Rygte: Wæhler til IFK

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Gentleman Finn » 13. jan 2012, 14:59

Det er selvfølgelig ærgeligt at han smutter, han havde nok et år tilbage på samme niveau, formentligt. Men når pengene ikke rækker må vi nøjes, han fik godt betalt, og fortjent.

Så må vi se om vi kan få Chanko ud. 3 til midterforsvaret ser jo lidt tyndt ud, særligt med KEP og Bøges skadesproblemer, hvor Lasse har måtte agere højreback.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jan 2012, 15:00

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:Ærgeligt er det sgu, og jeg så da også langt hellere at vi forstærkede truppen fremfor at svække den, men som jeg har skrevet tidligere, så har der altså været udmeldinger gennem længere tid om at der fortsat skal skæres ned også i 2012, så for mig er det ikke nogen massiv overraskelse at der skulle spillere væk.
Og så alligevel. I sommerpausen indgår vi fire nye kontrakter med Lucho, Kayke, Due og Curth. Disse kontrakter er altså enten prioriteret over Wæhler eller indgået på et tidspunkt hvor betingelserne var nogle helt andre.

Med andre ord virker det helt hul i hovedet at vi har smidt relativt store kontrakter efter Due og Curth samt hentet nye (omend billige) spillere som Kayke og Lucho for et halvt år senere at måtte lade vores bedste spiller gå for et mindre beløb. Hvad er det der har ændret sig så meget siden i sommers?
Du kan have en pointe.

Men der kan jo være mange scenarier, som f.eks. at både Curth og Due kan have godtaget større lønnedgang end Wæhler har ønsket. Det kan jo også være et rent prioriteringsspørgsmål, noget som man så kan være enten enig eller uenig i.

Endelig kan økonomien jo have vist sig ikke at leve op til det forventede - det er nok desværre den mest sandsynlige forklaring.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Gnu » 13. jan 2012, 15:06

Det her betyder vel også, at vi hænger på Chanko ind til sommer.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jan 2012, 15:08

Der går en vigtig spiller ud af døren, ingen tvivl. Selvom dem, der i starten af hans AaB-karriere konsekvent omtalte ham som glasben. Statistikken viser noget andet.

Men den helt rigtige beslutning for Wæhler og os. Han får en toårig kontrakt og "forlænger" sin karriere og vi får en lille sum penge og sluppet ham inden han bliver for gammel. Pinagtige forhandlinger om ½ års forlængelser slipper vi også for.
- FlæskeFrank

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af PeterS » 13. jan 2012, 15:11

alithebeast skrev:Hvem mon skal være ny anfører?
Augo :)
Gnu skrev:Det her betyder vel også, at vi hænger på Chanko ind til sommer.
Hvorfor?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Pastorius » 13. jan 2012, 15:12

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:Ærgeligt er det sgu, og jeg så da også langt hellere at vi forstærkede truppen fremfor at svække den, men som jeg har skrevet tidligere, så har der altså været udmeldinger gennem længere tid om at der fortsat skal skæres ned også i 2012, så for mig er det ikke nogen massiv overraskelse at der skulle spillere væk.
Og så alligevel. I sommerpausen indgår vi fire nye kontrakter med Lucho, Kayke, Due og Curth. Disse kontrakter er altså enten prioriteret over Wæhler eller indgået på et tidspunkt hvor betingelserne var nogle helt andre.

Med andre ord virker det helt hul i hovedet at vi har smidt relativt store kontrakter efter Due og Curth samt hentet nye (omend billige) spillere som Kayke og Lucho for et halvt år senere at måtte lade vores bedste spiller gå for et mindre beløb. Hvad er det der har ændret sig så meget siden i sommers?
Lynge udtalte af Wæhler var rimelig i sine krav. Han ønskede ikke andet end det han er værd. Jeg vil umiddelbart tro at værdien af en norsk landsholdsspiller er noget højere end en forlængelse med Curth og Due og kontrakterne på sydamerikanerne. Det kan også spille ind at der jo ligger en lidt større skadesrisiko i en ældre spiller, der allerede har haft nogle småskader (omend det ikke er så slemt som det rygtes), samt at der indenfor overskuelig tid alligevl skulle findes en anden løsning på Wæhler.

