Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af astonvilla » 19. okt 2011, 11:30

Pis, pis....PIS - Motherf******** ****

http://www.sporten.dk/superligaen/lyngb ... nt-tilbage" onclick="window.open(this.href);return false;

Vores egen overlevelsechance i Superligaen er dermed forringet i ikke uvæsentlig grad....
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gentleman Finn » 19. okt 2011, 13:19

astonvilla skrev:Pis, pis....PIS - Motherf******** ****

http://www.sporten.dk/superligaen/lyngb ... nt-tilbage" onclick="window.open(this.href);return false;

Vores egen overlevelsechance i Superligaen er dermed forringet i ikke uvæsentlig grad....
Nederst i DBUs pressemeddelelse står der følgende

"Under behandlingen af den tidligere sag omkring Kim Aabech modtog DBU nye oplysninger med påstande om udbetaling af sorte penge til spilleren. Disse forhold bliver fortsat undersøgt."

Det kunne jo godt tolkes henad at DBU ikke er færdige, med at give Lyngby et rap over fingrene.

Alternativt kunne vi også begynde at vinde fodboldkampe igen. Det vil nok være lidt mere effektivt end at blive reddet af amatørerne i DBU

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Reto » 19. okt 2011, 14:51

astonvilla skrev:Pis, pis....PIS - Motherf******** ****

http://www.sporten.dk/superligaen/lyngb ... nt-tilbage" onclick="window.open(this.href);return false;

Vores egen overlevelsechance i Superligaen er dermed forringet i ikke uvæsentlig grad....
Det er helt ude i hegnet, at det ikke får nævneværdige konsekvenser for den parodi på en professionel organisation, at de har fiflet med kontrakterne.
Rystende at DBU i stedet for at vise omverden, at dansk fodbold ikke længere opholder sig i de glade amatørdage nu mere eller mindre blåstempler regulært snyd. 25 000 i bøde er jo en stående joke.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af alithebeast » 19. okt 2011, 17:26

Det er ihvertfald en joke, når man tænker på bøderne for et blus eller to i en international kamp. Det er jo lige ved, at der stadig er plus på bundlinjen for Lyngby efter bøden, hvor er så grunden til ikke at snyde, hvos det kan betale sig?
Hader København!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jensemand57 » 19. okt 2011, 18:44

Havde AaB bare taget sig sammen, da de spillede hjemme mod Lyngby og ikke spillede det gang lunte lort, de leverede, havde problemet været tre point mindre. AaB skal bare begynde at vinde kampe som den, så bliver det ingen problem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. okt 2011, 00:47

Reto skrev:
astonvilla skrev:Pis, pis....PIS - Motherf******** ****

http://www.sporten.dk/superligaen/lyngb ... nt-tilbage" onclick="window.open(this.href);return false;

Vores egen overlevelsechance i Superligaen er dermed forringet i ikke uvæsentlig grad....
Det er helt ude i hegnet, at det ikke får nævneværdige konsekvenser for den parodi på en professionel organisation, at de har fiflet med kontrakterne.
Rystende at DBU i stedet for at vise omverden, at dansk fodbold ikke længere opholder sig i de glade amatørdage nu mere eller mindre blåstempler regulært snyd. 25 000 i bøde er jo en stående joke.
Enig, jeg mangler simpelthen ord for hvor rystet jeg er over DBU, specielt med tanke på hvor stor "rabat" man vælger at give Lyngby, i forhold til den oprindelige straf - det er simpelthen skræmmende. Dansk fodbold er sgu en bananrepublik.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af BoT » 20. okt 2011, 09:22

jensemand57 skrev:Havde AaB bare taget sig sammen, da de spillede hjemme mod Lyngby og ikke spillede det gang lunte lort, de leverede, havde problemet været tre point mindre. AaB skal bare begynde at vinde kampe som den, så bliver det ingen problem.
Enig. Kan vi ikke undgå nedrykning på andre måder, end at vores rivaler får fratrukket point, har vi ikke fortjent at spille i den bedste liga. Denne sag er for mig helt ligegyldig (altså set med de briller, at jeg i princippet udelukkende er interesseret i AaB) - og jeg har aldrig nogensinde kalkuleret med de tre ekstra points forskel til Lyngby.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 2. nov 2011, 12:05

astonvilla skrev:Nu må der gerne meget snart komme en afgørelse i den Lyngby-dag!

