At få skudt Chanko afsted?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af BoomZ0R » 11. nov 2011, 08:40

Hvorfor er det at vi ikk får skudt Chanko afsted?
Han har ikk været meget værd for os, og han vil meget gerne videre, og som jeg læser denne artikel, så vil Syrianska gerne have ham.

http://onside.dk/nyheder/superligaen/ch ... n=newsfeed" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af alithebeast » 11. nov 2011, 09:22

Det er vel en offentlig hemmelighed, at Chanko kunne smutte (meget tæt på) gratis, hvis en anden klub gad overtage lønnen. Det er der ingen klub, der har villet. Samtidig har Chanko vægtet spilletid særlig højt og derfor ikke ønsket at gå ned i løn for at skifte. Så hvor meget han gerne vil afsted, det ved jeg ikke.
Hader København!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. nov 2011, 09:40

alithebeast skrev:Det er vel en offentlig hemmelighed, at Chanko kunne smutte (meget tæt på) gratis, hvis en anden klub gad overtage lønnen. Det er der ingen klub, der har villet. Samtidig har Chanko vægtet spilletid særlig højt og derfor ikke ønsket at gå ned i løn for at skifte. Så hvor meget han gerne vil afsted, det ved jeg ikke.
Jeg vil godt lige på forhånd sige at mere regnskabskyndige MEGET gerne må rette mig her, hvis jeg er forkert på den. :)

Men jeg mener at man faktisk ikke bare lige uden videre kan lade Chanko gå gratis, uden det har konsekvenser for regnskabet, hvor han repræsenterer en eller anden værdi, som afskrives løbende i kontraktperioden. Man kan derfor ikke bare forære ham væk eller sælge ham til en lavere pris end den værdi han står opført til i regnskabet, uden det betyder at årsregnskabet påvirkes negativt. Med andre ord - hvis Chanko i regnskabet står opført til at have en restværdi på 1 mio. pr. 1. januar, og man forærer ham væk til Syrianska eller andre på dette tidspunkt, ryger der et minus på 1 mio. oveni de andre rare millioner vi stensikkert har i underskud. Det er ikke penge som direkte skal op ad lommen, men det er naturligvis ikke noget man er særlig interesseret i sker.

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Reto » 11. nov 2011, 09:42

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... rianska-nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Som jeg læser artiklen, er det AaB, der forlanger penge for ham?

Mærkværdigt, for man skulle da tro, at hvis man kunne slippe for en klods om benet, som mandens løn niveau udgør, så gjorde man det. Så mon ikke det er Chanko selv, der ikke har lyst til at smide 6 høje månedslønninger væk...

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Krage » 11. nov 2011, 09:43

alithebeast skrev:Det er vel en offentlig hemmelighed, at Chanko kunne smutte (meget tæt på) gratis, hvis en anden klub gad overtage lønnen. Det er der ingen klub, der har villet. Samtidig har Chanko vægtet spilletid særlig højt og derfor ikke ønsket at gå ned i løn for at skifte. Så hvor meget han gerne vil afsted, det ved jeg ikke.
Det er vel ligefør at AaB skal være villige til at betale op mod 50% af lønnen for at få ham ud af klubben, så sparer vi i det mindste en del. Denne løsning forudsætter at der på ingen måde er nogen som vil overtage hele hans løn selvfølgelig. Men kunne jo være en mulighed da vi alligevel ikke har brugt Chanko særlig meget i denne sæson og i stedet for at have en dyr spiller siddende på bænken hvor vi betaler hele lønnen kunne dette jo være en løsning.
Billede

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af BoT » 11. nov 2011, 11:28

Jesper Schmidt skrev:
alithebeast skrev:Det er vel en offentlig hemmelighed, at Chanko kunne smutte (meget tæt på) gratis, hvis en anden klub gad overtage lønnen. Det er der ingen klub, der har villet. Samtidig har Chanko vægtet spilletid særlig højt og derfor ikke ønsket at gå ned i løn for at skifte. Så hvor meget han gerne vil afsted, det ved jeg ikke.
Jeg vil godt lige på forhånd sige at mere regnskabskyndige MEGET gerne må rette mig her, hvis jeg er forkert på den. :)

