand. Jeg er normalvis på stadion når dørene åbner, og det irriterer mig i særdeleshed, at der er skruet helt op for både musik og speaker selv når der blot befinder sig 50 mennesker på tribunerne. Det er helt unødvendigt.

Jeg husker ikke, om det var til kampen mod GF eller Viborg, men på Weber-tribunen så jeg ikke desto mindre en stakkels dreng på - vil jeg tro - 3 år, som sad ved sin far og holdt sig for ørene. Det er et under, at der tilsyneladende ikke er nogen i AaB eller teknikrummet, som nogensinde har foreslået, at man godt kan skrue lidt på lydknapperne. Man må håbe at AaB omsider vil tage kritikken til efterretning.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Høreskader!!

Indlæg af Provst i Brovst » 20. okt 2013, 18:22

Er det ti eller tyve år der har været problemer med at absurd højt lydtryk?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Høreskader!!

Indlæg af jensemand57 » 20. okt 2013, 18:51

9520AaB skrev:Jeg har sammen med min gamle far haft sæsonkort til hjemmekampene siden 1975, ja det er sgu lang tid. Lyden på stadion er blevet højere i takt med at jeg er blevet ældre, et af problemerne er også, at mange af højtalerne på Weber er i stykker, hvilket gør at de skruer ekstra meget op for de resterende. Sidder du derefter ud for en af dem der virker, ja så............
Punkt 1 - Skru ned for h.........
Punkt 2 - Find noget musik, der appelerer til at publikum synger med, og ikke kun " Jomfru Ane Gade" musik.
Punkt 3 - Slå Tina Turner ihjel!, lad jer inspirere af St.Pauli, eller andre, hvor musikken er Klubben. (St.Pauli går på banen til de 12 klokkeslag fra AC/DC's Hells Bells).
Punkt 4, det kan også bare være at jeg er gammel og nostalgisk.
Ang. Punkt 4 muligt, så er det som mig. Men det virker.

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: Høreskader!!

Indlæg af Rasmus » 20. okt 2013, 19:33

Punkt 3 - Slå Tina Turner ihjel!, lad jer inspirere af St.Pauli, eller andre, hvor musikken er Klubben. (St.Pauli går på banen til de 12 klokkeslag fra AC/DC's Hells Bells).
Sgu da ikke AC/DC frem for Tina Turner. Simply the best skal der ikke pilles ved :)
/ Rasmus

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Høreskader!!

Indlæg af Elscorpio » 20. okt 2013, 21:26

Synes det værste er vores meget pinlige stadionspeaker der skal gøre det til et helt show at opremse vores hold og også ved scoringer

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Høreskader!!

Indlæg af 9520AaB » 20. okt 2013, 21:52

Er vi ikke bare allesammen blevet så gamle, at vi savner dengang man kun kunne få sennep til sine røde pølser og kolde brød. Hvor den eneste stemning var en monotont klap, når Søren Larsen skulle kaste indkast, og hvor vi spillede i puma med de danske spritfabrikker som sponsor?
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Høreskader!!

Indlæg af Hinrup85 » 21. okt 2013, 07:09

9520AaB skrev:Er vi ikke bare allesammen blevet så gamle, at vi savner dengang man kun kunne få sennep til sine røde pølser og kolde brød. Hvor den eneste stemning var en monotont klap, når Søren Larsen skulle kaste indkast, og hvor vi spillede i puma med de danske spritfabrikker som sponsor?
Nej det tror jeg sku ikke. Der er rigelig plads i spektret til at kunne finde en acceptabel mellemvej på det lydniveau. Speakeren er jeg for så vidt næsten ligeglad med, lad bare ham være klaphat, men lydstyrken kan og skal lidt ned.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Høreskader!!

Indlæg af astonvilla » 21. okt 2013, 09:35

Elscorpio skrev:Synes det værste er vores meget pinlige stadionspeaker der skal gøre det til et helt show at opremse vores hold og også ved scoringer
NETOP! Tak.

Jovist, lydniveauet er latterligt højt på Stadion. Oppe på øvre Weber hvor jeg sidder er det helt sindssygt.

Men land os prioritere og få ham den pauseklovn af en stadion speaker skiftet ud. Han tror jo det er ham, der er showet og ikke omvendt. Væk med ham er prioritet 1 og så kan vi sku altid se på at få skruet ned bagefter.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Høreskader!!

Indlæg af Simon » 24. okt 2013, 14:09

Efter henvendelse til AaB modtager jeg dette svar:

Tak for din e-mail og dit feedback ang. lydstyrke og oplevelsen på Nordjyske Arena.

Vi er meget bevidste om at lyden i løbet af den seneste periode ikke har været på et tilfredsstillende niveau til vores hjemmekampe. Både fra de oplevelser vi selv har haft, fra feedback via Superliga Survey (hvor vi generelt er meget opmærksomme på den feedback der kommer), samt fra de kommentarer og e-mails vi modtager.

