Schwartz og Sørensen fortid..

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
nulle666
1. div
1. div
Indlæg: 459
Tilmeldt: 3. apr 2006, 12:41
Geografisk sted: Støvring

Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af nulle666 » 29. jul 2011, 20:19

Så ser det ud til vi kommer af med 2 spillere.....

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... s%F8rensen" onclick="window.open(this.href);return false;
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.

Thorshauge

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Thorshauge » 29. jul 2011, 20:21

nulle666 skrev:Så ser det ud til vi kommer af med 2 spillere.....

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... s%F8rensen" onclick="window.open(this.href);return false;

Fornuftig løsning - ønsker dem begge alt mulig held og lykke!

NeverDefeated

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af NeverDefeated » 29. jul 2011, 20:29

nulle666 skrev:Så ser det ud til vi kommer af med 2 spillere.....

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... s%F8rensen" onclick="window.open(this.href);return false;
Præcis som jeg sagde for en måned siden.

En skam at Ronnie aldrig for alvor fik chancen, men han har nu engang potentiale til at blive en habil Superliga-spiller og det mål skal han nok nå. Både FCN og SønderjyskE har været ude med riven efter ham i år, men mon ikke han vægter spilletid højest denne gang.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af jonas386 » 29. jul 2011, 20:33

Jeg tror mere på Esbjerg (for Ronnie) eller Randers.
Der er, ifølge NORDJYSKEs oplysninger, for begge spilleres vedkommende tale om en 1. divisionsklub.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Funky » 29. jul 2011, 20:35

jonas386 skrev:Jeg tror mere på Esbjerg (for Ronnie) eller Randers.
Der er, ifølge NORDJYSKEs oplysninger, for begge spilleres vedkommende tale om en 1. divisionsklub.
Held og lykke til dem begge. Det er et par loyale folk vi siger farvel til.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af A_Strandfelt » 29. jul 2011, 21:08

Ikke overraskende, men jeg er slet ikke enig i vurderingen af, at de ikke kan bruges. Schwartz er super skarp, når han er i form, hvilket vi så i Randers, da han fik chancen.
Jen Kr. Sørensen er også ærgerlig at komme af med. Husker en kamp mod OB, hvor han kom ind og fuldstændig styrede Utaka. Desværre har han også haft sine dårlige kampe.

Alt i alt den bedste løsning for de to spillere, men jeg er ikke enig i AaB's vurdering.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Holm-o1 » 29. jul 2011, 21:09

Ingen der ligger inde med viden om hvilke klubber de ryger til? Sjældent der sker noget på salg/indkøbs fronten hvor ingen ved noget inden det er i medierne.
..

Brugeravatar
Romario
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21. jul 2011, 10:46
Favoritspiller: Peter Rasmussen, Thomas Enevoldsen, Jakob Ahlmann
Geografisk sted: 9560

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Romario » 29. jul 2011, 21:11

Tror sagtens Ronnie kan få succes i den bedste række.. Hvis han får (selv)tillid hos et hold i 1. Division, tror jeg han bliver en målmager, som kan tage skridtet op til at blive fast mand for et hold Superligaen..

Off topic: Mit stille håb er at dette kan skabe lidt luft i budgettet til måske at hente en angriber ind.. Selvom opgraderingen af Rolf Toft tyder på det modsatte..

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Winterburn » 29. jul 2011, 21:12

Græder lidt med det ene øje og smiler med det andet. Havde lidt fidus til begge.

Farmer er vel egentlig en ganske ok backup til den centrale akse? Især var der et par kampe i sidste sæson hvor han overraskede mig positivt på trods af hans mangel på fart.

Schwartz er desværre blevet en slags ny Bræmer - en angriber man bare ved der kan score mål, men desværre kun viser det i glimt.

Havde håbet lidt på en billig forlængelse af begge - men de skal have god vind fremover!
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Hanga » 29. jul 2011, 21:39

Jeg både tror og håber at Ronnie udvikler sig til den spiller, som han hele tiden har haft potentialet til at blive. Fornuftigt af ham at tage et sted hen, hvor han kan få en ordenlig chance for at slå igennem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Martino » 29. jul 2011, 21:59

Jeg kan rigtig godt lide Schwartz så jeg er ikke så glad for at han ryger videre, og er uenig i AaBs beslutning. Farmer er ok, han er en pasningsstærk forsvarsspiller og men som backup på centralmidt er der andre foran ham i køen. Desværre er han langsom, men han skal nok blive en bærende kraft på et 1.div hold. Held og lykke til dem begge.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af 634 » 29. jul 2011, 22:40

Jeg tror det er Fredericia, og ønsker dem tillykke.
Jeg kan sagtens se dem få succes i konkurrende klubber, og når AaB har haft begrænset succes i seneste sæsoner, kunne årsagen godt ligne at netop disse to spillere ikke kunne få tilstrækkelig succes. Glem ikke Ronnie i Herning, hvor han blev overladt til sig selv, efter tuderiet fra Bak, Albreksen og mange andre.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af jydenfranord » 29. jul 2011, 23:04

Hanga skrev:Jeg både tror og håber at Ronnie udvikler sig til den spiller, som han hele tiden har haft potentialet til at blive. Fornuftigt af ham at tage et sted hen, hvor han kan få en ordenlig chance for at slå igennem.
Jeg forstår stadig ikke helt det der med at tale om at han skal have en ordentlig chance, han fik sin debut i 2007, siden dengang har Hamren, Rioch, Perhsson, Kuhn og Kent Nielsen været trænere, der er ingen af dem der har fundet ham god nok til at tage pladsen. Han har spillet 47 kampe og scoret 9 mål. Altså et mål pr. 5 kamp. Han er ung og kan givetvis udvikle sig, men uanset hvad så mener jeg at han har haft alle chancer for at "slå" igennem. Hvis det havde været en træner i klubben hele tiden, så kunne det være den træner der havde set sig "sur" på ham, men her er der tale om 5 forskellige trænere som alle har fravalgt ham som fast angriber, det burde ikke være helt tilfældigt.

Personligt tror jeg han har talentet, men han passer muligvis bare ikke ind i AaBs "koncept" da jeg ikke ser ham som en spiller der arbejder for holdet, hvis noget går galt slår han ud med armene og er utilfreds, fremfor at kæmpe videre. Det er muligt han vil kunne udvikle sig positivt i en anden klub, det kan man kun håbe for ham.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Winterburn » 29. jul 2011, 23:27

jydenfranord skrev:
Hanga skrev:Jeg både tror og håber at Ronnie udvikler sig til den spiller, som han hele tiden har haft potentialet til at blive. Fornuftigt af ham at tage et sted hen, hvor han kan få en ordenlig chance for at slå igennem.
Jeg forstår stadig ikke helt det der med at tale om at han skal have en ordentlig chance, han fik sin debut i 2007, siden dengang har Hamren, Rioch, Perhsson, Kuhn og Kent Nielsen været trænere, der er ingen af dem der har fundet ham god nok til at tage pladsen. Han har spillet 47 kampe og scoret 9 mål. Altså et mål pr. 5 kamp. Han er ung og kan givetvis udvikle sig, men uanset hvad så mener jeg at han har haft alle chancer for at "slå" igennem. Hvis det havde været en træner i klubben hele tiden, så kunne det være den træner der havde set sig "sur" på ham, men her er der tale om 5 forskellige trænere som alle har fravalgt ham som fast angriber, det burde ikke være helt tilfældigt.

Personligt tror jeg han har talentet, men han passer muligvis bare ikke ind i AaBs "koncept" da jeg ikke ser ham som en spiller der arbejder for holdet, hvis noget går galt slår han ud med armene og er utilfreds, fremfor at kæmpe videre. Det er muligt han vil kunne udvikle sig positivt i en anden klub, det kan man kun håbe for ham.
Den type angribere savner jeg lidt - dem der dovner det meste af en kamp, men så dukker op og scorer vindermålet. Typer som Heine Fernandez, Søren Andersen og Chris Hermansen. Dem laver man ikke længere.

