AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af JFL » 30. sep 2010, 20:43

Lindvang skrev:
Broendum skrev:
Lindvang skrev:
Viking skrev:
jydenfranord skrev:
Jeg må tilstå jeg ikke bryder mig om at læse når en spiller udtaler sig om hvor svært det er for ham at få spilletid. Det burde han og hans jo have undersøgt i forvejen, hvordan niveauet var. Jeg synes det er alt for tidligt at han er begyndt at "brokke" sig over mangle på spilletid, hvad er der blevet af hårdt arbejde og gribe chancen? Hvis han ville være sikker på fast spilletid burde han jo have valgt en anden klub/liga, hvor niveauet var lavere.
Da jeg læste artiklen i formiddags tænkte jeg det samme. Den negative attitude kom godt nok hurtig.
Som jeg ser det, er sådan noget som dette et udtryk for den børne- og ungdomskultur, vi har i Danmark. Matas har altid vat i restordre, og det er klart, at det er svært at skulle acceptere ikke at være hotshot, når man er opdraget til det.

Dette er ikke specifikt møntet på Ris, men er en generel tendens i børneopdragelse, fodboldklubber og skoleliv i dette land.
Jeg syntes nu, at jeres klapperslange attitude er mere typisk ...

Jeg læser ikke noget brok i de udtalelser, som han er citeret for. Blot en konstatering af, at det er et ekstremt godt hold, og at han får svært ved at komme på holdet. Fair nok!
End hvad?

Og ingen snakker om at brokke sig, blot at det er ret hurtigt, at man giver udtryk for i et eller andet omfang at miste modet.
Risgaard viser realitetssans. Jeg synes det er befriende at høre, at han indser, at han er oppe mod stor konkurrence i stedet for bare at se sig selv værende et "hotshot", der er bedre end alle. Som jeg ser det, går Risgaards udtalelser ret meget i mod din samtidsdiagnose, Lindvang.

Lindvang

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Lindvang » 30. sep 2010, 20:50

JFL skrev:Risgaard viser realitetssans. Jeg synes det er befriende at høre, at han indser, at han er oppe mod stor konkurrence i stedet for bare at se sig selv værende et "hotshot", der er bedre end alle. Som jeg ser det, går Risgaards udtalelser ret meget i mod din samtidsdiagnose, Lindvang.
Og sjovt nok gør de ikke, som jeg ser det. I mine øjne er det ganske tidstypisk og en kedelig tendens, at danske spillere piver, brokker eller beklager sig så snart de ikke er i startelleveren. Og det er en konsekvens af deres opdragelse og atmosfæren i institutioner og skoler.

Du vil vel ikke fortælle, at Risgård her udtaler, hvad han gør for decideret at hylde sin nye situation?

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af JFL » 30. sep 2010, 21:04

Lindvang skrev:
JFL skrev:Risgaard viser realitetssans. Jeg synes det er befriende at høre, at han indser, at han er oppe mod stor konkurrence i stedet for bare at se sig selv værende et "hotshot", der er bedre end alle. Som jeg ser det, går Risgaards udtalelser ret meget i mod din samtidsdiagnose, Lindvang.
Og sjovt nok gør de ikke, som jeg ser det. I mine øjne er det ganske tidstypisk og en kedelig tendens, at danske spillere piver, brokker eller beklager sig så snart de ikke er i startelleveren. Og det er en konsekvens af deres opdragelse og atmosfæren i institutioner og skoler.

Du vil vel ikke fortælle, at Risgård her udtaler, hvad han gør for decideret at hylde sin nye situation?
Jeg synes ikke, at Risgaards hverken piver eller brokker sig. Han konstaterer hvordan situationen er. Han forholder sig til realiteterne nede i hans klub. Og jeg ved ikke hvordan vi skal komme en sandhed nærmere om danske spillere piver, brokker og beklager sig mere i dag, end de har gjort de sidste 20 år eller hvor vi nu skal sætte tidsgrænsen.
F.eks. synes jeg, at en mand som vores egen Ronnie Schwartz netop er et eksempel på det modsatte af hvad du skriver. Hans kommentar til når han bliver sat af holdet, er altid, at han vil bevise sit værd på træningsbanen og bare klø på. Man hører aldrig ham pive. Og han har vel gennemgået nogenlunde samme institutionelle opdragelse som Risgaard (selvom han er fra Ulsted og Risgaard er fra Alaborg(?))

Lindvang

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Lindvang » 30. sep 2010, 21:10

JFL skrev:
Lindvang skrev:
JFL skrev:Risgaard viser realitetssans. Jeg synes det er befriende at høre, at han indser, at han er oppe mod stor konkurrence i stedet for bare at se sig selv værende et "hotshot", der er bedre end alle. Som jeg ser det, går Risgaards udtalelser ret meget i mod din samtidsdiagnose, Lindvang.
Og sjovt nok gør de ikke, som jeg ser det. I mine øjne er det ganske tidstypisk og en kedelig tendens, at danske spillere piver, brokker eller beklager sig så snart de ikke er i startelleveren. Og det er en konsekvens af deres opdragelse og atmosfæren i institutioner og skoler.

Du vil vel ikke fortælle, at Risgård her udtaler, hvad han gør for decideret at hylde sin nye situation?
Jeg synes ikke, at Risgaards hverken piver eller brokker sig. Han konstaterer hvordan situationen er. Han forholder sig til realiteterne nede i hans klub. Og jeg ved ikke hvordan vi skal komme en sandhed nærmere om danske spillere piver, brokker og beklager sig mere i dag, end de har gjort de sidste 20 år eller hvor vi nu skal sætte tidsgrænsen.
F.eks. synes jeg, at en mand som vores egen Ronnie Schwartz netop er et eksempel på det modsatte af hvad du skriver. Hans kommentar til når han bliver sat af holdet, er altid, at han vil bevise sit værd på træningsbanen og bare klø på. Man hører aldrig ham pive. Og han har vel gennemgået nogenlunde samme institutionelle opdragelse som Risgaard (selvom han er fra Ulsted og Risgaard er fra Alaborg(?))
Nu skriver jeg vist heller intet sted, at det er sådan med alle. Jeg skriver, at det er en tidstypisk tendens.

Man behøver altså ikke en phD udi retorik for at dechifrere en udtale, der begynder således: "Nu skal jeg passe på med at male fanden på væggen allerede nu. Men..."

Som sagt var det ikke møntet specielt på Ris, da jeg ikke synes det er så grelt, omend jeg da finder det ærgerligt at han allerede har den der attitude fremme.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af JFL » 30. sep 2010, 21:20

Lindvang skrev:
JFL skrev:
Lindvang skrev:
JFL skrev:Risgaard viser realitetssans. Jeg synes det er befriende at høre, at han indser, at han er oppe mod stor konkurrence i stedet for bare at se sig selv værende et "hotshot", der er bedre end alle. Som jeg ser det, går Risgaards udtalelser ret meget i mod din samtidsdiagnose, Lindvang.
Og sjovt nok gør de ikke, som jeg ser det. I mine øjne er det ganske tidstypisk og en kedelig tendens, at danske spillere piver, brokker eller beklager sig så snart de ikke er i startelleveren. Og det er en konsekvens af deres opdragelse og atmosfæren i institutioner og skoler.

Du vil vel ikke fortælle, at Risgård her udtaler, hvad han gør for decideret at hylde sin nye situation?
Jeg synes ikke, at Risgaards hverken piver eller brokker sig. Han konstaterer hvordan situationen er. Han forholder sig til realiteterne nede i hans klub. Og jeg ved ikke hvordan vi skal komme en sandhed nærmere om danske spillere piver, brokker og beklager sig mere i dag, end de har gjort de sidste 20 år eller hvor vi nu skal sætte tidsgrænsen.
F.eks. synes jeg, at en mand som vores egen Ronnie Schwartz netop er et eksempel på det modsatte af hvad du skriver. Hans kommentar til når han bliver sat af holdet, er altid, at han vil bevise sit værd på træningsbanen og bare klø på. Man hører aldrig ham pive. Og han har vel gennemgået nogenlunde samme institutionelle opdragelse som Risgaard (selvom han er fra Ulsted og Risgaard er fra Alaborg(?))
Nu skriver jeg vist heller intet sted, at det er sådan med alle. Jeg skriver, at det er en tidstypisk tendens.

Man behøver altså ikke en phD udi retorik for at dechifrere en udtale, der begynder således: "Nu skal jeg passe på med at male fanden på væggen allerede nu. Men..."

Som sagt var det ikke møntet specielt på Ris, da jeg ikke synes det er så grelt, omend jeg da finder det ærgerligt at han allerede har den der attitude fremme.
Nu kan man jo læse Risgaards udtalelser meget forskelligt, som vores to forskellige holdninger til dem viser. Derfor synes jeg, at det er noget tyndt at skrive, at det er en tidstypisk tendens baseret på udtalelser fra én person, og vel at mærke udtalelser, som på ingen måde er så entydige, som du udgiver dem for at være.

Jeg synes det havde været mere bekymrende hvis han havde udtalt, at han så det som en form sag at komme på hold på trods af alle de gode spillere der er i klubben. Det ville være mangel på realitetssans.

Lindvang

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Lindvang » 30. sep 2010, 21:29

JFL skrev:
Lindvang skrev:
JFL skrev:
Lindvang skrev:
JFL skrev:Risgaard viser realitetssans. Jeg synes det er befriende at høre, at han indser, at han er oppe mod stor konkurrence i stedet for bare at se sig selv værende et "hotshot", der er bedre end alle. Som jeg ser det, går Risgaards udtalelser ret meget i mod din samtidsdiagnose, Lindvang.
Og sjovt nok gør de ikke, som jeg ser det. I mine øjne er det ganske tidstypisk og en kedelig tendens, at danske spillere piver, brokker eller beklager sig så snart de ikke er i startelleveren. Og det er en konsekvens af deres opdragelse og atmosfæren i institutioner og skoler.

Du vil vel ikke fortælle, at Risgård her udtaler, hvad han gør for decideret at hylde sin nye situation?
Jeg synes ikke, at Risgaards hverken piver eller brokker sig. Han konstaterer hvordan situationen er. Han forholder sig til realiteterne nede i hans klub. Og jeg ved ikke hvordan vi skal komme en sandhed nærmere om danske spillere piver, brokker og beklager sig mere i dag, end de har gjort de sidste 20 år eller hvor vi nu skal sætte tidsgrænsen.
F.eks. synes jeg, at en mand som vores egen Ronnie Schwartz netop er et eksempel på det modsatte af hvad du skriver. Hans kommentar til når han bliver sat af holdet, er altid, at han vil bevise sit værd på træningsbanen og bare klø på. Man hører aldrig ham pive. Og han har vel gennemgået nogenlunde samme institutionelle opdragelse som Risgaard (selvom han er fra Ulsted og Risgaard er fra Alaborg(?))
Nu skriver jeg vist heller intet sted, at det er sådan med alle. Jeg skriver, at det er en tidstypisk tendens.

Man behøver altså ikke en phD udi retorik for at dechifrere en udtale, der begynder således: "Nu skal jeg passe på med at male fanden på væggen allerede nu. Men..."

Som sagt var det ikke møntet specielt på Ris, da jeg ikke synes det er så grelt, omend jeg da finder det ærgerligt at han allerede har den der attitude fremme.
Nu kan man jo læse Risgaards udtalelser meget forskelligt, som vores to forskellige holdninger til dem viser. Derfor synes jeg, at det er noget tyndt at skrive, at det er en tidstypisk tendens baseret på udtalelser fra én person, og vel at mærke udtalelser, som på ingen måde er så entydige, som du udgiver dem for at være.

Jeg synes det havde været mere bekymrende hvis han havde udtalt, at han så det som en form sag at komme på hold på trods af alle de gode spillere der er i klubben. Det ville være mangel på realitetssans.
Nu håber jeg så sandelig ikke, at du mistænker mig for at lave konklusioner på baggrund af én udtalelse udelukkende. Risgårds er en af mange, og hans er endda i den lettere ende.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af JFL » 30. sep 2010, 21:39

Lindvang skrev:
JFL skrev:
Lindvang skrev:
JFL skrev:
Lindvang skrev:
JFL skrev:Risgaard viser realitetssans. Jeg synes det er befriende at høre, at han indser, at han er oppe mod stor konkurrence i stedet for bare at se sig selv værende et "hotshot", der er bedre end alle. Som jeg ser det, går Risgaards udtalelser ret meget i mod din samtidsdiagnose, Lindvang.
Og sjovt nok gør de ikke, som jeg ser det. I mine øjne er det ganske tidstypisk og en kedelig tendens, at danske spillere piver, brokker eller beklager sig så snart de ikke er i startelleveren. Og det er en konsekvens af deres opdragelse og atmosfæren i institutioner og skoler.

Du vil vel ikke fortælle, at Risgård her udtaler, hvad han gør for decideret at hylde sin nye situation?
Jeg synes ikke, at Risgaards hverken piver eller brokker sig. Han konstaterer hvordan situationen er. Han forholder sig til realiteterne nede i hans klub. Og jeg ved ikke hvordan vi skal komme en sandhed nærmere om danske spillere piver, brokker og beklager sig mere i dag, end de har gjort de sidste 20 år eller hvor vi nu skal sætte tidsgrænsen.
F.eks. synes jeg, at en mand som vores egen Ronnie Schwartz netop er et eksempel på det modsatte af hvad du skriver. Hans kommentar til når han bliver sat af holdet, er altid, at han vil bevise sit værd på træningsbanen og bare klø på. Man hører aldrig ham pive. Og han har vel gennemgået nogenlunde samme institutionelle opdragelse som Risgaard (selvom han er fra Ulsted og Risgaard er fra Alaborg(?))
Nu skriver jeg vist heller intet sted, at det er sådan med alle. Jeg skriver, at det er en tidstypisk tendens.

Man behøver altså ikke en phD udi retorik for at dechifrere en udtale, der begynder således: "Nu skal jeg passe på med at male fanden på væggen allerede nu. Men..."

Som sagt var det ikke møntet specielt på Ris, da jeg ikke synes det er så grelt, omend jeg da finder det ærgerligt at han allerede har den der attitude fremme.
Nu kan man jo læse Risgaards udtalelser meget forskelligt, som vores to forskellige holdninger til dem viser. Derfor synes jeg, at det er noget tyndt at skrive, at det er en tidstypisk tendens baseret på udtalelser fra én person, og vel at mærke udtalelser, som på ingen måde er så entydige, som du udgiver dem for at være.

Jeg synes det havde været mere bekymrende hvis han havde udtalt, at han så det som en form sag at komme på hold på trods af alle de gode spillere der er i klubben. Det ville være mangel på realitetssans.
Nu håber jeg så sandelig ikke, at du mistænker mig for at lave konklusioner på baggrund af én udtalelse udelukkende. Risgårds er en af mange, og hans er endda i den lettere ende.
Men pointen er, at man sikkert kan finde ligeså mange udtalelser, der viser det modsatte. Lige nu står der 1-1, i hvert fald hvis vi bruger din læsning af Risgaard og mit argument med Ronnie. Jeg køber i hvert fald ikke din analyse endnu..

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jydenfranord » 30. sep 2010, 21:53

JFL skrev: Men pointen er, at man sikkert kan finde ligeså mange udtalelser, der viser det modsatte. Lige nu står der 1-1, i hvert fald hvis vi bruger din læsning af Risgaard og mit argument med Ronnie. Jeg køber i hvert fald ikke din analyse endnu..
Men den store forskel er vel at Ronnie ikke har skiftet klub. Han har været i klubben gennem flere år, er ung og på vej frem. Risgaard slog igennem i AaB, skiftede til Bielfeld hvor han ikke kom på holdet, så skiftede han til grækenland i sommers hvor han nu siger det bliver næsten umuligt at komme på holdet, pga. andre spillere og at de har spillet sammen i 2 måneder mere. Han burde vel have undersøgt det inden han skiftede til klubben.

Jeg er helt generelt træt af spillere der brokker sig over de ikke kan komme på holdet, ikke må skifte klub osv. De har selv skrevet under på deres kontrakt og derfor ved de hvad de går ind til. Hvis klubben ikke overholder det som er lovet, så er det noget helt andet. Desværre tegner der sig et billede af Risgaard netop er typen der ikke vil tage kampen op, men istedet peger fingre af det er alle andre end ham der er skyld i det.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Elscorpio » 30. sep 2010, 21:56

Funky skrev:
Han må have været desperat for at slippe væk fra Bielefeld siden han vælger at gå til en klub hvor han får mindst lige så svært ved at komme på holdet...
Han må hellere end gerne komme hjem til AaB igen, vi savner dig Risgård :aabfan:

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af sociopaten » 30. sep 2010, 21:56

Lige så mange eksempler der findes på, at danske spillere ytrer utilfredshed med deres situation mindst ligeså mange eksempler findes der på det modsatte. Desuden ser jeg det ikke som et specielt problem med danske spillere. Lige nu spiller Manchester City med Yaya Toure på holdet med Juventus. Toure valgte at skifte fra Barcelona netop pga. manglende spilletid påtrods af, at han spillede på verdens bedste klubhold og langt hen ad vejen var en nøglespiller. Jeg tror grunden til, at du og andre mener danske spillere giver nemmere op end andre er, at det er disse spilleres udtalelser man læser. Du hører jo ikke om utilfredsheden hos en tjekkiske spiller der sidder på bænken i Blackburn. I stedet får vi et portræt af Lars Jacobsen, der endnu engang er røget på bænken, hvor han forklarer, hvordan han jo må kigge sig om efter en ny klub, hvis ikke han snart får spilletid.

Det er naturligt for professionelle at skifte klub hvis de sidder på bænken i en klub. Det er ikke kun et dansk fænomen, der bunder i atmosfæren i vores folkeskole eller hvad nu din teori er.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jydenfranord » 30. sep 2010, 22:00

sociopaten skrev:Lige så mange eksempler der findes på, at danske spillere ytrer utilfredshed med deres situation mindst ligeså mange eksempler findes der på det modsatte. Desuden ser jeg det ikke som et specielt problem med danske spillere. Lige nu spiller Manchester City med Yaya Toure på holdet med Juventus. Toure valgte at skifte fra Barcelona netop pga. manglende spilletid påtrods af, at han spillede på verdens bedste klubhold og langt hen ad vejen var en nøglespiller. Jeg tror grunden til, at du og andre mener danske spillere giver nemmere op end andre er, at det er disse spilleres udtalelser man læser. Du hører jo ikke om utilfredsheden hos en tjekkiske spiller der sidder på bænken i Blackburn. I stedet får vi et portræt af Lars Jacobsen, der endnu engang er røget på bænken, hvor han forklarer, hvordan han jo må kigge sig om efter en ny klub, hvis ikke han snart får spilletid.

Det er naturligt for professionelle at skifte klub hvis de sidder på bænken i en klub. Det er ikke kun et dansk fænomen, der bunder i atmosfæren i vores folkeskole eller hvad nu din teori er.
Det er for mig at se helt fair at skifte klub hvis man ikke får spilletid, men der er jo forskel på hvordan man reagere på man ikke får spilletid. Risgaard er lige skiftet og er nu ude med et alibi for hvorfor han ikke spiller.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Elscorpio » 30. sep 2010, 22:03

Synd for en af Aalborgs drenge, kom nu hjem til os Risgård :aabfan:

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af JFL » 30. sep 2010, 22:07

jydenfranord skrev:
JFL skrev: Men pointen er, at man sikkert kan finde ligeså mange udtalelser, der viser det modsatte. Lige nu står der 1-1, i hvert fald hvis vi bruger din læsning af Risgaard og mit argument med Ronnie. Jeg køber i hvert fald ikke din analyse endnu..
Men den store forskel er vel at Ronnie ikke har skiftet klub. Han har været i klubben gennem flere år, er ung og på vej frem. Risgaard slog igennem i AaB, skiftede til Bielfeld hvor han ikke kom på holdet, så skiftede han til grækenland i sommers hvor han nu siger det bliver næsten umuligt at komme på holdet, pga. andre spillere og at de har spillet sammen i 2 måneder mere. Han burde vel have undersøgt det inden han skiftede til klubben.

Jeg er helt generelt træt af spillere der brokker sig over de ikke kan komme på holdet, ikke må skifte klub osv. De har selv skrevet under på deres kontrakt og derfor ved de hvad de går ind til. Hvis klubben ikke overholder det som er lovet, så er det noget helt andet. Desværre tegner der sig et billede af Risgaard netop er typen der ikke vil tage kampen op, men istedet peger fingre af det er alle andre end ham der er skyld i det.
Ja, der er forskel på Ronnie og Risgaards situation, men det er ikke det, der diskuteres. Vi snakker om danske spillere, der angiveligt piver pga af deres opdragelse. Det er det mit indlæg var en kommentar på.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 30. sep 2010, 22:07

Elscorpio skrev:
Synd for en af Aalborgs drenge, kom nu hjem til os Risgård :aabfan:
Du ville lige gentage dig selv 7 minutter senere ? :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Elscorpio » 30. sep 2010, 22:15

Hanga skrev:
Elscorpio skrev:
Synd for en af Aalborgs drenge, kom nu hjem til os Risgård :aabfan:
Du ville lige gentage dig selv 7 minutter senere ? :P
Det var ligesom for at understrege pointen ;)
Hvis det stod til mig hev vi Risgård og Augo hjem med det samme

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af sociopaten » 30. sep 2010, 22:16

jydenfranord skrev:
sociopaten skrev:Lige så mange eksempler der findes på, at danske spillere ytrer utilfredshed med deres situation mindst ligeså mange eksempler findes der på det modsatte. Desuden ser jeg det ikke som et specielt problem med danske spillere. Lige nu spiller Manchester City med Yaya Toure på holdet med Juventus. Toure valgte at skifte fra Barcelona netop pga. manglende spilletid påtrods af, at han spillede på verdens bedste klubhold og langt hen ad vejen var en nøglespiller. Jeg tror grunden til, at du og andre mener danske spillere giver nemmere op end andre er, at det er disse spilleres udtalelser man læser. Du hører jo ikke om utilfredsheden hos en tjekkiske spiller der sidder på bænken i Blackburn. I stedet får vi et portræt af Lars Jacobsen, der endnu engang er røget på bænken, hvor han forklarer, hvordan han jo må kigge sig om efter en ny klub, hvis ikke han snart får spilletid.

Det er naturligt for professionelle at skifte klub hvis de sidder på bænken i en klub. Det er ikke kun et dansk fænomen, der bunder i atmosfæren i vores folkeskole eller hvad nu din teori er.
Det er for mig at se helt fair at skifte klub hvis man ikke får spilletid, men der er jo forskel på hvordan man reagere på man ikke får spilletid. Risgaard er lige skiftet og er nu ude med et alibi for hvorfor han ikke spiller.
Det er jo netop min pointe. Toure var også ude at beklage sig over spilletid, hvilket jeg kun ved fordi jeg er barca fan og følger dem tæt. Tænk så på alle de udenlandske Lars Jacobsener, der udtaler sig om deres situation til deres landes medier. Jeg er ganske sikker på, at de kommer med ligeså mange ytringer som danske spillere - vi hører bare aldrig om dem.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 12mand » 30. sep 2010, 23:21

Elscorpio skrev:Det var ligesom for at understrege pointen ;)
Hvis det stod til mig hev vi Risgård og Augo hjem med det samme
er du den nye kasi / spar nord - jesper / henrik?? ;) :aabfan:
lynge er gud!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Elscorpio » 1. okt 2010, 22:22

12mand skrev:
Elscorpio skrev:Det var ligesom for at understrege pointen ;)
Hvis det stod til mig hev vi Risgård og Augo hjem med det samme
er du den nye kasi / spar nord - jesper / henrik?? ;) :aabfan:
Jeg savner bare vores kære klub viser ambitioner ovenpå 3 guldmedaljer de sidste 15 år.
Lad os håbe aktieemissionen bliver til noget og vi får lidt økonomiske muskler at spille med i næste transfervindue.

Thorshauge

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Thorshauge » 17. okt 2010, 17:30

Ene spillede hele kampen i derbyet mod Heerenveen, som Gröningen vandt 1-0...

MJ sad på bænken da Almeria tabte 1-0 til Santander...

Og Augu har stadig kun spillet 17 min for Red Bull denne sæson...

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 12mand » 19. okt 2010, 17:16

augo vil gerne hjem og hjælpe AaB:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... em-til-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
lynge er gud!

Besvar