Jacob Laursen til Juventus

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af YesAaBcan » 9. maj 2012, 21:51

Gnu skrev:
YesAaBcan skrev:
AaB1978 skrev:Lyder til at skiftet er meget tæt på nu

http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-t ... a-juventus" onclick="window.open(this.href);return false;
Jamen det vil da bare være perfekt for alle parter. Og man skal da absolut anerkende betydning af at vi så vil være den første leverandør til de nye mestre, i et af de helt store nationalforbund.
Hvilken betydning har det?
Nyheden at Zaza skiftede AaB ud med Hjørring, nåede vel dårligt nok syd for Limfjorden. At de italienske mestre (måske) køber et stortalent i AaB vil, efter min bedste overbevisning, når ud til alle betydelige fodbold købmænd i Europa. Betydning - den må du så selv beregne herfra.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Gnu » 9. maj 2012, 22:26

YesAaBcan skrev:
Gnu skrev:
YesAaBcan skrev:
AaB1978 skrev:Lyder til at skiftet er meget tæt på nu

http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-t ... a-juventus" onclick="window.open(this.href);return false;
Jamen det vil da bare være perfekt for alle parter. Og man skal da absolut anerkende betydning af at vi så vil være den første leverandør til de nye mestre, i et af de helt store nationalforbund.
Hvilken betydning har det?
Nyheden at Zaza skiftede AaB ud med Hjørring, nåede vel dårligt nok syd for Limfjorden. At de italienske mestre (måske) køber et stortalent i AaB vil, efter min bedste overbevisning, når ud til alle betydelige fodbold købmænd i Europa. Betydning - den må du så selv beregne herfra.
Det er jo lidt svært for mig at svare på dine vegne. Hvorfor fortæller du ikke bare, hvad du mener?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af YesAaBcan » 9. maj 2012, 22:38

Gnu skrev:
YesAaBcan skrev:
Gnu skrev:
YesAaBcan skrev:
AaB1978 skrev:Lyder til at skiftet er meget tæt på nu

http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-t ... a-juventus" onclick="window.open(this.href);return false;
Jamen det vil da bare være perfekt for alle parter. Og man skal da absolut anerkende betydning af at vi så vil være den første leverandør til de nye mestre, i et af de helt store nationalforbund.
Hvilken betydning har det?
Nyheden at Zaza skiftede AaB ud med Hjørring, nåede vel dårligt nok syd for Limfjorden. At de italienske mestre (måske) køber et stortalent i AaB vil, efter min bedste overbevisning, når ud til alle betydelige fodbold købmænd i Europa. Betydning - den må du så selv beregne herfra.
Det er jo lidt svært for mig at svare på dine vegne. Hvorfor fortæller du ikke bare, hvad du mener?
Vi kan frembringe talenter. Vi kan sælge dem. Vi kan få penge. Vi kan bedre vores økonomi. Capic?
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Provst i Brovst » 9. maj 2012, 22:48

et mindre millionbeløb samt diverse bonusser og videresalgsklausuler
Fantastisk, solgt for småpenge.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Gnu » 9. maj 2012, 23:08

YesAaBcan skrev:
Gnu skrev:
YesAaBcan skrev:
Gnu skrev:
YesAaBcan skrev:
AaB1978 skrev:Lyder til at skiftet er meget tæt på nu

http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-t ... a-juventus" onclick="window.open(this.href);return false;
Jamen det vil da bare være perfekt for alle parter. Og man skal da absolut anerkende betydning af at vi så vil være den første leverandør til de nye mestre, i et af de helt store nationalforbund.
Hvilken betydning har det?
Nyheden at Zaza skiftede AaB ud med Hjørring, nåede vel dårligt nok syd for Limfjorden. At de italienske mestre (måske) køber et stortalent i AaB vil, efter min bedste overbevisning, når ud til alle betydelige fodbold købmænd i Europa. Betydning - den må du så selv beregne herfra.
Det er jo lidt svært for mig at svare på dine vegne. Hvorfor fortæller du ikke bare, hvad du mener?
Vi kan frembringe talenter. Vi kan sælge dem. Vi kan få penge. Vi kan bedre vores økonomi. Capic?
Næh, jeg forstår ikke, hvad du mener. Hvad er det, der er så betydningsfuldt ved at han skulle ryge til en storklub i en stor liga?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Provst i Brovst » 9. maj 2012, 23:11

Gnu skrev: Næh, jeg forstår ikke, hvad du mener. Hvad er det, der er så betydningsfuldt ved at han skulle ryge til en storklub i en stor liga?
Så ved andre klubber at hvis en så stor klub som Juventus kan hente spillere i AaB for småpenge, så kan de få dem endnu billigere.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. maj 2012, 01:19

Provst i Brovst skrev:
et mindre millionbeløb samt diverse bonusser og videresalgsklausuler
Fantastisk, solgt for småpenge.
En 17 årig defensiv spiller helt uden erfaring fra øverste niveau kan vel aldrig komme til at koste en formue, medmindre det er et helt usandsynligt talent, og det tror jeg trods alt ikke der er tale om her.

