Helenius til Dortmund?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Helenius til Dortmund?

Indlæg af Simon » 3. maj 2012, 18:56

http://www.bold.dk/nyt/Tyske-mestre-syner-Helenius" onclick="window.open(this.href);return false;

Efter min mening, mangler der fortsat MEGET i Helenius´ spil inden han kan begå sig i bundesligaen. Ja, manden scorer mål, men arbejder slet ikke nok for holdet endnu. Jeg mener at manden skal tage minimum et år mere i den hjemlige liga og derefter, som flere har foreslået, søge den hollandske liga og udvikle sig der. Den tyske liga er ALT for stor til ham endnu.

Brugeravatar
0542
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 12. jul 2005, 10:50
Favoritspiller: RADE!!!
Geografisk sted: Houston, Tx

Re: Helenius til Dortmund?

Indlæg af 0542 » 3. maj 2012, 19:42

Simon skrev:http://www.bold.dk/nyt/Tyske-mestre-syner-Helenius

Efter min mening, mangler der fortsat MEGET i Helenius´ spil inden han kan begå sig i bundesligaen. Ja, manden scorer mål, men arbejder slet ikke nok for holdet endnu. Jeg mener at manden skal tage minimum et år mere i den hjemlige liga og derefter, som flere har foreslået, søge den hollandske liga og udvikle sig der. Den tyske liga er ALT for stor til ham endnu.
Saa laenge de overbyder de andre interesserede klubber er jeg faktisk hamrende ligeglad. Vi mangler penge og dem der byder den bedste pakke skal have lov (selv om jeg selvfoelgelig vil savne ham).
Mvh
0542

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Helenius til Dortmund?

Indlæg af thomasjn » 3. maj 2012, 20:00

Tror Dortmund ville være en god klub for Helenius. Han vil nok ikke blive fast mand i morgen, men han får en træner i Jürgen Klopp som ikke er bange for at arbejde med ufærdige spillere og derudover er Klopp god til at arbejde mentalt med de unge spillere. Hele Dortmunds system og succes bygger på talentudvikling så det ville være godt for en af vores unge at komme dertil. Om Helenius kan blive god nok til en topklub i Bundesligaen er jeg så mere usikker på, men jeg vil trods alt mene, at han pt. er det mest seriøse bud på en angrebsreserve vores landshold så ville være godt for Helenius, AaB og Dansk fodbold så det kunne være godt.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Helenius til Dortmund?

Indlæg af Brent » 7. maj 2012, 21:48

Hvad tror i en eventuel salgspris for Helenius ligger på? med den interesse der pt. er fra både hollandske og tyske klubber må salgsprisen være steget markant på det sidste. Salgsprisen bør ligge på mindst 12 mio. kr. Med et par scoringer eller 3 i de sidste kampe kan man håbe på han bliver udtaget til EM og prisen derved boostes yderligere.
AaB - the Nordic gateway to Europe

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Helenius til Dortmund?

Indlæg af FlæskeFrank » 7. maj 2012, 22:34

Jeg tror faktisk hans salgspris er steget meget den seneste måned. Nu laver han også de lette mål, som f.eks. det mod Brøndby i går. Det har manglet tidligere hos ham, men nu mestre han også det. Samtidig kan man se, at målene har givet ham ekstra ro og løber "mere rigtig" end tidligere.

Nu fatter de færrest Morten Olsen, men med det angriberalternativ, som findes, så skal minimum Makienok eller Helenius udtages. Her har Helenius - så objektivt som det nu kan være - vel løftet sig mest i foråret. De to stod vel meget lige i januar, hvor Makienok nok vandt ligalandsholdskonkurrencen, men Helenius har minimum udlignet på den konto.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Helenius til Dortmund?

Indlæg af Kasper » 8. maj 2012, 22:56

Simon skrev:http://www.bold.dk/nyt/Tyske-mestre-syner-Helenius

Efter min mening, mangler der fortsat MEGET i Helenius´ spil inden han kan begå sig i bundesligaen. Ja, manden scorer mål, men arbejder slet ikke nok for holdet endnu. Jeg mener at manden skal tage minimum et år mere i den hjemlige liga og derefter, som flere har foreslået, søge den hollandske liga og udvikle sig der. Den tyske liga er ALT for stor til ham endnu.
Debatside sandhed.

Hvis Helenius får den rette træner, der tror på ham, så kan han begå sig i alle ligaer.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Helenius til Dortmund?

Indlæg af Shrug » 8. maj 2012, 23:55

Hold nu. Helenius skal ikke til EM. Han ville blive trynet fra en side af, da han ikke har fysikken endnu til at begå sig på det niveau. Makienok kan bedre være med fysis og så kan man sende en bold ind i låget af ham. Noget Helenius ikke evner til trods for hans højde.

Kunne være fedt, hvis Dortmund ville købe ham og med deres fokus på at udvikle spillere vil det være en god klub for Helenius.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Helenius til Dortmund?

Indlæg af FlæskeFrank » 9. maj 2012, 20:56

Nu er der ingen, som siger, at et EM uden Helenius ville være helt hen i vejret. Blot at han vel med de danske angribere, som findes på markedet er meget tæt på en udtagelsen.

Bendtner er selvskreven, nr. 2 ? Junker, Søren Larsen, Nicki Bille eller Makienok. Ingen står klart længere fremme i køen end Helenius. Og der skal vel 2-3 fuldblodsangribere med - Duncan spiller ikke, Niklas Pedersen spiller heller ikke meget, Morten Skoubo - så er vi paletten rundt!!!
- FlæskeFrank

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Helenius til Dortmund?

Indlæg af The Point Maker » 10. maj 2012, 19:36

Simon skrev:http://www.bold.dk/nyt/Tyske-mestre-syner-Helenius

Efter min mening, mangler der fortsat MEGET i Helenius´ spil inden han kan begå sig i bundesligaen. Ja, manden scorer mål, men arbejder slet ikke nok for holdet endnu. Jeg mener at manden skal tage minimum et år mere i den hjemlige liga og derefter, som flere har foreslået, søge den hollandske liga og udvikle sig der. Den tyske liga er ALT for stor til ham endnu.
Hvem siger de køber ham til at gå i start-11 fra dag 1? Nogle klubber mener rent faktisk at de kan udvikle bedre end andre, det er vel Dortmunds mening i denne sag, utroligt så negativ man kan vælge at være :-)

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Helenius til Dortmund?

Indlæg af A_Strandfelt » 10. maj 2012, 21:54

Simon skrev:http://www.bold.dk/nyt/Tyske-mestre-syner-Helenius

Efter min mening, mangler der fortsat MEGET i Helenius´ spil inden han kan begå sig i bundesligaen. Ja, manden scorer mål, men arbejder slet ikke nok for holdet endnu. Jeg mener at manden skal tage minimum et år mere i den hjemlige liga og derefter, som flere har foreslået, søge den hollandske liga og udvikle sig der. Den tyske liga er ALT for stor til ham endnu.
Da Dortmund var ude efter Helenius for over et år siden, var det for at købe ham til andetholdet i første omgang. Dette var nok også grunden, at det aldrig blev til noget.

Om situationen er en anden nu, er svært at sige. Dortmund forventer nok ikke, at de skal smide ham i Champions League eller som fast mand i Bundesligaen med det samme.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Helenius til Dortmund?

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 31. mar 2013, 18:25

http://onside.dk/superligaen/britisk-ma ... ns-stjerne" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis han bare kunne score med hovedet.....

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Helenius til Dortmund?

Indlæg af mich1596 » 31. mar 2013, 18:51

Han er ikke en 11 er mere en 10er :thumbsup:

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Helenius til Dortmund?

Indlæg af birk » 31. mar 2013, 22:09

Tidligt med 1 april jokes

Besvar