Truppen (opdateres)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af Kristian1977 » 14. jul 2011, 11:09

Thorshauge skrev:
nj27 skrev:
Kristian1977 skrev:Her er AaB trup - Superligaen 2011/2012:

1 Nicolai Larsen
2 Patrick Kristensen
3 Kjetil Wæhler
4 Lasse Nielsen
5 Kenneth Emil Petersen
6 Louay Chanko
7 Anders Due
8 Rasmus Würtz
9 Thomas Augustinussen
10 Jeppe Curth
11 Nicklas Helenius
14 Mathias Wichmann
16 Kasper Bøgelund
17 Chris Rolfe
18 Lucas Andersen
19 Marcus Tracy
20 Henrik Dalsgaard
24 Jens-Kristian Sørensen
26 Jakob Ahlmann
31 Denis Dedovic
32 Ronnie Schwartz
33 Kasper Kusk

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2011 ... i-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
det vil sige vi ingen reservekeeper har endnu
VI mangler underskrifterne fra Gotfredsen, Christensen og Rodriguez pt., men de skulle være lige om hjørnet.
Så har AaB skrevet med Gotfredsen og Christensen.
May AaB be with you

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jul 2011, 17:37

Med Lucho's underskrift er det kontraktforlængelserne, som bør have fokus. Og måske en kontrakt til Rolf Toft.

Jeg vil gerne dele vandene med det samme og sige, at der skal forlænges med Curth. Jeg tror stadig det er en god angriber for os, samt at samspillet med Helenius nok skal blive giftigt i løbet af efteråret.

Dernæst - og i den rækkefølge - skal der forlænges med Wæhler. 1-1½ år - udløb 1/1 2013 eller 1/6 2013 - så vi har forsvaret på plads godt ind i næste sæson. Vi har ikke hans lige i klubben. Indtil han findes er Wæhler en afgørende mand for os.

Dalsgaard og Schwartz en af dem skal blive. Men der ryger nok en af dem til vinter. Skader har gjort det svært at finde ud af om de er sikre kort.
- FlæskeFrank

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af JacobKoustrup » 22. jul 2011, 16:39

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -med-curth" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja jeg så nu gerne en forlængelse med ham.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af Kilde » 22. jul 2011, 17:30

JacobKoustrup skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -med-curth

Ja jeg så nu gerne en forlængelse med ham.
Kom frit frem, ND!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af Gamling » 22. jul 2011, 20:31

Med de nye toner på fortet og seneste signings er der vist ikke meget tvivl om at:

1) Curth må ned i løn hvis han vil blive i AaB
2) Wæhlert forlader AaB til vinter

Vi er således tilbage ved de gode gamle dage, hvor AaB henter ukendte mellemklasse spillere der kan fylde ud men ikke løfte holdet og ender sæsonerne som mellem nr. 5-7.

Tak da for de gode år med mesterskab, medaljer og CL - de vil altid stå som lysende stjerner i erindringen :innocent:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af jonas386 » 22. jul 2011, 20:44

Det er da en underlig prioritering...
Wæhler håber jeg virkelig får en forlængelse på 2 år, og så kan fortsætte som træner eller andet efterfølgende...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af Funky » 22. jul 2011, 23:04

jonas386 skrev:Det er da en underlig prioritering...
Wæhler håber jeg virkelig får en forlængelse på 2 år, og så kan fortsætte som træner eller andet efterfølgende...
Vi har jo en stolt tradition for at sige farvel til udenlandske profiler efter 3 år. Og det er en tradition som er opbygget i tider med bedre økonomi end AaB har nu. Så deeet....
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af jonas386 » 22. jul 2011, 23:21

Funky skrev:
jonas386 skrev:Det er da en underlig prioritering...
Wæhler håber jeg virkelig får en forlængelse på 2 år, og så kan fortsætte som træner eller andet efterfølgende...
Vi har jo en stolt tradition for at sige farvel til udenlandske profiler efter 3 år. Og det er en tradition som er opbygget i tider med bedre økonomi end AaB har nu. Så deeet....
Rigtigt, men nu er forsker ordningen udvidet til 5 år frem for 3 :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af Funky » 23. jul 2011, 01:34

jonas386 skrev:
Funky skrev:
jonas386 skrev:Det er da en underlig prioritering...
Wæhler håber jeg virkelig får en forlængelse på 2 år, og så kan fortsætte som træner eller andet efterfølgende...
Vi har jo en stolt tradition for at sige farvel til udenlandske profiler efter 3 år. Og det er en tradition som er opbygget i tider med bedre økonomi end AaB har nu. Så deeet....
Rigtigt, men nu er forsker ordningen udvidet til 5 år frem for 3 :)
Jeg kan kun sige, at jeg vil se det ske (altså, at Lynge forlænger med en udenlandsk profil ud over de 3 år). Jeg har håbet på det så mange gange, og er blevet skuffet hver gang, så det må være AaB's tur til at overraske.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af Hanga » 23. jul 2011, 12:48

