Rygte: Wæhler til IFK

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Klaus » 13. jan 2012, 19:04

Vores trup bliver smallere, men vores startopstilling vil efter min mening ikke blive markant svækket. For at der kan blive plads til de unge, må man også engang i mellem skille sig af med nogle af de etablerede. Godtfredsen er trods alt 22 år, og der er vel en grund til, at vi har hentet ham. Han spillede en god kamp mod Brøndby, da han pludselig kom ind, og nu kommer vi nok til at se om vingerne kan bære i foråret. Måske vil han ende med at blive en forstærkning for os???????

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... onsspiller" onclick="window.open(this.href);return false;

RufusTheDog

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af RufusTheDog » 13. jan 2012, 19:07

nielsfrode skrev:
FlæskeFrank skrev:Mht. Wæhlers afgang.

Så skal man også huske på, at det giver god kredit blandt spillerne, at klubben også slipper dem, når de rigtige chancer opstår. Såvel unge spillere som Wæhler.

Og her opstod det rigtige tilbud for Wæhler.

Far-wæhler til Kjertil og held og lykke med de glasben i Sverige. Glæder mig til at se hvor mange kampe han kommer til at spille de kommende 2 år i en alder af 35 år. (Snart 36 år.)
Billede

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af MrBangDK » 13. jan 2012, 19:48

nielsfrode skrev:
FlæskeFrank skrev:Mht. Wæhlers afgang.

Så skal man også huske på, at det giver god kredit blandt spillerne, at klubben også slipper dem, når de rigtige chancer opstår. Såvel unge spillere som Wæhler.

Og her opstod det rigtige tilbud for Wæhler.

Far-wæhler til Kjertil og held og lykke med de glasben i Sverige. Glæder mig til at se hvor mange kampe han kommer til at spille de kommende 2 år i en alder af 35 år. (Snart 36 år.)
Ja, for satan da... Med den skadeshistorik han har haft i Aalborg, så er det nok ikke mange kampe han får.. De er godt nok godt dumme derovre i IFK - men de er jo også Svenskere!!! :cheers:
Ska' vi hak'?

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Freddie » 13. jan 2012, 21:54

Jeg var heller ikke enig i, at AaB skulle forlænge med Anders Due. Han mangler fuldstændig den indstilling, som er Wæhlers vigtigste våben, men også farligste våben. De to udlændinge er dog lottokuponer med lærlingelønninger, så der er ingen grund til at sammenligne dem med en løntung spiller, der næsten helt sikkert havde toppet.

Jeg må også sige, at der er nogle, mig selv inclusiv, der har været meget ærgerlige og dødtrætte over at se Wæhler sejle rundt i den sidste del af det forløbne efterår. Jeg tillader mig at glæde mig over, at AaB er kommet frem til den logiske løsning, selv om du ikke kan lide den. Farvellet til ham åbner jo nogle fremragende muligheder i defensiven og på den centrale midtbane. Det vil være helt oplagt at Augo skal overtage hans plads i det centrale forsvar, hvilket vil give plads til en mere boldsikker spiller, Patrick Kristensen eller Mathias Wickmann, på den centrale midtbane.

For lige at vende tilbage til Wæhler, er der jo kun en ting til forskel på hans og Chankos situation, nemlig at han ikke var blevet sat af holdet endnu, og erstattet af en yngre spiller. Han oppebar helt givet en løn, der var over markedsprisen i dag, og der skulle skrives med ham til han var næsten 38. Manden blev jo åndet så tungt i nakken på forsvarspladsen af ikke mindre end 3 mand, Lasse, Kenneth Emil og Augo. Efter min mening er den valgte løsning sund fornuft, og fremragende købmandsskab. Og ja. Jeg har læst Lynges diplomatiske udtalelser. Jeg tillader mig at tro, at de tjener det formål at få sagt pænt farvel til Wæhler.

Sluttelig må jeg sige til dig, at det ser ud til, at du har ret i forhold til forskerordningen. Jeg er enig med dig i, at overgangsordningengiver spillerne en 5 års periode uden skattestigning.
Yankee skrev:
Og så alligevel. I sommerpausen indgår vi fire nye kontrakter med Lucho, Kayke, Due og Curth. Disse kontrakter er altså enten prioriteret over Wæhler eller indgået på et tidspunkt hvor betingelserne var nogle helt andre.

Med andre ord virker det helt hul i hovedet at vi har smidt relativt store kontrakter efter Due og Curth samt hentet nye (omend billige) spillere som Kayke og Lucho for et halvt år senere at måtte lade vores bedste spiller gå for et mindre beløb. Hvad er det der har ændret sig så meget siden i sommers?

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af JFL » 13. jan 2012, 22:46

Klaus skrev:Vores trup bliver smallere, men vores startopstilling vil efter min mening ikke blive markant svækket. For at der kan blive plads til de unge, må man også engang i mellem skille sig af med nogle af de etablerede. Godtfredsen er trods alt 22 år, og der er vel en grund til, at vi har hentet ham. Han spillede en god kamp mod Brøndby, da han pludselig kom ind, og nu kommer vi nok til at se om vingerne kan bære i foråret. Måske vil han ende med at blive en forstærkning for os???????

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... onsspiller" onclick="window.open(this.href);return false;
At tro, at Godtfredsen vil kunne være en forstærkning i forhold til Wæhler, som er fast mand på det norske landshold, er helt grotesk. Startopstillingen er da helt sikkert svækket med Wæhlers afgang. Argumentet om, at der er en grund til at vi har hentet ham, synes jeg ikke holder i disse dage - hvilket vel bedst vises med tilgangen af Lucho. Det er en kæmpe falliterklæring ikke at kunne forlænge med en anfører, som gerne ville gå ned i løn og som gerne ville blive i klubben. Og det er en falliterklæring at vi skal til at satse på folk som Godtfredsen, som ligeså godt kunne spille i Lyngby eller HB Køge. Der er vel ret beset ikke nogen klubber i Superligaen, der er i ligeså store økonomiske problemer som AaB lige nu - og det gør mig rasende at tænke på de idioter der har gjort vores klub til nedrykningskandidat/favorit næste sæson.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 13. jan 2012, 23:17

Deprimerende nyhed. Det bliver sgu et langt, sejt træk herfra, og hvis nogen kan se noget positivt i at miste en anfører og norsk landsholdsspiller til en svensk klub pga manglende økonomi, så vil jeg gerne have nogle af de stoffer som folk har taget.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Freddie » 13. jan 2012, 23:32

Jeg synes nu du går lidt til yderlighederne, når du fremhæver netop Godtfredsen i forhold til Wæhler. Han er i min verden fjerdevalg til en forsvarsplads, akkurat som han plejer at være. AaB satser ikke på ham så vidt jeg kan se, men hvis han bliver god nok, så spiller han vel. Der er jo en grund til at Henning Munk Jensen eller Jan Pedersen ikke er inde i billedet mere. De er også faldet for aldersgrænsen som Wæhler tydeligt nærmer sig med stormskridt. Ingen ved det, men måske har Göteborg gjort sig selv en bjørnetjeneste. Jeg synes det er meget modigt, grænsende til dumhed og i hvert fald kortsigtet, at investere i en forsvarsspiller, der er rundet 36, og tidligere har vist tegn på glasben.

Men når det er sagt om Nicholas G., så vil jeg godt tage handsken op, og postulere, at mens man kunne forvente, at 36-årige Wæhler har toppet, og kun kan falde i niveau, hvis der skulle være nogen bevægelse, så vil man kunne forvente det stik modsatte fra Godtfredsen, uden at jeg vil kaste mig ud i nogen større forudsigelse om hvor han ender i 2012.

Det kan godt være at AaB var først og størst i økonomiske problemer, men det raseri burde du kunne tøjle. Samtidig burde det efter min mening klæde dig meget bedre på til at forstå transaktionen omkring Wæhler. Den har primært økonomisk baggrund.

Det er helt umuligt at vide hvordan AaB vil stå i næste sæson, under alle omstændigheder vil det være rart, at de økonomiske forhold er så gode som muligt når den starter, eftersom der er købers marked. Til den tid vil foruden Wæhler, også Chanko være fjernet fra lønbudgettet. Det giver langt bedre bevægelsesmuligheder, selv om de allerede er blevet forbedret i dag. Jeg vil mene, at AaB akkurat lige så godt kan ende i toppen næste år, som i bunden.
JFL skrev:
At tro, at Godtfredsen vil kunne være en forstærkning i forhold til Wæhler, som er fast mand på det norske landshold, er helt grotesk. Startopstillingen er da helt sikkert svækket med Wæhlers afgang. Argumentet om, at der er en grund til at vi har hentet ham, synes jeg ikke holder i disse dage - hvilket vel bedst vises med tilgangen af Lucho. Det er en kæmpe falliterklæring ikke at kunne forlænge med en anfører, som gerne ville gå ned i løn og som gerne ville blive i klubben. Og det er en falliterklæring at vi skal til at satse på folk som Godtfredsen, som ligeså godt kunne spille i Lyngby eller HB Køge. Der er vel ret beset ikke nogen klubber i Superligaen, der er i ligeså store økonomiske problemer som AaB lige nu - og det gør mig rasende at tænke på de idioter der har gjort vores klub til nedrykningskandidat/favorit næste sæson.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Klaus » 13. jan 2012, 23:39

JFL skrev: At tro, at Godtfredsen vil kunne være en forstærkning i forhold til Wæhler, som er fast mand på det norske landshold, er helt grotesk. Startopstillingen er da helt sikkert svækket med Wæhlers afgang. Argumentet om, at der er en grund til at vi har hentet ham, synes jeg ikke holder i disse dage - hvilket vel bedst vises med tilgangen af Lucho. Det er en kæmpe falliterklæring ikke at kunne forlænge med en anfører, som gerne ville gå ned i løn og som gerne ville blive i klubben. Og det er en falliterklæring at vi skal til at satse på folk som Godtfredsen, som ligeså godt kunne spille i Lyngby eller HB Køge. Der er vel ret beset ikke nogen klubber i Superligaen, der er i ligeså store økonomiske problemer som AaB lige nu - og det gør mig rasende at tænke på de idioter der har gjort vores klub til nedrykningskandidat/favorit næste sæson.
Jeg er meget enig med det du skriver, men det jeg mener er, at en 22-årig Godtfredsen på den lange bane måske alligevel er mere værd end en 36 årig Wæhler. Naturligvis vil vores trup blive svækket her og nu, men hvis man kigger i krystalkuglen, synes jeg nu alligevel, at vi skal passe på ikke at gøre det værre end det er.

Det kan godt være, at Godtfredsen ikke er god nok. Men jeg synes trods alt han gjorde et meget fint indhop i Brøndby-kampen. Så MÅSKE - bare måske - indeholder han nogle af de kvaliteter vi har brug for i fremtiden.

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 769
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Pungrotten » 14. jan 2012, 00:54

Jeg ønsker dig alt helt og lykke hos Blåvitt, men glæder mig trods alt over at jeg nu kan se dig til Änglarnas hjemmekampe.
Måske jeg skal bytte mig sæsonkort hos de røde ud med et på Gamle Ullevi..
Blåvitt har manglet en center back ganske længe, så det giver absolut mening at hente Wæhler. Især fordi han har spillet med Mild i Wimbledon, så de kender jo hinanden.

1000 tak for tiden i AaB. Du er klart min favoritspiller i AaB. Tror desværre at salget samtidig betyder farvel til det spinkle håb om Europa 2013, men jeg håber det bedste!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. jan 2012, 12:05

Dagens uddybende kommentarer i pressen fra både Lynge og Kent Nielsen, tyder på at det måske mest af alt er længden på kontrakten som endte med at skille AaB og Wæhler - Wæhler har helt afgjort krævet en 2 årig kontrakt, og AaB har pga. økonomihensyn kun tilbudt ham en kortere aftale.

Dermed giver Lynges kommentar fra i går som jeg studsede lidt over også mere mening, han udtalte noget i retning af at man måtte "respektere Wæhlers valg".

- At Wæhler så ender med at skrive en kontrakt med IFK, som reelt kun er et halvt år længere end en 1 årig forlængelse ville være i AaB (fordi hans nye 2-årige aftale træder i kraft øjeblikkeligt) kan da undre.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Brent » 15. jan 2012, 00:05

Jesper Schmidt skrev:Dagens uddybende kommentarer i pressen fra både Lynge og Kent Nielsen, tyder på at det måske mest af alt er længden på kontrakten som endte med at skille AaB og Wæhler - Wæhler har helt afgjort krævet en 2 årig kontrakt, og AaB har pga. økonomihensyn kun tilbudt ham en kortere aftale.

Dermed giver Lynges kommentar fra i går som jeg studsede lidt over også mere mening, han udtalte noget i retning af at man måtte "respektere Wæhlers valg".

- At Wæhler så ender med at skrive en kontrakt med IFK, som reelt kun er et halvt år længere end en 1 årig forlængelse ville være i AaB (fordi hans nye 2-årige aftale træder i kraft øjeblikkeligt) kan da undre.
Enig, han er en judas, der sætter profit over klubfølelse, er glad for han er væk, sådanne typer har vi ikke brug for i AaB!
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Funky » 15. jan 2012, 10:38

Jesper Schmidt skrev:Dagens uddybende kommentarer i pressen fra både Lynge og Kent Nielsen, tyder på at det måske mest af alt er længden på kontrakten som endte med at skille AaB og Wæhler - Wæhler har helt afgjort krævet en 2 årig kontrakt, og AaB har pga. økonomihensyn kun tilbudt ham en kortere aftale.

Dermed giver Lynges kommentar fra i går som jeg studsede lidt over også mere mening, han udtalte noget i retning af at man måtte "respektere Wæhlers valg".

- At Wæhler så ender med at skrive en kontrakt med IFK, som reelt kun er et halvt år længere end en 1 årig forlængelse ville være i AaB (fordi hans nye 2-årige aftale træder i kraft øjeblikkeligt) kan da undre.
Hvsis nu der er en million rare norske kroner i 6 mdr.s arbejde mere, så er det måske ikke så underligt endda?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. jan 2012, 12:28

Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:Dagens uddybende kommentarer i pressen fra både Lynge og Kent Nielsen, tyder på at det måske mest af alt er længden på kontrakten som endte med at skille AaB og Wæhler - Wæhler har helt afgjort krævet en 2 årig kontrakt, og AaB har pga. økonomihensyn kun tilbudt ham en kortere aftale.

Dermed giver Lynges kommentar fra i går som jeg studsede lidt over også mere mening, han udtalte noget i retning af at man måtte "respektere Wæhlers valg".

- At Wæhler så ender med at skrive en kontrakt med IFK, som reelt kun er et halvt år længere end en 1 årig forlængelse ville være i AaB (fordi hans nye 2-årige aftale træder i kraft øjeblikkeligt) kan da undre.
Hvsis nu der er en million rare norske kroner i 6 mdr.s arbejde mere, så er det måske ikke så underligt endda?
Selvfølgelig spiller der noget økonomi ind, og Wæhler må da træffe præcist de valg han vil... jeg har ikke nogen illusioner om at han skulle vælge AaB fremfor et bedre tilbud andetsteds fra, det er jo helt fair.

Jeg siger bare at hvis scenariet er som ovenstående, er det lige så meget Wæhlers valg at skifte, som det er AaB's "valg", qua økonomien.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Funky » 15. jan 2012, 12:57

Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:Dagens uddybende kommentarer i pressen fra både Lynge og Kent Nielsen, tyder på at det måske mest af alt er længden på kontrakten som endte med at skille AaB og Wæhler - Wæhler har helt afgjort krævet en 2 årig kontrakt, og AaB har pga. økonomihensyn kun tilbudt ham en kortere aftale.

Dermed giver Lynges kommentar fra i går som jeg studsede lidt over også mere mening, han udtalte noget i retning af at man måtte "respektere Wæhlers valg".

- At Wæhler så ender med at skrive en kontrakt med IFK, som reelt kun er et halvt år længere end en 1 årig forlængelse ville være i AaB (fordi hans nye 2-årige aftale træder i kraft øjeblikkeligt) kan da undre.
Hvsis nu der er en million rare norske kroner i 6 mdr.s arbejde mere, så er det måske ikke så underligt endda?
Selvfølgelig spiller der noget økonomi ind, og Wæhler må da træffe præcist de valg han vil... jeg har ikke nogen illusioner om at han skulle vælge AaB fremfor et bedre tilbud andetsteds fra, det er jo helt fair.

Jeg siger bare at hvis scenariet er som ovenstående, er det lige så meget Wæhlers valg at skifte, som det er AaB's "valg", qua økonomien.
Sådan er det vel altid, med mindre den ene part vil acceptere hvad som helst.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Rygte: Wæhler til IFK

Indlæg af Elscorpio » 15. jan 2012, 17:48

Kæmpe tab for AaB, men man må ønske Wæhler held og lykke ovre i Sverige.

Er det nu Gottfredsen skal have chancen?

Besvar