Helenius til Roda?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Helenius til Roda?

Indlæg af Tyskeren » 6. mar 2012, 08:21

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 720850.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Håber sgu at Lynge spiller hårdt mod hårdt her.. 5 millioner kroner er sgu for lidt for en U21 landsholdsangriber som samtidigt har været på Ligalandsholdet! AaB er ufattelig dårlige til at sælge spillere, men det må gerne vende nu.. Vi har brug for hver en krone!

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 769
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Pungrotten » 6. mar 2012, 08:55

Læste godt lige artiklen. 5 mio er ekstremt lavt. Selv for Lynges år lange standard med dårlige og billige salg..!
Når vi snakker underskud i den størrelsesorden som AaB har præsteret år efter år, så batter 5 mio altså ingenting i det store billede! Så har det da meget større værdi at have Helenius (mindst) indtil sommer og så forsøge at få en god placering i ligaen. Med held måske Europa kval.
Vi SKAL altså have 2 cifret mio beløb for ham!

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Reto » 6. mar 2012, 09:02

Pungrotten skrev:Læste godt lige artiklen. 5 mio er ekstremt lavt. Selv for Lynges år lange standard med dårlige og billige salg..!
Når vi snakker underskud i den størrelsesorden som AaB har præsteret år efter år, så batter 5 mio altså ingenting i det store billede! Så har det da meget større værdi at have Helenius (mindst) indtil sommer og så forsøge at få en god placering i ligaen. Med held måske Europa kval.
Vi SKAL altså have 2 cifret mio beløb for ham!
Jeg forestiller mig, Lynge kan få en direkte ordre fra bestyrelsen om at sælge. Klubben fattes i den grad penge og 5 mio i likviditet vil da hjælpe.

Umiddelbart er det alt for lidt, men det er som bekendt dyrt at være fattig.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Gnu » 6. mar 2012, 09:04

Det er jo ikke et spørgsmål om, hvad Helenius bør koste, men om hvorvidt AaB har råd til at gamble og sige nej til fem af de lange.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Broendum » 6. mar 2012, 09:16

Som jeg læser artiklen, så kan vi få 5 mio nu, mens at selve skiftet først sker til sommer. Vi får altså glæde af ham sæsonen ud, og får samtidig kapital til at stabilisere den synkende skude.

Det kan være en mulighed vi ikke har råd til at takke nej til.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af hje1980 » 6. mar 2012, 09:21

+ det giver klubben likvider som gør at man måske har råd til at sige nej til andre salg...

Men mon ikke prisen stiger en lille smule og de bliver enige om en pris på 6-7 mio... sikkert med et par klausuler...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Pastorius » 6. mar 2012, 09:25

Tyskeren skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 720850.ece

Håber sgu at Lynge spiller hårdt mod hårdt her.. 5 millioner kroner er sgu for lidt for en U21 landsholdsangriber som samtidigt har været på Ligalandsholdet! AaB er ufattelig dårlige til at sælge spillere, men det må gerne vende nu.. Vi har brug for hver en krone!
Jeg mener ikke der er belæg at vi er specielt dårlige til at sælge spillere, under sammenlignlige forhold.

Grunden til at vi har manglet nogle salgsindtægter er at vi i mange periode ikke har skrevet så lange kontrakter, af frygt for at hænge på dyre kontrakter, i dårlige perioder. Det sidste har vi desværre ikke kunnet undgå. Samtidig har AaB valgt at bruge mange af deres transfer og lønkroner på ældre mere rutinerede spillere, hvilket i sig selv betyder at gensalgsværdien er begrænset.

Jeg tror ikke der er mange promilles chance for at Helenius ryger til den pris.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 769
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Pungrotten » 6. mar 2012, 10:34

Pastorius skrev:
Tyskeren skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 720850.ece

Håber sgu at Lynge spiller hårdt mod hårdt her.. 5 millioner kroner er sgu for lidt for en U21 landsholdsangriber som samtidigt har været på Ligalandsholdet! AaB er ufattelig dårlige til at sælge spillere, men det må gerne vende nu.. Vi har brug for hver en krone!
Jeg mener ikke der er belæg at vi er specielt dårlige til at sælge spillere, under sammenlignlige forhold.

Grunden til at vi har manglet nogle salgsindtægter er at vi i mange periode ikke har skrevet så lange kontrakter, af frygt for at hænge på dyre kontrakter, i dårlige perioder. Det sidste har vi desværre ikke kunnet undgå. Samtidig har AaB valgt at bruge mange af deres transfer og lønkroner på ældre mere rutinerede spillere, hvilket i sig selv betyder at gensalgsværdien er begrænset.

