At få skudt Chanko afsted?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Reto » 9. feb 2012, 18:53

jensemand57 skrev:Så er den sgu god nok. http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2815 ... ab-skilles" onclick="window.open(this.href);return false;
Wonderful.

Det har sikkert kostet lidt kompensation, men absolut en god nyhed.

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af RØDESVIN » 9. feb 2012, 18:54

Sådan for f.... Da hvor er det en dejlig nyhed :D

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Yankee » 9. feb 2012, 20:53

Ja, så viste min spådom sig endnu en gang ikke at holde stik :S Men alt i alt en rigtig god nyhed. Jeg er sikker på at AaB ikke havde indgået sådan en aftale uden at have fået lettet en del på de likvide problemer, klubben formentlig står i.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Sv: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af abbifar » 9. feb 2012, 21:01

Weeeee... Så ligger man og kan ikke sove kl. 4 om natten i Kina, vil lige tjekke forum og ser denne nyhed. Så er truppen ved at være trimmet til et fornuftigt niveau - mangler vist bare Bøgelund, der enten må ryge ud eller gå gevaldigt ned i løn...så er det for alvor nye tider. Skøn nyhed!
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 769
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Pungrotten » 9. feb 2012, 23:01

God nyhed, men utroligt at han overhovedet blev signet! Endnu en fejl scoutning (ligesom Lucho hvilket næsten var pinligt!!)
Den "gode" hr lynge har godt nok kostet mange mio i AaB, men uden at dette skal handle om AaB's akilleshæl, så vil jeg dog gerne lige stille et regnskab op.

2009 - Lynge køber Chanko for ca 4 mio dkk (kilde aftonbladet)

Løn:
2009 - 7 månedslønne á 300.000 (har hørt fra 250-350 så vi lander på midten) = 2.1 mio
2010 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6 mio
2011 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6
2012 - 2 månedslønne á 300.000 = 600.000
Totalt = 13,9 mio danske kroner! Eller 210.000 kr pr kamp!!!!!!

Folk skyder altid skylden for AaB's skandaløse økonomi på bestyrelsen. Men Lynge kan vist ikke sige sig fri for at have en stor del af skylden...!

Forza de røde!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af thomasjn » 9. feb 2012, 23:50

Pungrotten skrev:God nyhed, men utroligt at han overhovedet blev signet! Endnu en fejl scoutning (ligesom Lucho hvilket næsten var pinligt!!)
Den "gode" hr lynge har godt nok kostet mange mio i AaB, men uden at dette skal handle om AaB's akilleshæl, så vil jeg dog gerne lige stille et regnskab op.

2009 - Lynge køber Chanko for ca 4 mio dkk (kilde aftonbladet)

Løn:
2009 - 7 månedslønne á 300.000 (har hørt fra 250-350 så vi lander på midten) = 2.1 mio
2010 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6 mio
2011 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6
2012 - 2 månedslønne á 300.000 = 600.000
Totalt = 13,9 mio danske kroner! Eller 210.000 kr pr kamp!!!!!!

Folk skyder altid skylden for AaB's skandaløse økonomi på bestyrelsen. Men Lynge kan vist ikke sige sig fri for at have en stor del af skylden...!

Forza de røde!
Hold nu op! Det sker jo for alle sportsdirektører, at man en gang imellem signer en spiller som er udset som det store scoop og den holdet skal bygges op om som siden flopper. Alt tydede på, at Chanko var den perfekte styrmand, da han blev signet.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af le Cid » 10. feb 2012, 00:02

Pungrotten skrev:God nyhed, men utroligt at han overhovedet blev signet! Endnu en fejl scoutning (ligesom Lucho hvilket næsten var pinligt!!)
Den "gode" hr lynge har godt nok kostet mange mio i AaB, men uden at dette skal handle om AaB's akilleshæl, så vil jeg dog gerne lige stille et regnskab op.

2009 - Lynge køber Chanko for ca 4 mio dkk (kilde aftonbladet)

Løn:
2009 - 7 månedslønne á 300.000 (har hørt fra 250-350 så vi lander på midten) = 2.1 mio
2010 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6 mio
2011 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6
2012 - 2 månedslønne á 300.000 = 600.000
Totalt = 13,9 mio danske kroner! Eller 210.000 kr pr kamp!!!!!!

Folk skyder altid skylden for AaB's skandaløse økonomi på bestyrelsen. Men Lynge kan vist ikke sige sig fri for at have en stor del af skylden...!

Forza de røde!
Er det mig, der husker forkert, eller var Lolo ikke MP's opfindelse? Man kan vel næppe klandre Lynge for at hente trænerens førstevalg?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af alithebeast » 10. feb 2012, 00:10

le Cid skrev:
Pungrotten skrev:God nyhed, men utroligt at han overhovedet blev signet! Endnu en fejl scoutning (ligesom Lucho hvilket næsten var pinligt!!)
Den "gode" hr lynge har godt nok kostet mange mio i AaB, men uden at dette skal handle om AaB's akilleshæl, så vil jeg dog gerne lige stille et regnskab op.

2009 - Lynge køber Chanko for ca 4 mio dkk (kilde aftonbladet)

Løn:
2009 - 7 månedslønne á 300.000 (har hørt fra 250-350 så vi lander på midten) = 2.1 mio
2010 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6 mio
2011 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6
2012 - 2 månedslønne á 300.000 = 600.000
Totalt = 13,9 mio danske kroner! Eller 210.000 kr pr kamp!!!!!!

Folk skyder altid skylden for AaB's skandaløse økonomi på bestyrelsen. Men Lynge kan vist ikke sige sig fri for at have en stor del af skylden...!

Forza de røde!
Er det mig, der husker forkert, eller var Lolo ikke MP's opfindelse? Man kan vel næppe klandre Lynge for at hente trænerens førstevalg?
Men måske for at hente træneren..
Hader København!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Funky » 10. feb 2012, 00:27

alithebeast skrev:
le Cid skrev:
Pungrotten skrev:God nyhed, men utroligt at han overhovedet blev signet! Endnu en fejl scoutning (ligesom Lucho hvilket næsten var pinligt!!)
Den "gode" hr lynge har godt nok kostet mange mio i AaB, men uden at dette skal handle om AaB's akilleshæl, så vil jeg dog gerne lige stille et regnskab op.

2009 - Lynge køber Chanko for ca 4 mio dkk (kilde aftonbladet)

Løn:
2009 - 7 månedslønne á 300.000 (har hørt fra 250-350 så vi lander på midten) = 2.1 mio
2010 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6 mio
2011 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6
2012 - 2 månedslønne á 300.000 = 600.000
Totalt = 13,9 mio danske kroner! Eller 210.000 kr pr kamp!!!!!!

Folk skyder altid skylden for AaB's skandaløse økonomi på bestyrelsen. Men Lynge kan vist ikke sige sig fri for at have en stor del af skylden...!

Forza de røde!
Er det mig, der husker forkert, eller var Lolo ikke MP's opfindelse? Man kan vel næppe klandre Lynge for at hente trænerens førstevalg?
Men måske for at hente træneren..
Som så vidt jeg husker var kørt igennem alle mulige instanser foruden Lynge. Det fratager naturligvis ikke Lynge det endelige ansvar, men der var altså flere folk inde over end bare Lynge. Der var heller ikke så mange kritiske røster herinde efter de første kampe med Lolo, hvor han og Wurtz virkelig fungerede godt sammen.
Der går under alle omstændigheder nok lang tid før AaB skriver så dyr en kontrakt igen, så der er nok ikke den store chance for at gentage fejlen lige foreløbig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af jydenfranord » 10. feb 2012, 07:21

Pungrotten skrev:God nyhed, men utroligt at han overhovedet blev signet! Endnu en fejl scoutning (ligesom Lucho hvilket næsten var pinligt!!)
Den "gode" hr lynge har godt nok kostet mange mio i AaB, men uden at dette skal handle om AaB's akilleshæl, så vil jeg dog gerne lige stille et regnskab op.

