Schwartz og Sørensen fortid..

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Romario
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21. jul 2011, 10:46
Favoritspiller: Peter Rasmussen, Thomas Enevoldsen, Jakob Ahlmann
Geografisk sted: 9560

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Romario » 30. jul 2011, 10:20

Det er sgu mærkeligt at se Ronnie i den babyblå trøje... http://www.randersfc.dk/index.php?side=5489" onclick="window.open(this.href);return false;

Men ønsker ham al held og lykke..

kronenburg
Junior
Junior
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16. sep 2008, 09:14

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af kronenburg » 30. jul 2011, 11:02

JKS sku i følge bold være smuttet til viborg.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af PeterS » 30. jul 2011, 11:19

Er det mon kun for at slanke truppen og spare penge man sender de to videre? Eller prøver man at finde nogle penge man evt. kan bruge på forstærkninger sidst i vinduet?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Elscorpio » 30. jul 2011, 11:25

Med Schwartz til hestene, skal vi have en angriber ind (Rolf Toft har endnu ikke superligaerfaring).

Kan det være Celso Borges hvis vi kan få lusket Chanko afsted til Sverige?

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Freddie » 30. jul 2011, 11:31

Schwartz ville alligevel ikke have fået kampe på superliganiveau. Han kan ikke det, der er påkrævet af en angriber i superligaen. Fremragende når har er retvendt, umulig med en mand i ryggen, og da man altid spiller med en mand i ryggen som angriber, er han nærmest fejlplaceret foran. i 1. division, derimod, vil det ikke undre mig, at Ronnie kan ende som topscorer.

Rolf Toft ser ud til at kunne det Ronnie ikke kan. Bevæge sig i et overbefolket straffesparksfelt og score mål. Det er en meget interessant spiller, der allerede sidste år, scorede lige så mange mål i reserveligaen som Ronnie. De delte i topscorerværdigheden i grundspillet
Elscorpio skrev:Med Schwartz til hestene, skal vi have en angriber ind (Rolf Toft har endnu ikke superligaerfaring).

Kan det være Celso Borges hvis vi kan få lusket Chanko afsted til Sverige?

NeverDefeated

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af NeverDefeated » 30. jul 2011, 12:00

jydenfranord skrev: Jeg forstår stadig ikke helt det der med at tale om at han skal have en ordentlig chance, han fik sin debut i 2007, siden dengang har Hamren, Rioch, Perhsson, Kuhn og Kent Nielsen været trænere, der er ingen af dem der har fundet ham god nok til at tage pladsen. Han har spillet 47 kampe og scoret 9 mål. Altså et mål pr. 5 kamp. Han er ung og kan givetvis udvikle sig, men uanset hvad så mener jeg at han har haft alle chancer for at "slå" igennem. Hvis det havde været en træner i klubben hele tiden, så kunne det være den træner der havde set sig "sur" på ham, men her er der tale om 5 forskellige trænere som alle har fravalgt ham som fast angriber, det burde ikke være helt tilfældigt.
Nu har der jo i mellemtiden også været angribere i klubben som Prica, Nilsson, Saganowski og Shelton der alle, af lønmæssige årsager, har været garanteret en startplads.

Desuden så har en stor del af hans kampe altså været fra bænken. Over de seneste 2 sæsoner har hans 9 mål været fordelt over 2193 spilleminutter. Han står altså noteret for et mål pr. 243 minut han har spillet. De fleste af kampene har vel at mærke været i de perioder hvor vi scorede grotesk få mål, og angriberne fik meget lidt at arbejde med, bl.a. illustreret ved at Curth i samme periode gik hele 14 kampe uden et eneste mål.
Ronnies statistik er bedre end spillere som Kenneth Fabricius, Tim Janssen og Jesper Bechs ditto i sidste sæson, og nærmest oppe på siden af HHA og Aabech. Så den myte kan vi vist godt gøre op med her. Han har ikke fået chancen i mere end 6 kampe i træk, og det kan vist næppe kaldes en chance når det var i AaB's dårligste periode, hvor hans mål var med til at give 2 ud af 3 sejre i den halvsæson.

Jeg tror ikke du har noget at lade Schwartz høre for, når du sammenligner hans bedrifter statistisk med AaB's andre angribere.

Han skal nok slå til i Randers, og jeg håber han får succes.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Pastorius » 30. jul 2011, 12:11

NeverDefeated skrev: Jeg tror ikke du har noget at lade Schwartz høre for, når du sammenligner hans bedrifter statistisk med AaB's andre angribere.

Han skal nok slå til i Randers, og jeg håber han får succes.
Jeg synes man kan sige det meget kort. Hvis han ikke har fået chancen (jeg synes nu også han har fået rigeligt) i en periode hvor AaB har været enormt svage på angrebspositionen, så må de skiftende sportslige ledelser jo alligevel bedømme at han har nogle mangler som han ikke kan kompensere for.
Med venlig Hilsen
--
Robert

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af swfc » 30. jul 2011, 14:14

kronenburg skrev:JKS sku i følge bold være smuttet til viborg.

Han trænede med AaB i dag
AaB i hjertet

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Elscorpio » 30. jul 2011, 14:23

Freddie skrev:Schwartz ville alligevel ikke have fået kampe på superliganiveau. Han kan ikke det, der er påkrævet af en angriber i superligaen. Fremragende når har er retvendt, umulig med en mand i ryggen, og da man altid spiller med en mand i ryggen som angriber, er han nærmest fejlplaceret foran. i 1. division, derimod, vil det ikke undre mig, at Ronnie kan ende som topscorer.

Rolf Toft ser ud til at kunne det Ronnie ikke kan. Bevæge sig i et overbefolket straffesparksfelt og score mål. Det er en meget interessant spiller, der allerede sidste år, scorede lige så mange mål i reserveligaen som Ronnie. De delte i topscorerværdigheden i grundspillet
Håber vores trænere ser rigtig med Toft og han snart får chancen i superligaen. Ellers har vi bare en angriber mindre i vores i forvejen slunkne angreb.

Det ærger mig bare enormt meget at endnu en fra vores egen talentfabrik forlader Aalborg.

jens fup
Superliga
Superliga
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13. aug 2006, 02:51
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Drastrup

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af jens fup » 30. jul 2011, 17:36

NeverDefeated skrev:
jydenfranord skrev: Jeg forstår stadig ikke helt det der med at tale om at han skal have en ordentlig chance, han fik sin debut i 2007, siden dengang har Hamren, Rioch, Perhsson, Kuhn og Kent Nielsen været trænere, der er ingen af dem der har fundet ham god nok til at tage pladsen. Han har spillet 47 kampe og scoret 9 mål. Altså et mål pr. 5 kamp. Han er ung og kan givetvis udvikle sig, men uanset hvad så mener jeg at han har haft alle chancer for at "slå" igennem. Hvis det havde været en træner i klubben hele tiden, så kunne det være den træner der havde set sig "sur" på ham, men her er der tale om 5 forskellige trænere som alle har fravalgt ham som fast angriber, det burde ikke være helt tilfældigt.
Nu har der jo i mellemtiden også været angribere i klubben som Prica, Nilsson, Saganowski og Shelton der alle, af lønmæssige årsager, har været garanteret en startplads.

Desuden så har en stor del af hans kampe altså været fra bænken. Over de seneste 2 sæsoner har hans 9 mål været fordelt over 2193 spilleminutter. Han står altså noteret for et mål pr. 243 minut han har spillet. De fleste af kampene har vel at mærke været i de perioder hvor vi scorede grotesk få mål, og angriberne fik meget lidt at arbejde med, bl.a. illustreret ved at Curth i samme periode gik hele 14 kampe uden et eneste mål.
Ronnies statistik er bedre end spillere som Kenneth Fabricius, Tim Janssen og Jesper Bechs ditto i sidste sæson, og nærmest oppe på siden af HHA og Aabech. Så den myte kan vi vist godt gøre op med her. Han har ikke fået chancen i mere end 6 kampe i træk, og det kan vist næppe kaldes en chance når det var i AaB's dårligste periode, hvor hans mål var med til at give 2 ud af 3 sejre i den halvsæson.

Jeg tror ikke du har noget at lade Schwartz høre for, når du sammenligner hans bedrifter statistisk med AaB's andre angribere.

Han skal nok slå til i Randers, og jeg håber han får succes.
Du siger det jo selv - der har været spillere, der alene af løncheckens størrelse har skullet garanteres en plads på holdet, og Ronnie har ikke kunnet være i stand til at konkurrere med dem.

Og på papiret ser det da rigtig fint ud med de spillere, du sammenligner med, men i min optik er Tim Janssen og HHA midtbanespillere, og skal ikke forventes at lave +10 mål på en sæson. Fabricius og Aabech spiller på relativt beskedne hold, der ikke forventes at producere så mange chancer som vi gør, alligevel kan de hævde sig i konkurrence med Ronnie. Så synes jeg at det er helt på sin plads at skibe ham afsted og satse på nogen, der lige pt. har større udviklingspotentiale.

Jeg håber da osse at Ronnie får succes i Randers, men lige nu og her har han bare ikke potentiale til mere end 1. division.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

NeverDefeated

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af NeverDefeated » 30. jul 2011, 18:03

jens fup skrev: Du siger det jo selv - der har været spillere, der alene af løncheckens størrelse har skullet garanteres en plads på holdet, og Ronnie har ikke kunnet være i stand til at konkurrere med dem.

Og på papiret ser det da rigtig fint ud med de spillere, du sammenligner med, men i min optik er Tim Janssen og HHA midtbanespillere, og skal ikke forventes at lave +10 mål på en sæson. Fabricius og Aabech spiller på relativt beskedne hold, der ikke forventes at producere så mange chancer som vi gør, alligevel kan de hævde sig i konkurrence med Ronnie. Så synes jeg at det er helt på sin plads at skibe ham afsted og satse på nogen, der lige pt. har større udviklingspotentiale.

Jeg håber da osse at Ronnie får succes i Randers, men lige nu og her har han bare ikke potentiale til mere end 1. division.
Og hvad siger det præcis, at spillere der har haft en betydelig millionindtægt selvfølgelig har fået en plads frem for Ronnie? Intet.

Tim Janssen - midtbanespiller?
Der er da ingen angribere i AaB der forventes at lave 10 mål pr. sæson, ellers så ville Curth forlængst være fortid ligesom stort set alle andre angribere siden Prica (Saga, Nilsson, Shelton m. fl.). Ingen af dem har levet op til de 10+ mål.
HHA har altså scoret 31 mål i alt over de seneste 4 sæsoner, selv hvis man trækker den seneste fra (hvor han allerede har lavet 2 mål). Han er en stabil målscorer, midtbane eller ej. Så den sammenligning holder fint.
At Fabricius og Aabech spiller på beskedne hold er noget vås. Dit indlæg bærer præg af at du søger en lang række uholdbare påstande for at komme med dit slutargument - at han ikke er god nok. Men du skyder totalt forbi målet. Du kan da selv vurdere om du synes vores spil var chanceskabende sidste sæson under Pehrsson? Svaret er vist nej. Hvad med sæsonen før? Nej. Vi er blandt de hold der har scoret færrest mål de seneste 2 sæsoner, hvor Ronnie er blevet noteret for kampe.

Det er okay at forsøge at argumentere for at han ikke er god nok, men spar mig for sådan en gang tågesnak.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3842
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Gentleman Finn » 30. jul 2011, 18:22

En af hovedårsagerne til at Ronnie får lov til at gå nu, er at vi har rykket en mand op der besidder et godt talent. Rolf Toft overtager Ronnies plads i hierakiet.

Vi har ikke smidt guld på gaden, som det kan lyde som om, når man læser med. Men Ronnie kan sagtens udvikle sig til at være en habil superligaspiller, synes det er fint vi lader ham gå da Kent har vejet ham nogle gange og fundet ham for let. Synes ofte man har set at han har haft det svært med en mand i ryggen. Det er trodsalt Kent og Lynge der ser ham dagligt til træning. Jeg havde en fidus til Ronnie på kanten, vores bredde er ikke ret god derude, men om han ville kunne fungere som en kant aner jeg ikke.

NeverDefeated

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af NeverDefeated » 30. jul 2011, 18:38

Gentleman Finn skrev:En af hovedårsagerne til at Ronnie får lov til at gå nu, er at vi har rykket en mand op der besidder et godt talent. Rolf Toft overtager Ronnies plads i hierakiet.

Vi har ikke smidt guld på gaden, som det kan lyde som om, når man læser med. Men Ronnie kan sagtens udvikle sig til at være en habil superligaspiller, synes det er fint vi lader ham gå da Kent har vejet ham nogle gange og fundet ham for let. Synes ofte man har set at han har haft det svært med en mand i ryggen. Det er trodsalt Kent og Lynge der ser ham dagligt til træning. Jeg havde en fidus til Ronnie på kanten, vores bredde er ikke ret god derude, men om han ville kunne fungere som en kant aner jeg ikke.
Det er ikke tilfældigt at der er 3 Superligaklubber der indenfor det sidste år har haft bud efter Ronnie. Hvis han bliver brugt på den rigtige måde, så er hans evner foran mål uvurderlige.

Men lad os nu først se om Rolf Toft kan præstere på Superliga-niveau, før man begynder at hype ham. AaB skrev også en lang kontrakt med Dedovic, og han har jo vist sig knap nok at være god nok til reserveholdsbold. Når man har set ham blive udspillet af 17-årige Danmarksseriespillere de første 5 gange, så må man godt nok erkende at det var et fejlskud af dimensioner.

Det til trods er der dog gudskelov sket lidt på talentfronten siden Jacob Larsen kom til.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10649
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af jonas386 » 30. jul 2011, 18:51

Ved ikke om det kræver en seperat tråd, men hvordan fungere talentarbejdet egentlig hos os?
Altså hvordan vil vejen gå fra U/17 - 19 - SL?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af jydenfranord » 30. jul 2011, 21:16

NeverDefeated skrev:
Gentleman Finn skrev:En af hovedårsagerne til at Ronnie får lov til at gå nu, er at vi har rykket en mand op der besidder et godt talent. Rolf Toft overtager Ronnies plads i hierakiet.

Vi har ikke smidt guld på gaden, som det kan lyde som om, når man læser med. Men Ronnie kan sagtens udvikle sig til at være en habil superligaspiller, synes det er fint vi lader ham gå da Kent har vejet ham nogle gange og fundet ham for let. Synes ofte man har set at han har haft det svært med en mand i ryggen. Det er trodsalt Kent og Lynge der ser ham dagligt til træning. Jeg havde en fidus til Ronnie på kanten, vores bredde er ikke ret god derude, men om han ville kunne fungere som en kant aner jeg ikke.
Det er ikke tilfældigt at der er 3 Superligaklubber der indenfor det sidste år har haft bud efter Ronnie. Hvis han bliver brugt på den rigtige måde, så er hans evner foran mål uvurderlige.

Men lad os nu først se om Rolf Toft kan præstere på Superliga-niveau, før man begynder at hype ham. AaB skrev også en lang kontrakt med Dedovic, og han har jo vist sig knap nok at være god nok til reserveholdsbold. Når man har set ham blive udspillet af 17-årige Danmarksseriespillere de første 5 gange, så må man godt nok erkende at det var et fejlskud af dimensioner.

Det til trods er der dog gudskelov sket lidt på talentfronten siden Jacob Larsen kom til.
Jamen skal AaB omlægge sit spil så det passer til én spiller der har scoret enkelte mål, én spiller som har haft flere forskellige trænere der alle har fravalgt ham. Det er muligt der er flere superliga klubber der har været ude efter ham, men det kan undre sig hvorfor han så er endt i 1. div. hvis der virkeligt er så stor efterspørsel på ham, hvis han talent er så stort, så kunne han vel sagtens spille sig på holdet i andre superligaklubber?

Jeg er personligt ved at være træt af din ensidige Hype omkring enkelte spillere, som du sandsynligvis kender privat. Faktum er at Ronnie ALDRIG er slået igennem i AaB, på tros af forskellige trænere, på tros af et angreb der de seneste år har været kraftigt kritiseret. Han er blevet overhalet af Helenius og af en spiller som kom fra serie to......

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Søgaard » 30. jul 2011, 22:11

jonas386 skrev:Ved ikke om det kræver en seperat tråd, men hvordan fungere talentarbejdet egentlig hos os?
Altså hvordan vil vejen gå fra U/17 - 19 - SL?
Hvad er det præcist du mener?
AaB starter allerede i 10års alderen ca., med at have lokale ugentlige træninger med de bedste spillere fra samarbejdsklubber. Herefter bliver de bedste tilbudt at komme til AaB og spiller herefter på diverse mesterhold, U15 eks., og senere Liga-holdende for U17 og U19. De bedste tilbydes kontrakt på et tidspunkt i forløbet, og spiller så herefter enten videre på U-holdende, og/eller spiller for reserverne mens der trænes med superligatruppen. Det er noget som PEA og J. Larsen overordnet står for.

se evt. http://www.aabstalentskole.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10649
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af jonas386 » 30. jul 2011, 22:56

Det var præcis det jeg ledte efter ;)
- Mange tak.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6387
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jul 2011, 11:32

Jeg kommer til at savne Farmer. En af dem fra reserverne jeg altid kunne lide. Undrer mig stadig over, at han ikke kunne sætte sig på en førsteholdsspil. Men indrømmet hans spil var ikke altid imponerende.
Måske det kan blive med som med kosten(Lars Thomsen). Han var også kun i periferien af AaB indtil et ophold på anden klasse hos Aarhus Fremad. Så kom han tilbage og blev god. Velkommen tilbage Farmer.

Schwartz. Jeg mener, at han har fået chancerne(ligesom Farmer) og må naturligvis videre. Dertil kommer, at i angrebshierarkiet er han overhalet af Helenius, hvilket kun gør skiftet naturligt.

Iøvrigt har AaB altid været bedst målmæssigt, når der har væreet få angribere. Uvidenskabeligt bevist, men de par gange hvor vi haft mange angribere har det bare ikke funket for angriberne.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Elscorpio » 31. jul 2011, 17:20

NeverDefeated skrev:
Gentleman Finn skrev:En af hovedårsagerne til at Ronnie får lov til at gå nu, er at vi har rykket en mand op der besidder et godt talent. Rolf Toft overtager Ronnies plads i hierakiet.

Vi har ikke smidt guld på gaden, som det kan lyde som om, når man læser med. Men Ronnie kan sagtens udvikle sig til at være en habil superligaspiller, synes det er fint vi lader ham gå da Kent har vejet ham nogle gange og fundet ham for let. Synes ofte man har set at han har haft det svært med en mand i ryggen. Det er trodsalt Kent og Lynge der ser ham dagligt til træning. Jeg havde en fidus til Ronnie på kanten, vores bredde er ikke ret god derude, men om han ville kunne fungere som en kant aner jeg ikke.
Det er ikke tilfældigt at der er 3 Superligaklubber der indenfor det sidste år har haft bud efter Ronnie. Hvis han bliver brugt på den rigtige måde, så er hans evner foran mål uvurderlige.

.
Derfor er det også trælst at endnu en af vores talenter forlader klubben. Augo fungerede heller ikke som angriber, men blev omskolet til midtbanen. Hvorfor kan man så ikke gøre det samme med Ronnie?

NeverDefeated

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af NeverDefeated » 31. jul 2011, 17:26

FlæskeFrank skrev:Jeg kommer til at savne Farmer. En af dem fra reserverne jeg altid kunne lide. Undrer mig stadig over, at han ikke kunne sætte sig på en førsteholdsspil. Men indrømmet hans spil var ikke altid imponerende.
Han havde, og har altid haft, samme problem som spillere som Haucke, El Hajj og andre før ham. Alt, alt for langsom i sin boldomgang. Det er meget få midtbanespillere der i dag kan have en central rolle på et Superliga-hold uden at være specielt hurtige i tanke og handling, og uden at kunne være boldførende i højt tempo.

Man fristes til at bruge samme udtryk om JKS, som Jan Mølby i kampen mellem Arsenal og Barcelona om Fabregas. Han løber som om han har en campingvogn spændt efter sig. Han har altid været sindssygt langsom, og desværre også ofte alt for ukoncentreret i sin boldomgang. To ting der ikke harmonerer særlig godt, når ens favoritposition er på den centrale midtbane.

Besvar