Jeg tror ikke der er mange promilles chance for at Helenius ryger til den pris.
Jeg synes i den grad at AaB har været dårlige til at sælge spillere! Specielt hvis man sammenligner med hvad andre klubber har fået ind. Køb er dog en anden sag.
Håber at vi får godt betalt, for 5 mio vil være en farce!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Pastorius » 6. mar 2012, 11:34

Pungrotten skrev: Jeg synes i den grad at AaB har været dårlige til at sælge spillere! Specielt hvis man sammenligner med hvad andre klubber har fået ind. Køb er dog en anden sag.
Håber at vi får godt betalt, for 5 mio vil være en farce!
Gider du kvalificere diskussionen med nogle eksempler?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Funky » 6. mar 2012, 13:19

Som jer andre mener jeg også, at 5 millioner kr. er meget lavt - selv med nogle heftige videresalgsklausuler. Jeg vil mene, at 1 million Euro + videresalgsklausuler ligner en handel, som måske kan gå igennem. Det er ikke tocifret, nej, men Helenius er heller ikke en færdigudviklet spiller som har demonsteret stabilitet over en længere periode i samme grad som Grønkjær eksempelvis gjorde (mener jeg at kunne huske).

Jeg tror desværre ikke på en slagspris omk. 10 millioner. Det ville da være rart, og i et bedre økonomisk klima også mere realistisk, men til dén pris tror jeg i alt fald ikke at Helenius' næste arbejdsgiver hedder Roda. Det skulle overraske mig voldsomt, i så fald.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af frederikshavneren » 6. mar 2012, 13:52

Funky skrev:Som jer andre mener jeg også, at 5 millioner kr. er meget lavt - selv med nogle heftige videresalgsklausuler. Jeg vil mene, at 1 million Euro + videresalgsklausuler ligner en handel, som måske kan gå igennem. Det er ikke tocifret, nej, men Helenius er heller ikke en færdigudviklet spiller som har demonsteret stabilitet over en længere periode i samme grad som Grønkjær eksempelvis gjorde (mener jeg at kunne huske).

Jeg tror desværre ikke på en slagspris omk. 10 millioner. Det ville da være rart, og i et bedre økonomisk klima også mere realistisk, men til dén pris tror jeg i alt fald ikke at Helenius' næste arbejdsgiver hedder Roda. Det skulle overraske mig voldsomt, i så fald.

Helenius er én af de mest spændende unge angribere i dansk fodbold. Han har store kvaliteter, hvilket gør ham ret unik (god afslutter - scorer flotte mål, udmærket teknik og dribler).
Omvendt har han bestemt også områder hvor der er plads til forbedring (fysik, hovedspil, score flere "lette mål"), men samlet set taler vi altså om det umiddelbare måske
største danske angrebstalent (sammen med Makinok).

Udviklingsmæssigt tror jeg at hollandsk fodbold vil passe godt til Helenius. Salgsprisen afhænger selvfølgelig af efterspørgslen, men en pris på ca. 5 mio. kr. er alt for lavt.
Transferpriserne er små i disse år, men jeg mener bestemt at Helenius er meget mere værd. Et overset men meget afgørende faktum er, at Helenius sammen med Lasse og Wichmann
sidste forår delvist blev solgt til en investorgruppe (lille chance for at jeg tager fejl).
Det har stor betydning når AaB eventuelt skal tage stilling til et købstilbud. En pris på 5 mio. kr. er en katastrofe, især når AaB max. får 50% af salgsprisen (dvs. ca. 2,5 mio. kr.).
En så lille fortjeneste til AaB for et dansk fodbolds største angrebstalenter vil være en joke.

AaBs økonomiske morads har fået flere debattører til at foreslå øget anvendelse af playerinvest (delvist eller helt salg af transferrettigheder til investorer).
Det ønsker jeg på ingen måde. Playerinvest er som at pisse i bukserne, det varmer på kort sigt men bliver lynhurtigt koldt og klamt.
Playerinvest er en absolut nødløsning, hvilket fjerner en stor del af incitamentet ved talentudvikling da investorer scorer en stor del af fortjenesten.
Det er nok heller ingen tilfældighed at klubber som agf og fcm har tilbagekøbt transferrettigheder på deres spillere.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af astonvilla » 6. mar 2012, 14:16

Nu er det, som bekendt, dyrt at være fattig. MEN 5 mio. kr. er et fornærmende usselt bud (såfremt det altså er sandt).

Helenius ryger ikke for den sum - så fanme hellere beholde ham. ER det Rodas reelle bud (5 mill), så skal de bare bedes - venligt men bestemt - om at skruppe af.

Nicklas er hot lige nu - og der er begyndt at være en slags mini-hype omkring ham i medierne. Hakker han kasser ind de næste 2-3 kampe også...så taler vi en anden pris.