Desuden ER det altså vigtigt at AaB er i stand til at hjælpe de unge spillere videre i karrieren, når det er talentudviklingsvejen man nu vil gå. Det skal være attraktivt for unge spillere at blive i AaB, eller vælge AaB fremfor andre klubber (host! FCM). Derudover må og skal AaB altså sælge spillere, dels pga. den økonomiske situation, men også for netop at signalere overfor baglandet at det er muligt - vi har vel nærmest ikke solgt en spiller siden Augo, Ene og MJ.

Iøvrigt er der jo lige den "lille" bi-sætning med bonusser og videresalg, som ganske givet indebærer en betydelig bunke penge til AaB i det øjeblik han evt. træder ind i Serie A, eller bliver videresolgt.

Sidst men ikke mindst er det jo faktisk ren luksus at kunne sælge en spiller som endnu ikke er aktuel for AaB's bedste hold, hvor man har en ganske talentfuld ung spiller på samme position. Alternativet kunne meget nemt være at lade en af de etablerede superligaspillere gå for samme mindre millionbeløb... det er set før.

Hvad fik Brøndby iøvrigt f.eks. for Boilesen og Jannik Vestergård da tiderne var bedre - nogen som kan huske det?

EDIT: Har kunnet se at Boilesen tilsyneladende skiftede for 3-4 mio. aka. "et mindre millionbeløb"

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af YesAaBcan » 10. maj 2012, 07:52

Gnu skrev:
YesAaBcan skrev:
Gnu skrev:
YesAaBcan skrev:
Vi kan frembringe talenter. Vi kan sælge dem. Vi kan få penge. Vi kan bedre vores økonomi. Capic?
Næh, jeg forstår ikke, hvad du mener. Hvad er det, der er så betydningsfuldt ved at han skulle ryge til en storklub i en stor liga?
I AaB's beretning 2011 står der følgende vedr. den fremadrettede strategi: "Værdiskabelsen sker med fodbold, herunder i særlig grad talentudvikling, som prioriteret omdrejningspunkt under maksimal udnyttelse af brandværdi, som navnet AaB indeholder lokalt og nationalt."

At du så, vedholdende, ikke kan se betydningen af vi er ved at levere et ungt talent (ukendt af de fleste), til de italienske mester, det må jeg bare beklage. Over and out.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Hinrup85 » 10. maj 2012, 08:24

At vi kan sælge en spiller for "et mindre million beløb" uden han har været i nærheden af truppen kan da alt andet lige ikke være en dårlig nyhed.
Hvis man så får stablet nogle godt klausuler på benene, både ved videresalg eller præstationsbetingede klausuler - så bliver nyheden da noget bedre.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Gnu » 10. maj 2012, 08:33

YesAaBcan skrev:
Gnu skrev:
YesAaBcan skrev:
Gnu skrev:
YesAaBcan skrev:
Vi kan frembringe talenter. Vi kan sælge dem. Vi kan få penge. Vi kan bedre vores økonomi. Capic?
Næh, jeg forstår ikke, hvad du mener. Hvad er det, der er så betydningsfuldt ved at han skulle ryge til en storklub i en stor liga?
I AaB's beretning 2011 står der følgende vedr. den fremadrettede strategi: "Værdiskabelsen sker med fodbold, herunder i særlig grad talentudvikling, som prioriteret omdrejningspunkt under maksimal udnyttelse af brandværdi, som navnet AaB indeholder lokalt og nationalt."

At du så, vedholdende, ikke kan se betydningen af vi er ved at levere et ungt talent (ukendt af de fleste), til de italienske mester, det må jeg bare beklage. Over and out.
Om han bliver solgt til Mainz, Utrecht eller Juventus er temmelig ligegyldigt, AaB skal gå efter dem, der er villige til at betale mest. Den "brandværdi", du hentyder til ved at sælge til Juventus er yderst minimal. Det er ikke mange måneder siden at Lyngby solgte Frederik Sørensen til netop Juventus og det er jo ikke fordi, alverdens opkøbere valfarter til Lyngby i disse dage. Og Frederik Sørensen frister en lidet attråværdig tilværelse på bænken i Bologna.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Yankee » 10. maj 2012, 09:18