Det kunne være rigtig rart at vide om vi har et hold med enten 4 eller 7 points bag os under stregen.

Har der været noget fremme om hvornår man kan forvente en endelig afgørelse??
Den kom så i dag: http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 113411.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gad vide hvor hårdt det punktum står, hvis nu Lyngby ender på 10. pladsen to point foran Brøndby :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Hanga » 2. nov 2011, 13:17

Pastorius skrev:
Den kom så i dag: http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 113411.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gad vide hvor hårdt det punktum står, hvis nu Lyngby ender på 10. pladsen to point foran Brøndby :-)
For ikke at tale om ramaskriget herinde, hvis det er os det skulle gå ud over!

Hvordan kan man gå fra en pointstraf til frikendelse? (ja ok en bøde på 75k). DBU's sagsbehandling er endnu engang til grin.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af 12mand » 2. nov 2011, 15:29

Hanga skrev:
Pastorius skrev:
Den kom så i dag: http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 113411.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gad vide hvor hårdt det punktum står, hvis nu Lyngby ender på 10. pladsen to point foran Brøndby :-)
For ikke at tale om ramaskriget herinde, hvis det er os det skulle gå ud over!

Hvordan kan man gå fra en pointstraf til frikendelse? (ja ok en bøde på 75k). DBU's sagsbehandling er endnu engang til grin.

man sidder jo helt seriøst og tænker at lynge burde udbetale 20% af samtlige spillernes løn sort. så er der pludselig råd til at hente en ny spiller. og når straffen så kommer, er det en bøde på max 100.000. det kan jo i sidste ende sagtens betale sig, selvom man kun får lov at gøre det i en måned, inden det bliver opdaget.
lynge er gud!

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af 12mand » 2. nov 2011, 15:31

og BTW: hva sker der for at brøndby og FCKs fans, ikk snart får en straf for alt det lort de laver?! opfordrer hermed alle til at tage blus, blitz, røg, og hva man ellers kan få med ind, til kampen på lørdag, da det tydeligvis ikk får nogen konsekvenser.
lynge er gud!

Brugeravatar
John
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af John » 6. nov 2011, 08:04

Ja for helvede - lad os være nogen idioter fordi brøndby og FCK er det -_- SUK....
At DBU ikke har nosser er een ting, men at vi (AaB fans) begynder at mangle nosser nok til at opføre sig ordentlig fordi "de andre må" er sku da helt ude i hampen. Jeg gider heller ikke se kayke eller hvem fanden det skulle være smide sig hver gang nogen puster på ham, bare fordi en eller anden idiot slipper godt fra det.

Og når du nu går i selvsving om lidt, så tænk over hvad konsekvenser det _kan_ have. Hvis en god flok fans var ligeglade, og opførte sig som de s... kjøvenhavnere, så risikere vi alt fra kampe uden tilskuere, til stoppede kampe med point tab. Det kunne jo være DBU fik nosser en dag, hvis det er jyder der laver et par fejl :thumbsdown: Så kan vi andre jo sige pænt tak bagefter....
o.O

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af astonvilla » 8. nov 2011, 09:44

12 points ned til Lyngby nu efter 15 runder. Det er virkelig en skøn udvikling.

Når jeg sidder og ser på de sidste 3 runder og sammenligner vort program med programmet for vores "direkte modstandere til en nedrykning" lige pt, Lyngby, SøndejyskE og BØF, så vil jeg dog nok sige at vi sidder med det sværeste program, med FCM & Silke ude og GF hjemme. Uha det bliver en gyserafslutning på efteråret. Lad os alle bakke max op så vi kan gå til vinterpausen og fortsat være en 12 points agtigt over stregen. Så vil juleanden da i hvert fald glide lettere ned...

BØF kan godt hive 6 points de sidste 3 kampe (Horsens hjemme og Køge ude)
Sønderjyske møder heldigvis Lyngby - og vi kan da håbe på sejr til Nordtyskerne - men derudover KAN Lyngby faktisk godt hive 6 points i de 3 sidste kampe (Køge og Horsens hjemme). Såfremt de også tager over og slår SønderjyskE...ja så holder mine nerver ikke til det mere...

MAX gas på Communale mod GF og alle mand til Silkeborg og Herning!!!
Bienvenu Bassogog!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af hje1980 » 8. nov 2011, 09:51

Med det hold vi har og med det spil vi igen har set de kan levere... (vælger at tro at sæsonens dårlige måned har fundet sted), så kan vi ligge på medalje plads når vi går på vinterpause...

Tager ja-hatten på - og med en tro på det hold vi har - at AaB får medaljer i år...

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af BoT » 8. nov 2011, 10:10

Er der virkelig helt seriøst nogle, der er tilfredse med sæsonen, hvis bare vi undgår nedrykning?

Jeg må sige, at skulle vi ende på en 10. plads vil jeg forbande også denne sæson som værende komplet elendig og dybt utilfredsstillende - ja nærmest skandaløs.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. nov 2011, 10:26

BoT skrev:Er der virkelig helt seriøst nogle, der er tilfredse med sæsonen, hvis bare vi undgår nedrykning?

Jeg må sige, at skulle vi ende på en 10. plads vil jeg forbande også denne sæson som værende komplet elendig og dybt utilfredsstillende - ja nærmest skandaløs.
Med en trup hvor gennemsnitsalderen efterhånden nærmer sig 16 år? Indtil nu har vi været nogenlunde fri for skader, men skulle vi blive ramt som vi var sidste år, vil jeg ikke være hverken overrasket eller skuffet hvis vi ender omkring 9-10 pladsen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Funky » 8. nov 2011, 10:48

Poker-One-Kenobi skrev:
BoT skrev:Er der virkelig helt seriøst nogle, der er tilfredse med sæsonen, hvis bare vi undgår nedrykning?

Jeg må sige, at skulle vi ende på en 10. plads vil jeg forbande også denne sæson som værende komplet elendig og dybt utilfredsstillende - ja nærmest skandaløs.
Med en trup hvor gennemsnitsalderen efterhånden nærmer sig 16 år? Indtil nu har vi været nogenlunde fri for skader, men skulle vi blive ramt som vi var sidste år, vil jeg ikke være hverken overrasket eller skuffet hvis vi ender omkring 9-10 pladsen.
Jeg husker også udmærket den store, sorte humør-nedtur, som sidste sæson udgjorde med det snigende nedryknings-rædselsscenarie. Et forår hvor man aldrig kommer i dén fare igen, og dermed en midterplacering hvor man måske kan gøre sig interessant i forhold til en top-6 placering er også rigelig fint for mig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Eagledrop » 8. nov 2011, 10:50

En 8-5. plads vil være dejligt! 10. plads er for tæt på døden..

Men det går da meget godt! :) Bedre end forventet lige på nuværende synes jeg.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Mogens » 8. nov 2011, 10:52

astonvilla skrev:12 points ned til Lyngby nu efter 15 runder. Det er virkelig en skøn udvikling.

Når jeg sidder og ser på de sidste 3 runder og sammenligner vort program med programmet for vores "direkte modstandere til en nedrykning" lige pt, Lyngby, SøndejyskE og BØF, så vil jeg dog nok sige at vi sidder med det sværeste program, med FCM & Silke ude og GF hjemme. Uha det bliver en gyserafslutning på efteråret. Lad os alle bakke max op så vi kan gå til vinterpausen og fortsat være en 12 points agtigt over stregen. Så vil juleanden da i hvert fald glide lettere ned...

BØF kan godt hive 6 points de sidste 3 kampe (Horsens hjemme og Køge ude)
Sønderjyske møder heldigvis Lyngby - og vi kan da håbe på sejr til Nordtyskerne - men derudover KAN Lyngby faktisk godt hive 6 points i de 3 sidste kampe (Køge og Horsens hjemme). Såfremt de også tager over og slår SønderjyskE...ja så holder mine nerver ikke til det mere...

MAX gas på Communale mod GF og alle mand til Silkeborg og Herning!!!
Vi ligger godt og stabilt pt, og heldigvis ser vores dårlige stime ud til at være passé. Hvad nedrykning angår, så er jeg ikke så nervøs for det, selvom tingene hurtigt kan vende - specielt for et ret ungt hold, som vores.

Når det så er sagt, så er det nogle skræmmescenarier, du har sat op. Ja, Lyngby og bif KAN godt hente mange point i de sidste 3 kampe, men hvorfor skulle det pludselig ske? Det er ikke mange kampe de har formået at vinde indtil videre - hvorfor skulle de så pludselig hive 6-9 point i 3 kampe. Jeg anser bif som værende et langt bedre hold end placeringen antyder, men det er dog set mange gange før, at på papiret stærke hold havner i noget lort. Såfremt de vinde de nævnte kampe, så er horsens også pludselig med i "bundstriden", og der er yderligere et hold at "hænge hatten på".

Videre kan vi også selv hive en del point i de sidste kampe. Såvel fcm som midtjylland spiller som vinden blæser, og århus er svære at slå, men i går mod sønderjyske viste de intet der gjorde, at jeg ikke tror, at vi kan tage 3 point i den kamp. Om det sker er en helt anden sag, og de har da også et stærkt hold (på det taknemmelige stykke papir).

Kort og godt er jeg forholdsvis rolig ved situationen - også selvom spillets kvalitet har været svingende.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af BoT » 8. nov 2011, 11:12

Poker-One-Kenobi skrev:
BoT skrev:Er der virkelig helt seriøst nogle, der er tilfredse med sæsonen, hvis bare vi undgår nedrykning?

Jeg må sige, at skulle vi ende på en 10. plads vil jeg forbande også denne sæson som værende komplet elendig og dybt utilfredsstillende - ja nærmest skandaløs.
Med en trup hvor gennemsnitsalderen efterhånden nærmer sig 16 år? Indtil nu har vi været nogenlunde fri for skader, men skulle vi blive ramt som vi var sidste år, vil jeg ikke være hverken overrasket eller skuffet hvis vi ender omkring 9-10 pladsen.
Vi har stadig et spillerbudget i top-5 i ligaen og en samlet trup-kvalitet, der ligger et stykke over hold som Køge, Lyngby, Sønderjyske og Silkeborg, mens vi i mine øjne spiller for spiller også matcher Brøndby, FCN, Horsens og AGF. Samtidig har vi en af Superligaens mest rutinerede træner-setups. Vi ligger pt. på en 6. plads med 3 point op til medaljer og 12 point ned til nedrykning. Hvis man med disse realiteter in mente vil stille sig tilfreds med en 10. plads, er man for mig at se hamrende uambitiøs.

At tingene så kan udvikle sig, så vi kan ende med at komme i en situation, hvor vi spiller for at undgå nedrykning, er selvfølgelig den mulighed, et spil som fodbold rummer. Og da vil jeg naturligvis være lykkelig for at blive nr. 10. Men indtil da vil jeg ALTID kigge opad i tabellen og regner os helt klart for ligeværdige parter i kampen om i hvert fald top-6!!

Låst