Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar
Indlæg: 1292
Tilmeldt: 7. dec 2005, 07:44

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Slyboy » 16. sep 2010, 08:08

Køllen I Møllen skrev:Du mener at de der er imod Christiania ikke kan være det uden at have været der? Og at det bunder i uvidenhed?
Du anmelder vel heller ikke en film ud fra traileren?

Hvorfor er folk imod Christiania? Fordi et flertal af politikerne hyler op om at det er en hashrede af værste karat, men de glemmer lykkeligt at fortælle om koncerterne, spisestederne og alt det andet fremragende de har at byde på.

Se, lyt og lær før du danner dig et indtryk, det er vel et fåtal af mennesker der kan være uenige i det!?
Vilje slår teknik...

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 16. sep 2010, 08:16

Køllen I Møllen skrev:
Lindvang skrev:
Kenneth K skrev:
jonas386 skrev:
Kilde skrev:Folk i Che Guevara-trøjer pisser mig groft af..
Enig, det samme med folk i "Bevar Christiania" trøjer.
Ikke at jeg er imod Christiania, men mere det at folk ikke fatter budskabet bag, primært er det jo folk der aldrig har været på "staden" der går i trøjerne, for at være "seje"...
Jeg er nu ikke sikker på, at det er rigtigt, at det primært er folk, der ikke har været på Staden, der går i de trøjer. Måske er det tilfældet; det ved jeg ikke, men jeg tror det ikke.

Men omvendt er jeg ret sikker på, at hovedparten af de folk, der mener, at Christiania skal ryddes/nedlægges aldrig har været der.
Lidt det samme som at DF's kernevælgere bor i områder, hvor der aldrig har været en mørkere person end skorstensfejerens søn.

Der er mange, der render rundt i de trøjer, som ikke har været der, og fred være med det. Men som du så rigtigt skriver, så er mange af modstanderne folk, der ikke aner, hvad det er. Akkurat som mange modstandere af Ungdomshuset, etc.

Uvidenhed sætter mange dagsordener i dette land efterhånden.
Du mener at de der er imod Christiania ikke kan være det uden at have været der? Og at det bunder i uvidenhed?
Det kan man sagtens. Det skriver jeg slet heller ikke, at man ikke kan. Jeg skriver heller ikke, at det specifikt bunder i uvidenhed. Jeg skriver blot, at rigtig mange menneskers holdning til andre mennesker og kulturer i dag i ofte bunder i uvidenhed.

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 16. sep 2010, 08:17

Alando skrev:
Lindvang skrev:
Kilde skrev:Folk i Che Guevara-trøjer pisser mig groft af..
Ligesom folk i slips pisser mig af.

I øvrigt er der ufatteligt mange af dem, der bor på eller lige i nærheden af Christiania, der render rundt i de trøjer. Så at sige, at det kun er folk, der ikke har været der, er lidt en tilsnigelse.
Jeg kan jo fx også godt rende rundt i en "Free Aung San Suu Kyi"-trøje (ikke at jeg gør det så tit), selvom jeg aldrig har betrådt burmesisk jord.
Folk i slips? Den bliver jeg alligevel nødt til at reagere på. Hvorfor dog det?
Fordi det at bære slips er et et udtryk for det samme som at gå med Che-trøjer. Blot med modsat fortegn.

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Reto » 16. sep 2010, 09:40

Lindvang skrev: Fordi det at bære slips er et et udtryk for det samme som at gå med Che-trøjer. Blot med modsat fortegn.
Vil du forklare det nærmere ?

Eller skal den forstås lige ud af landevejen med at det at iføre sig slips er det samme som at sympatisere med en mand, der uomtvisteligt har blod på hænderne.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kilde » 16. sep 2010, 09:41

Lindvang skrev:Fordi det at bære slips er et et udtryk for det samme som at gå med Che-trøjer. Blot med modsat fortegn.
Hvad?? Vil også gerne have en nærmere forklaring.

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Martin » 16. sep 2010, 09:55

Lindvang skrev:Fordi det at bære slips er et et udtryk for det samme som at gå med Che-trøjer. Blot med modsat fortegn.
Billede
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 16. sep 2010, 13:08

Reto skrev:
Lindvang skrev: Fordi det at bære slips er et et udtryk for det samme som at gå med Che-trøjer. Blot med modsat fortegn.
Vil du forklare det nærmere ?

Eller skal den forstås lige ud af landevejen med at det at iføre sig slips er det samme som at sympatisere med en mand, der uomtvisteligt har blod på hænderne.
Slipset nedstammer fra adelen og borgerskabet, venstrefløjens klassefjende. Og nu du siger det, så er der MASSER af blod på hænderne der. Meget mere, end der var på Ches.

At gå med slips i dag stammer derfra, og det er da også stadig overvejende en borgerlig dyd at bære et sådan, selvom det naturligvis ikke bør tillægges samme betydning længere. Akkurat som at dem, der bærer en trøje med Che Guevaras kontrafej ikke nødvendigvis er enig med ALT, hvad der kom fra den mand.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1669
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Debatjuntaen » 16. sep 2010, 13:21

Die Herren...

Så stopper debatten om slips, Che, Christiania, etc.

Politisk funderede debatter er ikke tilladt - har I husket at kigge de opdaterede retningslinier igennem?

/Debatjuntaen

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10649
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af jonas386 » 16. sep 2010, 15:42

Af ren interesse: Hvorfor må der egentlig ikke diskuteres politik på DS :)?
Jeg er med på at der selvfølgelig ikke skal gå politik i alle tråde osv, men må der heller ikke diskuteres politik i en evt. "politik tråd"?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. sep 2010, 16:20

Lindvang skrev:
Det kan man sagtens. Det skriver jeg slet heller ikke, at man ikke kan. Jeg skriver heller ikke, at det specifikt bunder i uvidenhed. Jeg skriver blot, at rigtig mange menneskers holdning til andre mennesker og kulturer i dag i ofte bunder i uvidenhed.
Æv, så er vi jo enige :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. sep 2010, 16:25

Slyboy skrev:
Køllen I Møllen skrev:Du mener at de der er imod Christiania ikke kan være det uden at have været der? Og at det bunder i uvidenhed?
Du anmelder vel heller ikke en film ud fra traileren?

Hvorfor er folk imod Christiania? Fordi et flertal af politikerne hyler op om at det er en hashrede af værste karat, men de glemmer lykkeligt at fortælle om koncerterne, spisestederne og alt det andet fremragende de har at byde på.

Se, lyt og lær før du danner dig et indtryk, det er vel et fåtal af mennesker der kan være uenige i det!?
Så man kan ikke have en mening om plejehjem uden at have boet på et sådant? Eller en mening om indvandrere uden at have boet i en ghetto? Det er noget forkvaklet vås at man ikke skal kunne have en mening om CHristiania uden at have været der. Sammenligningen med en film-trailer er nok bare ugennemtænkt....

Edit : Nu ser jeg så at der længere nede i tråden pointeres at vi ikke må diskutere politik. Modtaget.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. jan 2007, 20:50
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Dåse Allan@ » 17. sep 2010, 15:11

Det pisser mig af at jeg skal til bryllup imorgen...
SVEND GOLLE SUPPORT

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold
Indlæg: 807
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:27
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: Aalborg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Alando » 17. sep 2010, 19:58

Dåse Allan@ skrev:Det pisser mig af at jeg skal til bryllup imorgen...
du kan da håbe på at bruden har en lækker søster eller veninde som pludselig indser at hun har travlt og derfor er temmelig nem.... Og så er maden forhåbentlig god

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. jan 2007, 20:50
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Dåse Allan@ » 17. sep 2010, 20:18

Alando skrev:
Dåse Allan@ skrev:Det pisser mig af at jeg skal til bryllup imorgen...
du kan da håbe på at bruden har en lækker søster eller veninde som pludselig indser at hun har travlt og derfor er temmelig nem.... Og så er maden forhåbentlig god
Kæresten skal med, de skal giftes ude i en skov og de er pjattet med østers...

Og AaB spiller i Randers!
SVEND GOLLE SUPPORT

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Dot Bot » 18. sep 2010, 00:00

Dåse Allan@ skrev:
Alando skrev:
Dåse Allan@ skrev:Det pisser mig af at jeg skal til bryllup imorgen...
du kan da håbe på at bruden har en lækker søster eller veninde som pludselig indser at hun har travlt og derfor er temmelig nem.... Og så er maden forhåbentlig god
Kæresten skal med, de skal giftes ude i en skov og de er pjattet med østers...

Og AaB spiller i Randers!
Hvis nu det er Randers Regnskov, så kan du vel godt smutte i et par timer ;)

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. jan 2007, 20:50
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Dåse Allan@ » 18. sep 2010, 08:34

Dot Bot skrev:
Dåse Allan@ skrev:
Alando skrev:
Dåse Allan@ skrev:Det pisser mig af at jeg skal til bryllup imorgen...
du kan da håbe på at bruden har en lækker søster eller veninde som pludselig indser at hun har travlt og derfor er temmelig nem.... Og så er maden forhåbentlig god
Kæresten skal med, de skal giftes ude i en skov og de er pjattet med østers...

Og AaB spiller i Randers!
Hvis nu det er Randers Regnskov, så kan du vel godt smutte i et par timer ;)
Det er lidt udenfor Viborg, iøvrigt er det mig der skal kører hjem, så kan ikke engang drikke mig fuld...
SVEND GOLLE SUPPORT

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Dot Bot » 18. sep 2010, 08:43

Dåse Allan@ skrev:
Dot Bot skrev:
Dåse Allan@ skrev:
Alando skrev:
Dåse Allan@ skrev:Det pisser mig af at jeg skal til bryllup imorgen...
du kan da håbe på at bruden har en lækker søster eller veninde som pludselig indser at hun har travlt og derfor er temmelig nem.... Og så er maden forhåbentlig god
Kæresten skal med, de skal giftes ude i en skov og de er pjattet med østers...

Og AaB spiller i Randers!
Hvis nu det er Randers Regnskov, så kan du vel godt smutte i et par timer ;)
Det er lidt udenfor Viborg, iøvrigt er det mig der skal kører hjem, så kan ikke engang drikke mig fuld...
Puha, det bliver en hård lørdag. Held og lykke.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af thomasjn » 19. sep 2010, 15:23

At Esbjerg er foran i Horsens. De møgfiskere skal bare blive under stregen!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af jernskjorten » 19. sep 2010, 15:35

thomasjn skrev:At Esbjerg er foran i Horsens. De møgfiskere skal bare blive under stregen!
Vil hellere slås med Horsens end Esbjerg om at undgå nedrykning, så fint med mig, at Horsens bliver dukket. Også selv om det nu og her sender os tilbage under stregen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. sep 2010, 16:50

DR1 tekst tv side 210 : "Dagens klassikere /derbyer i overblik" hvor der indtil nu er mini-referater af Feyenoord-Ajax samt Man United-Liverpool. Jeg vil vædde en kasse Aalborg Pilsnere på at de har en "journalist" der bare sidder og venter på at smide resultatet af dagens Kbh-kamp ind på den side... Og at det er den eneste grund til at de har oprettet den side.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar