Anders Kaagh fra Herlev

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Anders Kaagh fra Herlev

Indlæg af thomasjn » 11. dec 2011, 01:48

Faldt lige over dette indslag på Kanalsport omkring den 25 årige angriber Anders Kaagh fra Herlev, som tidligere på efteråret prøvetrænede i AaB, se link - http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=44161.
Nu er han blevet kåret som efterårets profil i 2. division Øst og han siger i dette klip, at han stadig er i Dialog med AaB og det gør ham vel til et rimelig konkret transferemne.

Skal være ærlig at sige, at jeg ikke ved meget om Anders Kaagh udover, at han var ungdomsspiller i AGF og på seniorkontrakt i Viborg og derudover var et smut tilbage i AGF - hans hidtidige statistik i Superligaen kan ses her http://www.superstats.dk/visspiller_alltime.php?id=1378. Derudover har han i denne halvsæson i 2. division scoret 15 mål efter 15 runder så målnæse har han i hvert fald. Siden hans tid i Viborg og GF har han i øvrigt været forbi Mandalskammeratnere i Norge, Throttur på Island, Grenaa, FC Djursland og Stenløse, se mere om hans klubkarriere her http://da.wikipedia.org/wiki/Anders_Kaagh.

Det lyder til i kiippet, at han er en hovedsstødsstærk spiller og han er rimeligt høj(http://www.transfermarkt.co.uk/en/ander ... 22174.html). Alt i alt er jeg egentlig positiv for, at man henter ham hvis man kan få ham ind på en billig kontrakt. Vi har Helenius som den uortodokse afslutter, Curth som den arbejdsomme dybdeløber der misbruges som targetman, Kayke som individualisten der kan det uventede og Dalsgaard som en nutidens udgave af Røde Romario. Men vi har ingen angriber med fysik og pengene hænger jo ikke på træerne i Superligaen anno 2011 så hvis man i Kaagh kan få et overset talent som er modnet til at slå igennem på højeste niveau ind på en billig kontrakt synes jeg det kunne være en fed ide. Da vi ikke har jordens mest opfindsomme midtbane og næppe får det så længe Kent Nielsen er træner(læs: Wichmann bliver stamspiller) vil et fyrtårn i front helt sikkert hjælpe os en del.

Kunne dog være spændende at høre om der er nogen der kender mere til Anders Kaagh evt. fra træningen, set kampe i 2. division, kan huske som type fra da han spillede i Superligaen eller hvad det nu måtte være bød ind.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Anders Kaagh fra Herlev

Indlæg af Hanga » 11. dec 2011, 09:55

Jeg kan ganske enkelt ikke se, hvad vi skal med endnu en angriber, der ikke bringer decideret klasse ind på holdet. Vi har i forvejen kun én erfaren angriber, og han skuffer desværre næsten altid (Jeppe). Derudover har vi 4 spillere med potentiale, som alle er svingende i niveau (Helenius, Dalle, Kayke og Toft). Jeg synes ikke vi skal have flere ind til sidstnævnte kategori. Det er længe siden vi har stået i en situation, hvor der ikke var flere angribere at tage af. Vi har med andre ord tilstrækkelig bredde i angrebet, og jeg kan ikke se at Ander Kaagh skulle blive andet end netop en breddespiller.

Giv nu vores nuværende drenge tid og tillid, og spar hver en øre til den dag, hvor vi forhåbentlig kan hente en hylde 1 angriber igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Anders Kaagh fra Herlev

Indlæg af Gaarde6 » 15. dec 2011, 17:35

Hanga skrev:Jeg kan ganske enkelt ikke se, hvad vi skal med endnu en angriber, der ikke bringer decideret klasse ind på holdet. Vi har i forvejen kun én erfaren angriber, og han skuffer desværre næsten altid (Jeppe). Derudover har vi 4 spillere med potentiale, som alle er svingende i niveau (Helenius, Dalle, Kayke og Toft). Jeg synes ikke vi skal have flere ind til sidstnævnte kategori. Det er længe siden vi har stået i en situation, hvor der ikke var flere angribere at tage af. Vi har med andre ord tilstrækkelig bredde i angrebet, og jeg kan ikke se at Ander Kaagh skulle blive andet end netop en breddespiller.

Giv nu vores nuværende drenge tid og tillid, og spar hver en øre til den dag, hvor vi forhåbentlig kan hente en hylde 1 angriber igen.
Jeg er fuldstændig enig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Anders Kaagh fra Herlev

Indlæg af Funky » 15. dec 2011, 18:50

I klubbens situation kan man ikke tillade sig at lade være med at tage døjet med at bukke sig ned for at tjekke, om det, der glimter nede i græsset, måske er guld.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Anders Kaagh fra Herlev

Indlæg af Søgaard » 18. dec 2011, 15:11

Jo, hvis det tager flere år og koster et par hundrede tusinde at bøje sig ned, så kan man godt tillade sig at springe over...
Aalborg BK 1885!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anders Kaagh fra Herlev

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. dec 2011, 23:59

Søgaard skrev:Jo, hvis det tager flere år og koster et par hundrede tusinde at bøje sig ned, så kan man godt tillade sig at springe over...
Det koster jo ikke noget at bøje sig ned, og så derefter vurdere om det man har set også er værd at investere i. Jeg synes det er helt fint at man vælger at holde øje med spillere som man vurderer har potentiale, og når man frem til at potentialet stort er nok, synes jeg da bestemt man skal hente en given spiller.

Lige nu har vi ganske vist et fint besat angreb, hvor det vel kun er hylde-a spillere som er oplagte at supplere truppen med her og nu, men på den lidt længere bane kan regnestykket også hedde at sandsynligheden for at Helenius f.eks. ikke er her længe, er forholdsvis stor.

Jeg synes det er helt fint man kigger efter uslebne diamanter, men at man gør det det behøver langtfra betyde man går efter at skrive kontrakt med spillere som kan forstærke holdet her og nu.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Anders Kaagh fra Herlev

Indlæg af Søgaard » 20. dec 2011, 10:37

Jesper Schmidt skrev:
Søgaard skrev:Jo, hvis det tager flere år og koster et par hundrede tusinde at bøje sig ned, så kan man godt tillade sig at springe over...
Det koster jo ikke noget at bøje sig ned, og så derefter vurdere om det man har set også er værd at investere i. Jeg synes det er helt fint at man vælger at holde øje med spillere som man vurderer har potentiale, og når man frem til at potentialet stort er nok, synes jeg da bestemt man skal hente en given spiller.

Lige nu har vi ganske vist et fint besat angreb, hvor det vel kun er hylde-a spillere som er oplagte at supplere truppen med her og nu, men på den lidt længere bane kan regnestykket også hedde at sandsynligheden for at Helenius f.eks. ikke er her længe, er forholdsvis stor.

Jeg synes det er helt fint man kigger efter uslebne diamanter, men at man gør det det behøver langtfra betyde man går efter at skrive kontrakt med spillere som kan forstærke holdet her og nu.
Helt klart, man skal holde øje. Jeg refererer til at vi ikke skal have flere angribere i truppen som den ser ud nu, det er dødvægt - jo mindre det er en i Prica-klassen. AaB har haft Kaagh til prøvetræning, han er fundet for let, lad ham nu ligge. Han er trods alt allerede 25. Sælges Helenius, skal man kigge efter noget med klasse ikke en 2.div-bomber. Det giver langt mere mening at satse mere på Toft så, ligesom at både Dalsgaard og Kayke kunne bruge mere spilletid.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Besvar