Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af MrBangDK » 12. jun 2008, 13:31

Kim Niemann skrev:
JLB skrev:Det værste af alle er dog ordet kikke!
NEJ. Man kigger, man kikker fandme ikke. Kigge staves med GG og ikke KK. Lorte sprognævn
Nu har sprognævnet anerkendt begge stavemåder - så man frit kan kigge eller kikke som man lyster ;)
Ja, hvis bare ordene bliver skrevet/sagt nok gange forkert, så bliver det sgu nok optaget.. Om et par år kan vi eksempelvis se:

"Jeg havde lige lagt og sovet, da jeg stod op og gik i bad. Så tørrede jeg mig med mit hångklæde, inden jeg to maj en mad mæd ræmulade og spajæpølse"....

FUCKING SCARY!!!! :thumbsup:
Ska' vi hak'?

Jønke
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:18

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Jønke » 12. jun 2008, 13:35

Kim Niemann skrev:
JLB skrev:Det værste af alle er dog ordet kikke!
NEJ. Man kigger, man kikker fandme ikke. Kigge staves med GG og ikke KK. Lorte sprognævn
Nu har sprognævnet anerkendt begge stavemåder - så man frit kan kigge eller kikke som man lyster ;)
Jo, men derfor kan det jo godt pisse en af, at man rent faktisk fulgte med i dansktimerne i folkeskolen for så senere i ens liv at opleve, at det har været fuldstændigt ligegyldigt, idet man kan stave som det lyster. Majonæse...vorherrebevares...hvad er det for en tankegang? Folk må da tilpasse sig sproget og ikke omvendt. Det må godt nok være svært for nutidens folkeskoleelever at få under 10 i diktat.

Desuden er "de" jo begyndt at lave tvetydige betydninger af gode gamle ordsprog(eller hvad man nu kalder det). Bjørnetjeneste kan nu også forstås som en STOR tjeneste, fordi mange ikke har fattet den rette betydning. Vi er på vej i afgrundens rand...
tooghalvfemstredive

Jønke
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:18

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Jønke » 12. jun 2008, 13:43

Og vupti...ja så pisser det mig af, at dovenskab nu får mig til at se dum ud, blot fordi jeg ikke gad at gå en side tilbage i denne tråd. Det meste af ovenstående blev skrevet på foregående side...beklager... og i samme vending pisser det mig af, at man nu skal beklage dovenskab.
tooghalvfemstredive

Brugeravatar
Haure
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. nov 2007, 17:44
Geografisk sted: Aalborg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Haure » 12. jun 2008, 16:02

le Cid skrev: ...og krem ... og elve (11) ...og rustbøf ... og bagerst...!
HaHa! Hold kæft, hvor er 'rustbøf' egentlig til grin :P Men hva fanden er 'krem' lige for noget? :S

Derudover så pisser det mig af, at man kan indberette nye ord til Dansk Sprognævn :@
Hva fanden ligner det? Kan gud og hver mand finde på sine egne ord, og så bare få dem optaget uden videre?
No one can guarantee succes in war but only deserve it

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af le Cid » 13. jun 2008, 09:07

Haure skrev: Men hva fanden er 'krem' lige for noget? :S
Creme...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Sven Tveskæg
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 10. okt 2005, 12:07
Geografisk sted: På vej til England for at opkræve Danegæld

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Sven Tveskæg » 13. jun 2008, 09:52

Hvad er rustbøf så?
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af le Cid » 13. jun 2008, 10:11

Sven Tveskæg skrev:Hvad er rustbøf så?
Har lige slået den op - det er rostbøf, som er blevet tilladt. Ikke helt så skidt som rustbøf, men stadig nok til at pisse mig af!
Og det er naturligvis en fordanskning af fremmedordet "roastbeef".
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Bøgehøj
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 23. okt 2006, 13:32

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Bøgehøj » 13. jun 2008, 11:03

JLB skrev:Det værste af alle er dog ordet kikke!
NEJ. Man kigger, man kikker fandme ikke. Kigge staves med GG og ikke KK. Lorte sprognævn
Nu har den dobbelte stavemåde af kikke/kigge været tilladt meget længe. Hvordan har du det f.eks. med at skrive "kiggert"? Næ, vel? Man kigger i en kikkert - og det var så der, vi fik mokket dén kamel gennem nåleøjet.

