Jacob Laursen til Juventus

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af A_Strandfelt » 25. apr 2012, 11:52

Ifølge Gazetto skifter Jacob Laursen til Juventus: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... i-juventus" onclick="window.open(this.href);return false;

Spændende, hvor meget, man kan få for så ung en spiller. Det er jo nok desværre begrænset, men så kan man håbe på procenter af et eventuelt videresalg.

Cx
Allstar
Allstar
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 14. aug 2005, 10:22

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Cx » 25. apr 2012, 12:08

Ikke at vi skal sammenligne os med uldjyderne - men så har de da solgt spillere til en rigtig god skilling, som enten ikke har spillet - eller spillet meget lidt, på deres hold (Fischer og Kjær)... så man kan håbe at købmanden har gjort det godt?

Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Gaarde6 » 25. apr 2012, 14:09

Cx skrev:Ikke at vi skal sammenligne os med uldjyderne - men så har de da solgt spillere til en rigtig god skilling, som enten ikke har spillet - eller spillet meget lidt, på deres hold (Fischer og Kjær)... så man kan håbe at købmanden har gjort det godt?

Lures
Cx
Det var jo før markedet gik fuldstændig i stå de solgte dem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. apr 2012, 14:30

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -paa-plads" onclick="window.open(this.href);return false;

Tilsyneladende er handlen ikke på plads endnu, men det er da klart at Juventus kommer til at slippe en pæn skilling for en så talentfuld venstrebenet spiller, mon ikke det kan spytte et en-cifret millionbeløb i den sunkne kasse?

For AaB vil det være et perfekt salg, en spiller som endnu ikke har fået spilletid, og som spiller en plads hvor vi så afgjort i forvejen har fremtiden på plads i form af Ahlmann, som jeg har store forventninger til. Det vil kunne blive svært at give Barett den spilletid han får behov for i løbet af kort tid, uden samtidig at bremse op for Ahlmann's udvikling.

Cx
Allstar
Allstar
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 14. aug 2005, 10:22

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Cx » 25. apr 2012, 14:43

Gaarde6 skrev:
Cx skrev:Ikke at vi skal sammenligne os med uldjyderne - men så har de da solgt spillere til en rigtig god skilling, som enten ikke har spillet - eller spillet meget lidt, på deres hold (Fischer og Kjær)... så man kan håbe at købmanden har gjort det godt?

Lures
Cx
Det var jo før markedet gik fuldstændig i stå de solgte dem.
Det er ikke helt korrekt... Fischer blev vel solgt sommeren 2011 på sandsynligvis den rigtig gode side af 10 mio. kr. - og når storklubberne er ude efter de her spillere, tror jeg ikke det sidste halve år har ændret ret meget på prisen...

Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af hje1980 » 25. apr 2012, 15:40

Samt 17 årige talenter er i MEGET høj kurs grundet de regler UEFA har omkring egen avl... at spillerne skal inden de er 21 år, have været i klubben i 3 år for at gå under "egen avl"...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Elscorpio » 25. apr 2012, 16:07

Hvis vi kan score 50% videresalgsklausul så er jeg godt tilfreds (så må vi håbe at han begynder at få fast spilletids på Juves 1. hold).

Men hvor lang tid har/havde Jacob igen med kontrakten med AaB?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Gaarde6 » 25. apr 2012, 16:19

Cx skrev:
Gaarde6 skrev:
Cx skrev:Ikke at vi skal sammenligne os med uldjyderne - men så har de da solgt spillere til en rigtig god skilling, som enten ikke har spillet - eller spillet meget lidt, på deres hold (Fischer og Kjær)... så man kan håbe at købmanden har gjort det godt?

Lures
Cx
Det var jo før markedet gik fuldstændig i stå de solgte dem.
Det er ikke helt korrekt... Fischer blev vel solgt sommeren 2011 på sandsynligvis den rigtig gode side af 10 mio. kr. - og når storklubberne er ude efter de her spillere, tror jeg ikke det sidste halve år har ændret ret meget på prisen...

Lures
Cx
Det har du ret i.
Forskellen er så at Fischer er offensiv spiller.
Jeg tror MAX at vi kan hente 2-4 mill ved at sælge ham til Juve.
Håber selvfølgelig på mere.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af rAaBe » 25. apr 2012, 16:37

Elscorpio skrev:Hvis vi kan score 50% videresalgsklausul så er jeg godt tilfreds (så må vi håbe at han begynder at få fast spilletids på Juves 1. hold).

