At få skudt Chanko afsted?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Maglau » 10. feb 2012, 16:49

Freddie skrev:Selvfølgelig har han ikke været noget scoop. Det tror jeg da let vi kan blive enige om. Det giver bare ingen mening at evaluere indkøbet med de informationer vi har i dag. Holdledelsen skulle beslutte sig for næsten 3 år siden, og vi kan vel let blive enige om, at Lolo gjorde det fremragende i starten af sin tid i AaB.

Man behøver jo ikke spille smart på andres bekostning, bare fordi man sidder med facitlisten. Det er noget af det mest ideforladte, der findes, og burde være forbeholdt danske sportsjournalister eller skulle man måske sige -redaktører.
Maglau skrev:Jeg forstår ikke nogle vil påstå at Chanko ikke er en mega fiasko.
I sammenligning mellem pris og kvalitet er han ekstrem dyr og jeg vil tro man kan få samme niveau til en 1/5 prisen set over hans 3 årige kontrakt. I mine øjne kan man sagtens kalde Chanko en fiasko uden at det går ud over loyaliteten overfor AaB eller Lynge.

Der er jo masse af eksempler på spillere der købt/betalt dyrt som flopper. Tror da også at FCK sidder lidt og tænker over deres køb af Grindheim og Papa Diof (eller hvad den lange mørke mand hedder), de ligger også til at kunne kalde sig fiaskoer hvis ikke der sker en ændring indenfor det næste år. Tror i hvertfald fck sidder lidt og kigger på om de to er dem der skal ud og spille cl gruppespil til efteråret.
Selvfølgelighar AaB ikke tænkt "nu køber vi lige overvurderet fiasko". Men allerede dengang blev der talt om at AaB købte en defensiv hårdt arbejde spiller med tendens til at være boldflytter hvad der i bund og grund var ok, problemet var bare at man samtidigt købte Würtz med samme kvalifikationer.
Chanko blev taberen i det spil da det viste sig de to ikke passede ind på samme tid og helt galt blev da boldflytter nr 3 kom til januar 2010 og derfor røg han helt ud i kulden og blev den mega overbetalt reserveholdsspiller.
Som jeg ser det er Chankos fiasko i lige så høj grad AaBs indkøbspolitiks fiasko da man har valgt at satse pengene på tre sortset ens spiller typer uden det store talent men med hjerte, fyssik og kondition.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 769
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Pungrotten » 10. feb 2012, 17:22

Pastorius skrev:
Pungrotten skrev:Er rystet over at så mange holder hånden over Lynge og bare blindt lukker øjnene for klare fakta. Fatter simpelthen ikke man kan synes at manden er god for AaB!! :@
Hvilke klare fakta. I mandens regeringstid har AaB skaffet langt bedre resultater end alle andre end BIF og FCK, der også har haft nogle andre midler til rådighed. Han er da ikke uden fejl, og det har kostet dyrt at vi ikke fik erstattet Hamrén med noget af tilsvarenede kvalitet. Det er dog heller ikke den slags trænere der ligefrem hænger på træerne - og slet ikke med AaB's økonomiske muligheder.
I det her tilfælde klare fakta med det opsatte regnestykke.
Synes bare at overraskende mange blindt lukker øjnene for hans mange fejl.
Han har da bestemt også en heldig hånd fra tid til anden, men generelt synes jeg desværre at det er forkerte dispositioner han gør sig.
Mht trænervalget, så synes jeg at AaB havde en god vare at tilbyde med CL deltagelse og forsvarende mester. Hvad vi fik ind der var jo mildest talt en skandale.

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 769
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Pungrotten » 10. feb 2012, 17:39

Freddie skrev:Hvorfor lader du så tråden handle om Lynge?
Det giver da ingen mening at lave et regnestykke, der baserer sig på gætteværk selv om du fejlagtigt kalder det fakta, og uden at være villig til at sætte det i relation med noget tilsvarende.
Jeg synes du skulle oprette en tråd om Lynges arbejde i AaB, og lad os så tage den diskussion.
Ellers må du have nogle underbyggede fakta frem. I dette tilfælde ville en sammenligning på lønsummer gennem tiden være på sin plads.
Pungrotten skrev:Er rystet over at så mange holder hånden over Lynge og bare blindt lukker øjnene for klare fakta. Fatter simpelthen ikke man kan synes at manden er god for AaB!! :@

@ Freddie Hvorfor mon jeg laver et regnestykke på Chanko og ikke Strandli eller andre som du nævner? Hmm, måske fordi tråden handler om Chanko...? Bare en tanke...
Dog er et sådant regnestykke altid interessant synes jeg.
P.S. forstår ikke hvad du mener med sidste afsnit?

Nu gik det lidt af sporet, hvilket ikke var meningen.
Men at kalde mit regnestykke gætværk er så absolut en sandhed med modifikationer. Kalkylen er jo sand men månedslønnen svinger måske +/- 50.000 kr pr måned.
Jeg vil bestemt gerne sammenligne med andre spilleres løn. Men som jeg også skrev til dig (du har åbenbart ikke set det) så handlede tråden om Chanko og ikke de andre spillere. Derfor skrev jeg kom om Chanko.
Dog helt enig med dig i at man kunne lave en anden tråd med den diskussion hvor løn, trænere, spillere og andre faktorer som Lynge har været herre over kan komme til diskussion.
En diskussion/debat omkring Lynge er dog livsfarlig i dette forum, men dog stadig relevant og interessant.

God weekend! :cool:

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 769
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Pungrotten » 10. feb 2012, 17:42

Maglau skrev:
Freddie skrev:Selvfølgelig har han ikke været noget scoop. Det tror jeg da let vi kan blive enige om. Det giver bare ingen mening at evaluere indkøbet med de informationer vi har i dag. Holdledelsen skulle beslutte sig for næsten 3 år siden, og vi kan vel let blive enige om, at Lolo gjorde det fremragende i starten af sin tid i AaB.

Man behøver jo ikke spille smart på andres bekostning, bare fordi man sidder med facitlisten. Det er noget af det mest ideforladte, der findes, og burde være forbeholdt danske sportsjournalister eller skulle man måske sige -redaktører.
Maglau skrev:Jeg forstår ikke nogle vil påstå at Chanko ikke er en mega fiasko.
I sammenligning mellem pris og kvalitet er han ekstrem dyr og jeg vil tro man kan få samme niveau til en 1/5 prisen set over hans 3 årige kontrakt. I mine øjne kan man sagtens kalde Chanko en fiasko uden at det går ud over loyaliteten overfor AaB eller Lynge.

Der er jo masse af eksempler på spillere der købt/betalt dyrt som flopper. Tror da også at FCK sidder lidt og tænker over deres køb af Grindheim og Papa Diof (eller hvad den lange mørke mand hedder), de ligger også til at kunne kalde sig fiaskoer hvis ikke der sker en ændring indenfor det næste år. Tror i hvertfald fck sidder lidt og kigger på om de to er dem der skal ud og spille cl gruppespil til efteråret.
Selvfølgelighar AaB ikke tænkt "nu køber vi lige overvurderet fiasko". Men allerede dengang blev der talt om at AaB købte en defensiv hårdt arbejde spiller med tendens til at være boldflytter hvad der i bund og grund var ok, problemet var bare at man samtidigt købte Würtz med samme kvalifikationer.
Chanko blev taberen i det spil da det viste sig de to ikke passede ind på samme tid og helt galt blev da boldflytter nr 3 kom til januar 2010 og derfor røg han helt ud i kulden og blev den mega overbetalt reserveholdsspiller.
Som jeg ser det er Chankos fiasko i lige så høj grad AaBs indkøbspolitiks fiasko da man har valgt at satse pengene på tre sortset ens spiller typer uden det store talent men med hjerte, fyssik og kondition.
Helt enig!! :)

Besvar