Personligt kan jeg faktisk bedst lide "kikke", men jeg kan ikke vænne mig af med at skrive "kigge".

Rostbøf??? Nu lukker de sateme skuffen med de døve skeer! Skal vi så også have tjijanti til vores stiiks med bajernææs og softis til dessert?
"Total paranoia is just total awareness"
Charles Manson

Brugeravatar
Sven Tveskæg
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 10. okt 2005, 12:07
Geografisk sted: På vej til England for at opkræve Danegæld

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Sven Tveskæg » 13. jun 2008, 11:05

le Cid skrev:
Sven Tveskæg skrev:Hvad er rustbøf så?
Har lige slået den op - det er rostbøf, som er blevet tilladt. Ikke helt så skidt som rustbøf, men stadig nok til at pisse mig af!
Og det er naturligvis en fordanskning af fremmedordet "roastbeef".
Det er da fuldstændigt vanvittigt!!! HVAD FANDEN HAR DSN GANG I?!?!?!?!?!?! :@ :@ :@
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere

Brugeravatar
Kim Niemann
1. div
1. div
Indlæg: 369
Tilmeldt: 20. maj 2007, 19:51
Geografisk sted: Lindholm (CPH)

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kim Niemann » 13. jun 2008, 12:51

Sven Tveskæg skrev:
le Cid skrev:
Sven Tveskæg skrev:Hvad er rustbøf så?
Har lige slået den op - det er rostbøf, som er blevet tilladt. Ikke helt så skidt som rustbøf, men stadig nok til at pisse mig af!
Og det er naturligvis en fordanskning af fremmedordet "roastbeef".
Det er da fuldstændigt vanvittigt!!! HVAD FANDEN HAR DSN GANG I?!?!?!?!?!?! :@ :@ :@
Læste en artikel i morges på vej på arbejde i 24 Timer, hvori de listede drenge- og pigenavne, som ifølge Danmarks Statistik var lovlige (måske sanktioneret af DSN)... Hvad fanden får folk til at kalde deres pigebørn for Badr, Knirke, Lillemor eller Tuba - for ikke at glemme drengenavnene Hegn, Skak, Sok og Dreng?

- "Hr. Poulsen, hvorfor døbte dine forældre dig Sok?"
- "Hmm... Mine forældre havde ikke råd til konventionel prævention, og en kollega havde fortalt min far at man med fordel kunne substitutere de konventionelle præventionsartikler med en sok. Men beskyttelsen udeblev og min mor har siden været en smule ulden"
Det var en sorgens dag, da Klumpe og Dumpe kom til byen...

Onkel Franz
Superliga
Superliga
Indlæg: 577
Tilmeldt: 1. jun 2007, 23:37

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Onkel Franz » 13. jun 2008, 13:00

Kim Niemann skrev: Læste en artikel i morges på vej på arbejde i 24 Timer, hvori de listede drenge- og pigenavne, som ifølge Danmarks Statistik var lovlige (måske sanktioneret af DSN)... Hvad fanden får folk til at kalde deres pigebørn for Badr, Knirke, Lillemor eller Tuba - for ikke at glemme drengenavnene Hegn, Skak, Sok og Dreng?

- "Hr. Poulsen, hvorfor dømte dine forældre dig Sok?"
- "Hmm... Mine forældre havde ikke råd til konventionel prævention, og en kollega havde fortalt min far at man med fordel kunne substitutere de konventionelle præventionsartikler med en sok. Men beskyttelsen udeblev og min mor har siden været en smule ulden"
Og apropos..

Nu træder jeg nok en del over tæerne, men jeg synes, at folk kalder deres børn de værste pop-navne nu om dage: Lucas, Oliver, Noah osv.

Hvad er der nu galt med typiske danske navne som Kasper, Jesper osv.?
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

Brugeravatar
Kim Niemann
1. div
1. div
Indlæg: 369
Tilmeldt: 20. maj 2007, 19:51
Geografisk sted: Lindholm (CPH)

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kim Niemann » 13. jun 2008, 13:06

Onkel Franz skrev:
Kim Niemann skrev: Læste en artikel i morges på vej på arbejde i 24 Timer, hvori de listede drenge- og pigenavne, som ifølge Danmarks Statistik var lovlige (måske sanktioneret af DSN)... Hvad fanden får folk til at kalde deres pigebørn for Badr, Knirke, Lillemor eller Tuba - for ikke at glemme drengenavnene Hegn, Skak, Sok og Dreng?

- "Hr. Poulsen, hvorfor dømte dine forældre dig Sok?"
- "Hmm... Mine forældre havde ikke råd til konventionel prævention, og en kollega havde fortalt min far at man med fordel kunne substitutere de konventionelle præventionsartikler med en sok. Men beskyttelsen udeblev og min mor har siden været en smule ulden"
Og apropos..

Nu træder jeg nok en del over tæerne, men jeg synes, at folk kalder deres børn de værste pop-navne nu om dage: Lucas, Oliver, Noah osv.

Hvad er der nu galt med typiske danske navne som Kasper, Jesper osv.?
Jeg har tænkt mig at kalde min første fødte dreng Markus - men nu er jeg også medlem af Folkekirken så skal på en eller anden måde støtte den synkende skude... Eller så skulle jeg, og kæresten, alternativt, hvis vi både får en søn og en datter, kalder dem for Knas og Knirke - det kunne være syret (og den direkte vej for begge mod en traumatisk barndom) :D
Det var en sorgens dag, da Klumpe og Dumpe kom til byen...

Bøgehøj
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 23. okt 2006, 13:32

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Bøgehøj » 13. jun 2008, 13:08

Onkel Franz skrev: Nu træder jeg nok en del over tæerne, men jeg synes, at folk kalder deres børn de værste pop-navne nu om dage: Lucas, Oliver, Noah osv.

Hvad er der nu galt med typiske danske navne som Kasper, Jesper osv.?
Nu er lige nøjagtigt Lucas og Noah rimeligt gamle i gårde - I lighed med det "danske" Kasper, som du nævner, er de nemlig bibelske navne:-)

EDIT: Med henvisning til religiøst baserede navne er "Jihad" også et godkendt navn i DK (i hvert fald sidst jeg så efter). Dét er et fedt navn! Hvilken bølle tør drille en knægt, der hedder Jihad?
"Total paranoia is just total awareness"
Charles Manson

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. jun 2008, 13:18

Kim Niemann skrev: Jeg har tænkt mig at kalde min første fødte dreng Markus - men nu er jeg også medlem af Folkekirken så skal på en eller anden måde støtte den synkende skude...
Det pisser mig af at folk er medlem af folkekirken. Kom nu ud af det lort!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kim Niemann
1. div
1. div
Indlæg: 369
Tilmeldt: 20. maj 2007, 19:51
Geografisk sted: Lindholm (CPH)

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kim Niemann » 13. jun 2008, 13:26

Køllen I Møllen skrev:
Kim Niemann skrev: Jeg har tænkt mig at kalde min første fødte dreng Markus - men nu er jeg også medlem af Folkekirken så skal på en eller anden måde støtte den synkende skude...
Det pisser mig af at folk er medlem af folkekirken. Kom nu ud af det lort!
Det kan egentlig også pisse mig af, nu du nævner det :S Tror ikke jeg har lyst til at være medlem, når dagen kommer og det forenede Perser-Osmanske Rige står foran EU's grænser... Og Folkekirken begynder at hverve korsriddere, til en ny historisk sving'om på Balkan :thumbsdown:
Det var en sorgens dag, da Klumpe og Dumpe kom til byen...

Onkel Franz
Superliga
Superliga
Indlæg: 577
Tilmeldt: 1. jun 2007, 23:37

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Onkel Franz » 13. jun 2008, 13:38

Bøgehøj skrev: Nu er lige nøjagtigt Lucas og Noah rimeligt gamle i gårde - I lighed med det "danske" Kasper, som du nævner, er de nemlig bibelske navne:-)

EDIT: Med henvisning til religiøst baserede navne er "Jihad" også et godkendt navn i DK (i hvert fald sidst jeg så efter). Dét er et fedt navn! Hvilken bølle tør drille en knægt, der hedder Jihad?
Jamen, du har helt ret. Men tror det hænger sammen med, at børn ikke hed den slags der, hvor jeg slog mine folder i mine unge dage. Dengang var det vel nærmest kun snobberne i nordsjælland, som kunne finde på at kalde deres børn sådanne navne..
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

Brugeravatar
Gerrard
Allstar
Allstar
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:45
Geografisk sted: Nørrebronx!
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Gerrard » 13. jun 2008, 16:06

tegner skrev:HA,..det kunne sgu blive et kønt hoppen rundt, der i mudderet... \m/

Rico against the machine
Lige vågnet - og kan afsløre at det var støv fremfor mudder og hold nu kæft hvor var det for fedt at opleve de røvhuller!!
Allan Kuhn er Liverpool fan!