2009 - Lynge køber Chanko for ca 4 mio dkk (kilde aftonbladet)

Løn:
2009 - 7 månedslønne á 300.000 (har hørt fra 250-350 så vi lander på midten) = 2.1 mio
2010 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6 mio
2011 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6
2012 - 2 månedslønne á 300.000 = 600.000
Totalt = 13,9 mio danske kroner! Eller 210.000 kr pr kamp!!!!!!

Folk skyder altid skylden for AaB's skandaløse økonomi på bestyrelsen. Men Lynge kan vist ikke sige sig fri for at have en stor del af skylden...!

Forza de røde!
Naturligvis har Lynge sin del af skylden. Men Chanko blev ikke hentet som en spiller til at gøre truppen bredere, han blev hentet som en styrkelse. Derfor var han meget dyr. Dem der kendte ham fra Sverige jublede over han kom til AaB. Hans start var fantastisk. Men så faldt holdet sammen og især chanko gik det galt for. Men han blev købt af alle de rigtige grunde, desværre lykkedes det bare ikke i sidste ende

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Freddie » 10. feb 2012, 08:04

Hvorfor laver du ikke samme regnestykke for Frank Strandli eller endnu bedre Dan Sahlin og Marek Saganowski bare for at tage et par andre eksempler? Det koster, hvis man vil være med i topfodbold. Sådan er gamet. You win some, and you lose some.

Mit bud uden andet end fingerspidsfornemmelse omkring Strandli er, at han har kostet mere end 1/2 mio pr. kamp. 9 mio i købspris, + løn fri bolig og bil i 5 år og sølle 45 kampe.

Hvis man ser på Chanko har Lynge jo haft sit budget, og det skulle undre mig meget, hvis han ikke har overholdt alle aftaler med bestyrelsen til punkt og prikke. Man kan da ikke skabe sig over, at en spiller, dyr eller billig, er blevet overhalet af andre. Hvis AaB ville have haft Lolo på banen, skulle man jo bare have ladet Augo hænge i Østrig. Men han er hentet hjem for udefra kommende penge.
Pungrotten skrev:God nyhed, men utroligt at han overhovedet blev signet! Endnu en fejl scoutning (ligesom Lucho hvilket næsten var pinligt!!)
Den "gode" hr lynge har godt nok kostet mange mio i AaB, men uden at dette skal handle om AaB's akilleshæl, så vil jeg dog gerne lige stille et regnskab op.

2009 - Lynge køber Chanko for ca 4 mio dkk (kilde aftonbladet)

Løn:
2009 - 7 månedslønne á 300.000 (har hørt fra 250-350 så vi lander på midten) = 2.1 mio
2010 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6 mio
2011 - 12 månedslønne á 300.000 = 3.6
2012 - 2 månedslønne á 300.000 = 600.000
Totalt = 13,9 mio danske kroner! Eller 210.000 kr pr kamp!!!!!!

Folk skyder altid skylden for AaB's skandaløse økonomi på bestyrelsen. Men Lynge kan vist ikke sige sig fri for at have en stor del af skylden...!

Forza de røde!

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 769
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Pungrotten » 10. feb 2012, 09:05

Er rystet over at så mange holder hånden over Lynge og bare blindt lukker øjnene for klare fakta. Fatter simpelthen ikke man kan synes at manden er god for AaB!! :@

@ Freddie Hvorfor mon jeg laver et regnestykke på Chanko og ikke Strandli eller andre som du nævner? Hmm, måske fordi tråden handler om Chanko...? Bare en tanke...
Dog er et sådant regnestykke altid interessant synes jeg.
P.S. forstår ikke hvad du mener med sidste afsnit?

@ Le cid
Som alithebeast skriver, så kan man (også) klandre Lynge for at fejle totalt og hente MP. Hvis jeg også skulle sætte et regnestykke op for det.. Uha uha hvilke beløb vi så kommer op i..

@ jydenfranord
Først tak for et godt konstruktivt indlæg (ikke ment sarkastisk).
Jeg bor i Sverige og kendte Chanko men jublede ikke. Chanko var en boldflytter dengang og var det også i AaB. Synes jeg i hvert fald. Efter min bedste overbevisning havde/har AaB ikke brug for flere boldflyttere, men derimod en spiller som kan sætte folk af og skabe noget.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Pastorius » 10. feb 2012, 09:10

Pungrotten skrev:Er rystet over at så mange holder hånden over Lynge og bare blindt lukker øjnene for klare fakta. Fatter simpelthen ikke man kan synes at manden er god for AaB!! :@
Hvilke klare fakta. I mandens regeringstid har AaB skaffet langt bedre resultater end alle andre end BIF og FCK, der også har haft nogle andre midler til rådighed. Han er da ikke uden fejl, og det har kostet dyrt at vi ikke fik erstattet Hamrén med noget af tilsvarenede kvalitet. Det er dog heller ikke den slags trænere der ligefrem hænger på træerne - og slet ikke med AaB's økonomiske muligheder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Remark » 10. feb 2012, 09:57

Ja, man kan gøre regnskabet op for Chanko på mange måder...

Jeg synes selv, at hans første halvår var glimrende. Der var, selvom vi jo har glemt det fuldstændigt i lyset af senere begivenheder, tegninger til et godt hold under Pehrsson med Fredheim Holm, Chanko og Wæhler som rorgængere i hver sin kæde.

De tre mål han lavede i sæsonen 09/10 gav i hvert fald 7 point.

http://www.superstats.dk/visspiller.php ... =2009/2010" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvorfor det siden gik ned ad bakke, er et mysterium med i hvert fald en Pehrsson-faktor. Jeg anser ham som en spiller i AaBs historie på niveau med de fodboldinvalide Sahlin og Mads Bro eller de svingende Saganowski og Shelton som af enten skader eller andre årsager aldrig fik indfriet deres potentiale i klubben. Clemens Z. og Beauchamp er i anden liga, nemlig fiaskoer.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Freddie » 10. feb 2012, 10:01

Hvorfor lader du så tråden handle om Lynge?
Det giver da ingen mening at lave et regnestykke, der baserer sig på gætteværk selv om du fejlagtigt kalder det fakta, og uden at være villig til at sætte det i relation med noget tilsvarende.
Jeg synes du skulle oprette en tråd om Lynges arbejde i AaB, og lad os så tage den diskussion.
Ellers må du have nogle underbyggede fakta frem. I dette tilfælde ville en sammenligning på lønsummer gennem tiden være på sin plads.
Pungrotten skrev:Er rystet over at så mange holder hånden over Lynge og bare blindt lukker øjnene for klare fakta. Fatter simpelthen ikke man kan synes at manden er god for AaB!! :@

@ Freddie Hvorfor mon jeg laver et regnestykke på Chanko og ikke Strandli eller andre som du nævner? Hmm, måske fordi tråden handler om Chanko...? Bare en tanke...
Dog er et sådant regnestykke altid interessant synes jeg.
P.S. forstår ikke hvad du mener med sidste afsnit?


Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af alithebeast » 10. feb 2012, 10:01

Chanko er da en væsentligt større fiasko end Beauchamp.
Hader København!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af hje1980 » 10. feb 2012, 10:29

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... nde%2Dhjem" onclick="window.open(this.href);return false;

Er egentlig rigtig glad for hans kommentar omkring familiens velbefindende i Aalborg. Det samme var det omkring Whæler.

God vind fremover Lolo. Du er en rigtig prof. INGEN brok i aviserne og altid klar til træningen.
Desværre var matchen dig og AaB ikke den rigtige... Sådan går det en gang imellem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Maglau » 10. feb 2012, 11:28

Jeg forstår ikke nogle vil påstå at Chanko ikke er en mega fiasko.
I sammenligning mellem pris og kvalitet er han ekstrem dyr og jeg vil tro man kan få samme niveau til en 1/5 prisen set over hans 3 årige kontrakt. I mine øjne kan man sagtens kalde Chanko en fiasko uden at det går ud over loyaliteten overfor AaB eller Lynge.

Der er jo masse af eksempler på spillere der købt/betalt dyrt som flopper. Tror da også at FCK sidder lidt og tænker over deres køb af Grindheim og Papa Diof (eller hvad den lange mørke mand hedder), de ligger også til at kunne kalde sig fiaskoer hvis ikke der sker en ændring indenfor det næste år. Tror i hvertfald fck sidder lidt og kigger på om de to er dem der skal ud og spille cl gruppespil til efteråret.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Freddie » 10. feb 2012, 14:25

Selvfølgelig har han ikke været noget scoop. Det tror jeg da let vi kan blive enige om. Det giver bare ingen mening at evaluere indkøbet med de informationer vi har i dag. Holdledelsen skulle beslutte sig for næsten 3 år siden, og vi kan vel let blive enige om, at Lolo gjorde det fremragende i starten af sin tid i AaB.

Man behøver jo ikke spille smart på andres bekostning, bare fordi man sidder med facitlisten. Det er noget af det mest ideforladte, der findes, og burde være forbeholdt danske sportsjournalister eller skulle man måske sige -redaktører.
Maglau skrev:Jeg forstår ikke nogle vil påstå at Chanko ikke er en mega fiasko.
I sammenligning mellem pris og kvalitet er han ekstrem dyr og jeg vil tro man kan få samme niveau til en 1/5 prisen set over hans 3 årige kontrakt. I mine øjne kan man sagtens kalde Chanko en fiasko uden at det går ud over loyaliteten overfor AaB eller Lynge.

Der er jo masse af eksempler på spillere der købt/betalt dyrt som flopper. Tror da også at FCK sidder lidt og tænker over deres køb af Grindheim og Papa Diof (eller hvad den lange mørke mand hedder), de ligger også til at kunne kalde sig fiaskoer hvis ikke der sker en ændring indenfor det næste år. Tror i hvertfald fck sidder lidt og kigger på om de to er dem der skal ud og spille cl gruppespil til efteråret.

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Hajen » 10. feb 2012, 16:11

Freddie skrev:Selvfølgelig har han ikke været noget scoop. Det tror jeg da let vi kan blive enige om. Det giver bare ingen mening at evaluere indkøbet med de informationer vi har i dag. Holdledelsen skulle beslutte sig for næsten 3 år siden, og vi kan vel let blive enige om, at Lolo gjorde det fremragende i starten af sin tid i AaB.

Man behøver jo ikke spille smart på andres bekostning, bare fordi man sidder med facitlisten. Det er noget af det mest ideforladte, der findes, og burde være forbeholdt danske sportsjournalister eller skulle man måske sige -redaktører.
Maglau skrev:Jeg forstår ikke nogle vil påstå at Chanko ikke er en mega fiasko.
I sammenligning mellem pris og kvalitet er han ekstrem dyr og jeg vil tro man kan få samme niveau til en 1/5 prisen set over hans 3 årige kontrakt. I mine øjne kan man sagtens kalde Chanko en fiasko uden at det går ud over loyaliteten overfor AaB eller Lynge.

Der er jo masse af eksempler på spillere der købt/betalt dyrt som flopper. Tror da også at FCK sidder lidt og tænker over deres køb af Grindheim og Papa Diof (eller hvad den lange mørke mand hedder), de ligger også til at kunne kalde sig fiaskoer hvis ikke der sker en ændring indenfor det næste år. Tror i hvertfald fck sidder lidt og kigger på om de to er dem der skal ud og spille cl gruppespil til efteråret.
Måske jeg blot ikke kender ordet "evaluere" godt nok, hvis ikke det er nu, hvornår er det så man kan evaluere ??

Min "facitliste" siger altså også, at Chanko er en stor fiasko, men det er jo heller ikke et ord man kan sætte to streger under, så mon ikke hver enkelt blot skal ha' sin egen mening herom
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Besvar