Rygte: Wæhler til IFK

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
UncleG
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 27. jul 2009, 14:59

Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af UncleG » 13. jan 2012, 12:40

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/s ... d=10075408" onclick="window.open(this.href);return false;

Håber først det er fra sommer, hvis det passer. Men som der står, skulle der være en mindre overgangssum. Stort tab.

Så det er nok det salg, som Nordjyske skriver om i dag.

UncleG
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 27. jul 2009, 14:59

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af UncleG » 13. jan 2012, 12:53

Nu på Nordjyske: http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... ader%2Daab" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Funky » 13. jan 2012, 13:04

Skal Wæhler væk, så hellere nu, hvor vi har et pænt forspring til nedrykkerpladserne, end til sommer, hvor alle starter på 0. Men hold da fast det kan pludselig blive tyndt besat, hvis også Lasse ryger. AaB har ikke pengene til at indkøbe en ny spiller af samme kvalitet som Wæhler/Lasse.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Reto » 13. jan 2012, 13:12

Funky skrev:Skal Wæhler væk, så hellere nu, hvor vi har et pænt forspring til nedrykkerpladserne, end til sommer, hvor alle starter på 0. Men hold da fast det kan pludselig blive tyndt besat, hvis også Lasse ryger. AaB har ikke pengene til at indkøbe en ny spiller af samme kvalitet som Wæhler/Lasse.
Helt enig, vi er fattige som en kirkerotte, og kan man hive lidt skilllinger nu og spare en stor lønpost samtidig med at risikoen for nedrykning er minimal, så er det bare at sige farvel og tak til Wæhler.

Flemming
2. div
2. div
Indlæg: 133
Tilmeldt: 24. aug 2005, 12:13

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Flemming » 13. jan 2012, 13:14

Ja den havde man sgu ikke lige set komme. Som jeg husker det fra diverse medier, så ville Lynge få et overblik over sit økonomiske råderum d. 10. januar. Den dato er passeret, intet nyt om Ahlmann og Wæhler. Det lød til at kontrakterne stort set var godkendt og klar fra Lynges side. Gad vide om der er blevet lukket eftertrykkeligt for pengekassen, således at der simpelthen ikke er penge til noget som helt. Man har sikkert opdaget at regnskabet for 2011 bliver betydeligt mere grumt end forventet og der skal skæres yderligere ind til benet. Det ser i hvert fald skidt ud hvis man ikke har pengene til at forlænge med Ahlmann.

Det er trist at sige farvel til vores kaptajn, han har været vores vigtigste mand de sidste par sæsoner, så han kommer til at efterlade et kæmpe tomrum både det sportslige og på det menneskelige plan. Det spinkle håb jeg havde om fremgang for AaB i foråret, har under alle omstændigheder lidt et alvorligt knæk.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Glenn Francisco » 13. jan 2012, 13:32

Flemming skrev:Ja den havde man sgu ikke lige set komme. Som jeg husker det fra diverse medier, så ville Lynge få et overblik over sit økonomiske råderum d. 10. januar. Den dato er passeret, intet nyt om Ahlmann og Wæhler. Det lød til at kontrakterne stort set var godkendt og klar fra Lynges side. Gad vide om der er blevet lukket eftertrykkeligt for pengekassen, således at der simpelthen ikke er penge til noget som helt. Man har sikkert opdaget at regnskabet for 2011 bliver betydeligt mere grumt end forventet og der skal skæres yderligere ind til benet. Det ser i hvert fald skidt ud hvis man ikke har pengene til at forlænge med Ahlmann.

Det er trist at sige farvel til vores kaptajn, han har været vores vigtigste mand de sidste par sæsoner, så han kommer til at efterlade et kæmpe tomrum både det sportslige og på det menneskelige plan. Det spinkle håb jeg havde om fremgang for AaB i foråret, har under alle omstændigheder lidt et alvorligt knæk.
På den anden side - han gjorde det jo heller ikke bestemt godt i de seneste 4-5 kampe, hvorimod da han var ude og vi spillede med Lasse og KEP, der vandt vi.

Ikke for at pille Wæhler ned, for han kunne sagtens blot have haft nogle dårlige kampe, men når det ser ud som det gør nu med at han skifter, så vælger jeg at være Optimist :D
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

marshmellow
Superliga
Superliga
Indlæg: 661
Tilmeldt: 3. nov 2008, 15:55

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af marshmellow » 13. jan 2012, 13:57

genial af lynge hvis han kan få en slat for denne afdankende olding hvis præstationer i efteråret var mindre end middelmådige.....bevares han har rutine, men altså....vi var bedst i de kampe hvor han havde karantæne.....
tak for indsatsen til wæhler...haber ikke ifk når at fortryde
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Yankee » 13. jan 2012, 14:01

Det er uden tvivl et kæmpemæssigt tab for AaB hvis han forlader os. Wæhler er en kulturbærer og truppens definitivt bedste spiller.

Nu ser vi jo nok den sædvanlige Debatside-reaktion hvor en afgående spiller rakkes ned og hans præstationer negligeres. Det er synd og skam, for Wæhler har de sidste tre år været en ekstraordinært god spiller for AaB og altid givet 100%. Lad os nu ikke forfalde til at undervurdere Wæhler og dømme ham på 2-3 fejl til sidst i efteråret.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af le Cid » 13. jan 2012, 14:03

marshmellow skrev:genial af lynge hvis han kan få en slat for denne afdankende olding hvis præstationer i efteråret var mindre end middelmådige.....bevares han har rutine, men altså....vi var bedst i de kampe hvor han havde karantæne.....
tak for indsatsen til wæhler...haber ikke ifk når at fortryde
Klassisk!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Yankee » 13. jan 2012, 14:07

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... eborg.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jan 2012, 14:17

Yankee skrev:Det er uden tvivl et kæmpemæssigt tab for AaB hvis han forlader os. Wæhler er en kulturbærer og truppens definitivt bedste spiller.

Nu ser vi jo nok den sædvanlige Debatside-reaktion hvor en afgående spiller rakkes ned og hans præstationer negligeres. Det er synd og skam, for Wæhler har de sidste tre år været en ekstraordinært god spiller for AaB og altid givet 100%. Lad os nu ikke forfalde til at undervurdere Wæhler og dømme ham på 2-3 fejl til sidst i efteråret.
Jeg er enig i at Wæhler er en rigtig god spiller, og at han har været en god spiller for os. Men man vil have svært ved at finde eksempler på kampe hvor han har været en udslagsgivende faktor. Han er ikke en spiller som falder igennem, men han er omvendt heller ikke spilleren som løfter holdet (forsvaret) og binder det sammen.

Jeg har før beskrevet hvordan jeg synes Wæhler svigtede som anfører i perioden under Pehrsson hvor alt sejlede, og hvor truppen så ud til at være mere eller mindre i opløsning, samtidig vil jeg påstå at vi i forvejen har en mand i truppen, der som kulturbærer og samlingspunkt efter min mening mindst er på højde med Wæhler, i Augo, som jeg anser for at have langt mere naturligt talent som leder, hvor Wæhler måske snarere har været et naturligt valg pga. hans indstilling og anciennitet.

Wæhler måtte for min skyld såmænd meget gerne have fortsat hos os, for han er bestemt en dygtig spiller. Men jeg mener omvendt ikke det er den helt store katastrofe, og hvis dette salg skulle betyde at vi vil være i stand til at holde lidt længere på de mere logiske salgsobjekter, og samtidig give økonomien en hjælpende hånd, så kan man altså ikke kalde det nogen skidt handel at sælge en mand som har et halvt år tilbage af kontrakten for et millionbeløb.

EDIT: Jeg må til gengæld sige at det er noget foruroligende at man direkte siger man ikke havde råd til at forlænge aftalen, det er bestemt ikke specielt opløftende.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Pastorius » 13. jan 2012, 14:21

Jesper Schmidt skrev: Jeg har før beskrevet hvordan jeg synes Wæhler svigtede som anfører i perioden under Pehrsson hvor alt sejlede, og hvor truppen så ud til at være mere eller mindre i opløsning, samtidig vil jeg påstå at vi i forvejen har en mand i truppen, der som kulturbærer og samlingspunkt efter min mening mindst er på højde med Wæhler, i Augo, som jeg anser for at have langt mere naturligt talent som leder, hvor Wæhler måske snarere har været et naturligt valg pga. hans indstilling og anciennitet.
Jeg hælder mest til Yankees holdning, men i ét enkelt tilfælde synes jeg han har svigtet som leder (den gang var han vist ikke formelt anfører). Det var den famøse Ronni-incident mod FCM, hvor han var på vej hen for at sparke bolden tilbage til FCM, men blev los sig overtale af Chanko til at undlade det. Der mener jeg en naturlig leder ville have sat sig igennem og gjort det rigtige.

Wæhler skal ønskes god vind fremover, og herfra vil han blive savnet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Reto » 13. jan 2012, 14:24

Man vil savne mandens engagement, fight og hjerte for klubben. En indstilling som man ikke ser hos alt for mange udlændinge. Han forlængede sin kontrakt på et tidspunkt, hvor klubben lå til nedrykning og har i det hele taget været et overordentligt sympatisk bekendtskab.

Selvfølgelig er det et tab, men ingen er uundværlige, heller ikke Wæhler.
Nu har man fået lidt basseører for ham og sparer vel noget over 1 mio i løn - det er sund fornuft, når der alligevel ikke var store chancer for en forlængelse til sommer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Funky » 13. jan 2012, 14:31

Jeg synes i øvrigt man kan læse mellem linierne, at det nok var kontraktlængden, som var problemet... Wæhler får 2 år i Sverige, samtidig med at Lynge taler om, at han "ikke kunne binde yderligere betragtelige lønmidler i 2012 og 2013...".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af MrBangDK » 13. jan 2012, 14:33

Det er pisse hamrende ærgerligt, at Wæhler er væk. Han var om nogen den person, som de unge kunne læne sig op af, og jeg har sgu lidt svært at se, hvem der nu overtager den rolle..

Ja, der var et par kampe, hvor han ikke spillede op til sit bedste. Men samlet set har Wæhler været en KÆMPE gevinst for AaB!!

God vind fremover..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Hanga » 13. jan 2012, 14:48

Kæmpe tab... og jeg er noget rystet over, at vi ikke har kunnet finde økonomien til det, selvom han er klar til lønnedgang.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jan 2012, 14:49

Pastorius skrev:
Jeg hælder mest til Yankees holdning, men i ét enkelt tilfælde synes jeg han har svigtet som leder (den gang var han vist ikke formelt anfører). Det var den famøse Ronni-incident mod FCM, hvor han var på vej hen for at sparke bolden tilbage til FCM, men blev los sig overtale af Chanko til at undlade det. Der mener jeg en naturlig leder ville have sat sig igennem og gjort det rigtige.

Wæhler skal ønskes god vind fremover, og herfra vil han blive savnet.
Wæhler var anfører i den periode også, og det er præcist der omkring jeg også mener at han så ud til (set udefra) at have mangler som leder af en gruppe.

Men nu skal det heller ikke lyde som om jeg synes det er ren honky-dory at Wæhler er væk, det er da bestemt en svækkelse, men i min bog ikke en større svækkelse end hvis f.eks. Lasse var blevet solgt. Ærgeligt er det sgu, og jeg så da også langt hellere at vi forstærkede truppen fremfor at svække den, men som jeg har skrevet tidligere, så har der altså været udmeldinger gennem længere tid om at der fortsat skal skæres ned også i 2012, så for mig er det ikke nogen massiv overraskelse at der skulle spillere væk.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Klaus » 13. jan 2012, 14:49

Jeg synes også det er på sin plads at takke Wæhler for en ekstraordinær god indsats på et til tider meget tyndbenet hold. Han har vært bedste mand i flere sæsoner, men når man kigger på hans dåbsattest skulle vi alligevel sige farvel til ham om et års tid eller halvandet.

Og med de positive briller på, har vi stadigvæk et godt centerforsvar med KEP og Lasse, mens Gotfredsen forhåbentligt er god nok til at være gardering. Han gjorde det i hvert fald fint, da han blev kastet ind i forbindelse med Wæhlers udvisning.

Mon ikke dette salg betyder, at vi beholder Lasse et stykke tid. Vi kan i hvert fald ikke tåle endnu et salg fra centerforsvaret nu.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af alithebeast » 13. jan 2012, 14:53

Hvem mon skal være ny anfører?
Hader København!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Yankee » 13. jan 2012, 14:56

Jesper Schmidt skrev:Ærgeligt er det sgu, og jeg så da også langt hellere at vi forstærkede truppen fremfor at svække den, men som jeg har skrevet tidligere, så har der altså været udmeldinger gennem længere tid om at der fortsat skal skæres ned også i 2012, så for mig er det ikke nogen massiv overraskelse at der skulle spillere væk.
Og så alligevel. I sommerpausen indgår vi fire nye kontrakter med Lucho, Kayke, Due og Curth. Disse kontrakter er altså enten prioriteret over Wæhler eller indgået på et tidspunkt hvor betingelserne var nogle helt andre.

Med andre ord virker det helt hul i hovedet at vi har smidt relativt store kontrakter efter Due og Curth samt hentet nye (omend billige) spillere som Kayke og Lucho for et halvt år senere at måtte lade vores bedste spiller gå for et mindre beløb. Hvad er det der har ændret sig så meget siden i sommers?

Besvar