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 14. jun 2008, 09:30

Onkel Franz skrev:
Kim Niemann skrev: Læste en artikel i morges på vej på arbejde i 24 Timer, hvori de listede drenge- og pigenavne, som ifølge Danmarks Statistik var lovlige (måske sanktioneret af DSN)... Hvad fanden får folk til at kalde deres pigebørn for Badr, Knirke, Lillemor eller Tuba - for ikke at glemme drengenavnene Hegn, Skak, Sok og Dreng?

- "Hr. Poulsen, hvorfor dømte dine forældre dig Sok?"
- "Hmm... Mine forældre havde ikke råd til konventionel prævention, og en kollega havde fortalt min far at man med fordel kunne substitutere de konventionelle præventionsartikler med en sok. Men beskyttelsen udeblev og min mor har siden været en smule ulden"
Og apropos..

Nu træder jeg nok en del over tæerne, men jeg synes, at folk kalder deres børn de værste pop-navne nu om dage: Lucas, Oliver, Noah osv.

Hvad er der nu galt med typiske danske navne som Kasper, Jesper osv.?
Haha, så skulle du sgu opleve børnenes navne i København... Dér har det satme taget overhånd og det skal jo være så specielt og økologisk og spelt-agtigt!

Jeg har foreslået min kæreste, at vores søn skal hedde Ole.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. jun 2008, 09:42

Lindvang skrev:
Onkel Franz skrev:
Kim Niemann skrev: Læste en artikel i morges på vej på arbejde i 24 Timer, hvori de listede drenge- og pigenavne, som ifølge Danmarks Statistik var lovlige (måske sanktioneret af DSN)... Hvad fanden får folk til at kalde deres pigebørn for Badr, Knirke, Lillemor eller Tuba - for ikke at glemme drengenavnene Hegn, Skak, Sok og Dreng?

- "Hr. Poulsen, hvorfor dømte dine forældre dig Sok?"
- "Hmm... Mine forældre havde ikke råd til konventionel prævention, og en kollega havde fortalt min far at man med fordel kunne substitutere de konventionelle præventionsartikler med en sok. Men beskyttelsen udeblev og min mor har siden været en smule ulden"
Og apropos..

Nu træder jeg nok en del over tæerne, men jeg synes, at folk kalder deres børn de værste pop-navne nu om dage: Lucas, Oliver, Noah osv.

Hvad er der nu galt med typiske danske navne som Kasper, Jesper osv.?
Haha, så skulle du sgu opleve børnenes navne i København... Dér har det satme taget overhånd og det skal jo være så specielt og økologisk og spelt-agtigt!

Jeg har foreslået min kæreste, at vores søn skal hedde Ole.
Giv mig lige et eksempel på et økologisk, Københavnsk navn!
Janteloven eksisterer IKKE!

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 14. jun 2008, 09:46

Køllen I Møllen skrev:
Kim Niemann skrev: Jeg har tænkt mig at kalde min første fødte dreng Markus - men nu er jeg også medlem af Folkekirken så skal på en eller anden måde støtte den synkende skude...
Det pisser mig af at folk er medlem af folkekirken. Kom nu ud af det lort!
Det pisser satme også mig af, at min kæreste ikke kan få lov at melde sig ud. Det er jo nærmest konspirations-agtigt. Man kan ikke bare sende et underskrevet brev og melde sig ud, nej man skal på kirkekontoret og drøfte det med en eller anden degn, hvorefter man skal have en snak med præsten om hvorfor (det er ny praksis). Hvad satan er det for formynderisk og sort indstilling, som om folk skulle være på vej ud på et sidespor, hvis de siger "Adios, diós"?

Det skriger jo til himlen ( ;) ), at man i et samfund, der bryster sig af at være sekulært (ikke sekulariseret, da vi er et af de mindst sekulariserede lande i verden) ikke bare kan melde sig ud og træffe sine egne valg!

Besvar