Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Vejern
Allstar
Allstar
Indlæg: 1115
Tilmeldt: 27. feb 2007, 20:07
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Vejern » 15. sep 2009, 12:01

Lindvang skrev:
Slyboy skrev:
Hanga skrev: At Aalborg Kommune svigtede en dreng i en sådan grad, at han kom ud på så store personlige problemer, blot fordi man ikke havde råd til at skride ind ordenligt i tide.

Og så det helt sure opstød: Det danske samfund fokuserer mere og mere på afstraffelse fremfor forebyggelse, hvilket jeg ser som hovedårsagen til større og større ungdomskriminalitet.
Man er nu engang selv herre over sin egen skæbne. Det er dit valg om du som 13 årig vil ryge dig skæv i hash og lave småbræk for at finansiere det, eller om du vil passe din skole og dyrke springgymnastik for at få tiden til at gå med noget konstruktivt.

Det pisser mig af at det er blevet gangbar mønt at spille "det er også det offentliges skyld"-kortet når noget går galt. Social arv er et ord opfundet af psykologer og socialrådgivere så de behændigt kan slippe ud af at skulle forholde sig til noget langt mere alvorligt, nemlig det at der er en og kun en der ansvarlig overfor de valg og veje man træffer i sit liv og det er en selv.

Og så er man vel ikke automatisk DF'er fordi man ønsker et retssystem hvor det at smadre en uskyldig mand til uigenkendelighed straffes på lige vilkår med en semi-norsk bodybuilderfantast der tager rüfen på en flok slipseklædte drenge. Det handler vel i bund og grund blot om at man ønsker retfærdighed.
Det er jo noget bullshit, det der og du udviser en eklatant mangel på forståelse for de psykologiske processer, der sker i børn, der ikke får den omsorg, nærhed og de rammer, der kræves. Faktisk tager det ikke ret lang tid at skade et barn, og det sker meget ofte mens de er meget små, altså før de kan lave lort og ballade.

Jeg synes det er trist at man udviser den form for kynisme overfor andre mennesker, for det er simpelthen så forkerte påstande, som det overhovedet kan blive!
nu har jeg selv den udsøgte fornøjelse at arbejde med børn som sidder i lort til halsen og derfor desværre har en overvejende sandsynlighed for at ende ud i noget være lort. Det pisser mig af gang på gang at høre folk der ikke aner hvad de taler om, udtale at de bare kan tage sig sammen og socialarv er noget der er blevet "opfundet".

Lad mig skære det ud i pap ,og fokuserer på rationelle og håndterbare biologiske facts:
Når man ikke får den omsorg man skal have allerede som helt lille bliver hjernen reelt set skadet....
De centre der bl.a står for impulskontrol, evne til at overskue, analysere og håndtere ukendte situationer, og evnen til at lære af erfaringer bliver så at sige fejlprogrammeret og derfor evner man ikke disse ting.
SÅ siger jeg held og lykke med bare at tage sig sammen.....!

Det kan lade sig gøre at "redde" disse unger....det kræver tidlig og korrekt indsats , men det sker alt for ofte at systemet svigter og tadaaaaa så har vi en Popenda....

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 15. sep 2009, 12:08

Køllen I Møllen skrev:
Lindvang skrev: Det er jo noget bullshit, det der og du udviser en eklatant mangel på forståelse for de psykologiske processer, der sker i børn, der ikke får den omsorg, nærhed og de rammer, der kræves. Faktisk tager det ikke ret lang tid at skade et barn, og det sker meget ofte mens de er meget små, altså før de kan lave lort og ballade.

Jeg synes det er trist at man udviser den form for kynisme overfor andre mennesker, for det er simpelthen så forkerte påstande, som det overhovedet kan blive!
Hvis valget skulle stå mellem at lade Rasmus Popenda blive røvpulet i røven af en stor neger eller give ham en stor undskyldning på hele samfundets vegne ville jeg nu stadig foretrække det første...

Han skal straffes uanset hvilken lorte-opvækst han har haft, andre med ringere opvækst har såmænd klaret sig gennem et helt liv uden at maltraktere andre mennesker og slæbe rundt med dem i triumf.
Selvfølgelig skal han have sin straf. Hvor eller hvorfor den store neger kommer ind i den forbindelse må stå for din egen regning, og din hypotetiske opstilling af enten eller, virker meget mærkværdig. Det synes i hvert fald at være en meget alternativ strafudmåling. :)

Personligt tror jeg da også på at det enkelte individ skal stå til ansvar får sine egne handlinger, men at man som Slyboy helt underkender at det omkringliggende miljø spiller ind - og ligefrem skulle være en opfindelse - kan ikke være mere forkert.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2009, 13:10

limey skrev: Selvfølgelig skal han have sin straf. Hvor eller hvorfor den store neger kommer ind i den forbindelse må stå for din egen regning, og din hypotetiske opstilling af enten eller, virker meget mærkværdig. Det synes i hvert fald at være en meget alternativ strafudmåling. :)

Personligt tror jeg da også på at det enkelte individ skal stå til ansvar får sine egne handlinger, men at man som Slyboy helt underkender at det omkringliggende miljø spiller ind - og ligefrem skulle være en opfindelse - kan ikke være mere forkert.
Jeg ville bare gerne have et klart svar fra dig og Lindvang, for jeg var sgu lidt nervøs for at I mente at en undskyldning fra samfundet til morderen var at foretrække fremfor straf...

Men når samfundet ikke kan finde ud af at straffe en morder er det min klare, primitive overbevisning at man bliver nødt til at have store, sorte negere i fængslerne der kan give den slags mennesker en rigtig straf. Det kan meget vel være at det gør mig til et afstumpet individ, et dårligt menneske osv, men så må det være sådan...

Selvfølgelig spiller miljøet ind, det tror jeg også Slyboy anerkender. Men derfra og så til at give kommunen skylden for et mord er der altså lang vej... Kommunen har muligvis fejlet, men det skal Popendas straf ikke gøres mindre af.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af BoT » 15. sep 2009, 13:25

Det pisser mig af, at rigtig mange mennesker er helt sikre på, at alle mennesker fødes med nøjagtig de samme vilkår og muligheder, og at det derfor er ganske klart, at fx mennesker, der begår kriminalitet har truffet det som et fuldstændig frit valg.

Tolstoj skildrer det på uovertruffen vis i en længere diskussion om modsætningsforholdet mellem begreberne "frihed" og "nødvendighed". Frihed defineres som handlinger og beslutninger truffet på et ganske frit og oplyst grundlag uden nogen form for udvendig indflydelse, mens nødvendighed er det eksakt modsatte - handlinger og beslutninger, der udføres efter stor påvirkning af udefra kommende faktorer.

Ofte vil konkrete forbrydelser i første omgang, hvor der er meget få informationer, virke som resultatet af en fri handling, og dermed vække stor harme. Men jo dybere, man kommer ned i sagens kerne, desto oftere kommer nødvendighedsbegrebet med ind i billedet - og dermed tvivlen om, hvorvidt gerningsmanden skal straffes hårdt. Et eksempel - igen fra Tolstoj - der bliver stjålet mad fra en butik. Ingen tvivl, gerningsmanden skal straffes for tyveri, idet vedkommende har begået en frivillig berigelseshandling. Det viser sig dog, at gerningsmanden er en spædbarns-mor, der pga. ekstrem fattigdom ikke har råd til at brødføde sig selv, og dermed producere mælk til sin baby, der er tæt på at sulte ihjel. Kan man da harmes lige så meget over hende forbrydelse? Skal hun have skåret armene af??

Det er selvfølgelig et eksempel, men kan i princippet overføres til rigtig mange kriminelle forhold i Danmark. Også den kedelige sag om Rasmus - eller limeys eksempel med børnesoldaterne i Afrika. Hvor meget af årsagen til en forbrydelse skyldes 100% fri vilje, og hvor ofte sker der ting af nødvendighed?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2009, 13:32

BoT skrev:Det pisser mig af, at rigtig mange mennesker er helt sikre på, at alle mennesker fødes med nøjagtig de samme vilkår og muligheder, og at det derfor er ganske klart, at fx mennesker, der begår kriminalitet har truffet det som et fuldstændig frit valg.
Er der nogen der mener at alle mennesker fødes med NØJAGTIG de samme vilkår og muligheder? Dem har jeg aldrig hørt om.

Vi er da alle enige om at miljøet spiller en stor rolle....

Forskellen på hende småbarnmoderen du nævner og Rasmus Popenda er at hun har en god grund til at handle som hun gør, hvilket forhåbentlig også vil blive taget i betragtning når hun skal "straffes", ihvertfald i et velfungerende samfund. Rasmus Popenda havde INGEN grund til at gøre som han gjorde, der er INTET der taler for en nedsættelse af hans straf, han gjorde det ikke fordi han var sulten og havde brug for penge til mad.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar
Indlæg: 1292
Tilmeldt: 7. dec 2005, 07:44

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Slyboy » 15. sep 2009, 13:43

Køllen I Møllen skrev:[Selvfølgelig spiller miljøet ind, det tror jeg også Slyboy anerkender. Men derfra og så til at give kommunen skylden for et mord er der altså lang vej... Kommunen har muligvis fejlet, men det skal Popendas straf ikke gøres mindre af.
Jeg er glad for at der var en der forstod bare en brøkdel af mit indlæg.

Jeg havde Henrik som leder i sin tid og er ret farvet i den her diskussion, så jeg vil finde noget andet at debattere.
Vilje slår teknik...

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Konsulenten » 15. sep 2009, 13:47

Jeg er efterhånden mest interesseret i, hvorfor Køllen konstant nævner negere og deres vedhæng. Fascination? Fantasi? Man kan jo kun gisne.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Sven Tveskæg
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 10. okt 2005, 12:07
Geografisk sted: På vej til England for at opkræve Danegæld

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Sven Tveskæg » 15. sep 2009, 13:49

Konsulenten skrev:Jeg er efterhånden mest interesseret i, hvorfor Køllen konstant nævner negere og deres vedhæng. Fascination? Fantasi? Man kan jo kun gisne.
Fantasi uden tvivl. "once you go black..."
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar
Indlæg: 1292
Tilmeldt: 7. dec 2005, 07:44

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Slyboy » 15. sep 2009, 13:50

Konsulenten skrev:Jeg er efterhånden mest interesseret i, hvorfor Køllen konstant nævner negere og deres vedhæng. Fascination? Fantasi? Man kan jo kun gisne.
Kan være at de er misundelige på ham....
Vilje slår teknik...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2009, 13:54

Konsulenten skrev:Jeg er efterhånden mest interesseret i, hvorfor Køllen konstant nævner negere og deres vedhæng. Fascination? Fantasi? Man kan jo kun gisne.
Jeg er, indrømmet, lidt pjattet med negere :) Faktisk mener jeg at den sorte race er den hvide overlegen.

Men ja, også lidt en trodsreaktion mod den overdrevne (misforståede) politiske korrekthed der gør at ordet "neger" idag betragtes som et fy-ord og at man hurtigt bliver stemplet som værende racist bare for at bruge ordet... Det er jeg SLET, SLET ikke, lad os bare fatslå det med det samme!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Pastorius » 15. sep 2009, 14:00

Køllen I Møllen skrev:
Konsulenten skrev:Jeg er efterhånden mest interesseret i, hvorfor Køllen konstant nævner negere og deres vedhæng. Fascination? Fantasi? Man kan jo kun gisne.
Jeg er, indrømmet, lidt pjattet med negere :) Faktisk mener jeg at den sorte race er den hvide overlegen.

Men ja, også lidt en trodsreaktion mod den overdrevne (misforståede) politiske korrekthed der gør at ordet "neger" idag betragtes som et fy-ord og at man hurtigt bliver stemplet som værende racist bare for at bruge ordet... Det er jeg SLET, SLET ikke, lad os bare fatslå det med det samme!
Hæ - du er sjov. Først siger du at
Faktisk mener jeg at den sorte race er den hvide overlegen.
Dernæst:
stemplet som værende racist bare for at bruge ordet... Det er jeg SLET, SLET ikke, lad os bare fatslå det med det samme!
Wikipedias definition på racisme er fx:
Racisme er en videnskabelig og politisk ideologi, som rangordner mennesker i forskellige grupper efter biologisk "race".
Det er også racistisk at mene at den sorte race er den hvide overlegen.

...og jo, jeg har godt set der er en smiley i dit indlæg, og nej, jeg tror ikke du er racist i den forstand vi normalt tillægger ordet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2009, 14:05

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Konsulenten skrev:Jeg er efterhånden mest interesseret i, hvorfor Køllen konstant nævner negere og deres vedhæng. Fascination? Fantasi? Man kan jo kun gisne.
Jeg er, indrømmet, lidt pjattet med negere :) Faktisk mener jeg at den sorte race er den hvide overlegen.

Men ja, også lidt en trodsreaktion mod den overdrevne (misforståede) politiske korrekthed der gør at ordet "neger" idag betragtes som et fy-ord og at man hurtigt bliver stemplet som værende racist bare for at bruge ordet... Det er jeg SLET, SLET ikke, lad os bare fatslå det med det samme!
Hæ - du er sjov. Først siger du at
Faktisk mener jeg at den sorte race er den hvide overlegen.
Dernæst:
stemplet som værende racist bare for at bruge ordet... Det er jeg SLET, SLET ikke, lad os bare fatslå det med det samme!
Wikipedias definition på racisme er fx:
Racisme er en videnskabelig og politisk ideologi, som rangordner mennesker i forskellige grupper efter biologisk "race".
Det er også racistisk at mene at den sorte race er den hvide overlegen.