Jeg synes vi er lidt nødt til at se transfervinduet til ende før vi for alvor kan vurdere AaB's formåen. Der er stadig et spagt håb om at nogle af Lynges udmeldinger er et lille spin for i hvert fald ikke at kome til at overdrive AaB's økonomiske formåen i en evt. forhandlingssituation. Den taktik giver dog mest mening hvis man påtænker at købe spillere - ved slag er det ikke så smart.

En anden ting der er anderledes fra i sommers til nu er at vi dengang ikke vidste bedre end at vi måske igen ville komme til at kæmpe helt nede i bunden af ligaen, så et mindre underskud ville måske være at foretrække fremfor en nedrykning og et økonomisk kollaps. Som det ser ud nu, er nedrykning ikke umiddelbart et tema, derfor er der ingen undskyldning for at spænde buen lidt hårdere end bidgettet egentlig tilsiger.

Jeg er dog helt enig i at det er tegn der peger den forkerte retning, og der skal en drastisk forbedring til i vores økonomiske situation før vi kan tænke på meget andet end at beholde vores superligastatus. Justeringer alene kan ikke gøre det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Romario
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21. jul 2011, 10:46
Favoritspiller: Peter Rasmussen, Thomas Enevoldsen, Jakob Ahlmann
Geografisk sted: 9560

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Romario » 13. jan 2012, 15:13

Ærgeligt at se så vigtig en mand smutte.. Kan dog godt forstå, hvis Lynge ikke har turde lave en 2 årig kontrakt, ligesom svenskerne har tilbudt..

Wæhler :aabfan:

Håber vi kommer ikke kommer til at mangle ham alt for meget, og at det giver lidt luft i budgettet resten af sæsonen.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af swfc » 13. jan 2012, 15:19

Hvorfor tog de ikke Chanko.....men hey....Wæhler kan tage ham med under armen
AaB i hjertet

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Rams » 13. jan 2012, 15:21

Farvel til Wæhler, der altid har været en kriger, der gik forrest og sparkede de andre i røven.

Et vel naturligt farvel, fordi Wæhler uanset lønnedgang ved sidste forlængelse stadig har været en dyr dreng samt pga. kontraktlængden, som Lynge/bestyrelsen altså ikke har kunne æde. Den eneste løsning på dette havde formentlig været at tilbyde Wæhler et job i AaB efter karrieren, og med den grønhøster AaB har kørt over egen administration de sidste par år, har man så ikke turde binde an på dette.

Ryggraden i forsvaret er så KEP - der tilsyneladende er Kents søn - og så evt. Lasse med mindre han også ryger, som det er rygtes. Skulle Lasse også ryge bliver vi tynde i bagerste kæde, og så skal der vel hentes billigt ind enten fra egen ungdom eller udefra.

Skulle det være udefra, så jeg gerne Anders Qvist fra Roskilde. Efter et aparte og afsporet karriereforløb har han fundet melodien igen. Selvom han forlængede for et år siden og nu har kontraktudløb i sommeren 2013 burde det være muligt at ramme et fornuftigt økonomisk niveau.

http://da.wikipedia.org/wiki/Anders_Bjerring_Qvist" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sn.dk/Anders-Qvist-i-FC-Rosk ... kel/107634" onclick="window.open(this.href);return false;
In verbis simus faciles

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af nj27 » 13. jan 2012, 16:08

ingen tvivl om at det kommer til at kunne mærkes , en del point tab vil der komme på den konto ikke så meget fordi at wæhler smutter nu for vi har da stadig lasse og kep , men når vi tænker på at bøge er skadet det meste af tiden , så betyder det at vi kommer til at stille med augo eller en af de helt unge og urutinerede i vores midterforsvar eller på backen , det kommer uomtvistelig til at koste point
nedrykning kommer dog ikke på tale i dette forår , men når man ser holdet blive renset for endnu en rutineret spiller , så kan vi ligeså godt uanset om vi vil det eller ej , se det i øjnene at AaB i næste sæson blir det tynde øl ala lyngby og hb køge i denne sæson
vi kommer til at ha en af de tyndeste trupper i lang tid som blir rigtig hårdt ramt når det gælder karentæner og skader ,så kan det godt være vi har nogle rigtig gode unge spillere , for det har vi , men de kan bare ikke bære hele byrden hele tiden , man kan ikke bar læsse alt over på de unge spillere og så tro at at er som det plejer

