Schwartz og Sørensen fortid..

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af limey » 31. jul 2011, 23:07

Har Schwartz ikke fået chancen? Han har i flere år været i førsteholdstruppen og spillet en del kampe, både som starter og som indskifter og har i langt de fleste kampe ikke levet op til det, han ellers er blevet talt op til på debatsiden - desværre. Og det er jo ikke sådan, at det kun er en enkelt træner som ikke har haft fidus til ham, eller han er blevet offer for en enkel type spillestil som ikke passede ham.

Ronnie Schwartz har udadtil en god attitude, virker til at være en teamplayer og har et udmærket langskud. Jeg håber at det er nok til, at sikre ham succes i den næstbedste række.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af andreasaab89 » 1. aug 2011, 08:54

Forstår ikke alle dem der syntes schwartz skulle have været kant for os som reserve fordi folk mener vi er "tynde" på højrekanten. Ærlig talt har vi vel Rolfe, Dalsgaard og Lucas Andersen der spiller højre kant for os, så faktisk er det en af de pladser jeg mener vi er bedst dækket ind. Alle 3 spillere der kan udvikle sig mere, så at begynde at eksperimentere der med Ronnie og lade de 3 andre være ude mener jeg ikke er rigtigt.
Det er fint vi sender Ronnie videre. Men derfor kan han godt blive god i Randers.

Farmer har været fyld og en god indskifter men har ikke superliganivaeu. Det er vel bare godtfredssen der skal overtage hans forsvarsreserverolle. På midten har vi nu augo, würtz, wickmann, chanko og PK der kan spille der. Så også OK besat.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

kronenburg
Junior
Junior
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16. sep 2008, 09:14

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af kronenburg » 1. aug 2011, 13:15

http://www.bold.dk/nyt/AaBer-faar-to-aar-i-Viborg" onclick="window.open(this.href);return false;

Så røg JKS sku.. Held og lykke i Viborg!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af BoT » 1. aug 2011, 14:05

Jeg vil gætte på, at det - udover en vis mangel på tillid fra den sportslige ledelses side - også handler om fairness over for spillerne. Vi har at gøre med to spillere, der har ydet en fin indsats igennem flere år, men som aldrig rigtig er slået igennem. Begge spillere skulle skifte klub for at komme videre i karrieren, og det synes jeg også, vi skylder dem.

AaB skulle gerne være en klub, der kendetegnes ved at vise fairness over for spillerne - det kommer man klart længst ved, selvom vi i princippet kunne have insisteret på at få transfersum eller holde på dem som back-up.

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af -Larsen » 1. aug 2011, 14:07

jens fup skrev:
NeverDefeated skrev:
jydenfranord skrev: Jeg forstår stadig ikke helt det der med at tale om at han skal have en ordentlig chance, han fik sin debut i 2007, siden dengang har Hamren, Rioch, Perhsson, Kuhn og Kent Nielsen været trænere, der er ingen af dem der har fundet ham god nok til at tage pladsen. Han har spillet 47 kampe og scoret 9 mål. Altså et mål pr. 5 kamp. Han er ung og kan givetvis udvikle sig, men uanset hvad så mener jeg at han har haft alle chancer for at "slå" igennem. Hvis det havde været en træner i klubben hele tiden, så kunne det være den træner der havde set sig "sur" på ham, men her er der tale om 5 forskellige trænere som alle har fravalgt ham som fast angriber, det burde ikke være helt tilfældigt.
Nu har der jo i mellemtiden også været angribere i klubben som Prica, Nilsson, Saganowski og Shelton der alle, af lønmæssige årsager, har været garanteret en startplads.

Desuden så har en stor del af hans kampe altså været fra bænken. Over de seneste 2 sæsoner har hans 9 mål været fordelt over 2193 spilleminutter. Han står altså noteret for et mål pr. 243 minut han har spillet. De fleste af kampene har vel at mærke været i de perioder hvor vi scorede grotesk få mål, og angriberne fik meget lidt at arbejde med, bl.a. illustreret ved at Curth i samme periode gik hele 14 kampe uden et eneste mål.
Ronnies statistik er bedre end spillere som Kenneth Fabricius, Tim Janssen og Jesper Bechs ditto i sidste sæson, og nærmest oppe på siden af HHA og Aabech. Så den myte kan vi vist godt gøre op med her. Han har ikke fået chancen i mere end 6 kampe i træk, og det kan vist næppe kaldes en chance når det var i AaB's dårligste periode, hvor hans mål var med til at give 2 ud af 3 sejre i den halvsæson.

