Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Elegia

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elegia » 10. nov 2009, 09:32

Jeg synes, der er sket meget i Aalborg de sidste fire-fem år, og jeg er egentlig ikke enig i, at det gør byen mindre charmerende.

Eksempelvis finder jeg hverken de nye parkarealer ved stranden typisk provinsfesne eller motorvejsjyske, men derimod ganske charmerende og brugbare. Det samme gælder sportsområderne ved stranden eller det store Nordkraftcenter, der forhåbentlig kan trække større koncerter til byen i fremtiden.

At der så er kommet blåt neonlys nogle steder på fortovet og lignende små særheder, påvirker ikke rigtigt mit syn på byen.
Det samme gælder antallet af selv- og solariebrunede piger, selv om det da også er mit klare indtryk, at kun Amager kan fremvise flere af dem målt på forholdstal.

Og som pt. bosiddende i Århus (dog heldigvis kun nogle få uger endnu) vil jeg sige, at Aalborg klart vinder i en direkte sammenligning målt på charme og personlighed.
Og såmænd er Århus heller ikke mange hestehoveder foran hvad angår den slags kultur, jeg personligt slæber mit dorske legeme ud for at opleve.

Nu kan jeg se, der går lidt penismåling i, hvem der sådan er mest berejst, så lad mig citere en dansker (født i Roskilde), der også har set sin del af verden, fra et interview i Nordjyske i søndag:

”Jeg er faktisk glad for Aalborg. Det er en by, som ikke prøver at være noget andet, end den er. En by, der er sin egen. Den skæver ikke til København. Det er charmerende. Og jeg har altid kun oplevet søde folk heroppe,” lyder det fra verdensstjernen Thure Lindhardt.

Denne selvstændighed giver sig sommetider udslag i et barnligt had mod København (bemærk, at jeg intet skrev om mindreværd, Køllen), men også i en stærk og selvstændig identitetsfølelse, som man så kan lide eller lade være.

Det positive, synes jeg, er dog, at man har den og er i stand til at opretholde den. Det kunne mange af de førnævnte jyske motorvejsprovinsbyer lære noget af.

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Martin » 10. nov 2009, 10:06

Byerne smelter jo også mere og mere sammen, så debatten er ligegyldig:
Politiken i interview med den nye bykonge med 'Respekt for København' skrev:Du går meget op i fodbold, ved jeg. Nu skal vi teste, hvor dybt din kærlighed til København stikker. Holder du med FCK eller dit hjemmehold, AaB?

»AaB, helt klart! Det er den klub, jeg er vokset op med, og som jeg har heppet på sammen med mine drenge. Min troværdighed ville lide en krank skæbne, hvis jeg troede, jeg kunne købe københavnernes sjæl ved at skifte fodboldtrøjen ud. Der er ingen respekt for dem, der kan skifte hold. I Liverpool siger de: Du kan skifte bilen og konen ud – men ikke din fodboldklub!«.

Link
Først en sort mand i det Hvide Hus - Nu en nordjyde i Københavns Rådhus! Yes we can! Så mangler vi blot en kompetent ledelse i bygningerne på Hornevej.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Elegia

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elegia » 10. nov 2009, 10:07

Martin skrev:Byerne smelter jo også mere og mere sammen, så debatten er ligegyldig:
Politiken i interview med den nye bykonge skrev:Du går meget op i fodbold, ved jeg. Nu skal vi teste, hvor dybt din kærlighed til København stikker. Holder du med FCK eller dit hjemmehold, AaB?

»AaB, helt klart! Det er den klub, jeg er vokset op med, og som jeg har heppet på sammen med mine drenge. Min troværdighed ville lide en krank skæbne, hvis jeg troede, jeg kunne købe københavnernes sjæl ved at skifte fodboldtrøjen ud. Der er ingen respekt for dem, der kan skifte hold. I Liverpool siger de: Du kan skifte bilen og konen ud – men ikke din fodboldklub!«.

Link
Først en sort mand i det Hvide Hus - Nu en nordjyde i Københavns Rådhus! Yes we can! Så mangler vi blot en kompetent ledelse i bygningerne på Hornevej.
Og desværre virker de to første scenarier bare langt, langt mere sandsynlige end det sidste, du opstiller...

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Gnu » 10. nov 2009, 11:16

Jeg kan kun begræde, at Kenneth K har haft held til at trække debatten i en mere saglig retning (indset selv smiley efter nødvendighed).

Og for nu at forblive konstruktiv: Man vælger selvfølgelig at bosætte sig dér, hvor man føler sig godt tilpas og har mulighed for at leve det liv man har lyst til. Der er vi jo heldigvis forskellige.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. nov 2009, 11:35

Gnu skrev:Jeg kan kun begræde, at Kenneth K har haft held til at trække debatten i en mere saglig retning (indset selv smiley efter nødvendighed).

Og for nu at forblive konstruktiv: Man vælger selvfølgelig at bosætte sig dér, hvor man føler sig godt tilpas og har mulighed for at leve det liv man har lyst til. Der er vi jo heldigvis forskellige.
Jeg er enig i at Kenneth K burde være mere svinsk i sine debatindlæg så vi slipper for al denne blødsødne og voldsomt opreklamerede enighed der præger denne sure tråd!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kenneth K » 10. nov 2009, 11:43

Køllen I Møllen skrev:
Gnu skrev:Jeg kan kun begræde, at Kenneth K har haft held til at trække debatten i en mere saglig retning (indset selv smiley efter nødvendighed).

Og for nu at forblive konstruktiv: Man vælger selvfølgelig at bosætte sig dér, hvor man føler sig godt tilpas og har mulighed for at leve det liv man har lyst til. Der er vi jo heldigvis forskellige.
Jeg er enig i at Kenneth K burde være mere svinsk i sine debatindlæg så vi slipper for al denne blødsødne og voldsomt opreklamerede enighed der præger denne sure tråd!
Undskyld.

Men da jeg prøvede at tilpasse mig lidt fik jeg jo hug for min sprogbrug, hvor specielt ord som "awesome" og "nederen" fik en hård medfart. :)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. nov 2009, 14:17

Kenneth K skrev:Men da jeg prøvede at tilpasse mig lidt fik jeg jo hug for min sprogbrug, hvor specielt ord som "awesome" og "nederen" fik en hård medfart. :)
Slyng du bare nogle flere udtryk af den slags ud, så er vi hurtigt tilbage på sporet i trådens ånd! For jeg skal hurtigt komme med en sviner :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Rasmus » 11. nov 2009, 09:59

AaB håndbold og ishockey pisser mig af! Det eneste AaB burde stå for er Fodbold og Cricket!
/ Rasmus

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 11. nov 2009, 10:16

Rasmus skrev:AaB håndbold og ishockey pisser mig af! Det eneste AaB burde stå for er Fodbold og Cricket!
Jep, det er nu den massive indsats skal lægges for at få det bedste crickethold i europa uden for de britiske øer. Lynge skal scoute i Indien, Pakistan og Caribien for at finde nye talenter der kan løfte os det sidste stykke op.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af tegner » 11. nov 2009, 10:36

limey skrev:Jep, det er nu den massive indsats skal lægges for at få det bedste crickethold i europa uden for de britiske øer. Lynge skal scoute i Indien, Pakistan og Caribien for at finde nye talenter der kan løfte os det sidste stykke op.
Og samtidigt sparer vi på rejseudgifterne, da det nok bliver fra samme lande, at vi skal finde vores næste forstærkninger til fodbold holdet..!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
9000guldglans
Allstar
Allstar
Indlæg: 1240
Tilmeldt: 9. maj 2008, 21:02

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af 9000guldglans » 11. nov 2009, 20:14

ph123 skrev:
Elscorpio skrev:Det pisser mig af at man ikke kan få Dr. Pepper nogle steder i Danmark :@