Derfor forsøger vi også løbende at justere niveauet fra kamp til kamp, så det passer til de forhold der er på dagen (f.eks. ift vind og vejr og antal tilskuere på stadion). Det er dog ikke de eneste faktorer der spiller ind, da vi også har oplevet tekniske problemer, som vi arbejder på at få løst hurtigst muligt i samarbejde med Aalborg Kommune, så ingen tilskuere føler sig generet af lydniveauet. Det har dog vist sig at være mere tricky end som så, men som sagt er vi meget bevidst om problematikken og søger hurtigst muligt at få den løst.

Endnu engang tak for dine input og feedback, samt din støtte til AaB – det sætter vi stor pris på.

Hav en fortsat god dag.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Høreskader!!

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. okt 2013, 21:29

Simon skrev:Efter henvendelse til AaB modtager jeg dette svar:

Tak for din e-mail og dit feedback ang. lydstyrke og oplevelsen på Nordjyske Arena.

Vi er meget bevidste om at lyden i løbet af den seneste periode ikke har været på et tilfredsstillende niveau til vores hjemmekampe. Både fra de oplevelser vi selv har haft, fra feedback via Superliga Survey (hvor vi generelt er meget opmærksomme på den feedback der kommer), samt fra de kommentarer og e-mails vi modtager.

Derfor forsøger vi også løbende at justere niveauet fra kamp til kamp, så det passer til de forhold der er på dagen (f.eks. ift vind og vejr og antal tilskuere på stadion). Det er dog ikke de eneste faktorer der spiller ind, da vi også har oplevet tekniske problemer, som vi arbejder på at få løst hurtigst muligt i samarbejde med Aalborg Kommune, så ingen tilskuere føler sig generet af lydniveauet. Det har dog vist sig at være mere tricky end som så, men som sagt er vi meget bevidst om problematikken og søger hurtigst muligt at få den løst.

Endnu engang tak for dine input og feedback, samt din støtte til AaB – det sætter vi stor pris på.

Hav en fortsat god dag.
Det svar er jo håbløst. Jeg er ikke et teknisk geni hvad lyd angår men der sidder vel en volumen-knap et sted som man kunne forsøge at dreje lidt på. Hvor svært kand et være??
Iøvrigt har dette problem varet i over 10 år så de skal da snart til at få fingeren ud hvis de mener at de tager klagerne alvorligt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Høreskader!!

Indlæg af Kasper » 24. okt 2013, 23:05

Enig, det kan sgu da ikke være så svært. De kunne evt slukke det helt inkl. Den lorte speaker.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Høreskader!!

Indlæg af astonvilla » 25. okt 2013, 09:46

Simon skrev:Efter henvendelse til AaB modtager jeg dette svar:

Tak for din e-mail og dit feedback ang. lydstyrke og oplevelsen på Nordjyske Arena.

Vi er meget bevidste om at lyden i løbet af den seneste periode ikke har været på et tilfredsstillende niveau til vores hjemmekampe. Både fra de oplevelser vi selv har haft, fra feedback via Superliga Survey (hvor vi generelt er meget opmærksomme på den feedback der kommer), samt fra de kommentarer og e-mails vi modtager.

Derfor forsøger vi også løbende at justere niveauet fra kamp til kamp, så det passer til de forhold der er på dagen (f.eks. ift vind og vejr og antal tilskuere på stadion). Det er dog ikke de eneste faktorer der spiller ind, da vi også har oplevet tekniske problemer, som vi arbejder på at få løst hurtigst muligt i samarbejde med Aalborg Kommune, så ingen tilskuere føler sig generet af lydniveauet. Det har dog vist sig at være mere tricky end som så, men som sagt er vi meget bevidst om problematikken og søger hurtigst muligt at få den løst.

Endnu engang tak for dine input og feedback, samt din støtte til AaB – det sætter vi stor pris på.

Hav en fortsat god dag.
Hey Simon,
Thanks for sharing.
Det ser lidt ud til at man gør en videnskab ud af et meget simpelt issue.
Anyway, jeg vil lige spørge: skrev du også til dem omkring ham den sædvanlige speaker, og hans noget tåkrummende overgearede ageren?
Personligt synes jeg det er værre end den skrækkelige lyd (når man runder de 10 Slayerkoncerter har man alligevel så slemme høreskader at det kan være ligemeget...)
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Høreskader!!

Indlæg af Simon » 25. okt 2013, 11:36

Astonvilla:
Nej, det fik jeg ikke med i min mail, desværre. Du har dog ret i at det er mindst lige så belastende som volumen på højtalerne. Jeg tvivler nu også om hvorvidt de har tænkt sig at gøre noget ved det, da det jo har stået på en del sæsoner nu, uden man har foretaget sig noget i sagen. Jeg tror mest på at tilbagemeldingen fra AaB var et forsøg på at få stille mig tilfreds og lukke munden på mig

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Høreskader!!

Indlæg af Corona » 27. okt 2013, 17:02

Apropos stadionspeakeren så er man aldrig i tvivl om hvem der sponsorer dagens indløb.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Besvar