vi kommer til at stille med dagens trup minus en 3 stykker vil jeg tro og ind kommer der jo ingenting , jo måske et par ynlinge spillere fra egne , det så osse det

så jeg forventer en placering i næste sæson blandt de tre nederste , så kan i kalde mig negativ og alt det i kan få frem med fråde om munden , men jeg vil heller frygte det værste og håbe på at det ikke går så galt , men som dagens situation er økonomisk så tror jeg desværre vi får rigtig svært ved at hænge på i den bedste række

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Brodernumsi » 13. jan 2012, 16:19

nj27 skrev: så kan vi ligeså godt uanset om vi vil det eller ej , se det i øjnene at AaB i næste sæson blir det tynde øl ala lyngby og hb køge i denne sæson
vi kommer til at ha en af de tyndeste trupper i lang tid som blir rigtig hårdt ramt når det gælder karentæner og skader ,så kan det godt være vi har nogle rigtig gode unge spillere , for det har vi , men de kan bare ikke bære hele byrden hele tiden , man kan ikke bar læsse alt over på de unge spillere og så tro at at er som det plejer
Næste sæson kommer Esbjerg og Randers op, Lyngby og Køge forsvinder. Vi må være en af favoritterne til at rykke ned som tingene ser ud ligenu.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
chander
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. aug 2007, 08:59

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af chander » 13. jan 2012, 16:20

Dette er et af de største tab for AaB i en del år, taget hele vores situation i betragtning. Folk skal lige overveje hans betydning i den daglige gang i klubben. Også i herakiet smutter en spiller som næsten fra dag 1. har været en fast bestanddel af toppen af herakiet. Alle de unger ser op til ham, fordi han er så professionel omkring sin fodbold. Kæmpe tab! Gør det heller ikke bedre, at vi ikke er stilt en erstatning i udsigterne.
Jeg ska' lig' snak mæ' dig

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jan 2012, 16:46

Mens vi nu iøvrigt kan begræde i mere eller mindre grad at Wæhler er væk, så må man jo på anden side absolut sige at det er rigtigt fint, og meget positivt, at vi nu for en gangs skyld rent faktisk får solgt en spiller før kontraktudløb, fremfor at han kunne gå gratis til sommer.

EDIT: Hmmm, den må jeg så tilsyneladende trække i mig, for det lader til han har kunnet gå gratis, og har udnyttet en klausul i kontrakten.

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... e-w%E6hler" onclick="window.open(this.href);return false;

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Reyad » 13. jan 2012, 17:07

Av, av, av...Det her er en nyhed der gør ondt. Ondt helt ind i hjertet, og det har uden tvivl en negativ effekt på en spillertrup at miste en anfører, en landsholdsspiller og en der er placeret helt i toppen af hierakiet. I sin tid i AaB har Wæhler været fantastisk, og han bliver noget nær umulig at erstatte både på og uden for banen. Det er i hvert fald det jeg hører og fornemmer.

Vores centrale forsvar kommer uden tvivl til at bestå af KEP og Lasse Nielsen, og det er ikke så ringe endda, men vores forsvarskæde kan snart ikke klare flere afgange, så kræver det i hvert fald, at Augo skal kunne dække af i midterforsvaret, når der kommer skader og karantæner. Nuvel, vi har Godtfredsen, men ham har jeg sgu ikke meget tiltro til. Wæhlers afgang betyder også, at Bøge skal tage sig gevaldigt sammen og meget gerne nå sit gamle niveau. Eller i hvert fald tæt på.

Jeg tror ikke vi får en erstatning at se i dette transfervindue, og det synes jeg egentlig er okay. Vi rykker ikke ud, og vi kommer heller ikke ud at spille europæisk, så efterårssæsonen skal overstås bedst muligt med spilletid til de unge drenge. Lucas, Helenius, LN, Ahlmann, Nicolai Larsen osv. bliver kun bedre med tiden, men en spiller som Wæhler er utvivlsomt rar at kunne læne sig op ad.