...og jo, jeg har godt set der er en smiley i dit indlæg, og nej, jeg tror ikke du er racist i den forstand vi normalt tillægger ordet.
Jeg HAVDE faktisk skrevet at jeg er omvendt racist, men slettede det igen da det kunne misforståes. Folk skulle helst ikke tro at jeg var blevet OMVENDT fra at være racist til ikke at være racist :)

Men nej, den sorte race er den hvide race overlegen hvad fysikken angår. Det er vel nærmest fakta. Er man racist for at mene dette så er jeg racist...
Os hvide kan så glæde os over at vi ikke er nær så dovne som de sorte :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Yngvesson » 15. sep 2009, 14:12

Køllen I Møllen skrev: Jeg HAVDE faktisk skrevet at jeg er omvendt racist, men slettede det igen da det kunne misforståes. Folk skulle helst ikke tro at jeg var blevet OMVENDT fra at være racist til ikke at være racist :)

Men nej, den sorte race er den hvide race overlegen hvad fysikken angår. Det er vel nærmest fakta. Er man racist for at mene dette så er jeg racist...
Os hvide kan så glæde os over at vi ikke er nær så dovne som de sorte :)
Det kommer vel helt an på hvilke fysiske aktiviteter du tænker på... Har du måske nogensinde set en sort vinde en svømme konkurrence? eller Ishockey? evt. Volleyball? you get the point ;)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2009, 14:14

Yngvesson skrev:Det kommer vel helt an på hvilke fysiske aktiviteter du tænker på... Har du måske nogensinde set en sort vinde en svømme konkurrence? eller Ishockey? evt. Volleyball? you get the point ;)
Jeg har engang set en sort ishockeyspiller, lad os bare konstatere at indenfor ishockeyens verden holder min "racistiske" teorier ikke vand :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af MrBangDK » 15. sep 2009, 14:15

Det pisser mig af, at denne tråd er gået over til at være filosofi/strafudmåling/racisme debat i stedet for det den burde dreje sig om - hvad der pisser folk af!!!

Det pisser mig i øvrigt også af, at der kommer regn ind gennem mit udestuetag, men jeg kan fandme ikke finde ud af hvor det fucking hul er i taget.. PIS!!! :@
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Pastorius » 15. sep 2009, 14:24

Køllen I Møllen skrev: Men nej, den sorte race er den hvide race overlegen hvad fysikken angår. Det er vel nærmest fakta.
Tja, det har i hvert fald givet folk (sportskommentatorer) problemer i både USA og UK at sige det højt....
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Konsulenten » 15. sep 2009, 14:55

MrBangDK skrev: Det pisser mig i øvrigt også af, at der kommer regn ind gennem mit udestuetag, men jeg kan fandme ikke finde ud af hvor det fucking hul er i taget.. PIS!!! :@
1) Udestue - er du 60?
2) Hvor svært kan det være? Det kræver vel ikke ligefrem rocket science at finde ud af.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Martin » 15. sep 2009, 14:57

Konsulenten skrev:
MrBangDK skrev: Det pisser mig i øvrigt også af, at der kommer regn ind gennem mit udestuetag, men jeg kan fandme ikke finde ud af hvor det fucking hul er i taget.. PIS!!! :@
1) Udestue - er du 60?
2) Hvor svært kan det være? Det kræver vel ikke ligefrem rocket science at finde ud af.
3) Har du husket at sætte dine havestole fra Jyske ind i huset, så hynderne ikke bliver våde?
4) Kan det tænkes at du har glemt noget sushi på taget?
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2009, 14:58

MrBangDK skrev:Det pisser mig af, at denne tråd er gået over til at være filosofi/strafudmåling/racisme debat i stedet for det den burde dreje sig om - hvad der pisser folk af!!!

Det pisser mig i øvrigt også af, at der kommer regn ind gennem mit udestuetag, men jeg kan fandme ikke finde ud af hvor det fucking hul er i taget.. PIS!!! :@
Jeg har en teori om at der hvor du kan se vandet kommer ind vil du også finde dit hul.....
Janteloven eksisterer IKKE!

ThomasLW
2. div
2. div
Indlæg: 131
Tilmeldt: 29. aug 2009, 21:36

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af ThomasLW » 15. sep 2009, 15:01

MrBangDK skrev: Det pisser mig i øvrigt også af, at der kommer regn ind gennem mit udestuetag, men jeg kan fandme ikke finde ud af hvor det fucking hul er i taget.. PIS!!! :@
Lej dog en stige! Så svært kan det da ikke være! ;)

Besvar