Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. sep 2009, 08:54

gwailo skrev:
limey skrev:I stedet for at benægte det mest veldokumenterede faktum i verden, holder de det religiøse i det rum hvor det hører til, nemlig som en moralsk overbygning eller en "guideline to decency" om man vil.
Hvad er "det mest veldokumenterede faktum i verden"?
At AGF efter 2 runder i superligaen var verdenshistoriens bedste fodboldhold.
Janteloven eksisterer IKKE!

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Yngvesson » 25. sep 2009, 09:07

limey skrev: A wha? den sidste sætning må du meget gerne uddybe. Det menneskelige DNA er eksempelvis 98% identisk med bonobochimpansens og palæontologer har påvist hundredvis af fællestræk igennem kranier og andre knogler af diverse hominider op igennem historien. Hvis man ikke vil anerkende dette, lukker man efter min mening bevidst sine øjne.
Ja, der er mange fællestræk rent æstetisk, men det er jo aldrig lykkedes nogen at finde en anden art end mennesket som har været i stand til at udvikle og videregive den viden som det enkelte individ har tildelt sig igennem sit liv. Det er rent instinktivt det f.eks. en abe gør i naturen. Dog kan man lære en abe og tænke logisk ved hjælp af mad osv., men dog vil denne abe på ingen måde kunne lære det videre til en anden abe, som f.eks. et menneske kan.
Det jeg mener med hele mit indlæg er at jeg mener at menneskeracen er noget helt unikt, og jeg kan simpelthen ikke tro på at vi har udviklet os fra en én-cellet organisme, det er helt absurd i mine øjne. Specielt når man sammenligner menneskeracen med alle andre racer, fordi vi har vel haft ligeså lang tid til at udvikle os som alle andre nu levende racer?

Vi bliver jo nok aldrig enige om emnet, så lad os bare stoppe debatten, da nogle jo mener man kun må komme med negative opråb i denne tråd ;) send evt. et PB hvis du har mere at sige..

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Yngvesson » 25. sep 2009, 09:16

Lindvang skrev: Så vil jeg anbefale dig denne lettere klynkende (hvad jeg har fået fortalt, har ikke læst den selv endnu) bog, som mener det er synd for de kristne, at de bliver mobbet af ateisterne:

http://www.saxo.com/dk/item/gudloese-hj ... 3god-XP_2g
Jeg kan ikke rigtigt se hvor du vil hen med det her. Jeg mener da helt bestemt at der skal være plads til både ateister såvel som kristne, jeg er bare træt af at mange ateister ikke mener det samme, (mange mener at der kun er plads til dem). Og det kan da godt være at jeg er støt på de ateister som bare ikke er til at tale med, men det er nu den erfaring jeg har gjort mig.
For lige at vende det med folkekirken, så er jeg ikke selv medlem af den, og er egentlig imod konceptet omkring en statslig kirke, da jeg mener at det er en personlig beslutning, som man skal gøre op med sig selv, om man er kristen eller ej. Altså jeg synes ikke at det er i orden at den almene dansker pr. automatik skal betale kirkeskat, det er en beslutning man selv burde tage, (altså om man vil være medlem af en kirke, og betale til den).

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Pastorius » 25. sep 2009, 10:13

Yngvesson skrev: Jeg mener da helt bestemt at der skal være plads til både ateister såvel som kristne, jeg er bare træt af at mange ateister ikke mener det samme, (mange mener at der kun er plads til dem).
Jeg tror dig skam på ordet, når du siger at du mener der skal være plads til ateister, men jeg tror du begår den store fejl at tro at alle kristne har det som dig. Der er historisk set en vis dokumentation for at kristne ikke har udvist den store tolerance overfor ateister og andre hedninge.

Synes du de her to fx er fordømmende overfor kristne på anden måde end at de taler for deres egen holdning?
Douglas Adams:
http://www.youtube.com/watch?v=PjvSX4Y8C1o" onclick="window.open(this.href);return false;
Richard Dawking:
http://www.youtube.com/watch?v=VGKoVDtpL5g" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. sep 2009, 10:42

Kristne, jøder, muslimer, hinduer og eskimoer pisser mig af...

