Vi elsker København-tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
seamann

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af seamann » 6. jan 2015, 18:14

seamann skrev:København skal være en verdensby. Det er den enkle vision, som Wonderful Copenhagen har for Danmarks hovedstad.

København skal markere sig som et af verdenssamfundets epicentre for politisk debat, for kulturelle møder og oplevelser, og for udveksling af viden og kompetencer. København skal fungere og opleves som en attraktiv, international oplevelsesscene og som et velorganiseret mødested for erhverv, forskning, politik og kultur.

Københavns appel til det internationale publikum hviler i høj grad på vores samfundsmodel og livsstil – vores way of living. Københavns særkende er, at byen evner at være stor og lille på samme tid. Autentisk og avanceret, velordnet og sikker, men samtidig frigjort og skæv. Trendy på en uformel måde Og frem for alt: En international by i en menneskelig skala.

Vi kalder det COPENHAGENISM – som vi gennem turismen inviterer verden til at blive en del af. Det er med det udgangspunkt, vi bygger vores vision for fremtiden, fordi visionen om at markere sig i verdenssamfundet nødvendigvis må være rodfæstet i vores værdier, vores kompetencer og særegenhed.

......................

COPENHAGENISM - det nye sort
Og nu har de sgu fyret genierne, der stod i spidsen for genialiteterne - og så bare pga et lille åndssvagt melodi grandprix. Fatter de ikke storheden ?
Nå, der kommer forhåbentlig nogle nye, der kan leve op til målsætningerne.

seamann

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af seamann » 5. mar 2017, 09:22

Forklaringen på Københavns mange skilsmisser skal findes i storbyens bevægelse, mener kultursociolog Emilia van Hauen. Det forholdsvist smalle geografiske område bevæger sig hele tiden i nye retninger på grund af kunst, kultur, uddannelse og økonomi. Det kan have en indflydelse på ægteskabet, forklarer Emilia van Hauen:

»Københavnere bliver i langt højere grad end mennesker i mindre byer påvirket af stimuli udefra. I storbyen er der alverdens uddannelser, jobmuligheder, kulturtilbud og mennesker, som gør det nemmere at få en ny interesse, der kan anfægte ægteskabet«.

Derudover ønsker mennesker, som bor i byen, typisk en pulserende hverdag og er generelt mere åbne over for udvikling og inspiration end gennemsnittet:

»Jeg tror ikke, at storbymennesker elsker sjældnere end andre. De elsker heller ikke mindre dybt eller er mindre trofaste. Men de påvirkes af Københavns bevægelighed, og der er ingen tvivl om, at der bor flere first movers i storbyer generelt og dermed flere, som eksperimenterer med livsformer og familieformer,« siger Emilie van Hauen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2017, 14:44

seamann skrev:Forklaringen på Københavns mange skilsmisser skal findes i storbyens bevægelse, mener kultursociolog Emilia van Hauen. Det forholdsvist smalle geografiske område bevæger sig hele tiden i nye retninger på grund af kunst, kultur, uddannelse og økonomi. Det kan have en indflydelse på ægteskabet, forklarer Emilia van Hauen:

»Københavnere bliver i langt højere grad end mennesker i mindre byer påvirket af stimuli udefra. I storbyen er der alverdens uddannelser, jobmuligheder, kulturtilbud og mennesker, som gør det nemmere at få en ny interesse, der kan anfægte ægteskabet«.

Derudover ønsker mennesker, som bor i byen, typisk en pulserende hverdag og er generelt mere åbne over for udvikling og inspiration end gennemsnittet:

»Jeg tror ikke, at storbymennesker elsker sjældnere end andre. De elsker heller ikke mindre dybt eller er mindre trofaste. Men de påvirkes af Københavns bevægelighed, og der er ingen tvivl om, at der bor flere first movers i storbyer generelt og dermed flere, som eksperimenterer med livsformer og familieformer,« siger Emilie van Hauen.
Nu skal en eller anden tilfældig (og efter alt at dømme ret blond) sociolog, vel ikke tages til indtægt for hvordan Storbymennesker reelt er - trods alt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af AMadsen » 5. mar 2017, 14:54

Hun er sikkert også feminist, i ved den der slags der klinger hult når de påråber sig kvinden som det svage/oversete/ikke stærke køn... det er 2017 vi er altså kommet et skridt videre.

p.s. jeg orkede ikke lige at google hende (lad mig leve i mit lille fordomsfulde tempel)
Guld? igen, igen...!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Buzz Killington » 5. mar 2017, 15:58

Analysen virker ekstremt overfladisk, så man må håbe den bare er blevet kogt ekstremt meget ned til det pågældende medie. Men, jeg mindes at ha' læst studier tidligere der bekræfter at storbymennesker er mere åbne overfor alternative livsformer. At det så også er der man ser det største opgør med traditionerne, er da heller nogen videre absurd konklusion.
AMadsen skrev:Hun er sikkert også feminist, i ved den der slags der klinger hult når de påråber sig kvinden som det svage/oversete/ikke stærke køn... det er 2017 vi er altså kommet et skridt videre.

p.s. jeg orkede ikke lige at google hende (lad mig leve i mit lille fordomsfulde tempel)
Jeg forstår ikke din feministkommentar. Hvorfor klinger det hult når en feminist påpeger sådanne forskelle i 2017?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af dyhrmaN » 6. mar 2017, 13:52

Buzz Killington skrev:Analysen virker ekstremt overfladisk, så man må håbe den bare er blevet kogt ekstremt meget ned til det pågældende medie. Men, jeg mindes at ha' læst studier tidligere der bekræfter at storbymennesker er mere åbne overfor alternative livsformer. At det så også er der man ser det største opgør med traditionerne, er da heller nogen videre absurd konklusion.
AMadsen skrev:Hun er sikkert også feminist, i ved den der slags der klinger hult når de påråber sig kvinden som det svage/oversete/ikke stærke køn... det er 2017 vi er altså kommet et skridt videre.

p.s. jeg orkede ikke lige at google hende (lad mig leve i mit lille fordomsfulde tempel)
Jeg forstår ikke din feministkommentar. Hvorfor klinger det hult når en feminist påpeger sådanne forskelle i 2017?
Kunne man ikke også være lidt fræk og sige, at det er nemmere at blive fristet til nye græsgange i Kbh, end det er i Vester Hjermitslev? Udbuddet og berøringsfladen er alt andet lige en smule større.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. mar 2017, 14:17

dyhrmaN skrev:
Buzz Killington skrev:Analysen virker ekstremt overfladisk, så man må håbe den bare er blevet kogt ekstremt meget ned til det pågældende medie. Men, jeg mindes at ha' læst studier tidligere der bekræfter at storbymennesker er mere åbne overfor alternative livsformer. At det så også er der man ser det største opgør med traditionerne, er da heller nogen videre absurd konklusion.
AMadsen skrev:Hun er sikkert også feminist, i ved den der slags der klinger hult når de påråber sig kvinden som det svage/oversete/ikke stærke køn... det er 2017 vi er altså kommet et skridt videre.

p.s. jeg orkede ikke lige at google hende (lad mig leve i mit lille fordomsfulde tempel)
Jeg forstår ikke din feministkommentar. Hvorfor klinger det hult når en feminist påpeger sådanne forskelle i 2017?
Kunne man ikke også være lidt fræk og sige, at det er nemmere at blive fristet til nye græsgange i Kbh, end det er i Vester Hjermitslev? Udbuddet og berøringsfladen er alt andet lige en smule større.
Pigerne i Vester Hjermitslev er da noget kønnere end dem i Kbh. Ludere og stiknarkomaner alle til hobe.
Janteloven eksisterer IKKE!

seamann

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af seamann » 6. mar 2017, 17:24

Nu må i styre jer.

Hun er kultursociolog og "fortolker tidens trends og tendenser og gør dem brugbare for dig"!

Edit: hvis nogen er interesserede i højeste potens af varm luft, har hun en morsom video på hendes forside.

PS.
Hvis nogen er i tvivl, kan det også oplyses at hun bor i København.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af sulakvelidze » 6. mar 2017, 17:42

Hende her alene er en grund til at elske københavnere:


Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Vi elsker København-tråden

Indlæg af Mogens » 6. mar 2017, 22:06

Køllen I Møllen skrev:
dyhrmaN skrev:
Buzz Killington skrev:Analysen virker ekstremt overfladisk, så man må håbe den bare er blevet kogt ekstremt meget ned til det pågældende medie. Men, jeg mindes at ha' læst studier tidligere der bekræfter at storbymennesker er mere åbne overfor alternative livsformer. At det så også er der man ser det største opgør med traditionerne, er da heller nogen videre absurd konklusion.
AMadsen skrev:Hun er sikkert også feminist, i ved den der slags der klinger hult når de påråber sig kvinden som det svage/oversete/ikke stærke køn... det er 2017 vi er altså kommet et skridt videre.

p.s. jeg orkede ikke lige at google hende (lad mig leve i mit lille fordomsfulde tempel)
Jeg forstår ikke din feministkommentar. Hvorfor klinger det hult når en feminist påpeger sådanne forskelle i 2017?
Kunne man ikke også være lidt fræk og sige, at det er nemmere at blive fristet til nye græsgange i Kbh, end det er i Vester Hjermitslev? Udbuddet og berøringsfladen er alt andet lige en smule større.
Pigerne i Vester Hjermitslev er da noget kønnere end dem i Kbh. Ludere og stiknarkomaner alle til hobe.
ER der piger i Vester Hjermitslev?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Besvar