Gnu skrev: Næh, jeg forstår ikke, hvad du mener. Hvad er det, der er så betydningsfuldt ved at han skulle ryge til en storklub i en stor liga?
Hvis en af vores 17-årige spillere kan bruges i en af verdens største klubber, så kan andre af vores spillere måske også. Sådan tænker man da helt sikkert rundt omkring, og man skal være ualmindeligt Manager-minded for at tro, at alle spillerhandler foregår ud fra en grundig, isoleret vurdering af den enkelte spillers evner. Tværtimod har det en væsentlig betydning hvilken klub spilleren kommer fra, da man kan stole på at stærke ungdomsafdelinger har udviklet de af spillerens evner, som man måske ikke kan vurdere ud fra et par kampe ved Viareggio Cup eller U/17-EM. En Ajax-spiller formodes at være dygtig teknisk og taktisk, Nantes er fremragende til at udvikle centrale midtbanespillere og så fremdeles. Det er ganske naturligt at vi har langsigtet gavn af at gennemføre en handel med Juventus - især med tanke på det netværk en klub som Juventus har til mindre, men dog stadig pengestærke, italienske klubber. Mange mindre italienske klubber forhører sig simpelthen hos topklubberne inden de køber ind fra udlandet, og så er det klart en bonus at Juventus kender til AaB.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Gnu » 10. maj 2012, 10:07

Hvis vi absolut skal tale branding, så mener jeg det havde større værdi at sælge til en klub, hvor spilleren har større chance for at slå igennem. I Juventus vil der immervæk være meget langt til holdkortet og der er en fare for at ende i glemslen i sådan en storklub.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. maj 2012, 11:16

Glasset er da godt nok halvt tomt, hvis et salg til Juventus af en 17 årig spiller, som endnu har sin debut på førsteholdet til gode, kan vendes til noget negativt. Det virker som om man tror at AaB har to aktuelle købere og at Lynge så har valgt at sælge til den klub der byder mindst bare fordi han kan.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Gnu » 10. maj 2012, 12:49

Der er ingen, der vender det til noget negativt. Jeg siger bare, at den brandingeffekt, der hentydes til, er vildt overdrevet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. maj 2012, 14:23

Gnu skrev:Der er ingen, der vender det til noget negativt. Jeg siger bare, at den brandingeffekt, der hentydes til, er vildt overdrevet.
"I Juventus vil der immervæk være meget langt til holdkortet og der er en fare for at ende i glemslen i sådan en storklub."

Det er ikke at se pessimistisk på et skifte til de italienske mestre?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Gnu » 10. maj 2012, 14:51

Næh, for AaB er det da fint nok at sælge en spiller til hvem, der nu betaler.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. maj 2012, 15:07

Gnu skrev:Næh, for AaB er det da fint nok at sælge en spiller til hvem, der nu betaler.
Hvad er problemet så, mener du at der er andre købere klar som vil betale mere?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Gnu » 10. maj 2012, 15:57

Poker-One-Kenobi skrev:
Gnu skrev:Næh, for AaB er det da fint nok at sælge en spiller til hvem, der nu betaler.
Hvad er problemet så, mener du at der er andre købere klar som vil betale mere?
Du har misforstået diskussionen. Jeg har ikke noget problem med at Juventus køber en spiller. Jeg taler alene om brandindværdien ved denne handelen, som jeg anser som temmelig overdrevet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. maj 2012, 16:06

Gnu skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Gnu skrev:Næh, for AaB er det da fint nok at sælge en spiller til hvem, der nu betaler.
Hvad er problemet så, mener du at der er andre købere klar som vil betale mere?
Du har misforstået diskussionen. Jeg har ikke noget problem med at Juventus køber en spiller. Jeg taler alene om brandindværdien ved denne handelen, som jeg anser som temmelig overdrevet.
Baseret på erfaring, eller hvad? Umiddelbart virker Lynge måske til at være en smule bedre placeret til at vurdere den slags!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Gnu » 10. maj 2012, 16:52

Poker-One-Kenobi skrev:
Gnu skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Gnu skrev:Næh, for AaB er det da fint nok at sælge en spiller til hvem, der nu betaler.
Hvad er problemet så, mener du at der er andre købere klar som vil betale mere?
Du har misforstået diskussionen. Jeg har ikke noget problem med at Juventus køber en spiller. Jeg taler alene om brandindværdien ved denne handelen, som jeg anser som temmelig overdrevet.
Baseret på erfaring, eller hvad? Umiddelbart virker Lynge måske til at være en smule bedre placeret til at vurdere den slags!
Baseret på sund fornuft og på viden og erfaring om branding.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar