Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. jan 2007, 20:50
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Indlæg af Dåse Allan@ » 6. okt 2007, 19:37

Ja, for når man ikke for sin vilje må man nemlig godt smadre en hel bydel....
SVEND GOLLE SUPPORT

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Indlæg af -Larsen » 6. okt 2007, 19:40

Steve-Dave skrev:Folk der sidder i Aalborg og brokker sig over Ungdomshuset. Det er nemt at blive foraget, naar man blot foelger mediernes daekning og aldrig selv har vaeret i naerheden af miljoeet.

Og saa er jeg heller ikke saa vild med magtliderlige pansere. Isaer ikke dem der tuder - "jeg goer bare mit arbejde". Flot, robot.

Time for a switch
Army of the rich
Macho fuckin' slaves
We'll piss on your graves

:aabfan:
Nå ja, for jeg har aldrig, som uofficiel fodboldfan, haft mediernes opdigtede historier tæt ind på livet, samt politiets magtliderlige vaner?!

Dette er pishamrende ligegyldigt, for ligeså snart, at man laver forskellige grupperinger til dette formål, hvor nogle er mere radikale end andre, så er deres hensigter da overhovedet ikke til at tage fejl af?!

At sætte ild til privatpersoners biler, som absolut intet har med sagen at gøre, kaste med brosten og udsætte politi og andre for fare, og yderligere, at tilkalde udenlandske "forstærkninger", siger da alt om DEM og ikke os, der dømmer dem.

Jeg synes det er dræbende kedeligt, at se på de samme fjolser, stå at udtale sig om et "ikke-voldelig"-kodeks, som ALLE jo ved, ikke vil blive overholdt?

Gi' mig gi' mig gi' mig!! Hvis ikke, så sætter jeg ild til hele Aalborg!

Ps. Hader dem og dette er i sandhed, et MØGSURT indlæg!

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Indlæg af Steve-Dave » 6. okt 2007, 19:42

Køllen I Møllen skrev:
Steve-Dave skrev:Folk der sidder i Aalborg og brokker sig over Ungdomshuset. Det er nemt at blive foraget, naar man blot foelger mediernes daekning og aldrig selv har vaeret i naerheden af miljoeet.

Og saa er jeg heller ikke saa vild med magtliderlige pansere. Isaer ikke dem der tuder - "jeg goer bare mit arbejde". Flot, robot.

Time for a switch
Army of the rich
Macho fuckin' slaves
We'll piss on your graves

:aabfan:
Stenkast, optøjer, bilafbrændinger osv er måske mediernes påfund?

Dette er ikke et surt spørgsmål!
Det har jeg ikke sagt. Jeg mener bare, at at Ungdomshuset ogsaa har gode sider. De bliver desvaerre overskygget af den ballade, man ser i medierne. Jeg synes, der er en tendens til at skaere alle over en kam, men saa sort/hvidt kan tilvaerelsen sjaelden opgoeres.

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Indlæg af -Larsen » 6. okt 2007, 19:43

Steve-Dave skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Steve-Dave skrev:Folk der sidder i Aalborg og brokker sig over Ungdomshuset. Det er nemt at blive foraget, naar man blot foelger mediernes daekning og aldrig selv har vaeret i naerheden af miljoeet.

Og saa er jeg heller ikke saa vild med magtliderlige pansere. Isaer ikke dem der tuder - "jeg goer bare mit arbejde". Flot, robot.

Time for a switch
Army of the rich
Macho fuckin' slaves
We'll piss on your graves

:aabfan:
Stenkast, optøjer, bilafbrændinger osv er måske mediernes påfund?

Dette er ikke et surt spørgsmål!
Det har jeg ikke sagt. Jeg mener bare, at at Ungdomshuset ogsaa har gode sider. De bliver desvaerre overskygget af den ballade, man ser i medierne. Jeg synes, der er en tendens til at skaere alle over en kam, men saa sort/hvidt kan tilvaerelsen sjaelden opgoeres.
Og hvem står så med problemet? Der er gode sider, ja! Mén, ligeså snart man SELV vælger at lave ballade, så er det da klart, at netop dette, overskygger de bedre sider.

Skal vi bare se gennem fingre med deres sindssyge opførsel, og så nøjes med at tænke på de gode sider? Hvilken fantastisk verden, for en autonom.