Jeg er egentlig ikke så nervøs, for jeg føler mig sikker på at ej heller Lynge vil lade ham gå få 5 millioner kr. Det dobbelte er et minimum.
Bienvenu Bassogog!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. mar 2012, 15:00

frederikshavneren skrev: Det er nok heller ingen tilfældighed at klubber som agf og fcm har tilbagekøbt transferrettigheder på deres spillere.
FCM har så sent som i sommer "solgt andele" af deres tre mest lovende afrikanske spillere til en investorgruppe, så de er ikke specielt gode at bruge som eksempel i denne forbindelse.

Jeg synes selv absolut ikke at playerinvest nødvendigvis er noget skidt, det kommer i høj grad an på hvordan man får aftalerne skruet sammen, og om klubben stadig selv stadig er "sikret" en avance ved salg. I disse tider hvor det med garanti er svært for klubberne at låne penge, er det jo nærmest at sammenligne med at tage et afdragsfrit huslån ved en kreditforening, men blot uden nogen risiko. Hvis man samtidig får lavet aftalerne på en måde så man stadig får en god indtægtsmulighed ved et salg, så man kan hente en afløser ind, kan jeg ikke se hvor problemerne ligger - især ikke når der er lavet et loft over hvor meget investorerne kan få igen, som der er i AaB's tilfælde.

Man skal jo huske på at der næppe bliver tale om at AaB mister penge på denne aftale, nogle af dem har man blot fået i forvejen, på tidspunkter hvor der har været brug for dem. Og det kan altså efter min mening være en stor fordel at få transferindtægter spredt ud over flere år, så man undgår situationer hvor man det ene år har en indtjening i den to-cifrede millionklasse, og året efter må se røde tal i regnskabet - eller måske alternativt blive nødt til at sælge spillere for billigt.

Hvad angår Helenius, så er jeg helt på linje med at 5 mio. er for lidt... jeg synes han efterhånden begynder at ligne en rigtig klasseangriber. MEN jeg er også sikker på at AaB kan blive tvunget til at sælge spillere for priser der ligger under deres "værdi", og det kan sagtens ske i Helenius' tilfælde.

Der SKAL ganske enkelt sælges spillere til sommer, det er jeg overbevist om.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Pastorius » 6. mar 2012, 15:08

Jesper Schmidt skrev: Hvad angår Helenius, så er jeg helt på linje med at 5 mio. er for lidt... jeg synes han efterhånden begynder at ligne en rigtig klasseangriber. MEN jeg er også sikker på at AaB kan blive tvunget til at sælge spillere for priser der ligger under deres "værdi", og det kan sagtens ske i Helenius' tilfælde.
Det er altså noget vrøvl. Hvis Helenius bliver solgt for under hans værdi med god tid til kontraktudløb, så er det fordi der ikke er efterspørgsel på ham, og så er hans værdi nok ikke større. Jeg nægter simeplthen at tro på at der ikke er klubber derude der har fået øje på ham, og gerne giver i omegnen af 10 mill for at få lige netop ham.

Der hvor det kan betyde noget med vores økonomi er at vi ikke har råd til at lave lange kontrakter med vores bedste spillere eller salgsobjekter, og når de så at komme inden for et års tid af kontraktudløb er det priserne falder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Freddie » 6. mar 2012, 16:56

Der er ingen særlig grund til at tage EkstraBladets informationer for pålydende. De har gang på gang vist, at de ikke har meget begreb på pengene i dansk fodbold. Alene den kendsgerning, at de mener, at en hollandsk klub afgiver et tilbud i kr. gør det usandsynligt. Med dagens kurs skulle Roda så afgive et tilbud på 672.947,51 EURO. Hvor sandsynligt er det lige?
Pastorius skrev: Det er altså noget vrøvl. Hvis Helenius bliver solgt for under hans værdi med god tid til kontraktudløb, så er det fordi der ikke er efterspørgsel på ham, og så er hans værdi nok ikke større. Jeg nægter simeplthen at tro på at der ikke er klubber derude der har fået øje på ham, og gerne giver i omegnen af 10 mill for at få lige netop ham.

Der hvor det kan betyde noget med vores økonomi er at vi ikke har råd til at lave lange kontrakter med vores bedste spillere eller salgsobjekter, og når de så at komme inden for et års tid af kontraktudløb er det priserne falder.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Gaarde6 » 6. mar 2012, 17:24

Vil nu snart gerne se nogle af disse rygter blive til noget.
Altså før jeg tror på noget.

For nogle måneder siden var Lucas lige på vippen til at ryge (I følge kilder herinde)
Rolfe var på vej til BIF (i følge nogle danske medier)
Og nu skriver de samme medier så at Helenius er på vej til Roda for 5 mill.
Han var også på vej til Dortmund i vinters.
Var Lasse Nielsen ikke også rygtet væk i vinduet ?