Misforstå mig ikke - elsker at se spillere kæmpe for det (også angriberne) :D
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af jydenfranord » 29. jul 2011, 23:30

Winterburn skrev:
jydenfranord skrev:
Hanga skrev:Jeg både tror og håber at Ronnie udvikler sig til den spiller, som han hele tiden har haft potentialet til at blive. Fornuftigt af ham at tage et sted hen, hvor han kan få en ordenlig chance for at slå igennem.
Jeg forstår stadig ikke helt det der med at tale om at han skal have en ordentlig chance, han fik sin debut i 2007, siden dengang har Hamren, Rioch, Perhsson, Kuhn og Kent Nielsen været trænere, der er ingen af dem der har fundet ham god nok til at tage pladsen. Han har spillet 47 kampe og scoret 9 mål. Altså et mål pr. 5 kamp. Han er ung og kan givetvis udvikle sig, men uanset hvad så mener jeg at han har haft alle chancer for at "slå" igennem. Hvis det havde været en træner i klubben hele tiden, så kunne det være den træner der havde set sig "sur" på ham, men her er der tale om 5 forskellige trænere som alle har fravalgt ham som fast angriber, det burde ikke være helt tilfældigt.

Personligt tror jeg han har talentet, men han passer muligvis bare ikke ind i AaBs "koncept" da jeg ikke ser ham som en spiller der arbejder for holdet, hvis noget går galt slår han ud med armene og er utilfreds, fremfor at kæmpe videre. Det er muligt han vil kunne udvikle sig positivt i en anden klub, det kan man kun håbe for ham.
Den type angribere savner jeg lidt - dem der dovner det meste af en kamp, men så dukker op og scorer vindermålet. Typer som Heine Fernandez, Søren Andersen og Chris Hermansen. Dem laver man ikke længere.

Misforstå mig ikke - elsker at se spillere kæmpe for det (også angriberne) :D
JEg ville også fint kunne acceptere det, det tror jeg også AaB kunne, hvis han scorede de mål, men det har han desværre ikke gjort. Når han har fået chancen har han været for uskarp, han har ikke grebet chancen. Jo han lavede Hattrick i en kamp, men samlet set har han ikke grebet den.

Cx
Allstar
Allstar
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 14. aug 2005, 10:22

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Cx » 30. jul 2011, 01:39

A_Strandfelt skrev:Ikke overraskende, men jeg er slet ikke enig i vurderingen af, at de ikke kan bruges. Schwartz er super skarp, når han er i form, hvilket vi så i Randers, da han fik chancen.
Jen Kr. Sørensen er også ærgerlig at komme af med. Husker en kamp mod OB, hvor han kom ind og fuldstændig styrede Utaka. Desværre har han også haft sine dårlige kampe.

Alt i alt den bedste løsning for de to spillere, men jeg er ikke enig i AaB's vurdering.
Nu må jeg lige... Du er uenig på dem, der syner spillerne til hverdag - og begrunder det med to kampe?

Mener også Christian Christiansen nettede tre gange for AaB i en meget vigtig kamp - uden jeg dog mener han er et større talent af den grund. Når du Rolf Toft åbenbart allerede har overhalet Sorte, så er det da også med at få ham videre!

Farmer er en back-up - og aldrig andet. Mon ikke vores nye Godtfredsen overtager der!

Jeg synes på ingen måde at nogen af de to herrer over tid har vist et niveau, der bør kaste en forlængelse af sig. Jeg synes det alt andet lige er ganske fornuftigt at slippe af med de lønkroner!

Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."

Lindvang

Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Lindvang » 30. jul 2011, 08:17

Økonomien er til rotterne og derfor skal alt ikke-nødvendigt barberes væk. Til denne kategori hører de begge, så det er en svært fornuftig beslutning.

Ronnie er aldrig slået igennem trods mange forsøg og Farmer har langt fra niveauet, heller ikke som back-up.

Brugeravatar
Koldbro
Superliga
Superliga
Indlæg: 708
Tilmeldt: 20. jul 2005, 14:59
Geografisk sted: Randers

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Koldbro » 30. jul 2011, 09:47

Ifølge bold.dk, er Ronnie tæt på at skifte til Randers....

Jeg har det fint nok med, at han forlader os.. Var ude og se reserverne for et par uger siden, og jeg synes at Ronnie virker som en spiller, der sku ikke gider spille bold længere! Men gid Chanko kunne ryge samme vej ud af porten!
Bonga!

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Walther » 30. jul 2011, 09:48

Jeg læste lige en overskrift på bold.dk at Randers skulle være tæt på Schwartz.
Jeg kan desværre ikke linke til det da den her computer crasher (!) når jeg åbner bold.dk.
Den er af den klare overbevisning at fodbold er det onde.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Kenneth K » 30. jul 2011, 10:04

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2011 ... rs-fc.aspx

Randers blev det for Ronnie.

Er der noget sted, man kan bette på 1. divisionstopscorere?

Besvar