Brugeravatar
Dr. Have
1. div
1. div
Indlæg: 465
Tilmeldt: 13. aug 2007, 20:00
Geografisk sted: 100 meter skoven.

Indlæg af Dr. Have » 6. okt 2007, 19:50

Steve-Dave skrev: Det har jeg ikke sagt. Jeg mener bare, at at Ungdomshuset ogsaa har gode sider. De bliver desvaerre overskygget af den ballade, man ser i medierne. Jeg synes, der er en tendens til at skaere alle over en kam, men saa sort/hvidt kan tilvaerelsen sjaelden opgoeres.
Jeg mener også at "Ungdomshuset" - hvor end de nu bestemmer at det er - har gode sider. Blandt andet trækker det mange autonome til KBH og væk fra Aalborg, og det er ganske positivt. Og det var vist det...

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 6. okt 2007, 19:52

Jeg har NADA respekt for de idioter som smadrer butikker, og private menneskers ejendomme eller bringer Politiet og alm. liv og lemmer i fare, blot for at demonstrerer deres utilfredshed med at mistet deres lorte hul af et Ungdomshus.

Bur dem inde og send dem en stor regning når de kommer ud igen !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. okt 2007, 19:55

Enig med Mr. Larsen. Og efter al den ballade skal de ihvertfald SLET ikke have noget ungdomshus!

Dette er ikke et surt indlæg!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Indlæg af Yankee » 6. okt 2007, 20:23

Nu er vi gået off-topic, men vil da gerne give min vurdering. Idag kom urolighederne til Frederiksberg og mit hellige Fuglebakke-kvarter.

Det folk ikke forstår er at dem, der demonstrerer IKKE er dem, der kom i huset. Jo, der er en kerne af måske 50-100 mennesker som nærmest boede i Ungdomshuset. Men resten er primært små børn, der bare synes det er sjovt. Det er ikke sjovt, når politiet fyrer tåregas af, men de var fanme pressede idag. Aktivisterne pressede på op imod jernbanebroen på Borups Alle, hvor politiet holdt stand. Der stod politiet sådan set bare mens demonstranterne begyndte at kaste lidt ting mod politiet selvom mange demonstrater forsøgte at stoppe de kastende. Til sidst måtte demonstrationsledelsen give fortabt og så begyndte "den hårde kerne" at fyre kanonslag og lignende mod politiets mandskabsvogne. Så blev Politiet aggressive og fyrede alt for meget tåregas af mod demonstranterne, der begyndte at flygte ned ad sidevejene (bla. min vej). Det blev politiet ved med så demonstranterne trak sig frustrerede tilbage i nogenlunde ro og orden.

Herfra prøvede de sig gennem Godthåbsvej og primært over Bispebuen og fandt på en eller anden måde vej igennem Politiets blokader, så ialt 3-400 mand samlede sig omkring Grøndalsvænge på Hillerødgade og Genforeningspladsen. Efter ca. halvanden times anholdelser og små-ballade begyndte demonstranterne at forlade området og tage tilbage til Nørrebrohallen eller helt hjem.

Jeg synes politiet overreagerede lidt og agerede lidt provokerende ved Fuglebakken Station, men omvendt var de altså seriøst pressede og udførte deres opgave som de skulle. Dog glædeligt at se at det hele foregik uden vold på mennesker. Den materielle skade i biler, cykler og butikker er nok uundgåelig.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 6. okt 2007, 20:29

Det er vel her som i alle andre forhold let at komme til at stereotypisere. Ikke alle der aktivt har gået ind for det ungdomshus har udøvet vold, men som sædvanlig er det dem som ikke kan styre sig der får alt opmærksomheden. Det er akkurat som -Larsen egentlig også er inde på i hans sammenligning med uofficielle fanmiljøer (selvom jeg er i tvivl om hvorvidt han ræssonerer ligesom mig), ballademagernes gerninger der påklistrer etiketter på folk der aktivt, men med fredelige midler går ind i en sag.

Dermed vil jeg gå tilbage til tråden med et: "Det pisser mig af at folk ikke kan fatte når de er i gang med at ødelægge det hele, ikke blot for dem selv men også for andre".

Edit: Efter at have skrevet og postet ovenstående indlæg har jeg efterfølgende læst Yankees indlæg. Jeg synes netop at hans glimrende beskrivelser af sine førstehåndsindtryk bekræftiger min pointe.

Chriller
Superliga
Superliga
Indlæg: 727
Tilmeldt: 30. maj 2007, 20:17
Geografisk sted: Midtbyen

Indlæg af Chriller » 6. okt 2007, 20:29

Chriller skrev:Hader at FCK gik videre i UEFA cuppens gruppespil. Farvel til den gode medieomtale/tv dækning!!

Sjovt nok var det faktisk ikke tilfældet... Ene stjal da forsiden på EB's spiseseddel. Højst højst overraskende for mig må jeg sige.. Men ikke desto mindre frydede jeg mig meget over det...

Jeg hader billige straffespark til FCK
Hvad sker der her? Jeg skrev kun den første linje. Er der en der har "hacket" sig ind på min bruger, eller er det en der har citeret mig og dermed en fejl på debatsiden?

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. jan 2007, 20:50
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Indlæg af Dåse Allan@ » 6. okt 2007, 20:30

Hvor ved du fra at ballademagerne ikke kom i ungdomshuset? det jeg har set på tv, og med mine egne øjne da jeg besøgte jagtvej 69, tyder ikke ligefrem på at brugerne af ungdomshuset var guds bedste børn......
SVEND GOLLE SUPPORT

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Indlæg af Yankee » 6. okt 2007, 20:47

Dåse Allan@ skrev:Hvor ved du fra at ballademagerne ikke kom i ungdomshuset? det jeg har set på tv, og med mine egne øjne da jeg besøgte jagtvej 69, tyder ikke ligefrem på at brugerne af ungdomshuset var guds bedste børn......
Dem man trods alt kunne få i dialog omkring deres demonstration var for manges vedkommende folk, der aldrig havde været i Ungdomshuset. Med fare for at blive kaldt alt muligt grimt så var dele af demonstrationen idag grupper af 2. generationsindvandrere. De har ihvertfald aldrig været i Ungdomshuset, da de som regel var meget uvelkomne derinde.

Desuden var der også store grupper af udlændinge idag og det meste af demonstranternes interne kommunikation foregik på engelsk.

Håber sgu bare vi kan få fred nu og lade Pia K og Søvndal om at slåsse.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Indlæg af Frygah » 6. okt 2007, 20:50

Dåse Allan@ skrev:Hvor ved du fra at ballademagerne ikke kom i ungdomshuset? det jeg har set på tv, og med mine egne øjne da jeg besøgte jagtvej 69, tyder ikke ligefrem på at brugerne af ungdomshuset var guds bedste børn......
Han skriver da heller ikke at der ikke er ballademagere der brugte ungdomshuset, det er der da. Ligesom der givetvis også er hooligans der bruger/har brugt Aalborg stadion. Men derfra så til at straffe alle der har brugt og nydt ungdomshuset, og putte dem ned i en kasse og så konkludere at "de har ikke fortjent et ungdomshus", er der langt.

Det er præcis samme problematik vi slås med engagerede fodboldfans. At blive sat i bås med en gruppe der er ekstrem i sin måde at udtrykke sig på. Og fodboldfans burde om noget vide hvor latterligt og helt igennem uretfærdigt, generaliseringerne kan være.

Bur de voldelige ind, men lad være med at straffe ganske fredelige mennesker, der intet har haft med problemerne og volden at gøre.

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. jan 2007, 20:50
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Indlæg af Dåse Allan@ » 6. okt 2007, 21:01

Frygah skrev:
Dåse Allan@ skrev:Hvor ved du fra at ballademagerne ikke kom i ungdomshuset? det jeg har set på tv, og med mine egne øjne da jeg besøgte jagtvej 69, tyder ikke ligefrem på at brugerne af ungdomshuset var guds bedste børn......
Han skriver da heller ikke at der ikke er ballademagere der brugte ungdomshuset, det er der da. Ligesom der givetvis også er hooligans der bruger/har brugt Aalborg stadion. Men derfra så til at straffe alle der har brugt og nydt ungdomshuset, og putte dem ned i en kasse og så konkludere at "de har ikke fortjent et ungdomshus", er der langt.