Men jeg mener at man faktisk ikke bare lige uden videre kan lade Chanko gå gratis, uden det har konsekvenser for regnskabet, hvor han repræsenterer en eller anden værdi, som afskrives løbende i kontraktperioden. Man kan derfor ikke bare forære ham væk eller sælge ham til en lavere pris end den værdi han står opført til i regnskabet, uden det betyder at årsregnskabet påvirkes negativt. Med andre ord - hvis Chanko i regnskabet står opført til at have en restværdi på 1 mio. pr. 1. januar, og man forærer ham væk til Syrianska eller andre på dette tidspunkt, ryger der et minus på 1 mio. oveni de andre rare millioner vi stensikkert har i underskud. Det er ikke penge som direkte skal op ad lommen, men det er naturligvis ikke noget man er særlig interesseret i sker.
Er de ikke for længe siden gået bort fra at regne spillertruppen for en værdi? Altså som direkte og logisk følge af, at man umuligt kan udregne en nøjagtig potentiel salgssum for nogen spiller. Var der ikke noget med, at vi netop slugte et stort underskud for nogle år siden, da vi nedskrev værdien af spillertruppen?

seamann

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af seamann » 11. nov 2011, 12:05

BoT skrev:
Jesper Schmidt skrev:
alithebeast skrev:Det er vel en offentlig hemmelighed, at Chanko kunne smutte (meget tæt på) gratis, hvis en anden klub gad overtage lønnen. Det er der ingen klub, der har villet. Samtidig har Chanko vægtet spilletid særlig højt og derfor ikke ønsket at gå ned i løn for at skifte. Så hvor meget han gerne vil afsted, det ved jeg ikke.
Jeg vil godt lige på forhånd sige at mere regnskabskyndige MEGET gerne må rette mig her, hvis jeg er forkert på den. :)

Men jeg mener at man faktisk ikke bare lige uden videre kan lade Chanko gå gratis, uden det har konsekvenser for regnskabet, hvor han repræsenterer en eller anden værdi, som afskrives løbende i kontraktperioden. Man kan derfor ikke bare forære ham væk eller sælge ham til en lavere pris end den værdi han står opført til i regnskabet, uden det betyder at årsregnskabet påvirkes negativt. Med andre ord - hvis Chanko i regnskabet står opført til at have en restværdi på 1 mio. pr. 1. januar, og man forærer ham væk til Syrianska eller andre på dette tidspunkt, ryger der et minus på 1 mio. oveni de andre rare millioner vi stensikkert har i underskud. Det er ikke penge som direkte skal op ad lommen, men det er naturligvis ikke noget man er særlig interesseret i sker.
Er de ikke for længe siden gået bort fra at regne spillertruppen for en værdi? Altså som direkte og logisk følge af, at man umuligt kan udregne en nøjagtig potentiel salgssum for nogen spiller. Var der ikke noget med, at vi netop slugte et stort underskud for nogle år siden, da vi nedskrev værdien af spillertruppen?
Man skal afskrive sine driftsmidler over indtjeningsperioden. Dvs en spiller optages til en værdi (ved ikke hvilken, men formentlig forventet salgsværdi eller genanskaffelsesværdi) og afskrives over kontraktperioden. Når spillernes værdi falder markant eller stiger markant, fx fald grundet en finanskrise, laves der ekstraordinære op- eller nedskrivninger. Jeg tror det var på den baggrund AaB nedskrev værdien af spillertruppen for et stykke tid siden.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af BoT » 11. nov 2011, 12:22

seamann skrev: Man skal afskrive sine driftsmidler over indtjeningsperioden. Dvs en spiller optages til en værdi (ved ikke hvilken, men formentlig forventet salgsværdi eller genanskaffelsesværdi) og afskrives over kontraktperioden. Når spillernes værdi falder markant eller stiger markant, fx fald grundet en finanskrise, laves der ekstraordinære op- eller nedskrivninger. Jeg tror det var på den baggrund AaB nedskrev værdien af spillertruppen for et stykke tid siden.
Men det bliver jo helt fiktive tal så? En salgsværdi eller genskaffelsesværdi vil jo blive rene gæt. Er det virkelig den måde, man driver professionel forretning på nu til dags?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Søgaard » 11. nov 2011, 12:59

BoT skrev:
seamann skrev: Man skal afskrive sine driftsmidler over indtjeningsperioden. Dvs en spiller optages til en værdi (ved ikke hvilken, men formentlig forventet salgsværdi eller genanskaffelsesværdi) og afskrives over kontraktperioden. Når spillernes værdi falder markant eller stiger markant, fx fald grundet en finanskrise, laves der ekstraordinære op- eller nedskrivninger. Jeg tror det var på den baggrund AaB nedskrev værdien af spillertruppen for et stykke tid siden.
Men det bliver jo helt fiktive tal så? En salgsværdi eller genskaffelsesværdi vil jo blive rene gæt. Er det virkelig den måde, man driver professionel forretning på nu til dags?
Ja. Fodboldklubber er jo også et specielt tilfælde, men normalt opgøres spillerne til købsprisen eller den kontraktlige forpligtelse AaB har overfor dem. AaB har desuden nedskrevet meget kraftigt på de kontraktmæssige aktiver, hvorfor det ikke bør være et problem at afhænde Chanko.

Kan ikke helt overskue konsekvenserne ved et salg rent regnskabsmæssigt. Det vil måske give et kosmetisk minus, men et likvidt plus, eftersom man ville spare 6*150-200k i løn. Det vil aldrig blive andet end en kosmetisk negativ ting, hvis Chanko smutter. Afsted med ham, for hans og for vores skyld.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Yankee » 11. nov 2011, 13:29

Lige omvendt. Chanko er 5/6 afskrevet. Til gengæld mangler han formentlig op imod 1½ mio. i løn. Den skal han have uanset hvad, medmindre han selv går med til at gå ned i løn. Og hvis vi skal dække hullet fra hvad Syrianska kan betale kan det næsten være det samme. De kan sandsynligvis ikke betale meget mere end 2-300.000 for det næste halve år. Det er, som jeg også skriver på transferforummet, næppe det værd for AaB.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Klaus » 11. nov 2011, 15:16

Jeg tror Chanko er til salg for tæt på ingenting, men forudsætningen er naturligvis, at han selv er interesseret i et skifte. Jeg synes ikke AaB ligefrem skal betale penge for at komme af med ham. Han vil trods alt være rar at have i baghånden såfremt Wurtz og Augu bliver skadede, og hvis alternativet er at betale ham for at skifte klub, synes jeg lige så godt vi kan beholde ham til sommer.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Gentleman Finn » 11. nov 2011, 16:04

Det er usandsynligt at familien Chanko smutter midt i sæsonen, når de har børn der går i skole her og har det fint. Sådan forstod jeg Chankos tanker tidligere på sæsonen, han er ikke desperat efter at komme væk, hvis det er det mindste til gene for familien.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af BoomZ0R » 12. nov 2011, 01:12

Gentleman Finn skrev:Det er usandsynligt at familien Chanko smutter midt i sæsonen, når de har børn der går i skole her og har det fint. Sådan forstod jeg Chankos tanker tidligere på sæsonen, han er ikke desperat efter at komme væk, hvis det er det mindste til gene for familien.
I dette interview siger han, at det helst skal være nu.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... rianska-nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af thomasjn » 12. nov 2011, 01:38

Det bliver nok en nervekrig mellem AaB, Chanko og Syrianska. Alle parter vil vel trække den helt til slutningen af det svenske transfervindue i håbet om den mest fordelagtige. AaB vil holde igen i håb om at Syrianska vil gå med til en transfersum eller Chanko bliver så desperat, at han afsiger sig den resterende løn. Syrianska vil nok også trække den langt i håbet om at AaB bliver mere desperate for at slippe af med Chanko og slipper ham billigt/gratis. Og Chanko vil vel også prøve at presse AaB for at få sin løn med videre. Så jeg tror det bliver en langgaber - desværre for alle parter, men det er nu en gang sådan man laver forretninger. Og AaB kan vel i princippet godt leve med at trække den langt. Vi har de spillere vi skal bruge og selvfølgelig kunne man forstærke holdet, men omvendt kan man give en masse unge lovende spillere chancen for spilletid og udvikling som man allerede gør. Wichmann kan dække af på midten omend man må ændre filosofien lidt og Patrick har også spillet derinde og erindrer faktisk et par kampe, hvor Patrick på den centrale midt har sat gang i vores offensive spil. Ellers lyder det jo til Nicolaj Thomsen er på spring og med Würtz og Augu som stamspillere har vi rigeligt på den plads, hvor Chanko er bare en smulig anvendelig. AaB har i princippet fint råd til at vente til sommer med at Chanko smutter. Syrianska har sikkert et større behov for ham rent sportsligt og hvis Chankos hjemve er stor nok vurderer jeg, at AaB har gode chancer for at spare nogle måneders løn til Chanko medmindre AaB vil gøre noget offensivt i transfervinduet til vinter og derfor f.eks. lader Chanko skifte gratis med det samme mod at Chanko afsiger sig den resterende løn. Der er jo mange scenarier, men kort sagt ser jeg egentligt AaB sidde med de bedste kort, da vi sportsligt ligger lunt i svinget, ikke skal nå det store i år og har spillere nok.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af AaB1978 » 29. nov 2011, 15:17

Tror ikke det er blevet nævnt andre steder herinde, men Chanko mener selv, at der er 80 % chance for, at han smutter til januar

http://www.bold.dk/nyt/Dyr-AaBer-80-pro ... r-paa-exit" onclick="window.open(this.href);return false;

frey
Junior
Junior
Indlæg: 58
Tilmeldt: 3. sep 2008, 14:48

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af frey » 1. dec 2011, 18:22

Hiver han godt nok 150-200k ind om måneden?

Han laver ellers ca. ligeså meget som fattige Carina.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af A_Strandfelt » 1. dec 2011, 20:38

frey skrev:Hiver han godt nok 150-200k ind om måneden?

Han laver ellers ca. ligeså meget som fattige Carina.
Tidligere er det blevet sagt, at han tjener op mod 350-400k om måneden.

Det er sgu svært at vide, hvad man skal tro på.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Tyskeren » 2. dec 2011, 09:25

Han får 3 millioner om året - dvs. 250.000 kr. om måneden..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Funky » 2. dec 2011, 11:07

Tyskeren skrev:Han får 3 millioner om året - dvs. 250.000 kr. om måneden..
Og det bedste af det hele er, at det er penge der kan spares UDEN at det får negative konsekvenser på banen. Jeg håber på man bare tager besparelsen og holder sig til evt. at bruge noget af det økonomiske råderum det måtte give til at forlænge kontrakter med andre spillere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Hanga » 2. dec 2011, 11:55

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... Dfejlk%F8b

Man må trække lidt på smilebåndet her. Den må Lynge altså længere ud på landet med.

Vi hiver manden ind i forventning om, at han blev vores nye midtbaneprofil, hvorfor han formentlig er truppens dyreste spiller. Alligevel har han aldrig nogensinde gjort en forskel på vores hold. Lynge har ret i at han da har spillet en del kampe, men det har jo ikke været fordi han var god, men fordi man ikke bare sådan lige smider sin dyreste mand ud af truppen.

Lynge har helt ret i, at det lignede et godt køb dengang, og jeg var bestemt også positiv i starten. Men erkend dog at Chanko på ingen måde har passet ind i AaB, da slet ikke når man valgte at sætte ham sammen med Rasmus Würtz. Han er et fejlkøb og en af de største vi har haft længe.

Jeg håber meget det lykkes at få ham sendt afsted i dette vindue, så vi kan lukke det kapitel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar