Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af Buzz Killington » 4. maj 2011, 20:19

Som 'jensenmand' skriver i transfertråden så ønsker Zenit at Lumb skal udlejes endnu et halvt år (til den Russiske liga slutter). http://nordjyske.dk/artikel/10/2815/5/3 ... 0lejesvend

Eftersom AaB er den eneste klub Lumb har fået fast spilletid skal der formegentlig ikke så meget overtalelse til før vi kan beholde ham i AaB. Sæt i gang Lynge! Men vi ved naturligvis ikke om vi betaler en mega-løn i lejeperioden, hvilket evt. kan komme i vejen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Lumb

Indlæg af JLB » 4. maj 2011, 20:25

MHJ skrev:Som 'jensenmand' skriver i transfertråden så ønsker Zenit at Lumb skal udlejes endnu et halvt år (til den Russiske liga slutter). http://nordjyske.dk/artikel/10/2815/5/3 ... 0lejesvend

Eftersom AaB er den eneste klub Lumb har fået fast spilletid skal der formegentlig ikke så meget overtalelse til før vi kan beholde ham i AaB. Sæt i gang Lynge! Men vi ved naturligvis ikke om vi betaler en mega-løn i lejeperioden, hvilket evt. kan komme i vejen.
Var der ikke et eller andet med, at Lumb var rimelig tæt på gratis, eller sådan noget? Synes det var oppe at vende da han kom til
Hvem der bare var irsk

Thorshauge

Re: Lumb

Indlæg af Thorshauge » 4. maj 2011, 20:29

MHJ skrev:Som 'jensenmand' skriver i transfertråden så ønsker Zenit at Lumb skal udlejes endnu et halvt år (til den Russiske liga slutter). http://nordjyske.dk/artikel/10/2815/5/3 ... 0lejesvend

Eftersom AaB er den eneste klub Lumb har fået fast spilletid skal der formegentlig ikke så meget overtalelse til før vi kan beholde ham i AaB. Sæt i gang Lynge! Men vi ved naturligvis ikke om vi betaler en mega-løn i lejeperioden, hvilket evt. kan komme i vejen.
Som du selv påpeger, så er lønnen ret afgørende for om det er interessant for os og for ham. Normalt er jeg ikke tilhænger af lappeløsninger, men Lumb er en fantastisk stabil spiller med et højt bundniveau og desuden har Ahlmann brug for mere tid for at etablere sig som superligaspiller. Så hvis den sportslige ledelse mener at Ahlmann kan være klar om 6 mdr. eller de har en anden spiller i kikkerten til om 6 mdr., så mener jeg Lumb er en fantastisk løsning på den korte bane!

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Lumb

Indlæg af budo » 5. maj 2011, 09:31

Forudsat at prisen er rigtig, så vil det da være det vildeste scoop hvis vi kan beholde Lumb et halvt år mere. Der er rigeligt Lynge skal tænke på til sommer, så hvis han kan læne sig tilbage og vide at ligaens bedste venstre back er sikret indtil jul, er det da cool.

Lumb er allerede spillet ind og er hurtigt blevet en afgørende spiller og til vinter er det vel kun Wæhler der har kontakt udløb. Det er bare om at få den på plads Lynge!
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af Forza » 5. maj 2011, 14:02

Det ville været et drømmescenarie at beholde Lumb i et halvt år mere.

Han er IMO den bedste venstreback AaB har haft i min tid som fan!

Han er solid defensiv, og fantastisk fremad i banen. GO LYNGE!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af fish » 6. maj 2011, 10:05

Jeg kan konstatere i et indlæg på Onside idag omkring Lumb at AaB skulle have mulighed for at forlænge lejeaftalen. Ved ikke om det er Onside der er galt på den, men hvis det er sandt er det sq bare lækkert.

Jeg synes den ligger til højrebenet for Lynge, når/såfremt vi klarer os fri af nedrykning.

Thorshauge

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af Thorshauge » 6. maj 2011, 10:41

fish skrev:Jeg kan konstatere i et indlæg på Onside idag omkring Lumb at AaB skulle have mulighed for at forlænge lejeaftalen. Ved ikke om det er Onside der er galt på den, men hvis det er sandt er det sq bare lækkert.

Jeg synes den ligger til højrebenet for Lynge, når/såfremt vi klarer os fri af nedrykning.
Det er en klam omskrivning af Nordjyske artiklen tror jeg:
Nordjyskes artikel
Nordjyske skrev:Muligheden for at AaB forlænger låneaftalen eksisterer. Men inden klubben har sikret sig Superliga-status for næste sæson, kommer der ifølge sportsdirektør, Lynge Jakobsen, ikke noget konkret på bordet.
Altså Lynge har sagt... det kan da godt være, men.....

Onside artikel
Onside skrev:AaB har muligheden for at forlænge lejeaftalen, men vil ikke gøre noget, før man ved, om man overlever i Superligaen.
Hvilket godt kunne give indtryk af at der var noget skrevet ind i den nuværende lejeaftale

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af Pastorius » 6. maj 2011, 10:45

Thorshauge skrev:
fish skrev:Jeg kan konstatere i et indlæg på Onside idag omkring Lumb at AaB skulle have mulighed for at forlænge lejeaftalen. Ved ikke om det er Onside der er galt på den, men hvis det er sandt er det sq bare lækkert.

Jeg synes den ligger til højrebenet for Lynge, når/såfremt vi klarer os fri af nedrykning.
Det er en klam omskrivning af Nordjyske artiklen tror jeg:
Nordjyskes artikel
Nordjyske skrev:Muligheden for at AaB forlænger låneaftalen eksisterer. Men inden klubben har sikret sig Superliga-status for næste sæson, kommer der ifølge sportsdirektør, Lynge Jakobsen, ikke noget konkret på bordet.
Altså Lynge har sagt... det kan da godt være, men.....

Onside artikel
Onside skrev:AaB har muligheden for at forlænge lejeaftalen, men vil ikke gøre noget, før man ved, om man overlever i Superligaen.
Hvilket godt kunne give indtryk af at der var noget skrevet ind i den nuværende lejeaftale
Mon ikke der udover AaB's ligastatus også skal være en afklaring på MJ's fremtid, selvom jeg godt ville se MJ tilbage i midterforsvaret, hvor jeg synes han er langt bedre end på backen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Thorshauge

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af Thorshauge » 6. maj 2011, 10:56

Pastorius skrev: Mon ikke der udover AaB's ligastatus også skal være en afklaring på MJ's fremtid, selvom jeg godt ville se MJ tilbage i midterforsvaret, hvor jeg synes han er langt bedre end på backen.
Som jeg har forstået det på Lynge, så er den handel lukket (i hvertfald på skrivebordet)... om Almeria så begynder at lege pirater og andet gøjl, det kan Lynge ikke forholde sig til før det evt. sker.

Lige så snart vi er sikret superliga i næste sæson skal Lynge sprinte afsted, men man kender ham vel efterhånden godt nok til at vide at der i den øverste skuffe i skrivebordet ligger en stak kontrakter klar til underskrift, samt en opdateret og prioriteret liste med transferfrie spillere.

Men nu skal vi ikke Off-Topic. Kan fint se både Lumb og MJ i klubben hvis "uheldet" er ude.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af le Cid » 6. maj 2011, 11:14

Thorshauge skrev:
Pastorius skrev: Mon ikke der udover AaB's ligastatus også skal være en afklaring på MJ's fremtid, selvom jeg godt ville se MJ tilbage i midterforsvaret, hvor jeg synes han er langt bedre end på backen.
Som jeg har forstået det på Lynge, så er den handel lukket (i hvertfald på skrivebordet)... om Almeria så begynder at lege pirater og andet gøjl, det kan Lynge ikke forholde sig til før det evt. sker.

Lige så snart vi er sikret superliga i næste sæson skal Lynge sprinte afsted, men man kender ham vel efterhånden godt nok til at vide at der i den øverste skuffe i skrivebordet ligger en stak kontrakter klar til underskrift, samt en opdateret og prioriteret liste med transferfrie spillere.

Men nu skal vi ikke Off-Topic. Kan fint se både Lumb og MJ i klubben hvis "uheldet" er ude.
Jeps - MJ kan jo også erstatte KW i midterforsvaret - og Lumb kan vel også spille andre pladser end venstre back...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af jonas386 » 6. maj 2011, 11:47

Hvis vi har både MJ og Lumb tilbage, så vil jeg mene vi pludselig har DK's 2. bedste defensiv.

Ny Målmand (evt Kevin Sturh)
Bøgelund - Wähler - MJ - Lumb
Rolfe - Augo - Würtz - Due
Duncan (hvis vi er meeeeeeeget heldige) - Curth.

For silvan det hold er vanvittigt, det er reelt set kun FCK der vil være stærkere og jeg tvivler på de vil være lige så suveræne som i år da de mister en del spillere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af Freddie » 6. maj 2011, 13:32

Umiddelbart bliver det ikke let at holde Lumb i en dansk klub. Hans skatteforhold her i landet bliver markant anderledes efter at han har været her i 6 måneder. Indtil 6 måneder russisk skat, efter 6 måneder dansk skat. uden at kende hans løn fra russerne, vil jeg mene, at det drejer sïg om en anselig formue på 6 måneder.
fish skrev:Jeg kan konstatere i et indlæg på Onside idag omkring Lumb at AaB skulle have mulighed for at forlænge lejeaftalen. Ved ikke om det er Onside der er galt på den, men hvis det er sandt er det sq bare lækkert.

Jeg synes den ligger til højrebenet for Lynge, når/såfremt vi klarer os fri af nedrykning.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af alithebeast » 6. maj 2011, 13:54

Endnu en debatside-special. Michael Jakobsen spiller ikke i AaB efter sommerpausen! For det første har han til sommet stadig 3 år tilbage af sin kontrakt i Almeria, for det andeter der en aftale, der forpligter Almeria til at betale for manden. Jeg tror ikke MJ spiller i Almeria efter sommerferien, men jeg er overbevist om, at han ikke spiller i Danmark. Han kommer til Tyskland(hvor de har hold øje med ham i hans AaB-tid), Holland(hvor de kender ham fra ungdomsårene) eller Italien(hvor der allerede har været rygter om interessse). Og lad os så snakke om den Michael som tråden omhandler. :)
Hader København!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af fish » 6. maj 2011, 14:19

Det har jeg ingen indsigt i, men jeg kan umiddelbart se rigtig mange fordele for begge klubber og Lumb ved at fortsætte 6 mdr mere i Aalborg. Desværre er det så ofte lønnen som du nævner, der får folk til at træffe andre beslutninger. Men man har lov at drømme :D

Freddie skrev:Umiddelbart bliver det ikke let at holde Lumb i en dansk klub. Hans skatteforhold her i landet bliver markant anderledes efter at han har været her i 6 måneder. Indtil 6 måneder russisk skat, efter 6 måneder dansk skat. uden at kende hans løn fra russerne, vil jeg mene, at det drejer sïg om en anselig formue på 6 måneder.
fish skrev:Jeg kan konstatere i et indlæg på Onside idag omkring Lumb at AaB skulle have mulighed for at forlænge lejeaftalen. Ved ikke om det er Onside der er galt på den, men hvis det er sandt er det sq bare lækkert.

Jeg synes den ligger til højrebenet for Lynge, når/såfremt vi klarer os fri af nedrykning.

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af Milfix » 8. maj 2011, 08:38

Ville være stort hvis Klumpen kunne lokkes til at spille et halvt år mere i den rød hvide trøje.

Dermed kunne Ahlmann få mere tid til at vende sig på senior livet når engang han kommer tilbage fra skade. Eller også giver det mere tid til at finde en fuldgod erstatning ude fra.
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af Jacob » 26. maj 2011, 07:58

Ifølge EB skulle vi kunne beholde Lumb på en forlænget lejeaftale, såfremt vi kan overleve i Superligaen:
http://www.bold.dk/nyt/Avis-Lumb-taet-p ... rlaengelse" onclick="window.open(this.href);return false;

En udmærket løsning hvis vi kan holde os oppe - men lad os tage det efter søndag kl. 18.00!
Life is good..... AaB is better!

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af Milfix » 26. maj 2011, 08:32

Var også lige på vej inde for at lave et link fra bold.dk omkring det samme. Så nu er det bare om at krydse fingre for at vi så også bliver oppe. BEVAR TROEN!
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af YesAaBcan » 8. aug 2011, 19:47

Nu sidder han så der, Lumb, i kolde Skt. Petersborg, på anden udskiftningsbænke-række. Havde han nu strukket sig det han kunne og talt godt for sin syge moster overfor russerne, så måske - måske, var han stadig hos os og måske endda med landsholdet på vej til Skotland. :thumbsdown:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. aug 2011, 22:57

YesAaBcan skrev:Nu sidder han så der, Lumb, i kolde Skt. Petersborg, på anden udskiftningsbænke-række. Havde han nu strukket sig det han kunne og talt godt for sin syge moster overfor russerne, så måske - måske, var han stadig hos os og måske endda med landsholdet på vej til Skotland. :thumbsdown:
http://weather.edition.cnn.com/weather/ ... 9288383082

Der er da varmere end her, og landsholdet... tjah, der er måske en lille rest af prestige tilbage i det. Tror han griner hele vejen til banken hver den første, han er nok ok tilfreds....

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Michael Lumb fra Zenit Skt. Petersborg

Indlæg af YesAaBcan » 16. aug 2011, 10:29

Det med vejret har du nok ret i. Men om Lumb er ok tilfreds - hmm.

[http://tv2sport.dk/node/83299]

Syntes iøvrigt spørgeren i teksten her, er lidt i svinerhjørnet:
[http://en.fc-zenit.ru/main/news/54373.h ... tx=michael lumb]
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Besvar