Mon ikke Wæhler skal indstille sig på en væsentlig lønnedgang, ligesom Due, hvis en forlængelse skal i hus? Kontrakten blev tegnet lige efter de glade CL dage ligesom Dues. Spørgsmålet er så om Wæhler og familien er så glade for tilværelsen i Aalborg, at han går med til det. Selvom han er oppe i alderen bør han få rigeligt med tilbud udefra, så det bliver svært.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jul 2011, 15:30

Jeg synes faktisk, at vi er ved at have den rigtige balance i truppen. Både erfaring, alder og flere spillere til pladserne. Samt et fornuftig hierarki.

En harmonisk trup giver automatisk ekstra.

De "sikre" kort kan skiftes ud med talent eller en (lidt mindre) rutineret mand. Der skal arbejdes for at holde pladsen, men springet mellem førstevalg og reserven er lige stort nok til at reserven ikke surmuler.

Eksempelvis Würtz ude. Der tænkes straks på Wichmanns fordele og ikke de mangler, som han har i forhold til Würtz. Men alle venter, at Würtz er førstevalg når han kommer tilbage og kan styrke holdet igen, men et par kampe uden ham OK.

Lucas Andersen er langt efter Due(herunder at spille en hel kamp), men de sidste 15-20 min. vil han nok være mindst ligeså god som Due.

Angrebet har Dalsgaard og Schwartz som reserver, men de viser både i reserveholdskampene og ved indhoppene, at de kan noget andet end de to startende.

Venstreback har Patrik spillet OK, og her venter vi at skulle se en rutineret argentiner eller en talentfuld, men skadesramt 20 årig. Det burde løfte holdet når en af de andre spiller lige en tand.

Jo, hvis skaderne holdes nede, så tror jeg truppen er nok til at holde stregen på afstand.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
nulle666
1. div
1. div
Indlæg: 459
Tilmeldt: 3. apr 2006, 12:41
Geografisk sted: Støvring

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af nulle666 » 31. jul 2011, 14:10

Som Nordjyske fremhæver idag, så ser vi efterhånde lidt tynde ud på pladserne. Vi kan lige akkurat stille med 11 deciderede superligaspillere. NÅR Churt igen bliver skadet er der således kun Toft, Helenius og Dalsgaard tilbage i angrebet. Midtbanen er lidt bedre, med Lukas, Wichmann og Chanko som reserver. Forsvaret tæller vel også kun en eller maks to anstendige reserver.....

Jeg håber Tracy bliver klar og pludselig er muteret til en perfekt blanding mellem Prica, Utaka og N´Doye.

Jeg synes det er lidt for tyndt....

Lynge skulle have holdt ferie i Holland, så han kunne have set de transferfrie spilleres landsholdskampe....Der må da have været et par fornuftige typer imellem..
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. aug 2011, 10:22

Det er vel et generelt superligaproblem og gælder alle klubber.

Men vi kommer ind i nogle år, hvor skadesfrekvensen skal ned, hvis det ikke skal gå rigtig meget galt.

Angrebsmæssigt kan man jo sige, at skade til Curth i lang tid har betydet tynd reserve. Dog tror jeg i modsat forrige og sidste sæson, at reserverne er klart bedre end de bliver gjort til. Dertil kommer Rolfe kan flyttes derop.

På midtbanen er vi skidt ude, hvis Augu bliver skadet, men de øvrige pladser er dækket ind.

I forsvaret er vi hårdt ramt. Men har i august håb om både Lucho og Bøgelund er tilbage, så her har vi prøvet modgangen.

I målet snakker vi ikke længere om Zaza, så måske talenterne kan lidt mere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af AaB1978 » 19. sep 2011, 14:56

AaB og Nicolai Larsen forhandler ny kontrakt

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ni ... r-kontrakt" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Truppen (opdateres)

Indlæg af le Cid » 19. sep 2011, 20:46

AaB1978 skrev:AaB og Nicolai Larsen forhandler ny kontrakt

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ni ... r-kontrakt" onclick="window.open(this.href);return false;
Det kan kun gå for langsomt!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Besvar