U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
tobak77
1. div
1. div
Indlæg: 419
Tilmeldt: 1. dec 2007, 18:16

U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af tobak77 » 3. okt 2009, 16:10

Syntes vi skal have en tråd hvor vi diskuterer de forskellige ungdomshold i AaB. Hvilke spillere der interessante og hvordan det går de forskellige hold.

U19 holdet ligger nr 1 dog med en kun mere end de andre tophold. De vandt 4-1 ude over Vejle i idag. Nicklas H. Jensen er topscorer på holdet med 11 mål i 7 kampe. Nogle som kender mere til ham?

http://jbu.dk/sr/position.aspx?poolid=90778" onclick="window.open(this.href);return false;

U17 holdet ligger nr 5 men har spillet en del flere kampe end de andre hold. De spiller idag hjemme med FCK som har vunder deres 3 første kampe. Så en vigtig kamp for U17 holdet hvis man skal være med i toppen.

http://jbu.dk/sr/position.aspx?poolid=90779" onclick="window.open(this.href);return false;

U15 ligger nr 1 og har vundet alle deres kampe indtil videre. Allerede sidste år hørte man meget til holdet og omkring at det var et af de mest talentfulde hold i Danmark.

http://jbu.dk/sr/position.aspx?poolid=84060" onclick="window.open(this.href);return false;

Spændende for alle holdene er at efter at ungdomsholdene har ligger i bunden af ligaerne de sidste par år men nu er med i toppen igen. Nogle som ved om det er pågrund af at der kommer nogle spillere udefra som går på college? Og om hvem som er landsholdsspillere på de forskellige hold?

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af andreasaab89 » 3. okt 2009, 19:30

Ingen tvivl om at det er pga (især i u-15 rækken) at vi har nogle sindsygt gode og talentfulde spillere.
´
Jeg er af den overbevisning at ansættelsen af Jakob (figo) Larsen som talentchef også har haft en positiv træning (college kan self. os have en del af æren)
Figo har jo netop den rolle hvor han kan danne sig overblik over alle talentholdene. Er der nogle som skal flyttes op, hna kan scoute de bedste trænere, og han kan scoute de bedste spillere i hele nordjylland i en tidlig alder mv.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 3. okt 2009, 20:44

Mht. til det meget talentfulde U15 hold som I snakker om, så er det hold jo blevet "splittet", eftersom en del af spillerne er fyldt 15 år og er rykket op på U17 holdet. Heriblandt finder vi nok de bedste spillere fra "det gamle" U15 hold, f.eks. spillere som Lucas Andersen og Viktor Ahlman, der skulle have været de 2 mest talentfulde, i hvert fald ud fra det jeg er blevet fortalt.

Hvad der er kommet af nye spillere til U15 holdet ved jeg ikke, men lad os håbe de er så lige så talentfulde som det sidste kuld.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hopla
1. div
1. div
Indlæg: 285
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:06
Geografisk sted: København

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hopla » 3. okt 2009, 22:23

Godt initiativ med denne tråd. Synes også det er interessant hvad der foregår blandt ungdommen. Det giver et godt konkurrencemiljø at der hele tiden er unge entusiastiske spillere der presser på nedefra.

Som en anden nævner, så ser det ud til at Jacob Larsen allerede har fået gang i en god udvikling i afdelingen. Det og så ansættelsen af nogle nye friske (og yngre) trænernavne til afløsning af nogle der vist var kørt lidt...eh...trætte hvis vi skal sige det pænt. Se bare på U19 der vist ikke gjorde noget større væsen af sig for et par år siden. Vandt lige 4-1 i dag med Niclas Jensen som dobbelt målscorer. 7 kampe og 13 mål til ham....ikke dårligt. Har ikke set dem så meget i år, men Niclas er i hvert fald en høj boldsikker strikertype, med en god teknik, og han kan også drible. Egentlig lige hvad man har brug for nu, men mon ikke der går et par år før det bliver aktuelt med ham.

Det er vist svært at sige noget om den modstand de møder i U19. Nogle kan have rykket deres bedste op i deres bedste seniortrup. Men mon egentlig ikke Michael Steen, Jacob Ahlman og måske Henrik Dalsgaard har alderen til U19??? Jeg ved det ikke sikkert.

Men ellers er der Mathias Wichmann bl.a. og så også min egen favorit.....Kusk's søn, der er en lille finurlig dribler. Giv ham noget væksthormon, så han kan få nogle flere muskler, han har allerede lidt Messi over sig.

Har desværre ikke set U17 i år, men som en skriver så er de ældste fra det noget omtalte kuld op i U17 så de har nok lidt fysiske udfordringer.

Har også set lidt fra de yngre årgang, det er som regel rigtig god bold, men det gider jeg ikke gå i detaljer med. Bare konstatere at man har fået pænt styr på at hente dem ind tidligt så man har gode hold både i U13, U14 og U15, ja alle hold fører deres rækker.
Så godt arbejde Jacob Larsen og Co.

Kjeldgaard
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. dec 2005, 10:11

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kjeldgaard » 5. okt 2009, 17:43

Læser tit selv på denne hjemmeside
http://www.myfc.dk/user/index.php?klub_ ... t=0&hold=0#" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror manden der har lavet den, er den mand i dk som ved mest om ungdomsfodbold i dk

JohnFC
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. okt 2009, 21:08

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af JohnFC » 6. okt 2009, 23:37

http://www.myfc.dk/user/index.php?klub_" onclick="window.open(this.href);return false; ... =0&hold=0#

Hvis man kigger lidt rundt på ovenstående side kan man se, at ham der står for den er scout for HSV??? Umiddelbart virker det også som om, der er ekstrem meget fokus på holdene øst for storebælt! Dog er der en fin lille historie om Niclas Jensen - U19 Liga topscoreren. Men generelt virker det ikke til at være en specielt lødig side....

Hvis man vil læse hvad U holdene selv skriver om deres kampe og øvrige gøren og laden, så kan man kigge på http://www.aabaf1885.dk" onclick="window.open(this.href);return false; under fodbold/ungdom.

Brugeravatar
Borup
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 12. dec 2007, 14:59
Favoritspiller: Nomvethe Alltime
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Borup » 7. okt 2009, 04:06

2 af dem som spiller på U-15 spillede i HI (Hjørring) sidste år. Derudover ved jeg at U-14 også har taget 3 spillere som spillede i HI sidste sæson - så at give cadeuen til AaB´s egne er måske ikke helt rigtigt - men fedt hvis vi har en insider der kunne give statistisk på hvilke der kommer og har spillet i AaB i mange år???

Kender desuden U-15 træneren Lars - han er vildt dygtigt, er 26 år og har allerede den næsthøjeste uddannelse DBU A. Samme som Kuhn har ligenu, indtil han får sin P.

Brug positiv energi og støt klubben istedet for at være bedrevidende/bagklog konstant!
:-)

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af JSJ » 7. okt 2009, 08:27

Borup skrev:2 af dem som spiller på U-15 spillede i HI (Hjørring) sidste år. Derudover ved jeg at U-14 også har taget 3 spillere som spillede i HI sidste sæson - så at give cadeuen til AaB´s egne er måske ikke helt rigtigt - men fedt hvis vi har en insider der kunne give statistisk på hvilke der kommer og har spillet i AaB i mange år???

Kender desuden U-15 træneren Lars - han er vildt dygtigt, er 26 år og har allerede den næsthøjeste uddannelse DBU A. Samme som Kuhn har ligenu, indtil han får sin P.
Nu er det vel heller ikke at forvente at samtlige danske spillere som med tiden får debut for AaB's 1. hold, skal ha' spillet i AaB fra de var 6 år - En Enevoldsen bliver jo også betragtet som en af AaB's egne (det samme gør Polle og Augo)..

Men det er korrekt, at man på nuværende tidspunkt ikke kan give al kredit til AaB for samtlige ungdomsspillere ned til U-15, men ingen tvivl om at AaB nok skal få det yberste ud af deres talent - Så er spørgsmålet så bare om deres talent med tiden, kan bære det.. :)

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Brugeravatar
janbl
1. div
1. div
Indlæg: 347
Tilmeldt: 26. jul 2005, 16:08
Geografisk sted: Sæby

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af janbl » 14. okt 2009, 19:30

Jeg var på Hornevej idag, der hænger 3 ynglinge DM-titler og prydder væggen, det bemærkelsværdige er at på ingen af holdene var der mere end 2 spillere (Grønkjær,silber,augo,gårdsøe, jacob figo larsen) er dem jeg lige kan huske) på hvert hold som er kommet på superliga niveau. Så det er (måske) ikke så vigtigt at vinde ungdomsrækkerne.
En stor årgang var med Møller, facius, lars thomsen, steinlein men de hænger ikke på vægen ;-)
gå ikke ned på udstyr der er så meget andet vi kan gå ned på

Thorshauge

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Thorshauge » 14. okt 2009, 19:41

tobak77 skrev: U19 holdet ligger nr 1 dog med en kun mere end de andre tophold. De vandt 4-1 ude over Vejle i idag. Nicklas H. Jensen er topscorer på holdet med 11 mål i 7 kampe. Nogle som kender mere til ham?
Han scorede game winneren for 2. div i dag :)

Neababz
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 81
Tilmeldt: 15. sep 2008, 23:20
Geografisk sted: 9000 ! evigt

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Neababz » 14. okt 2009, 23:59

næste sæson er der et ligahold, mesterrække1 + mesterrække 2 og et b hold for u17.
AaB min livstil !

jeg vil som min bedste far begraves i en AaB trøje !

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af A_Strandfelt » 15. okt 2009, 01:25

Thorshauge skrev:
tobak77 skrev: U19 holdet ligger nr 1 dog med en kun mere end de andre tophold. De vandt 4-1 ude over Vejle i idag. Nicklas H. Jensen er topscorer på holdet med 11 mål i 7 kampe. Nogle som kender mere til ham?
Han scorede game winneren for 2. div i dag :)
Hæh, det er sgu lidt sjovt. Jeg spillede med ham i Godthåb og Svenstrup, da vi var små.
Af info kan jeg fortælle (huske..), at han er 91'er, bor på College og har et fantastisk spark (kraft og placering).

Han har efterhånden spillet i AaB i en del år nu - han skiftede fra Godthåb videre til Svenstrup og så til AaB.

nwoko
1. div
1. div
Indlæg: 324
Tilmeldt: 21. jun 2006, 12:02

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af nwoko » 15. okt 2009, 13:52

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generell ... ver-irland" onclick="window.open(this.href);return false;

Lyder til Lucas Andersen spillede en god kamp..
"Fantastisk. At et hold som AaB vinder the double og endda med seværdig fodbold, synes jeg vi skal klappe i hænderne over. Det er god fodbold, de har spillet, lød det fra Olsen"

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af A_Strandfelt » 7. dec 2009, 08:40

Der er en ret stor artikel om Nicklas H. Jensen i Nordjyske i dag. :)

Strandfelt
2. div
2. div
Indlæg: 121
Tilmeldt: 9. okt 2008, 15:22

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Strandfelt » 15. jan 2010, 14:42

Nu har AaB skrevet kontrakt med 4 ungdomsspillere. 3 fra U17 og 1 fra U19

http://www.aabsport.dk/B02F4995-D1D5-46 ... A5F4E0C421" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogen der kender noget til dem?

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kilde » 15. jan 2010, 16:31

Viktor Ahlmann er Jakob Ahlmann Nielsens lillebror - Jakob hentede vi fra FCM og ligner en reserve til venstreback, når MJ skal afsted.

Viktor skulle vist være et større talent, har jeg hørt. Han er fra Brønderslev og han bliver i hvert fald talt stort om i byen. Han har vist spillet med gutterne på min alder i BI før det blev AaB - altså folk op til tre-fire år ældre end ham, da han er 95'er og så var han også til noget prøvetræning ved Liverpool i sommers (eller i hvert fald på et tidspunkt).

NeverDefeated

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af NeverDefeated » 15. jan 2010, 22:39

Mads Kaalund er Søren Kaalunds søn. Han har spillet fodbold i en del år, og jeg anede faktisk ikke at han var talentfuld, men han er en rigtig god dreng.

Spændende med signing af nye talenter, det er altid glædeligt når unge spillere viser potentiale.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af A_Strandfelt » 22. jan 2010, 13:22

Nicklas H. Jensen er vist blevet udtaget til et ungdomslandshold i dag. Må vel være U/19?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Sauer » 22. jan 2010, 13:39

AaB-ern skrev:Nicklas H. Jensen er vist blevet udtaget til et ungdomslandshold i dag. Må vel være U/19?
http://v2.aabsport.dk/5F99858C-64A0-4D1 ... E60F586CE1" onclick="window.open(this.href);return false;

Thorshauge

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Thorshauge » 22. jan 2010, 14:23

Hvad bliver det efterhånden til? en 13 AaB-spillere på diverse dbu hold? Hit med pengene for A+ tallentklub DBU! 200K extra til at købe bolde for NU!

A- Michael Jakobsen og Kasper Bøgelund
Liga- Michael Jakobsen og Rasmus Würtz
U21- Henrik Dalsgaard, Ronnie Schwartz og Lasse Nielsen
U20 - Michael Sten
U19 - Mathias Wichmann Andersen, Nicklas H. Jensen og Jakob Ahlmann
U16 - Lucas Andersen, Jacob Laursen og Andreas Christensen

Besvar