Det er gudedrikken, som slår Coca Cola af pinden når det gælder læskedrikke

jeg har hørt at man kan få dr. pepper i Slik Hans og Øl Grethe på Boulevarden. Iøvrigt pisser det mig af, at du foretrækker Dr. Pepper fremfor Cherry Coke !
Jep Cherry Coke er eliksir fra himlens skaber ham selv, og kan man ikke fatte det og er man samtidig i Kbh'er der ingen grænser for hvor meget jeg bliver pisset af.

Brugeravatar
Asger
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 14:48
Favoritspiller: Jens Madsen
Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Asger » 11. nov 2009, 21:27

Lars Bech
AaB vinder pokalturneringen før at Liverpool FC vinder det engelske mesterskab!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elscorpio » 11. nov 2009, 23:47

Kenneth K skrev:
Elscorpio skrev:Det pisser mig af at man ikke kan få Dr. Pepper nogle steder i Danmark :@

Det er gudedrikken, som slår Coca Cola af pinden når det gælder læskedrikke
Den er godt nok rimelig klam, ja.
Indtil man smager den, amerikanerne holder heldigvis med mig i min mening om Dr. Pepper er den bedste kirsebærcola.

Cult cola går også an, men det pisser mig af de ikke kommer noget mere koffein i :@

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 12. nov 2009, 08:15

Sodavand? Kan det virkelig passe at I diskuterer sodavand? Da dette debatforums segment hovedsagligt består af folk der er holdt op med at gå til klubfest, burde vi have en lang tråd der handler om øl. At det ikke forholder sig således, pisser mig lidt af.

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 12. nov 2009, 12:07

limey skrev:Sodavand? Kan det virkelig passe at I diskuterer sodavand? Da dette debatforums segment hovedsagligt består af folk der er holdt op med at gå til klubfest, burde vi have en lang tråd der handler om øl. At det ikke forholder sig således, pisser mig lidt af.
:thumbsup:

At der så på denne side formodentlig er et større segment, der stadig frekventerer klubfester, er en anden sag.

ThomasLW
2. div
2. div
Indlæg: 131
Tilmeldt: 29. aug 2009, 21:36

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af ThomasLW » 12. nov 2009, 17:09

Det pisser mig af at min computer hele tiden går ned, på grund af det skide steam!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af thomasjn » 12. nov 2009, 19:31

limey skrev:
Rasmus skrev:AaB håndbold og ishockey pisser mig af! Det eneste AaB burde stå for er Fodbold og Cricket!
Jep, det er nu den massive indsats skal lægges for at få det bedste crickethold i europa uden for de britiske øer. Lynge skal scoute i Indien, Pakistan og Caribien for at finde nye talenter der kan løfte os det sidste stykke op.
Det pisser mig af ingen tager højde for AaB Cricket i disse trængselstider :aabfan:

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af MrBangDK » 12. nov 2009, 20:37

... at man endelig er i Helsinki, og så er der lukket på Molly Malone's pga. privat selskab! Det skulle FORBYDES!!! :@
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Pastorius » 12. nov 2009, 22:33

MrBangDK skrev:... at man endelig er i Helsinki, og så er der lukket på Molly Malone's pga. privat selskab! Det skulle FORBYDES!!! :@
Man kan vel få OLUT andre steder..

Der ligger en fin TEX-MEX med noget atypisk servering - det kan godt anbefales at få lidt mad og tecilla der. Er man til det mere raffinerede er restauranten på øverste etage af det hotel der ligger på hovedbanegården et ok alternativ unden at blive helt ruineret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af tegner » 12. nov 2009, 22:53

Og så kan man i nærheden af en kirke - der ligner en landet UFO - få nogle fantastiske rensdyrbøffer (vi kaldte dem elefantører)

Mere præcist husker jeg det ikke..!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Besvar