Sjovt nok har jeg ikke noget imod buddhister men det er også den eneste af de større religioner der ikke er ond!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Martin » 25. sep 2009, 12:24

Pastorius skrev:
Yngvesson skrev: Jeg mener da helt bestemt at der skal være plads til både ateister såvel som kristne, jeg er bare træt af at mange ateister ikke mener det samme, (mange mener at der kun er plads til dem).
Jeg tror dig skam på ordet, når du siger at du mener der skal være plads til ateister, men jeg tror du begår den store fejl at tro at alle kristne har det som dig. Der er historisk set en vis dokumentation for at kristne ikke har udvist den store tolerance overfor ateister og andre hedninge.

Synes du de her to fx er fordømmende overfor kristne på anden måde end at de taler for deres egen holdning?
Douglas Adams:
http://www.youtube.com/watch?v=PjvSX4Y8C1o" onclick="window.open(this.href);return false;
Richard Dawking:
http://www.youtube.com/watch?v=VGKoVDtpL5g" onclick="window.open(this.href);return false;
Dawkins er ihvertfald en skinger stemme. Hans generelle evne til at tørre alverdens problemer af på religion er ihvertfald naivt og upolemisk.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Elegia

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elegia » 25. sep 2009, 12:38

Køllen I Møllen skrev:Kristne, jøder, muslimer, hinduer og eskimoer pisser mig af...

Sjovt nok har jeg ikke noget imod buddhister men det er også den eneste af de større religioner der ikke er ond!
Enig!

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 963
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af gwailo » 25. sep 2009, 12:40

Pastorius skrev:
Yngvesson skrev: Jeg mener da helt bestemt at der skal være plads til både ateister såvel som kristne, jeg er bare træt af at mange ateister ikke mener det samme, (mange mener at der kun er plads til dem).
Jeg tror dig skam på ordet, når du siger at du mener der skal være plads til ateister, men jeg tror du begår den store fejl at tro at alle kristne har det som dig. Der er historisk set en vis dokumentation for at kristne ikke har udvist den store tolerance overfor ateister og andre hedninge.

Synes du de her to fx er fordømmende overfor kristne på anden måde end at de taler for deres egen holdning?
Douglas Adams:
http://www.youtube.com/watch?v=PjvSX4Y8C1o" onclick="window.open(this.href);return false;
Richard Dawking:
http://www.youtube.com/watch?v=VGKoVDtpL5g" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er helt sikkert mange eksemper i historien på kristne (og andre folk af tro), der fejler stort.

Men med risiko for at lyde fordømmende og sætte spørgsmålstegn ved folks tro, så tror jeg det er vigtig at lave et skel mellem praktiserende kristne og det som jeg vil betegne som kultur-kristne.

At være kristen er for mig ikke kun at vi fx som danskere kalder os et kristent folk, men det er mere det at leve et liv i tro og handling i.f.t. Guds kærlighed.
// gwailo

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Pastorius » 25. sep 2009, 12:50

Martin skrev: Dawkins er ihvertfald en skinger stemme. Hans generelle evne til at tørre alverdens problemer af på religion er ihvertfald naivt og upolemisk.
Synes du han er så slem? Der kan man bare se, jeg synes bare han drager logiske, neutrale slutninger udfra fakta. Jeg tro egentlig ikke han mener at alverdens problemer er løst hvis vi kommer af med religion, men at det i hvert fald er et godt sted at starte.

PS. Jeg er iøvrigt ikke selv ateist i ordets forstand. Jeg er nok det jeg vil kalde værdi- og kulturkristen, og jeg ville føle mig fint hjemme i den danske folkekirke (jeg er stadig medlem og vedbliver med at være det), hvis ikke sådan en som Gråsbøll var blevet banket på plads. Problemet er bare at værdisættet i folkekirken er så rummeligt at jeg hurtigt kan få øje på repræsentanter for folkekirken, som jeg slet ikke kan få til at passe ind i min definition på kristne værdier - og her er det ikke (kun) fætrene jeg taler om.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Yngvesson » 25. sep 2009, 14:01

Pastorius skrev:
Yngvesson skrev: Jeg mener da helt bestemt at der skal være plads til både ateister såvel som kristne, jeg er bare træt af at mange ateister ikke mener det samme, (mange mener at der kun er plads til dem).
Jeg tror dig skam på ordet, når du siger at du mener der skal være plads til ateister, men jeg tror du begår den store fejl at tro at alle kristne har det som dig. Der er historisk set en vis dokumentation for at kristne ikke har udvist den store tolerance overfor ateister og andre hedninge.

Synes du de her to fx er fordømmende overfor kristne på anden måde end at de taler for deres egen holdning?
Douglas Adams:
http://www.youtube.com/watch?v=PjvSX4Y8C1o" onclick="window.open(this.href);return false;
Richard Dawking:
http://www.youtube.com/watch?v=VGKoVDtpL5g" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg skriver jo også at det godt kan være at det bare er mig der har været uheldig og kun har mødt de ateister som synes at der kun er plads til dem og ingen andre. Altså jeg taler bare ud fra min egen erfaring.
Og nej, jeg synes ikke de er fordømmende på nogen måde (bare lige for at få den med).

Brugeravatar
Sven Tveskæg
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 10. okt 2005, 12:07
Geografisk sted: På vej til England for at opkræve Danegæld

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Sven Tveskæg » 25. sep 2009, 14:05

SÅ STOP DOG MED AT DISKUTERE I DENNE TRÅD OG SMID DET I EN ANDEN SELVSTÆNDIG TRÅD!
DET PISSER MIG AF AT I IKKE VIL OVERHOLDE SÅ SIMPEL EN REGEL!!!

ADMIN??????
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold
Indlæg: 807
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:27
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: Aalborg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Alando » 25. sep 2009, 14:24

Det pisser mig af at vi har to "lokalopgør" i denne sæson og jeg bor i Bruxelles i et halvt år. Gad sgu godt opleve lokal stemnings-bold

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Steve-Dave » 25. sep 2009, 14:27

Sven Tveskæg skrev:SÅ STOP DOG MED AT DISKUTERE I DENNE TRÅD OG SMID DET I EN ANDEN SELVSTÆNDIG TRÅD!
DET PISSER MIG AF AT I IKKE VIL OVERHOLDE SÅ SIMPEL EN REGEL!!!

ADMIN??????
"ADMIIIINNNN!!!".

Billede

Brugeravatar
Sven Tveskæg
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 10. okt 2005, 12:07
Geografisk sted: På vej til England for at opkræve Danegæld

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Sven Tveskæg » 25. sep 2009, 14:40

Steve-Dave skrev:
Sven Tveskæg skrev:SÅ STOP DOG MED AT DISKUTERE I DENNE TRÅD OG SMID DET I EN ANDEN SELVSTÆNDIG TRÅD!
DET PISSER MIG AF AT I IKKE VIL OVERHOLDE SÅ SIMPEL EN REGEL!!!

ADMIN??????
"ADMIIIINNNN!!!".

Billede
Det pisser mig af at du lægger billeder ind af dig selv som barn - hva' skal det nu til for???
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Martin » 25. sep 2009, 14:55

Shit Tveskæg.... det må være kandidaten til årets "det-man-siger-er-man-selv-indlæg"

Steve-Dave: 1
Tveskæg: 0
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Martin » 25. sep 2009, 15:13

Pastorius skrev:
Martin skrev: Dawkins er ihvertfald en skinger stemme. Hans generelle evne til at tørre alverdens problemer af på religion er ihvertfald naivt og upolemisk.
Synes du han er så slem? Der kan man bare se, jeg synes bare han drager logiske, neutrale slutninger udfra fakta. Jeg tro egentlig ikke han mener at alverdens problemer er løst hvis vi kommer af med religion, men at det i hvert fald er et godt sted at starte.

PS. Jeg er iøvrigt ikke selv ateist i ordets forstand. Jeg er nok det jeg vil kalde værdi- og kulturkristen, og jeg ville føle mig fint hjemme i den danske folkekirke (jeg er stadig medlem og vedbliver med at være det), hvis ikke sådan en som Gråsbøll var blevet banket på plads. Problemet er bare at værdisættet i folkekirken er så rummeligt at jeg hurtigt kan få øje på repræsentanter for folkekirken, som jeg slet ikke kan få til at passe ind i min definition på kristne værdier - og her er det ikke (kun) fætrene jeg taler om.
Egentligt synes jeg han er ret slem. Han evner som få at fremhæve de negative sider ved religion. I Dawkins-land er der meget lidt plads til det du kalder værdi- og kulturkristen - disse må blot betragtes som metastaser på den kræftsygdom, som religion er i hans verden. Netop i forlængelse af dette synes jeg også han har svært ved at tilbyde et alternativ til religion. Han kridter jo en bane op, der mest er baseret på at bevise, ud fra et videnskabeligt synspunkt, at Gud ikke findes - altså for ham (som er biolog) er det ofte en kamp imellem big-bang og kreationisme, hvilket for mange troende (dem han så gerne vil bekæmpe) ikke er spørgsmålet med religion, hvor det mere er åndeligt og filosofisk.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 25. sep 2009, 15:27

Sven Tveskæg skrev:SÅ STOP DOG MED AT DISKUTERE I DENNE TRÅD OG SMID DET I EN ANDEN SELVSTÆNDIG TRÅD!
DET PISSER MIG AF AT I IKKE VIL OVERHOLDE SÅ SIMPEL EN REGEL!!!

ADMIN??????
Det pisser mig af at du ikke vil acceptere at denne tråd skaber en mulighed for at kunne diskutere semi-politiske emner som ellers i mange andre henseender ville blive stoppet af juntaen. Ofte er det affødt af en skarp mening om et eller andet, hvilket naturligt nok vil skabe en modreaktion fra en anden debattør. Hvis denne tråd skulle holdes sig så strengt til "topic" som du agiterer for, ville det jo bare bestå af en lang række udsagn. Personligt ville jeg mene at det da blive en kende kedeligt!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Pastorius » 25. sep 2009, 15:36

Martin skrev: Egentligt synes jeg han er ret slem. Han evner som få at fremhæve de negative sider ved religion. I Dawkins-land er der meget lidt plads til det du kalder værdi- og kulturkristen - disse må blot betragtes som metastaser på den kræftsygdom, som religion er i hans verden. Netop i forlængelse af dette synes jeg også han har svært ved at tilbyde et alternativ til religion. Han kridter jo en bane op, der mest er baseret på at bevise, ud fra et videnskabeligt synspunkt, at Gud ikke findes - altså for ham (som er biolog) er det ofte en kamp imellem big-bang og kreationisme, hvilket for mange troende (dem han så gerne vil bekæmpe) ikke er spørgsmålet med religion, hvor det mere er åndeligt og filosofisk.
Vi er nok enige om hvordan han er, jeg betragter bare ikke hans synspunkter som specielt slemme. Måske fordi jeg til dagligt har meget med teknikkere at gøre, så jeg er normalt bare regner deres teknokratiske indgangsvinkel til verden som deres idealhåb. Jeg går da ud fra at Dawking ikke er så sort/hvid indeni, men bare prøver at stille nogle klare modsætninger op at diskutere fra.

Det kunne være spændende at høre Jens Martin Knudsen (som kristen videnskabsmand) og Dawking diskutere, men det er desværre for sent nu (JMK døde i 2005).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af 634 » 25. sep 2009, 15:49

Sven Tveskæg skrev:SÅ STOP DOG MED AT DISKUTERE I DENNE TRÅD OG SMID DET I EN ANDEN SELVSTÆNDIG TRÅD!
DET PISSER MIG AF AT I IKKE VIL OVERHOLDE SÅ SIMPEL EN REGEL!!!

ADMIN??????
Det pisser mig af at du endnu ikke har fattet, at kommer der en sidebemærkning i et indlæg, er der ofte en eller nogle som vil debattere dette emne, og derved bliver trådens oprindelige debatemne ofte afsporet og off topic. Det er meget mere tydeligt i kamptråde, og jeg tror egentlig ikke at der er nogen som gør det bevist, men dette forum er så uoverskueligt at det utilsigtigt sker.
Før det her php forum havde vi et overskueligt trådvisnings forum som med tydelig overskrift kunne vise hvad tråden handlede om, og når tråden blev afsporet med et emne kunne der bare laves et nyt overskrift i den nye gren af den oprindelige tråd.
Jeg har flere gange tænkt på at foreslå et nyt trådvisningsforum i Feedback , men har desværre ikke fået det gjort, i de seneste uger eller måneder er det dog blevet et stort problem med of topic tråde.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

RBAalborg
2. div
2. div
Indlæg: 114
Tilmeldt: 24. jun 2009, 13:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: 9000 AALBORG

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af RBAalborg » 25. sep 2009, 19:01

Klaus bo Larsen pisser mig af!!!
Klubfølelsen sidder i hjertet!

Besvar