Økonomien gør ondt og det vil vi nok kunne mærke de næste mange sæsoner. Men jeg mener ikke vi er favoritter til at rykke ned i næste sæson. Der er en gruppe på 8 hold der kan rykke ud næste år(Horsenes, SønderjyskE, FcN, AGF, AaB, Silkeborg, Randers, Esbjerg). Men jeg tror og håber ikke det bliver os. Vi har stadig meget kvalitet i truppen, selvom erfaringen ikke er så stor længere.

Jeg kommer til at savne Wæhler.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af hje1980 » 13. jan 2012, 17:08

Jesper Schmidt skrev:Mens vi nu iøvrigt kan begræde i mere eller mindre grad at Wæhler er væk, så må man jo på anden side absolut sige at det er rigtigt fint, og meget positivt, at vi nu for en gangs skyld rent faktisk får solgt en spiller før kontraktudløb, fremfor at han kunne gå gratis til sommer.

EDIT: Hmmm, den må jeg så tilsyneladende trække i mig, for det lader til han har kunnet gå gratis, og har udnyttet en klausul i kontrakten.

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... e-w%E6hler" onclick="window.open(this.href);return false;
Mon ikke klausulen indebærer en allerede aftale pris ved salg samt at AaB senest skal give et svar den 15. januar...
Tak for din Whæler... du har været en god ambassadør for klubben...

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af 9520AaB » 13. jan 2012, 17:17

Slap nu af allesammen. Manden er tæt på pensionsmoden alder. ja, han har været god, men vi kan vel alle blive enige om at han ikke bliver bedre, eller.......?
Lynge har styr på det, det er derfor at han er "the dude", og vi andre menige debattører.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af degn » 13. jan 2012, 17:27

9520AaB skrev:Slap nu af allesammen. Manden er tæt på pensionsmoden alder. ja, han har været god, men vi kan vel alle blive enige om at han ikke bliver bedre, eller.......?
Lynge har styr på det, det er derfor at han er "the dude", og vi andre menige debattører.


Helt enig. Man lagde ikke mærke til om Wähler var med eller ikke i efteråret, er "over the Hill". Har været en glimrende spiller for os. men alting har en ende, godt set af lynge. Tidspunktet er glimrende til at bygge på nogle yngre spillere, nu hvor vi alligevel har et par midtersæsoner.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af jydenfranord » 13. jan 2012, 17:28

9520AaB skrev:Slap nu af allesammen. Manden er tæt på pensionsmoden alder. ja, han har været god, men vi kan vel alle blive enige om at han ikke bliver bedre, eller.......?
Lynge har styr på det, det er derfor at han er "the dude", og vi andre menige debattører.
Lynge ville jo gerne have forlænget kontrakten, men havde ikke råd til at give Wæhler den kontrakt han skulle have. Lynge melder selv ud at det ikke er fordi Wæhler kræver for meget, han vil blot have hvad han er værd på markedet, hvilket AaB ikke kan give ham.

Hvis vi skal gå efter kun at have spillere som kan blive bedre, så skal vi vel også se efter at skippe Augo, Würtz og Rolfe afsted, for de er jo heller ikke ligefrem udviklingsspillere.

Som jeg ser det, så er drejer det sig ikke om hvorvidt Lynge har styr på det eller ej, det drejer sig om penge, kort og kontant. AaB har ingen penge og må derfor se spillere med klasse forsvinde ud fra klubben.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jan 2012, 18:41

Mht. Wæhlers afgang.

Så skal man også huske på, at det giver god kredit blandt spillerne, at klubben også slipper dem, når de rigtige chancer opstår. Såvel unge spillere som Wæhler.

Og her opstod det rigtige tilbud for Wæhler.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
nielsfrode
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 1. maj 2006, 20:41
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af nielsfrode » 13. jan 2012, 18:54

FlæskeFrank skrev:Mht. Wæhlers afgang.

Så skal man også huske på, at det giver god kredit blandt spillerne, at klubben også slipper dem, når de rigtige chancer opstår. Såvel unge spillere som Wæhler.

Og her opstod det rigtige tilbud for Wæhler.

Far-wæhler til Kjertil og held og lykke med de glasben i Sverige. Glæder mig til at se hvor mange kampe han kommer til at spille de kommende 2 år i en alder af 35 år. (Snart 36 år.)

Besvar