Det er præcis samme problematik vi slås med engagerede fodboldfans. At blive sat i bås med en gruppe der er ekstrem i sin måde at udtrykke sig på. Og fodboldfans burde om noget vide hvor latterligt og helt igennem uretfærdigt, generaliseringerne kan være.

Bur de voldelige ind, men lad være med at straffe ganske fredelige mennesker, der intet har haft med problemerne og volden at gøre.
Tror på at man i danmark ikke bliver anholdt hvis man ikke har lavet noget lort, har mange gange været i kontakt med politiet, men aldrig anholdt da jeg altid har gået min vej når jeg har fået besked på det....



Kan godt være jeg er naiv....
SVEND GOLLE SUPPORT

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Indlæg af -Larsen » 6. okt 2007, 21:01

Frygah skrev:
Dåse Allan@ skrev:Hvor ved du fra at ballademagerne ikke kom i ungdomshuset? det jeg har set på tv, og med mine egne øjne da jeg besøgte jagtvej 69, tyder ikke ligefrem på at brugerne af ungdomshuset var guds bedste børn......
Han skriver da heller ikke at der ikke er ballademagere der brugte ungdomshuset, det er der da. Ligesom der givetvis også er hooligans der bruger/har brugt Aalborg stadion. Men derfra så til at straffe alle der har brugt og nydt ungdomshuset, og putte dem ned i en kasse og så konkludere at "de har ikke fortjent et ungdomshus", er der langt.

Det er præcis samme problematik vi slås med engagerede fodboldfans. At blive sat i bås med en gruppe der er ekstrem i sin måde at udtrykke sig på. Og fodboldfans burde om noget vide hvor latterligt og helt igennem uretfærdigt, generaliseringerne kan være.

Bur de voldelige ind, men lad være med at straffe ganske fredelige mennesker, der intet har haft med problemerne og volden at gøre.
Måske bare mig, men meget sjældent, at mere radikale og engagerede fodboldfans, lader det gå udover uskyldige, samt deres private ejendele? Ved godt, at der forekommer slagsmål med kontrollører osv., men oftes, så lader man det gå udover ligesindede og man brænder i hvert fald aldrig ting af, i hvert fald ikke værre end papir og ølkrus, og kaster med diverse tunge ting, som brosten.

De autonome er langt mere rabiate og bruger kujonagtige midler, hvor de aldrig kommer for tæt på "modstanderen", men tilgengæld udsætter dem, for langt større fare.

Dog er jeg enig i, at nogle selvfølgelig har det korrekte budskab, og at politiet let kan overreagere.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Indlæg af Frygah » 6. okt 2007, 21:12

-Larsen skrev:
Frygah skrev:
Dåse Allan@ skrev:Hvor ved du fra at ballademagerne ikke kom i ungdomshuset? det jeg har set på tv, og med mine egne øjne da jeg besøgte jagtvej 69, tyder ikke ligefrem på at brugerne af ungdomshuset var guds bedste børn......
Han skriver da heller ikke at der ikke er ballademagere der brugte ungdomshuset, det er der da. Ligesom der givetvis også er hooligans der bruger/har brugt Aalborg stadion. Men derfra så til at straffe alle der har brugt og nydt ungdomshuset, og putte dem ned i en kasse og så konkludere at "de har ikke fortjent et ungdomshus", er der langt.

Det er præcis samme problematik vi slås med engagerede fodboldfans. At blive sat i bås med en gruppe der er ekstrem i sin måde at udtrykke sig på. Og fodboldfans burde om noget vide hvor latterligt og helt igennem uretfærdigt, generaliseringerne kan være.

Bur de voldelige ind, men lad være med at straffe ganske fredelige mennesker, der intet har haft med problemerne og volden at gøre.
Måske bare mig, men meget sjældent, at mere radikale og engagerede fodboldfans, lader det gå udover uskyldige, samt deres private ejendele? Ved godt, at der forekommer slagsmål med kontrollører osv., men oftes, så lader man det gå udover ligesindede og man brænder i hvert fald aldrig ting af, i hvert fald ikke værre end papir og ølkrus, og kaster med diverse tunge ting, som brosten.

De autonome er langt mere rabiate og bruger kujonagtige midler, hvor de aldrig kommer for tæt på "modstanderen", men tilgengæld udsætter dem, for langt større fare.

Dog er jeg enig i, at nogle selvfølgelig har det korrekte budskab, og at politiet let kan overreagere.
Det var egentlig heller ikke så meget hvem der er mest voldelige, og om det er uskyldige eller ej, jeg ville vise med sammenligningen.

Det var mere at det er en mindre gruppe der får en langt større gruppe til at ligne psykopater, og man fra samfundet af blindt tror på at det må være ALLE der synger på stadion, eller ALLE der har brugt ungdomshuset, der er også er dem der vil slås med kontrollører, slås med andre fans, brænde biler af og kaste med brosten.

Hvilket vi jo godt ved langt fra er tilfældet. Det var mere til kommentaren om at "De skal aldrig have et ungdomshus" jeg reagerede.

I øvrigt har du ret, de voldelige på venstrefløjen er langt værre end de fleste fodboldfans. Man kan kalde det ironi at de faktisk i deres voldelige væremåde minder ret meget om de nazi-typer de forsøger at "bekæmpe".

Brugeravatar
Hopla
1. div
1. div
Indlæg: 285
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:06
Geografisk sted: København

Indlæg af Hopla » 6. okt 2007, 21:22

Jeg foragter de sølle småborgerlige væsener der ikke kan unde en flok anderledes mennesker et samlingssted. Næ nej, alle skal være ligesom mig...

Se mig jeg arbejder så og så meget for at jeg kan få råd til min fine bil og parcelhuset med perlegrus.... så skal andre fandme også leve på samme måde.

Og hele tiden hører man den fuldstændige tåbelige messen. De skal ikke belønnes for at lave balade....hvis de skal have et hus så vil jeg da også... jeg arbejer hårdt hver dag for mine ting, det skulle de også tage at prøve, forkælede møgunger.

Steder som Christiania og Ungdomshuset fungerer som en vigtig ventil i et meget velreguleret og kontrolloleret samfund. Når man bekæmper de institutioner kommer der bare mere og mere radikaliserede terroristlignende typer ud af det, der ser sig mere og mere som ståendene udenfor samfundet, og som bekæmper det på flere planer med stærkere og stærkere midler. Få dem ind i folden igen på nogle præmisser de kan leve med i stedet for at optrappe konflikten. Giv dem nu det fucking hus.

Der var nogle hundrede brugere af ungdomshuset. De kan da kun blive en trussel hvis man bliver ved med at være så dum som man er nu.

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. jan 2007, 20:50
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Indlæg af Dåse Allan@ » 6. okt 2007, 21:27

De har haft et ungdomshus, og har bla. ikke vedligeholdt som aftalt.... Jeg kan jo heller ikke bare lade være med at betale for vand, varme og el i mit hus, vel?
SVEND GOLLE SUPPORT

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Kasper Møller » 6. okt 2007, 21:48

Hopla skrev:Jeg foragter de sølle småborgerlige væsener der ikke kan unde en flok anderledes mennesker et samlingssted. Næ nej, alle skal være ligesom mig...

Se mig jeg arbejder så og så meget for at jeg kan få råd til min fine bil og parcelhuset med perlegrus.... så skal andre fandme også leve på samme måde.

Og hele tiden hører man den fuldstændige tåbelige messen. De skal ikke belønnes for at lave balade....hvis de skal have et hus så vil jeg da også... jeg arbejer hårdt hver dag for mine ting, det skulle de også tage at prøve, forkælede møgunger.

Steder som Christiania og Ungdomshuset fungerer som en vigtig ventil i et meget velreguleret og kontrolloleret samfund. Når man bekæmper de institutioner kommer der bare mere og mere radikaliserede terroristlignende typer ud af det, der ser sig mere og mere som ståendene udenfor samfundet, og som bekæmper det på flere planer med stærkere og stærkere midler. Få dem ind i folden igen på nogle præmisser de kan leve med i stedet for at optrappe konflikten. Giv dem nu det fucking hus.

Der var nogle hundrede brugere af ungdomshuset. De kan da kun blive en trussel hvis man bliver ved med at være så dum som man er nu.
Amen!

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. jan 2007, 20:50
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Indlæg af Dåse Allan@ » 6. okt 2007, 21:58

Er det ikke Ruth der plejer at sige det?
SVEND GOLLE SUPPORT

Besvar