Men hvor lang tid har/havde Jacob igen med kontrakten med AaB?
Videresalgsklausuler (eller betaling på baggrund af antal kampe på 1. holdet) som betaling er vel lidt et tveægget sværd når det drejer sig om salg af spillere under 18 år? En klub der køber en u18 spiller har et ekstra incitament til at beholde spilleren udelukkende ud fra et strategisk perspektiv, hvorfor det må forekomme langt mere sandsynligt at de vil udleje ham (for "gratis" udvikling af spilleren) end at de vil foretage et reelt videresalg. Hvis klubben er stor nok og/eller en traditionsklub, og spilleren har psyken/"drive" til at klare x antal eventuelle udlejninger, så er det vel næsten et ønske/drømme scenarie. Men som afgivende klub, og i nuværende økonomiske situation, så må vores primære mål være kontant betaling ved kasse nr. 1. Forrentningen deraf kunne vise sig at være endnu bedre.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Yankee » 25. apr 2012, 16:54

Mon ikke der er tale om en lejeaftale med forkøbsret? Det er relativt normal praksis for italienske topklubber når det kommer til europæiske talenter. Videresalgsklausuler er ligeledes sjældent noget man opererer med, da det besværliggør salg af halvpart, som er meget normal praksis fremfor udlejning.

Eftersom vi er en noget større klub en Lyngby kunne en lejesum på 1-200.000 € og frikøbssum på ½-1 mio € sagtens være realistisk.

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af The Point Maker » 25. apr 2012, 22:59

Nogen som kan finde den italienske kilde, kunne godt tænke mig at se hvor meget der rent faktisk står, og hvor meget danske medier lægger til :-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Yankee » 26. apr 2012, 08:25

The Point Maker skrev:Nogen som kan finde den italienske kilde, kunne godt tænke mig at se hvor meget der rent faktisk står, og hvor meget danske medier lægger til :-)
La Gazzetta har sandsynligvis haft den i deres papirudgave, så det er kun websider som Calcio Mercato, jeg kan finde. De skriver (http://www.calciomercato.it/news/154764 ... passo.html" onclick="window.open(this.href);return false;) at Juventus er tæt på "en vigtig aftale" med Laursen, men afventer officiel bekræftelse fra klubben.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af YesAaBcan » 4. maj 2012, 11:33

Dejligt at se idag, at Lynge mener den unge Jacob skal koste en pæn slat penge. Surt at se Juve åbenbart ikke er helt enig i det.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Ham der Emil » 7. maj 2012, 21:15

YesAaBcan skrev:Dejligt at se idag, at Lynge mener den unge Jacob skal koste en pæn slat penge. Surt at se Juve åbenbart ikke er helt enig i det.
Link?
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af YesAaBcan » 7. maj 2012, 22:26

Ham der Emil skrev:
YesAaBcan skrev:Dejligt at se idag, at Lynge mener den unge Jacob skal koste en pæn slat penge. Surt at se Juve åbenbart ikke er helt enig i det.
Link?
Nordjyske www, sportsektionen, midt på formiddagen den 04. Maj
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af AaB1978 » 9. maj 2012, 15:31

Lyder til at skiftet er meget tæt på nu

http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-t ... a-juventus" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af YesAaBcan » 9. maj 2012, 18:05

AaB1978 skrev:Lyder til at skiftet er meget tæt på nu

http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-t ... a-juventus" onclick="window.open(this.href);return false;
Jamen det vil da bare være perfekt for alle parter. Og man skal da absolut anerkende betydning af at vi så vil være den første leverandør til de nye mestre, i et af de helt store nationalforbund.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Gnu » 9. maj 2012, 19:41

YesAaBcan skrev:
AaB1978 skrev:Lyder til at skiftet er meget tæt på nu

http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-t ... a-juventus" onclick="window.open(this.href);return false;
Jamen det vil da bare være perfekt for alle parter. Og man skal da absolut anerkende betydning af at vi så vil være den første leverandør til de nye mestre, i et af de helt store nationalforbund.
Hvilken betydning har det?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Elscorpio » 9. maj 2012, 20:08

Er Jacob ikke godtnok venstreback eller husker jeg forkert?

Oder
2. div
2. div
Indlæg: 159
Tilmeldt: 18. sep 2009, 00:20
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Oder » 9. maj 2012, 20:28

Elscorpio skrev:Er Jacob ikke godtnok venstreback eller husker jeg forkert?
Jo, Tipsbladet, siger venstre Back og Kant.

Besvar