Meget muligt at Roda er interesseret.
Men tror sgu ærlig talt ikke at de fortæller til EB.dk at de vil have Helenius for 5 mill ?
Så mon ikke det er et gæt, lige som de andre?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Brodernumsi » 6. mar 2012, 19:09

Der vil jo altid være transfer rygter omkring talentfulde unge spillere. Personligt vil jeg hellere læse rygter, end et forum med vindhekse.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. mar 2012, 23:44

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev: Hvad angår Helenius, så er jeg helt på linje med at 5 mio. er for lidt... jeg synes han efterhånden begynder at ligne en rigtig klasseangriber. MEN jeg er også sikker på at AaB kan blive tvunget til at sælge spillere for priser der ligger under deres "værdi", og det kan sagtens ske i Helenius' tilfælde.
Det er altså noget vrøvl. Hvis Helenius bliver solgt for under hans værdi med god tid til kontraktudløb, så er det fordi der ikke er efterspørgsel på ham, og så er hans værdi nok ikke større. Jeg nægter simeplthen at tro på at der ikke er klubber derude der har fået øje på ham, og gerne giver i omegnen af 10 mill for at få lige netop ham.

Der hvor det kan betyde noget med vores økonomi er at vi ikke har råd til at lave lange kontrakter med vores bedste spillere eller salgsobjekter, og når de så at komme inden for et års tid af kontraktudløb er det priserne falder.
Jeg er ikke enig. Jeg er sikker på at der SKAL sælges spillere til sommer, og sikkert også i de kommende vinduer. Dermed kan man helt afgjort blive tvunget til at sælge til "den første den bedste" køber, frem for at have is i maven og vente på yderligere bud, eller på at spilleren bliver mere attraktiv i det kommende vindue. Hvis vi får et bud på 5 mio. på en spiller som man vurderer måske at kunne få 10 mio. for, nytter det ikke bare at vente og krydse fingre for at der kommer større bud, når man står i en situation hvor det er død-og-pine-nødvendigt at få transferindtægter - og det er det i øjeblikket.

Derfor tror jeg godt der kan komme salg til sommer, hvor vi korser os over salgsprisen... det kan såmænd endda måske sagtens blive til en anden dansk klub, præcist som det skete da Silber i sin tid blev solgt.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af hje1980 » 7. mar 2012, 08:54

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev: Hvad angår Helenius, så er jeg helt på linje med at 5 mio. er for lidt... jeg synes han efterhånden begynder at ligne en rigtig klasseangriber. MEN jeg er også sikker på at AaB kan blive tvunget til at sælge spillere for priser der ligger under deres "værdi", og det kan sagtens ske i Helenius' tilfælde.
Det er altså noget vrøvl. Hvis Helenius bliver solgt for under hans værdi med god tid til kontraktudløb, så er det fordi der ikke er efterspørgsel på ham, og så er hans værdi nok ikke større. Jeg nægter simeplthen at tro på at der ikke er klubber derude der har fået øje på ham, og gerne giver i omegnen af 10 mill for at få lige netop ham.

Der hvor det kan betyde noget med vores økonomi er at vi ikke har råd til at lave lange kontrakter med vores bedste spillere eller salgsobjekter, og når de så at komme inden for et års tid af kontraktudløb er det priserne falder.
Jeg er ikke enig. Jeg er sikker på at der SKAL sælges spillere til sommer, og sikkert også i de kommende vinduer. Dermed kan man helt afgjort blive tvunget til at sælge til "den første den bedste" køber, frem for at have is i maven og vente på yderligere bud, eller på at spilleren bliver mere attraktiv i det kommende vindue. Hvis vi får et bud på 5 mio. på en spiller som man vurderer måske at kunne få 10 mio. for, nytter det ikke bare at vente og krydse fingre for at der kommer større bud, når man står i en situation hvor det er død-og-pine-nødvendigt at få transferindtægter - og det er det i øjeblikket.

Derfor tror jeg godt der kan komme salg til sommer, hvor vi korser os over salgsprisen... det kan såmænd endda måske sagtens blive til en anden dansk klub, præcist som det skete da Silber i sin tid blev solgt.


DET tvivler jeg på... tror ikke FCK har kig på nogle af vores spillere... med al respekt for vores spillere.
Tror ikke der er andre klubber der har penge til at handle internt for +5 mio...

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af hje1980 » 7. mar 2012, 14:25

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... us-bejlere" onclick="window.open(this.href);return false;

Lader ikke til Lynge stiller sig tilfreds med småpenge, og ved hvilken værdi han har...

Besvar