Jeg tror ikke du har noget at lade Schwartz høre for, når du sammenligner hans bedrifter statistisk med AaB's andre angribere.

Han skal nok slå til i Randers, og jeg håber han får succes.
Du siger det jo selv - der har været spillere, der alene af løncheckens størrelse har skullet garanteres en plads på holdet, og Ronnie har ikke kunnet være i stand til at konkurrere med dem.

Og på papiret ser det da rigtig fint ud med de spillere, du sammenligner med, men i min optik er Tim Janssen og HHA midtbanespillere, og skal ikke forventes at lave +10 mål på en sæson. Fabricius og Aabech spiller på relativt beskedne hold, der ikke forventes at producere så mange chancer som vi gør, alligevel kan de hævde sig i konkurrence med Ronnie. Så synes jeg at det er helt på sin plads at skibe ham afsted og satse på nogen, der lige pt. har større udviklingspotentiale.

Jeg håber da osse at Ronnie får succes i Randers, men lige nu og her har han bare ikke potentiale til mere end 1. division.
You high??? Tim Janssen har vist aldrig nogensinde været midtbanespiller.

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Kristian1977 » 1. aug 2011, 14:41

kronenburg skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaBer-faar-to-aar-i-Viborg

Så røg JKS sku.. Held og lykke i Viborg!
Han har længe ville til en anden klub og få noget spilletid istedet for at spille på reserven.

AaB luger ud.. Hvad får vi ind?
May AaB be with you

Dybro
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. mar 2008, 12:06

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Dybro » 2. aug 2011, 23:06

Er der nogen der ved noget om hvad vi har fået for Schwartz(og JKS for den sags skyld), og om vi overhovedet har fået noget?

Synes at når man læser nyheder rundt om på nettet, så virker det meget splittet.

Ifølge Randers' egen hjemmeside så har de "købt" Schwartz (http://www.randersfc.dk/index.php?side=5489" onclick="window.open(this.href);return false;). Onside skriver at Ronnie er skiftet frit(http://onside.dk/nyheder/1-divisionen/r ... n=newsfeed" onclick="window.open(this.href);return false;) og henviser til AaBs hjemmeside hvor jeg har svært ved at læse, sort på hvidt at han virkeligt er skiftet på en fri transfer.

AaB skriver de har ophævet Schwartz kontrakt så han kan skifte til Randers, men kan Randers ikke have betalt AaB penge for at ophæve den kontrakt? Er det ikke sådan spillerhandler fungerer?

Jeg har en lille diskussion kørende med en ven, derfor jeg spørger ;)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Hanga » 2. aug 2011, 23:19

Jeg er 99% sikker på at Randers har fået ham gratis. Det er det AaB mener med at man har ophævet kontrakten. At Randers så kalder det for et køb, er bare dårlig formulering... Og selv hvis vi har fået noget, er der tale om håndører.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Dybro
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. mar 2008, 12:06

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Dybro » 2. aug 2011, 23:34

Hanga skrev:Jeg er 99% sikker på at Randers har fået ham gratis. Det er det AaB mener med at man har ophævet kontrakten. At Randers så kalder det for et køb, er bare dårlig formulering... Og selv hvis vi har fået noget, er der tale om håndører.
Okay, men synes bare det virker underligt..
Synes ikke AaB melder klart ud. Når en spiller bliver købt, så ophæver hans "gamle" klub vel også kontrakten så han kan forhandle med den nye? Ergo kan det AaB skriver tolkes.

Emerek
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 24. apr 2007, 22:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Emerek » 3. aug 2011, 00:06

Dybro skrev:
Hanga skrev:Jeg er 99% sikker på at Randers har fået ham gratis. Det er det AaB mener med at man har ophævet kontrakten. At Randers så kalder det for et køb, er bare dårlig formulering... Og selv hvis vi har fået noget, er der tale om håndører.
Okay, men synes bare det virker underligt..
Synes ikke AaB melder klart ud. Når en spiller bliver købt, så ophæver hans "gamle" klub vel også kontrakten så han kan forhandle med den nye? Ergo kan det AaB skriver tolkes.
Er helt på linje med Hanga her, men mon ikke AaB til gengæld har sikret sig en procentdel af de penge, Randers skulle få ind ved et eventuelt salg.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Hanga » 3. aug 2011, 18:30

Dybro skrev:
Hanga skrev:Jeg er 99% sikker på at Randers har fået ham gratis. Det er det AaB mener med at man har ophævet kontrakten. At Randers så kalder det for et køb, er bare dårlig formulering... Og selv hvis vi har fået noget, er der tale om håndører.
Okay, men synes bare det virker underligt..
Synes ikke AaB melder klart ud. Når en spiller bliver købt, så ophæver hans "gamle" klub vel også kontrakten så han kan forhandle med den nye? Ergo kan det AaB skriver tolkes.
Hver gang AaB har solgt en spiller har man skrevet det... Altså at spilleren er solgt... Ikke noget med kontrakten er ophævet. Jeg kan simpelthen ikke tolke det anderledes, end at man har ladet ham gå gratis.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. aug 2011, 19:36

Er det så vigtigt?

AaB har vel revet kontrakten i stykker for at få ham ud af døren. Randers har, for at det skal lyde godt udadtil, skrevet at han er købt. Dette signalerer lidt mere handlekraft og at man vil op i suppen igen end at man melder ud at man har skrevet under med en spiller en anden klub ikke kunne bruge...
Janteloven eksisterer IKKE!

Dybro
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. mar 2008, 12:06

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Dybro » 4. aug 2011, 00:35

Hanga skrev:
Dybro skrev:
Hanga skrev:Jeg er 99% sikker på at Randers har fået ham gratis. Det er det AaB mener med at man har ophævet kontrakten. At Randers så kalder det for et køb, er bare dårlig formulering... Og selv hvis vi har fået noget, er der tale om håndører.
Okay, men synes bare det virker underligt..
Synes ikke AaB melder klart ud. Når en spiller bliver købt, så ophæver hans "gamle" klub vel også kontrakten så han kan forhandle med den nye? Ergo kan det AaB skriver tolkes.
Hver gang AaB har solgt en spiller har man skrevet det... Altså at spilleren er solgt... Ikke noget med kontrakten er ophævet. Jeg kan simpelthen ikke tolke det anderledes, end at man har ladet ham gå gratis.
Fair nok. Det kan sagtens være du har ret...
Men jeg er stadig af den klare overbevisning at det KAN tolkes.
Køllen I Møllen skrev:Er det så vigtigt?

AaB har vel revet kontrakten i stykker for at få ham ud af døren. Randers har, for at det skal lyde godt udadtil, skrevet at han er købt. Dette signalerer lidt mere handlekraft og at man vil op i suppen igen end at man melder ud at man har skrevet under med en spiller en anden klub ikke kunne bruge...
I forhold til spørgsmålet jeg oprindeligt stillede, så må man sige det er relativt vigtigt.
I forhold til AaB og dennes økonomi, så er det nok ikke så vigtigt. Har AaB nu fået noget for ham, så er det garanteret et marginalt beløb.

Jeg stillede spørgsmålet fordi jeg var i tvivl, og fordi jeg syntes jeg læste forskellige oplysninger fra forskellige kilder. Jeg synes Onside fejlfortolkede Lynge, jeg synes ikke Lynge var specifik, og jeg synes Randers meldte ret klart ud. Man kan vel dårligt kalde det et køb hvis man har skrevet under med en spiller uden en kontrakt?

At jeg så ikke forstår det hvis de har foræret ham væk, er en anden sag. Selvfølgelig sparer vi noget løn, men jeg kunne ikke forestille mig at Ronnie Schwartz og JKS var blandt truppens mest velbetalte spillere. Vi har før haft problemer fordi truppen ikke har været bred nok, og det ser ikke ud til at der kommer erstatninger ind. På angriberfronten halter vi stadig, og selvom Ronnie nok aldrig ville blive manden der ville gå ind og vinde DM-guld for os, så må det alt andet end lige give det ekstra konkurrence som evt. kunne holde spillere som Curth og Helenius i gear - det er jo igen set før at vores angribere ikke har leveret det de skulle, muligvis fordi der ikke rigtigt var nogle der kunne presse dem til det.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Schwartz og Sørensen fortid..

Indlæg af Søgaard » 6. aug 2011, 21:19

Dybro skrev: At jeg så ikke forstår det hvis de har foræret ham væk, er en anden sag. Selvfølgelig sparer vi noget løn, men jeg kunne ikke forestille mig at Ronnie Schwartz og JKS var blandt truppens mest velbetalte spillere.
Jeg tror nu nok Ronnie fik en ganske pæn løn. Sammenlagt sparer vi vel minimum 70-80.000 om måneden, det er da også penge. Nok til at aflønne en lidt dygtigere spiller, skulle der blive behov/mulighed for det.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Besvar